1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Így is mondhatjuk…
    ...meg úgy is hogy a Belgák ősöreg 1972-es évjáratú C-130 flottája fölött eljárt az idő és úgy döntöttek hogy A400-ast vesznek helyette.
    Legkevésbé az a valószínű hogy gyárban látottaktól tették függővé a döntésüket...
     
    molnibalage likes this.
  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
    [​IMG]
     
    Nagy Csaba, wolfram, KoviUbi and 7 others like this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Már az álszerénységed is levetkőzted... ;)
     
    Pocok75 likes this.
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    sok sok sok mindent bele lehet magyarázni de tény hogy lett volna más opciójuk ők mégis a nagyobb vas mellett döntöttek
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Jajanyamnesirass...

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Szarkazmus

    (Es meg like is ment ra, paratlan. :D)
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
     
    alfa74, wolfram, KoviUbi and 4 others like this.
  7. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    pocok magyarázata sokkal viccesebb az jobban tetszik :D :D
     
    KoviUbi, pöcshuszár and Pocok75 like this.
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Nekem is tetszett, nem véletlenül kezdtem azzal, amivel ....
     
    Pocok75 and fedett_mókus like this.
  9. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Még néhány kép a saját archívumból, csak is @dudi kedvéért! :D
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    fishbed, fip7, Nemerson and 3 others like this.
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért kötik le a csavarokat?
     
  11. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    a csavarokat biztosítani szokták. :)
     
    borisz and dudi like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt tudom,hogy a helikoptereket lekötik de gondolom ezek merevebb szerkezetek mint a helikopter lapátjai.
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Válasz a 646-os hsz.-ban! :D
     
    Pocok75 and dudi like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Bevallom töredelmesen,hogy afölött elsiklottam.Nincs valamilyen fék a hajtóműben?
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Ha lenne fék, akkor nem kellene lekötni a srófot. De teljesen fölösleges, csak a súlyt és a meghibásodási lehetőséget növelné, ha STOP-ba teszik a gázkart azzal elzárják a tüzelőanyag-betápot, ekkor úgyis leáll a hajtómű meg a légcsavar is 30-40 másodpercen belül. Helikoptereknél előfordul forgószárny-fék (a Mi-8/17-ben is van), mert ezeknél a nagyobb átmérő/tehetetlenség miatt sokkal tovább tartana míg leáll a forgószárny forgása.
     
    rudi, fedett_mókus, fishbed and 3 others like this.
  16. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    de te csavarokról beszéltél.... :)
    egy példa:
    [​IMG]
    amire Te gondolsz a forgószárnyaknál, azt nyűgözésnek hívják.
     
    Nagy Csaba, fishbed and dudi like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Pongyolán fogapmaztam!
     
  18. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    ejgen :)
     
    arcas, dudi and Pocok75 like this.
  19. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem haragszunk, csak többé nem vagy számunkra ugyan az az ember.
    ;)
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor mostmár mondhatom,hogy a sárkámyra,hogy kaszni?
     

Ezen oldal megosztása