1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Na most ért véget mára a telefonos pötyögés mert úgy látszik,hoyg a szokottnál is rosszabbul megy!
     
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
    X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
    A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
    Szimuláció

    Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a gép körüli áramlás
    Ha jól értem két probléma van:
    1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 gyel van némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
    [​IMG]

    2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
     
    Parapitecus and dudi like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
    Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
    Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
    Na? Megnyertem a hangszórót? :)
     
    Parapitecus likes this.
  6. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Hivatalos közlemény: Nyereményét átveheti az AIRBUS Spanyolországban található gyáregységében (talán Getafe.....)
     
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    borisz and fedett_mókus like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member



    "Der A400M übt das Betanken von Luftfahrzeugen über der Ostsee. In 20.000 Fuß Höhe und bei fast 500 Stundenkilometern versorgt er Eurofighter mit Treibstoff. Diese fliegen weiter zu einer Übung."
     
    Luthero, fishbed, blogen and 2 others like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Tanken in der Luft - A400M betankt Eurofighter - Bundeswehr

     
    fishbed and arcas like this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Itt van emberibb nyelven is. ;):D
    Úgy néz ki, hogy mostanában kezdték el megszeretni a németek is a gépet. Legalább is a hangvételből ez jön le.
    Az angolokat a hatótávolság/terhelhetőség nyűgözte le leginkább, de náluk végezték a parti landolást, meg a terepkövetést is.
    A malájokat meg a futópálya igénytelensége.
    Elvileg a +pénz normális logisztikai hátteret biztosít most már nekik (németek). Ez volt a fő bajuk, meg az, hogy nem volt elég gépük. Durván belehúztak a leszállításokkal.
    1,5 év alatt 15 gépet kaptak, azaz megduplázták a gépparkot.
    Jelenleg a spanyolok és a franciák állnak nagyon "csehül". A franciák a megrendelt 50 gépből eddig csak 15-öt kaptak, a spanyolok meg 4/27. A belgáknál is most kezdődik el a szállítás. Az angolok és a törökök meg már majdnem készen vannak.
    Számomra érdekesség a cikkből:
    A jelenleg 30 átadott német géphez 10db tanker kittet rendeltek. 1 gép egyszerre 2 gépet tud megtankolni. 1 óra alatt 10-et, és összesen 40t kerozint tud magával vinni.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    borisz likes this.
  16. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Lesz egy SAC programhoz hasonló szervezet magyar részvétellel! Német és azt hiszem belga helyszínnel 6-6 géppel!
     
    nyugger, fip7, anonim999 and 5 others like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Reméljük, hogy a magyar vezetőség nem szeretne nagy logisztika terhet jelenteni erre a nemzetközi programra! Szerintem a típusazonos részvétel sokat fog segíteni! ;):p:D
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  19. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Best cargo plane ever! :D:D:D
    Ja...nem! ;):hadonaszos::D
     
    fishbed likes this.
  20. emel

    emel Well-Known Member

    rudi, nyugger, fishbed and 4 others like this.

Ezen oldal megosztása