1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Kérdésem lenne: mennyit fizetnek ezért a "lobizásért" ? :D
     
    formosa1 and borisz like this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hát neked aztán lobbizhat itt az ember....
    Én csak azt nem értem, hogy te minek jársz ebbe a topicba!?!
    De tényleg!
    Mennyél szépen vissza a "hogyan újíthattuk volna fel a magyar BMP-ket, T-72-ket, T-55-öket" fórumba.
    Hja hogy olyan nincs? Csinálhatnál! Vóna rá igény! ;)
    Lekötné az idődet. Aztán megkereshetnéd a PGZ, vagy az Excaliburt. Na azok a programok még kemények azok PRjában sokkal nagyobb pénz van!
    Ha kell contact szólj! Priviben küldöm. Nem lenne jó, ha valaki más elhappolná előled a melót!
    Ha még sincs kedved, akkor nem marad más neked, csak a Biztpol. :p:D
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Különben mi váltotta ki belőled ezt az érzést, hogy kíváncsiskodsz? Belemerültél a válaszaimba? Ha van valami nem volr világos, akkor tedd fel, és megpróbálom neked megválaszolni. Vagy max megkérdezem az Airbustól...
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Keverni tetszik a dolgokat…
    a turbulencia nem a nagysebességű gépek utántöltésénél okozott problémát hanem a helikoptereknél.
    de erről már volt szó ITT
     
    pöcshuszár likes this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor ezt ne nekem válaszold.
    Az én válaszaim vastaggal vannak.
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Neked van arról egyébként frissebb infód, hogy a Cobham hogy áll, mert engem meglepett, hogy már tesztelik.
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Te egy rossz kérdésre rossz választ adtál.
    Turbulencia ügyben ezt olvasd el
    A probléma kizárólag kis sebességnél és nagy állásszögnél jelentkezik amikor a szárny mechanizáció is lent van.
    Nagy sebességű gépek utántöltésénél nincs ilyen probléma
     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A rossz kérdésben egyet értünk. A rossz válaszban?
    A kérdés, vagy inkább állítás ez volt:
    - az erős légcsavar-turbulencia miatt egy gyorsabb sugárhajtású vadásszal problémásabb róla végrehajtani a légitankolást mint egy gázturbinás tankergépről
    És erre a válaszom ez:
    értem, ezért telepítették a németek a Közel-Keletre ezeket tankolási feladatokra, és nem használnak más opciót.

    Nem csak a saját gépeiket, de a franciákét is ők tankolták meg
    Ezek a gépek Jordániából száltak fel, és ez nem tesztüzem volt, hanem a Maliban folyó műveletek támogatása. Ha bármilyen gondjuk lenne a merevszárnyúakkal, akkor létrejött volna ez a videó, rajta az EF2000-esekkel tökig fegyverben:
     
  9. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Bár a Kefir lett kinevezve agymacskámnak,valójában a két tiusos vadászgép állomány az agymacskám.F35 mint fő tipus,és valamilen olcsón beszerezhető és fentartható támogató tipus-amire az egyik jelöltem a Kfir.Csak ez a gép oly hatalmas,hogy a többit kitakarta a látókörböl.
    Kifejezetten géptipus,ami agymacskám,az a Szuhoj S80PT nyugati harcelektronikával.Szerintem a mi harcászati igényeinkre ez a gép passzolna.Idei hir,hogy az orosz hadvezetés is igényelte Putyinnál a gép sorozatgyártásának meginditását.
    A400 egyszerűen nem a mi kategóriánk.Azonkivűl szenved az európai katonai gépek közös problémájátol,a kiforratlanságtol.
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Egy orosz gép nyugati harcelektronikával! Király! o_O
    Azt végiggondoltad, hogy hogyan fog ez repülni? :p:D:D:D
    Hol, de még inkább, MIKOR olvastad, hogy igényelték Putyintól?
    A Krím elfoglalása előtt, vagy után? De a most felmondott NIF, és a deklarált felújított fegyverkezési verseny sem fog túl jót tenni a típusnak.
    GE hajtóművel van tervezve. :rolleyes::D:D
    De ha még valahogyan kerítenek is helyettesítő hajtóművet, mennyire lenne reális egy orosz gép, miközben most próbálunk megszabadulni az orosz technikáktól...:):)
     
