1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    De,van értelme.Minden a térségünkben lévő,és a közeljövőben várhatóan rendszeresitésre kerülő harcirepülö és légvédelmi rakéta tipust anulál.Vagyis a dárda hegyeként képes szétrombolni a szóba jöhető ellenfél légvédelmét,illetve megszerezni és biztositani a légi fölényt.Ezzel lehetőséget biztosit egy olcsóbb támogató tipus működésére,azzal együtműködve,ami a dárda tömegét adhatná.Erre a szerepre nézztem ki a Kefirt-jobb hijján.Mert az eredeti jelöltem a KAI FA50 egy és kétüléses vb/vb+o változatai voltak.Az együléses nem készült el,a kétüléses meg majd 2x annyiéert,mint az öreg zsidó vadász,kisebb harci teljesitményt és rövidebb élettartamot kinál.(6000 repült óra,mig a Kfir 8000óra/30év.FA50be az ELTA 2032 mechanikus antennával,vs ELTA 2052 AESA,stb).Használt Gripen,F16MLU is szóba jöhet-de korszerűsités nélkül jócskán elmaradnak a legújabb izraeli harcrendszerekkel felszerelt Kefirtöl,mig korszerűsitve meg drágábbak,kisebb élettartamot és drágább üzemeltethetőséget kinálva.
    Hogy a rovat témához is visszatérjünk,én nem látom értelmét az A400 rendszeresitésének.Szerintem nekünk bőven elég a C130J egy jobban felszerelt/felkészitett változata 2-3 példányban.Jobban előkészitett alatt azt értem,hogy mindegyik legyen alkalmas merevcsöves és hajlékony csöves légi üzemanyag felvételre.Min degyik legyen alkalmas hajlékony csöves tankoló konténer hordozására,és a tehertérbe helyezhető póttartály hordozására.Mindegyik legyen felszerelve a lehető legjobb önvédelmi rendszerekkel,valamint legyenek alkalmassak függesztett és tehertérbe helyezet REH konténerek hordozására és alkalmazására.
    Igazábol szerintem még a C130 is nagy nekünk.Felejtsük már el,hogy 2-3 géppel gépesitett,20-30tonnás páncélosokkal felszerelt leszállódesszantott akárhol is.Misszióba való alkalmi ilyen szállitásokra meg ott vannak a pápai C17ek.A missziók személyi állományának utaztatására,logisztikai ellátására meg egy jol átpofozett A319ek éppen megfelelő.Én még annak se látom akadályát,hogy hajlékonycsöves konténerrel,esetleg ha alkalmatos hozzá,ugyan azzal,mint a C130,utántöltő feladatot is ellásson.Illetve szintén konténerekkel REH/ELINT feladatokat.
    De pár C130ast még a hazai körülmények között is elfogadhatónak tartok,még használhatónak.De az ennél jóval nagyobb A400 már felesleges,drága,fehér elefánt.Miközben kisebb szállitógépekre meg szükségünk van,még akkor is,ha az a 2-3 C130 már megvan.Ilyen kisebb gépnekm ideális lenne az igen sokoldalúan felhasználható S80PT(Hu).Tudom,embargó van.Tehát vagy másik,a célnak megfelelő tipust kell keresni-vagy meg kell kerülni az embargót.Ami különben nem lehetetlen.Megegyezni a Szuhojjal,hogy az IAI gyártja(szereli össze) a gépeket alválalkozóként,ami egyuttal a nyugati harcrendszereket is biztositja(ha meglenne a PG,még a hazai szerelést is ki lehetne kötni,de sajna ez a hajó már régen elment)
     
  2. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Tehát csetepatéra készítsük fel a sereget és ne vegyünk F-35-öst. Remélem, a HM-ben nem így gondolják!
    Ember nincs, aki megmondja, hogy milyen biztonságpolitikai helyzet lesz itt öt év múlva. Az ukrán balhé előtt egy évvel nem volt senki, aki ezt jelezte volna (oké, nem kevés olajat öntöttek a tűzre a nyugati titkosszolgálatok), de hát a háborúkat általában generálják.
    Szóval csak csetepatéra felkészíteni egy hadsereget, az olyan halálos bűn, mint az MSZP-SZDSZ éra alatti lefegyverzés!

