1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem tudom eldönteni melyik a nagyobb troll...[/QUOTE]

    Viszont az biztosan tudjuk, ki a legfogalmatlanabb a temaban. ..
     
  2. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Viszont az biztosan tudjuk, ki a legfogalmatlanabb a temaban. ..[/QUOTE]
    meg azt is kinek van a legnagyobb arca a semmire....
     
    borisz likes this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    meg azt is kinek van a legnagyobb arca a semmire....[/QUOTE]

    Hat az biztos. Meg egy gondolatmenet kovetni is komoly kihivas itt tobbeknek... :D
     
    fedett_mókus likes this.
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Szerintem is kizárt. Csak épp nem a teherbírása miatt.


    Hát úgy, hogy mindig lehet találni olyan igényt, amire pont csak az eggyel nagyobb típus felel meg. Ha már láncos IFV-t akarsz légiszállítani saját géppel, akkor tankot, önjáró löveget miért nem? Ez így szerintem csúnya kirekesztő hátrányos megkülönböztetés. Hiszen azoknak is jár a légiszállítás, mert nehogy már közúton, vasúton kelljen zötykölődniük, amíg az uncsitesó vígan röpköd. o_O


    Én kitettem a szmájlit. ;) Fishbed pedig arra reagált.
     
    fishbed, fip7 and blogen like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azért látom, ment itt az elmúlt 2 hétben az egymás mellett való elbeszélgetés! Meg az egymás idegesítése, beszólogatások. :hadonaszos::p
    Találtam egy elég komolyan összeszedett anyagot az A400M-ről. Érdemes az összeset végigolvasni. (Part 1-5). Hosszú, de eléggé végigvesz mindent.
    Ez nem csak általánosan vesézi ki a típust, a koncepciót, hanem kimondottan az angolok szempontjából a szállítható járműveket, továbbá a későbbi fejlesztési irányokat.
    Ezek figyelembevételével szerintem elmondható, hogy ez az európai országok igényeire lett kialakítva. És nem csak fejlesztő országokéra!
    Minden olyan ország profitálhat belőle, aki missziókban vesz részt.
    Az a baj ezzel az A400M-mel, hogy túlzottan beleillik a jelenleg kialakított koncepcióba.
    Látszik, hogy EU irányú fejlesztéseket hajtanak végre haditechnika területén, és ezért érdemes rendszerbe gondolkodni!
    Nem nagyon tudnék olyan EU-ban gyártott láncos, vagy kerekes IFV-t mondani, amit ne tudna elvinni missziós területre. Ugyebár a Pumára méretezték.
    Persze mindjárt jönnek a, "és mi van a kiegészítő páncélzattal" érvek, de azért lássuk be aki nem akar megérteni valamit, az nem is fogja.
    A HM 1-1 ilyen misszióban nem vezetőként fog részt venni. Nem mi fogunk gyorsreagálásban elsőként páncélozott járművet kivinni 2 napja biztosított előretolt bázisra. Tehát van idő megoldani a technikai eszközök ingajáratban való kijuttatását, viszont egy 35+ tonnás géppel gyakorlatilag a missziós technika 90%-át ki tudjuk juttatni.
    Ne legyenek kétségeink! Leo 2 sosem fog misszióba menni, de még a Pumákra sem esküdnék, (ha van erre megfelelő gépünk, ha nincs)!
    Hja és felesleges még zászlóalj szintű missziós egységekben is gondolkodni. Olyanban max. a lengyelek agyalhatnak...
    A fent említett IFV-ken túl viszont teljesen véletlenül képes elvinni a H225-öt. Gyakorlatilag a raktér magassága erre van kitalálva.
    És nem mellesleg ezeket utántölteni is tudja. (Tudtommal megoldódott a turbulencia probléma).
    Az áráról és a fenntartásáról teljesen feleslegesen vitatkozunk, mivel nem ismerjük a rendelkezésre álló pénzügyi ajánlatokat.
    Az biztos, hogy árban a C130J-30-hoz kell hasonlítani, habár a képességei messze meghaladják azt.
    Nálunk és az európai országoknál nagyon fontos lehet, hogy tulajdonképpen 1 általános feladatú típussal (és nálunk a nagyon kicsi 3 db-os mennyiséggel) meg tudunk felelni az összes felmerülő feladatra.
    Nálunk szerintem kizárólag szállítási, tanker, és ejtőernyős kiképzési feladatai lennének! (esetleg a későbbiekben egy erre irányuló fejlesztés után tűzoltó feladatokat kaphat)
    A nagy felhasználóknál ez kiegészülhet tengeri kutató-mentő, tengeri felderítő, légideszant, és EW feladatokkal is. Ezen felül látszik, hogy a privát szektor is érdeklődik a gép iránt. Indonéziából jeleztek 2 gépes vételi szándékot, kimondottan civil felhasználásra.
     