  11. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    IAI MiG21 korszerűsités.
    Idén tavasszal volt hir,valamelik orosz honlapon.
    A gépet kifejezetten a kaukázusi harci tapasztalat alapján tervezték,maga nemében egyedűlálló.A Szuhoj eredetileg tervezte egy izraeli harcelektronikás export változat kialakitását.
    Igen,embargó van.De képzeltek már ide Mil heliket összeszerelő üzemet a blogtársak.
    Mit csináljak,ha a nyugati repipar még nem állt elő ennyire jol erre a feladatkörre tervezett géppel?Ha az Airbus előáll egy hasonló tipussal,vagy éppen jobbal,rögvest átpártolok.
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem a IAI is inkább csak pótcselekvésnek talált ki ilyen marhaságot, hogy korszerűsítési csomagot fejleszt mig21-hez.
    Kinek is van még olyanja?
    A horvátok már nem használják. A bulgárok f16-ot vesznek helyette, a románok már el is mezdték a leváltást/kivonást. India 22-ig kivonja az összeset.
    Ha leszámítom Észak -Koreát, Szíriát és Kubát, amik szintén embargósok, akkor marad fekete Afrika.
    Végülis stimmelhet az egyedülállósága. Szerintem a demó gépen kívül egyetlen legyártott kereskedelmi megrendelés sem fog teljesülni! :D:D:D
    Az S80-PT- t viszont milyen feladatokra is gondoltad ideálisnak?
    Az 1300 km-es hatótávolsággal, ami mellé 3t payload párosul. Mert vagy 30 katonát visz, vagy fegyvereket.
    Értem én, hogy az orosz határőrség szempontjából réteggépnek megfelelő, de a sebessége sincs meg a CAS feladatokhoz (még egy super tucanohoz képest sem) sem a mozgékonysága nincs meg egy bármilyen harci helikopterhez képest.
    Cserébe csak kifutópályáról tud üzemelni.
    A "kiforrottságáról" ne is beszéljünk: még csak prototípus szintjén létezik, (PT-ből 1db? Talán?!?) amerikai hajtóművekkel, a full embargó kellős közepén! :D:D:D
    Mondom én, hogy én kimondottan szórakoztatónak tartom az "agymacskáidat". (no offense!!!)
     
  13. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Egyrészt a bolgár f-16 os még mindig nincs eldöntve. És ha így haladnak a dolgok ott várhatóan nem is lesz f-16 uk. Ha csak az usa nem helyezi őket erős nyomás alá.
    F-35 öt ebbe a térségbe nem lenne értelme meg vagy 10-15 évig. Kívéve a polákokat, de az más tészta. A várható konfliktusok miatt. Ahhoz hogy egy F-35 ek kihasználd a képességeit ahhoz egyrészt jelentős hadseregre is szükség lenne. Másrészt a várható konfliktusok itt inkább valami dzsihád,felkelés,hibrid, kisebb nagyobb csetepaték keverékke lenne. Mintsem egy teljes kiteljesedett konfliktus.
    A-400 hoz ha lesz?? il ha lenne majd a későbbiekben kiépített háttér is meg pénzügyi források is az üzemeltetéséhez il a kapacítását ki tudnánk használni a későbbiekben akkor felőlem ok. De mint írták korrábban ha egy BMW veszel azt fent is kell tudni tartanni. Persze feltéve ha ezt választanák.
    Erre jó pelda szintén a bolgárok mert egy két éve annyi pénzük se volt, hogy normálisan reptessék a C-27 et. Ha nem épitenénk ki előre egy hátteret "nem utólag" akkor ugyan úgy járnánk mint a bolgik a C-27 el.
    A bolgároknak és a horvátoknak egy jó kompruszimos választás lett volna a kfir. Mert egyrészt a szűkős pénzügyi forrásaik miatt, másrészt tudtak volna maguknak egy 10-15 éves átmenetett képezni hogy a forrásaikat il a szükséges háttért ki tudták volna építenni. Harmadrész viszonylag jó ár értékben modern fegyverekhez is jutottak volna. Mert az izraeliek azt biztosították volna hozzá. Végezetül ha ez így megvalósult volna akkor 2025-26 tájékán feltéve ha jó viszonyt ápolnánk velük egy félig meddig közös pályázattal modern 5 generációs gépekre lehetett volna pályázni. 8 gép nem téttel. 35-40 már igen egy kedvezőbb csomaghoz.
     
