1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ahhoz képest nagy amihez a legtöbb országnak kell.
     
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Tehat el sem olvasod a valaszokat, amit idezetnek hasznalsz, vilagos.
    Azt hiszen itt befejeztem a valaszadast - barmilyen segitokesz is vagyok, azert van egy szint, ami ala nem megyek.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    De elolvastam.Csak én úgy gondolom,hogy a világ országainak nagy részének nem kell ekkora gép,túl nagy.A tervezőknek kell hisz az ő igényeikre lett szabva,de ez egy nagyon szűk piac.Túl nagy ez ahhoz,hogy elterjedjen.
     
    Ocses and fedett_mókus like this.
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, erre valaszoltam mar abban a valaszban, amire valaszul ezt elismetelted ezt az ertelmetlen allitast.
    Vilagosan levezettem, hogy ez egyreszt hulyeseg, mert teljesen szubjektiv allitassal dobalozol mint valami alapvetesssel (valoszinuleg szimpla tajekozatlansagbol, nem erted hogy ez nem egy hagyomanyos piac), masreszt szimplan tevedes, mert egyertelmuen ugrasszeruen megno az igeny ezekre a szallitogepkre a kovetkezo evtizedek soran, lasd haditechnikai valtozasok
    Ehhez kepest ugyanazt a kozhelyet irod le ujra es ujra, lathatoan semmit sem ertve a valaszbol (es imadom ezt az nagyon tipikusan hazai "igy gondolom" szokast - mintha ez felmentest adna a tenyek merlegelese avagy megvalaszolasa alol...)
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    De senki nem akar ilyen eszközöket repülővel szállítani egy nagyon kis kört leszámítva.A gépesített gyalogság alapvető harci egysége a zászlóalj,tehát ha be akarsz vetni egy légimozgékonyságú gépesített zászlóaljat,akkor minimum egy századot képesnek kell lenneg egyben megmozdítani ami minimum 20 darab A400M-et jelent.
    Ennyit senki nem fog venni.
     
    blogen likes this.
  6. laca

    laca Active Member

    Nem célom, hogy cáfoljam a kijelentésedet, és azt se mondom, hogy nem lesz igazad, de:
    Arra gondolj amit kamm mond, ezek a gépek itt lesznek még ötven év!! múlva is. Hány éve van Hercules? Amikor kifejlesztették, hány országnak volt "szüksége" ekkora gépre? Nem sokkal előtte még az amik is C-47-esekkel szállítottak. Ahhoz képes a Hercules egy óriásgép! Aztán most meg egy közepes kategória, holmi 8-10 milliós országok is röptetik.
    Próbáljunk távlatokban gondolkodni, ne a jelen meg a tegnap igényeiből induljunk ki! Fogalmunk sincs mi lesz a szállítási igény 30-40 év múlva.
    Még az is lehet, hogy nem katonai, hanem egyéb civil pl. katasztrófaelhárítási, tűzoltási feladatok igénylik majd az ekkora gépeket.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A következő 10 évben ha valaki új szállítógépet akar venni, az alábbiak közül választhat, attól függően hogy mit akar szállítani és hogy kiben bízik vagy kihez akar kötődni...

    Kb. méret szerint növekvő sorrendben:

    - An-132
    - C295
    - C-27
    - Il-112
    - An178
    - KC130
    - KC390
    - A400M
    - C-2
    - An-70
    - Il-76
    - An-124


    Vagy vesz valamilyen kínai gépet.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt értem de attól még a tény tény marad:ha ezzel akarsz gépesített gyalogségot szállítani akkor minimum 20 darabot kell venned.Hány országnak van erre pénze?Még a hollandok sem arra használják,hogy gépesített gyaogságot szállítsanak pedig ők egy gazdag nemzet.
     