    Nem látok összefüggést egy F-35 beszerzés és a között, hogy ezért jelentős sereget kéne felállítanunk. Ezt nem értem.
     
    anonim999 likes this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ne haragudj, az hogy ennyire kitartasz a szívszerelmed a Kfir mellett az szép dolog, de magánügy. Viszont egy olyan gépet ajánlgatni a MH részére, aminek régen lejárt az élettartama, az már nem magánügy. Te írtad: Kfir, 8000óra/30 év. Tisztában vagy vele, hogy a Kfirt a 80-as évek első feléig gyártották, ugyanígy a hozzá való J-79 hajtóművet is, ami ma már több mint 50 éves konstrukció, már csak a roncstelepen találsz ilyent (na jó, múzeumban is néhányat)?!! Miért nem mindjárt Il-10 gépeket akarsz rendszeresíteni alacsonytámadónak, még újra gyártani őket is olcsóbb lenne mint a Kfir, és ha az F-35 szupervadászaink légifölényt biztosítanak a légtérben, akkor még azok is jók lehetnek (valamire)?!!
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Kefírt a népnek ! :)
     
  5. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    :D
    Annyira nagy a csend, hogy ilyen elkefélt dolgokról meg bakancsbeszerzésről kell beszélni. Az utolsó komolyabb bejelentés egy véletlenül elejtett fél mondat volt vmelyik tábornoktól a CG-ről.
    Van itt valaki, aki tudja, hogy lesz-e mostanában nagy bejelentés? Lérak, IFV, tehergép? Bármi, csak nem bakancs?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    A bakancs is van olyan fontos mint az IFV.
     
  7. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Az lehet, de baromira nem érdekes.
     
  8. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Csend van? Neeeem.... Szabi, új német védelmi miniszter, Trump kampányol, most nem tárgyalnak semmiről.... Ha már Kfir.... én inkább tréner/ligh fighter-ben gondolkodnék, vagy olasz, vagy koreai... Jó lenne trénerkedni, szinten tartani, tehermentesítené a Griffeket. Csomagban: 4 C27J + 10 Master...
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Bocs,hogy ilyen uncsi dolggokra is szükség van.
     
  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Tisztába vagyok vele,mikor gyártották.És konzervált tartós tárolásban vannak.Izrael nem Mo,hogy hagyják szétrohadni őket.És mint irtam,jobb hijján a "szivszerelmem".Te tisztában vagy vele,hogy milyen harcrendszereket és fegyverzetet kinálnak vele?A jelenlegi EF2000 szintjét meghaladót.Maga az alapgép elavult,de korántsem annyira,mint igyekeztek beállitani.A török F4 Terminátor elavult?Maga az F4 sárkány és hajtómű igen-de attol még mindig kiválóan megfelel arra a vadászbombázó szerepre,amire szánták,és modernizálták.
    És többször is irtam.Ha kinai érdekszférában lennénk,kinai gépekböl össze lehetne állitani a párost.J31(majd ha elkészül) az F35 helyére,és a JF17 a támogató gép szerepére.De nincs nyugati megfelelője a JF17nek.A KAI FA50 egyszemélyes könnyűvadász változata lehetet volna-de nem készült el.
    Igazábol egy hozzáértő szagértő brigádnak kéne egy pártatlan összehasonlitó elemzést csinálnija a Kfir block 60,az E elektronikájával modernizált Gripen C,és a V szintre modernizált F16MLU között,pénzügyhatékonysági szempontbol.Az általam olvasottak alapján,nekem ugy tünik,hogy a Kefir nyújtja a legtöbbet az áráért.Csak harcértékre vizsgálva biztos,hogy az F16V nyerne.
    Olyan ez,mintha a szállitógépeknél csak azt nézznénk,hogy melyik bir el több terhet.Akkor biztos,hogy az A400 nyerne.De ennél jóval összetettebb a dolog.
     