    KoviUbi likes this.
  14. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Zsidók a 90es években csinálták a MiG korszerűsitő rogramokat,manapság a Mil helikhez csináltak.Románok az olcsóbbik 21es programot csinálták meg anno.De a Puma Sokac is izraeli fejlesztés
    Az S80 nem csak határőrségi járőrgépnek készült,a VDV is igényli a harci-desszantszállitó változatot,és alapvetően az AN-26 váltótipusának szánják.(jobban mondva egyik váltótipusa,mert az Ancsát ezzel a némileg kisebb,és a nagyobb Il-112vel kivánják váltani,vagyis 2tipussal.Érdekes,hogy az Ancsa teherbirású MiG110 tervezetet elvetették)
    Hajtóműnek a Mi38 módositott hajtóművét szánják bele,de minket ez nem érdekel,nekünk az amerikai hajtómű kellene bele.Mint ahogy minket az orosz fegyverzet/harcelektronika sem érdekel,nyugati cuccossal kéne.
    A mai napig használják COINT feladatokra a különféle AC47 változatokat,sikerrel.Különben az orosz hadsereg is igényelte egy gunship módra,oldalra tüzelő GS23 opcionális beépithetőségének kialakitását az egyik ablakba.Helik és a Tucano nem azonos feladatkörűek ezzel a kategóriával.Orosz/szovjet előzménye ennek a gépnek inkább az An72P.Bár az jóval nagyobb.
    Bár szerintem egyáltalán nincs szükségünk A400 méretű gépre,annak számunkra reális szállitó feladatait a megfelelő módon átépitett A319 is elláthatná.Deha mégis vennénk ilyen felesleges dögöt(mégis,mire?),akkor is szükségünk lesz kisebb,a hazai tényleges igényeket kiszolgálló gépekre.Sőt,még ennél kisebbekre is.
    Különben van az Airbusnak is hasonló probálkozása a C235/295 gépeknek van harci-szállitó változata-nem túl sikeresek.DHC-6 hasonló változata már jobban bevált.Az amerikaiak kisebb,PT6 alapú COINT harci-könnyűszállitója vietben jol bevált,azokatt is használják még ma is,már ami még repülőképes belőlük.(legalábbis a 2000es években a filippinok vetettek be AU23okat Mindanaon.Lehet,azóta onnan is kikoptak)
    Tudtommal 1protó,és 3javitott előszéria gép készült.Ezután az embargó,nameg az olajárcsökkenés okozta pénzhiány miatt befagyasztották a programot.Igen,ez sem egy 100%ban kiforrot gép.De jóval egyszerűbb,és kisebb kockázatú,mint az A400.
    Különben a kanadai DHC-6 modernizált harci-szállitó változata tudná leginkább a nyugati tipusok közül helyettesiteni.De az még kisebb,és nincs rámpája se.
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A bulgár F-16-os üzletnek melyik része nincs még eldöntve? :rolleyes::D
    Segítek:
    A bolgár védelmi minisztérium az F-16-ot választotta.
    Az Amerikai Kongresszus jóváhagyta.
    A parlament először megszavazta, majd a köztársasági elnök visszadobta.
    Végül a parlament az elnök vétóját leszavazta.
    Az Amerikai Kongresszus pedig üdvözölte.