  9. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    najó , tisztázzunk valamit még az elején, nem vagyok az A400 ellen , mindkét oldalt megtudom érteni
    @dudi -nak abban igaza van hogy kevés ország van amelyiknek ténylegesen ekkora gépre van szüksége , kiegészíteném azzal hogy az egy dologgal hogy tényleg kevés ország van , főleg ha Európát nézzük , elvégre az amiknak oké hogy kell nagy gép , a ruszkiknak megint csak kell a nagyon nagyon gép de az A400 ha a teljes skálát nézzük egy "oké" közepes gép , gondoljunk csak pl a C5-re vagy az An-225-re , + tegyük hozzá hogy ez a két nemzet tudhatja magáénak a világ 2 legütőképesebb haderejét, még SZÉP hogy kell nekik a szállító kapacitás , nézzük már meg európát kinek kéne mondjuk C5 nagyságrendű gép??? aki nem hülye az ide nem hozna ekkora gépet mert felesleges az A400 pontosan ezért születhetett meg a fejekben. Németek, Franciák , Angolok Európa legpatinánsabb nemzetei , nagy haderővel ( itt a nagy Európa más országaihoz viszonyítva nagy) Spanyoloknak szintén nincs kis országuk meg kis haderejük , Törökök úgyszintén , még szép hogy kell a nagyobb de nem a C5 szintű szállítógép és ez most nem gazdagság kérdése , spanyoloknak is van aztán minden negyedik fiatal munkanélküli stb stb stb törökök szintén nem nagyon gazdag nemzet szóval ezt a dolgot ne keverjük ide mert hülyeség úgy ahogy van
    @laca most nem tudom , vagy a történelemmel nem vagy rendesen tisztában vagy azzal hogy mikor és milyen körülmények között állt szolgállatba a Herky , de lényegtelen mert ilyen téren neked is igazad van hogy nem abból kell kiindulni ami most van , támogatom ezt a gondolkozás módot , sokszor megkaptam itt hogy "mi a halálnak nekünk egyáltalán Herky nagyságú gép" ugyanezt mondtam amit Te, nem abból kell kiindulni hogy mi a helyzet ma , hanem hogy mi lehet a jövőben
    mihez képest kevés? már leírtam de leírom ide is, ahhoz képest hogy a "nagyoknak" már van saját TÉNYLEG nagy szállító gépe ahhoz képest kevés , "170 felett rendeltek a cégtulajdonos országok" ? ok , a Herkyből meg legyártottak több mint 2500 darabot, ehhez képest is kevés , de ahhoz képest hogy mekkora piac esett ki az A400 előtt , tehát a fő piac főként Európára korlátozódik , ahhoz képest a 170 nem rossz , egyetértünk abban is a C295 használhatatlan itthonra illetve hogy igenis reális elvárás egy szállítógéptől hogy elvigyen egy 30 tonnás APC-t mondjuk még itthon is!()de ami a többit illeti kétségeim vannak.
    C17 itthonra?:?:confused::confused: ember az egy panel , ha anno itt kaptam a savat hogy minek akarok egyáltalán Herky méretű gépet itthonra akkor ez kicsit fura nekem , másik dolog , szeirntem se a C130J-t se a KC-t nem zárnám még ki az itthoni versenyből ( igaz nagyot csalódnék ha a brazil gép nyerne) , én azt mondom , idehaza nem kell az A400M főleg nem C17, de pár szuper Herky igen ,mert inkább legyen több használható kapacitásunk mint nem elég , főleg hogy a C17-esekhez már nem nagyon lehet órát venni , kell az a Herky de nagyobb gép nem
     
  10. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Dudi lehet off de most nem tudok hirtelen utána járni , mi lenne az előnyösebb , ha mondjuk egy ejtőernyős zászlóalj szállítására képes mennyiségű szállítógépet vagy egy zászlóalj szállítására alkalmas mennyiségű szállító helit vennénk? lehet öreg vagyok ehhez de mi jobban csíptük a helizést
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem a helikopter.Igazából az ejtőernyősök tömeges bevezése felett már eljárt az idő.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A bérszállítások nagy részét valószínűleg majd a németek gyűjtik be az A400M nemzetközi szállító ezreddel.
    Van még az európai "szívességet szívességet" program is. Így kiegészítő bevételt szerintem elég keveset várhatnak majd a szállításokból.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szerinted.
    A vilagban viszont minden letezo expeditonary force az ellenkezojet csinalja, egybol az eloretolt bazisra probalja letenni a szinte azonnal harckepes eroket. Ha valami, ez egyertelmuen arra mutat, hogy bizony a kovetkezo logikus lepes. Az a nagyon kis kor gyakorlatilag minden szamottevo hadsereggel rendelekezo orszag, ahogy kopik kifele a Hercules ill csereli le a regi APC-ket uj IFV-re.