    therob, kamm and Gaudi like this.
  6. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Jó link, köszi!
    "Ne legyenek kétségeink! Leo 2 sosem fog misszióba menni, de még a Pumákra sem esküdnék, (ha van erre megfelelő gépünk, ha nincs)!"
    Teljesen igazad van. Sajnos.
    Szerintem ezek a missziók pont jók lennének arra, hogy mindent ki lehessen próbálni ténylegesen. Én sosem értettem a víztisztítósdit, meg az orvoscsoportosdit.
    Ezek kis intenzitású konfliktusok, tökéletesen alkalmasak lennének tapasztalatszerzésre.
     
  7. Anti

    Anti Well-Known Member

    Ez okorseg nem? Nagy penzert szallitani ezeket a gepeket poklok valagaba csak hogy gyakoroljanak? Ezekben a napokban mit csinal az US Army Magyarorszagon? Konvencionalis haborut hogy akarsz Talibisztanban szimulalni?
     
  8. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Nézőpont kérdése. Egy hadsereg, ha úgy vesszük eleve pénzkidobás. Addig, amíg nem kell, ugye. Ha kell, akkor az isten se tudja pontosan, hogy mire, és hogyan kell.
    De egyvalami biztos: a tálibra pukkantgatás is jobban szimulálja a bármilyen harci szituációt, mint a szomódi lőtér. És amikor kelleni fog a nem tudjuk pontosan mire, akkor biztosabban megállják a helyüket azok, akik már legalább tálibra lőttek.
     
    pöcshuszár, kamm and dudi like this.
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Még annyit hozzátennék, a típushoz, hogy korábban felmerülő negatív kritikák azért voltak sokkal erősebbek a németeknél, mert:
    - egyrészt a kritikusai a Bundeswehr jelenlegi állapotát kivetítették az A400M programjára is, holott a problémák nem kiugróak egy ilyen kimondottan fiatal típushoz képest, illetve ahhoz képest, hogy mennyire sok igénynek kellett megfelelni, új hajtóművet fejleszteni, és mindezt milyen rövid idő alatt kellett megoldani.
    A németeknél nagyon fontos tényező volt az üzemeltetésben, hogy a felmerülő (és azóta így vagy úgy de megoldott) tipushibák egy nagyon kicsi gépparkon csapódtak le.
    Érthetetlenül keveset kaptak a németek a program elején, annak ellenére, hogy ők az a legnagyobb megrendelőik a típusnak (legalább is az eredeti számokban).
    Az angoloknál már csak 2 gép van amit nem adtak át, de a maláj rendelés is szinte azonnal teljesítve lett.
    Ezért fordulhatott elő, hogy volt olyan helyzet, amikor a (akkor) rendelkezésre álló 9 gépből 1 v. kettő volt bevethető. Mivel a normál karbantartáson lévő 3 gép mellett további gépeken végeztek el hajtómű ellenőrzést, valamint ezektől független apróbb (értsd: nem repülésbiztonságot befolyásoló) hibák miatt rövid időre estek ki további gépek,
    Ha nekik is az elejétől arányosan szállítanak, akkor ezek a dolgok meg sem jelennek a közvélemény előtt.
    Érdekes módon a spanyolok sem igazán kapkodták el a gépeik leszállítását... A nyilvános infók szerint nekik is csak 4 van egyenlőre átadva.
    Mindkét nemzetnél mostanában pörögnek fel a dolgok.
     