    A KFIR annyira jó opció volt a bulgároknak meg a horvátoknak, hogy előbbi némileg belerokkanva inkább az F-16-ot választotta, míg a horvátok inkább megbíznak minket, hogy adjuk a Gripenjeinkkel a légtérfelügyeletet (Nagyon ésszerűen, és ha van egy kis eszük, akkor a későbbiekben is ezt fogják választani). Persze csak azután, hogy Izraellel egyezkedtek. Hja de nem a KFIR-ről, hanem a saját F-16-os változatukról. :rolleyes::D
    Celebra biztosan tudja, de te nem biztos, hogy a KFIR-ek nem új vasak ám! A gyártása már nagyon régen befejeződött.
    Amiket most próbálnak elsózni, azok azon maradvány gépek, amiket utolsóként kivontak az izraeli aktív szolgálatból, még 1990-ben. Igen-igen! 30!!! éve.
    Mi több, Columbia úgy jelentkezett be Gripenekre, hogy utolsó rúgásként 2 éve még beletoltak némi pénzt a KFIR modernizációba.
    A 3 várható gépünkre SEMMILYEN háttér nem lesz kiépítve! Ugyan úgy, ahogyan a Gripenekre sincs.
    Legyen az bármelyik esélyes gyártó is. Nekünk ezekhez a legminimálisabb alkatrészmennyiséget kell tartani.
    Nem véletlenül rendelte Portugália is (fejlesztő országként!!!) az 5db KC-319-ét 12 év FULL supporttal. Nem véletlenül került az 5 gép 932M dollárba! ;)
    Azt mégis hogy gondoltad, hogy 2 ország közösen tárgyaljon egy gyártóval?
    Van ilyen, de ehhez harmonizálni kell a beszerzések jogi hátterét. Az OCCAR erre jó példa, azonban ennek sem Magyarország, sem a horvátok nem tagjai. Ha ilyet szerettünk volna, akkor már beléptünk volna az OCCAR-ba. Csak hát ennek belpolitika okai vannak.... ;););)
     
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ja ez így megy! Mint a fagyisnál. Szeretnél kérni ebből is egy kicsit, meg abból is (orosz sárkány, nyugati elektronika és hajtómű).
    Erre az oroszok: OK legyártjuk (bár embargó van, és minimum 10-15 évig itt fog a nyakunkon űlni), mennyi kéne. ...........3! :D:D:D:D:D:D
    Igen, mert mindkettő jobb abban amit megpróbálsz összemosni S80-nal.
    Ha az itthoni alkalmazásban gondolkodsz, akkor szállításra túl kicsi (3t), és rövid hatótávolságú (1300km). Az AN-26 ennek majdnem a duplája!
    Támogató feladatokhoz túl lassú (a Tucano pl 590km/h, ez meg 470), és a helikopterek manőver lehetőségeivel nem is tud versenyezni.
    Akkor hogyan helyettesíthetne???? :eek::D:D:D:D
    Mondom, hogy kimondottan szórakoztató!
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Legalább olvasd el a linkeket! Nem véletlenül linkelte időrendben. o_O
    Az elnök július 23. dobta vissza. 1 héten belül a parlament megint megszavazta.
    Azóta van új bolgár elnők??!?!? :p:D:D:D
    Aug. 5-van!
     
  19. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Azt elfelejtetedd hozzárakni hogy a bolgároknak az F-16 os miatt jelentős költségvetési hiány keletkezhet ha nem csúsztatott fizetéssel fizetnek. Továbbbá így már biztos hogy ott is elmarad a szárazföldi fejlesztés mert az F-16 ok elviszik a pénzt. Ugyanis másfél-két milliárd dollárt terveztek haderőreformra. Hú a bolgár parlament el fogadta. Na ezzel a lépéssel közelebb kerültek a bukáshoz a későbbiekben.
    Az ügyfél nem azért van hogy az alsógatyájat is lehúzzúk, hanem azért hogy későbbiekben megélj belőle. Csak márra valahogy ez már kikopott.
     
    vilmoci and borisz like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    De úgy fizetnek!
    De nem értem, hogy te miért aggódsz a bolgár költségvetés miatt. o_O
    Különben a bolgárok esetében konkréten a gatya lenyúzása volt a fő cél. (Tekintve a szlovákok üzletét a másik oldalon.)
    De abban biztos lehetsz, hogy a Mig-21-eseket semmi nem menti meg. :)
     

Ezen oldal megosztása