    Ez megint honnan jon? Miert kellene 20, no meg miert kellene egyszerre letenni egy szazadot - mondjuk hogy harckeszuletlenul egyszerre veszitsd el esetleg oket? Teljesen illogikus... megint egy ujabb legbol kapott alllitas?
    Praktikusan europai szinten maradva peldaul 2x3 gep gepenkent 3 forduloval letesz egy tucat nehez IFV-t es hozza a szaz embert (egyszerre harom gep megy, harom gep jon, minden fordulo harom gepe elvisz 2 jarmuvet plusz az extra pancelzatot es a legenyseget a harmadik gepen.) Tavolsagtol stb fuggoen erre 24 oran belul kepes vagy az Atlasokkal, akar valami vizes-saras tengerparti beachheaden landolva, ha a navy tul messze lenne.
     
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    T,FIFY:

    Kicsi es gyarto miatt kizart:
    - An-132
    - Il-112
    - An178

    Kicsi/nem visz el eleg sulyt:
    - C295
    - C-27

    Nem is letezik meg/kicsi lesz/nem visz el eleg sulyt:
    - KC390

    Kicsi/nem visz el eleg sulyt/gyarto miatt kizart:
    - C-2

    Nem is letezik meg/gyarto miatt kizart:
    - An-70

    Tul nagy/gyarto miatt kizart:
    - Il-76
    - An-124

    Gyarto miatt kizart:
    Vagy vesz valamilyen kínai gépet.[/QUOTE]

    Azaz marad az Atlas.

    PS: Az egyetlen igazi alternativa az AN-70 lehetett volna, ha az elmult 10-20 evet az ukranok nem az orszag kifosztasaval toltottek volna, valamint az oroszok nem neztek volna oket ennyire hulyenek, azaz nem szabotaltak volna el tudatosan az egesz programot ugy, hogy kozben partnert jatszottak.
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Megis hogyan lehetne egyaltalan opcio taktikai (azaz 500--2500 merfoldes) tavolsagra egy feltucat helikopterbol allo konvoj egyetlen szallitogeppel szemben (es most felretesszuk a H226M 700 merfoldes limitalt hatotavjat)...?

     
  17. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    "Kicsi/nem visz el eleg sulyt/gyarto miatt kizart:
    - C-2"


    Kicsi? Két méterrel rövidebb a raktere és 1 (egyetlen) egész tonnával kevesebbet visz el. Emiatt már kicsi lenne? És a gyártó miatt miért lenne kizárt? (Mondjuk valóban nem lenne a legideálisabb típus számunkra, csak épp pont nem ezek miatt az okok miatt...)

    Amúgy meg az A400M is alkalmatlan, mert nem tudja elvinni sem a Leo 2-est, sem a PzH-2000-est (ugye ilyeneket veszünk), szóval az is kilőve... Remélem, hogy újraindítják a C-17-esek gyártását és azokból tudunk venni, mivel nekünk csakis az lehet az egyetlen szóba jöhető típus, mivel az el tudja vinni a tankjainkat és az önjáró lövegeinket is. :)
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    A világon kb 5 országnak van expeditionary force-a.Ebből 3 magának gyárt gépet.
     
    fedett_mókus and Pocok75 like this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azért mert egy szakaszt sehova ne raksz ki annyira lófasz erő(Azt hogy gobdoltad,hogy 3 APC meg egy század?Az milyen szervezeti feleépítés?Ilyena világon nincs!).Meg még is,mi ellen tud önállóan harcolni egy szakasz fél napig?Mert egy forduló még Európában is annyi ha Németországból Ukkrajnába raksz kibdeszantot.
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Latom, sikerult a lenyeget megerteni megint...
    Amugy az amerikaiakon kivul briteknek, franciaknak, spanyoloknak is van, de meg a nemetek is reszt vesznek kulfoldi missziokban, van kozos EU battlegroup, de ott vannak a kinaiak, oroszok, brazilok, csak igy hirtelen, fejbol. Ebbol persze az europaiak mind Airbus tulajok, ugye. :)
     

Ezen oldal megosztása