    kamm likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, a nemet hadsereg tenyleg kritikan aluli allapotban volt - van -, raadasul az egesz beszerzesi rendszere a 30+ evvel ezelotti, merev, kozpontositott, isznyuan tulburokratizalt strukturara epul a mai napig, ami mindent hatraltat (tobb cikk volt arrol, micsoda cirkusz akarcsak potalkatreszt rendelni stb.)
    Szerintem az alacsony gepszamnak egyreszt logisztikai okai lehettek - peldaul hirtelen nem lett volna eleg ember stb kezelni oket a 20 ev alatt csontsovanyra lefogyasztott Bundeswehrnel -, masreszt az sem kizart, a nemetem ugy okoskodtak, hogy jobb ha ovatossagbol hagyjak a tobbieket szivni az uj modellel... :)
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Úgy látszik az indonáz kormányt is meggyőzte az Airbus.... az év elején bejelentett Airbus helikopterbeszerzések után A400M-et is vesznek?
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Na, lehet, hogy felpörögnek az események délkelet-ázsiában?
    A "jónevű" ;) GTA hajtómű karbantartó cég licence szerződést kötött az Europrop-pal az A400M hajtóműveinek karbantartására. Forrás.
    Vagy képben van újabb megrendelés a térségből, vagy az Airbus/Europrop így akarja a további megrendeléseket elősegíteni. Mindenesetre, ha létrejön Koreai/Spanyol csereüzlet, akkor szerintem a koreaiak is az elején hozzájuk viszik szervizelni a motorokat.
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A malájoknál állítólag nagyon pozitívak az üzemeltetési tapasztalatok....
     
  14. laca

    laca Active Member

    Molni, légyszi ne értetlenkedj! Te szoktad számon kérni a értelmező olvasást.
    C-130 Hercules első felszállás: 1954. augusztus 23.! 9 évvel a 2. világháború után. KILENC ÉVVEL! Tehát 10 évvel korábban mi adta a szállító flotta gerincét?
    Nem azt mondtam, hogy a C-47 után jött a Herky, az ég szerelmére!
    És nem kérek az epés megjegyzésekből sem, képzeld ismerek más szállítókat is!
     
  15. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    A400M-vásárlás
    A számos gonddal küszködő, európai Airbus A400M típusból vásárolna Indonézia. Csak éppen nem a légierő, hanem a Pertamina állami olajvállalat.

    Az egyelőre nem pontosított darabszámú szállítógép-flottát a részben tulajdonában álló PT Pertamina Pedeve Indonesia légitársaság üzemeltetné. A több mint 1700 szigetből álló országban a légiszállítás a legfontosabb módja az árucikkek, gépek mozgatásánál.

    Az olajcég a turborprop, nagy teherbírású, de aszfaltot nélkülöző, kiépítetlen reptereken is üzemelni képes A400M-ekkel a saját, belső anyagmozgatási feladatait oldaná meg, de a természetesen „bedobná őket” a rendszeresen jelentkező természeti katasztrófák idején, mint segélyszállító repülőgépeket.

    Mint emlékezetes, az indonéz légierő is gondolkodik 2-5 darab A400M Atlas beszerzésén, de döntés még nem született.

    Fotó: malaysiandefence.com
    https://honvedelem.hu/cikk/115779_a400m_vasarlas_egy_csavarral
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A spanyolok megnézték hogy befér-e egy Hornet....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Belgak keszulnek a jovo ilyenkor szolgalatba allo uj Atlasaikra, ellatogattak az Airbushoz, megnezni a keszulo gepeiket - lathatoan teljesen be vannak sozva: http://www.defense-aerospace.com/ar...embourg-delegation-sees-a400m-in-seville.html

    A miniszteriumi nyilatkozat azon elvezkedik, mennyi uj funkciot, missziot stb megenged majd nekik az A400M, amit a Herculeseikkel nem tudtak megtenni.

    A fentieken kivul meg twittelniuk ids sikerult:
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A minimum 45 éves C-130-asaik közül mennyi repülőképes még?
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Fogalmam sincs, de ketlem, hogy mind 45 eves lenne. :)
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

Ezen oldal megosztása