  11. Centurio

    Centurio Well-Known Member

    Nem volt beszerzés?o_O Itt nézzél körbe, van egy pár:D. Nem lérak, IFV vagy tehergép, de nem is bakancs.:D
     
  12. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    A Griffek egyetlen hibája, hogy kevés van belőlük, pedig trénerkedni azzal kellene. Én a Griffeket egy másodlépcsős típusnak tartom megfelelőnek egy komoly típus mellett, megfelelő fegyverzettel.
    Benkő beígérte a sugárhajtású gyakorlógépet, az én elképzelésem: KC-390, M345HET, Gripen marad 2026 után és egy század F-35, mert a régió meghatározó seregét építjük :)
    Ja, és egy szd. Kefír.
     
    tonyo and Littlejohn like this.
  13. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Ez a Kfir komolyan agybomlasztó már :-D
    Jó, mondjuk ahol DHC-6 is felmerül, végül is. 21. század, yeah.
     
  14. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    DHC-6-400 jelenleg is gyártásban van,mint ahogy a PC-6 is.Harci-szállitó változatuk jelenleg nincs,ami volt már elavult.
    Lehet előállni másik,jobb javaslattal.Kibicelni könnyű,tessék gondolkodni jobb megoldáson.És megindokolni is,hogy az miért és miben jobb
     
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ha WC-ket vettek volna, az is le lenne szarva.
     
  16. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Ezren ezerfélét mondtak neked, csak te nem hallod meg, mert megrekedtél a múlt század 80-as éveiben. Elolvasod, elfelejted, másnap előjössz a Kfirrel meg a Su80-nal, meg a többi marhasággal. Minden nap háromszor, hátha egyszer csak valaki azt mondja, tényleg...
     
    alfa74 and borisz like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Különben srácok, tisztában vagytok vele, hogy melyik gépnek kb. mennyi lenne dollárban az ára?
    Mert én számítgattam ám!
    A friss új-zealandi üzlet szerint az 5db c-130j-t 659M USD áron fogják kapni. Az nagyjából 132M dolláros ár!
    Úgy, ők C-130-akat váltanak le. Magyarán valószínüleg nagy átképzést nem fog igényelni a pilótáktól.
    Folyt. Köv.
     
  18. tacticool

    tacticool Well-Known Member

    Az soknak számít? :) A portugálok 827 millió euróért (932 millió dodó) vesznek 5 db KC-390-et. Majd 187 millió dollár gépenként, pedig ők a gyártásban résztvevő partner ország...
     
    formosa1 likes this.
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az ár tartalmazza:
    a repülők árát (beleértve az EW rendszert is)
    + karbantartás, logisztika
    + kiképzés
    + szimulátor

    kb. így értékeld az árat...
     
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A nagy rámpás gépeken még dúl a vita,leginkább az A400 és KC390 között.Hozzájuk csatlakozva a C130 még bent van a figyelemben,mellékesen a C27J.Annál kisebb kategóriában már nem gondolkodik a közönség.Pedig azoknak is lenne szerepük.
    Azon sem nagyon látom a fejtörést,hogy mi is lenne a szerepük honi védelmi helyzetben a szállitógépeknek.
    Aztán az új harci gépek terén vannak a Gripen E hivők,és az F35 pártján állok.Plusz a Gripen C modernizáció.Ami azonban még csak igéret,nincs kidolgozva.Jelenleg úgy nézz ki,lesz,mert a svédek momentán tovább akarják üzemeltetni a Gripen C-iket.De fél éve még szét akarták kapni őket,hogy a részegységeiket felhasználják az E-k gyártásánál.Újabb fél év mulva mi lesz?
    Vagy vegyük az eredeti támogató gép jelöltemet,a KAI FA50-t.Az egyszemélyes változat szép csendben lekerült a napirendről.A bvr képes vb+tréner változat igazábol ma sincs kész,de az ára már több mint 2x-esére nőt.
    Használt F16 fronton sem olyan nagyon rózsás a helyzet.A kinálat szűkös,elnyűt,és modernizálásra szoruló.Megcsinálja az LM,felhúzza V szintre,nade mennyiért?Jó kérdés.Meg az is,hogy Trampli nem fekszik e keresztbe az egésznek....
    Szóval hogy is kéne összehozni egy valóban harcképes méretű légierőt?Ami szerintem legalább 2 működő légibázist jelent,bázisonként legalább 2 vb-repülő századdal.Plusz kellenek még szállitó,légim utántöltő,kutató-mentő,REH,futár gépek/helik.Uram bocsá,légtérellenrzők(jajistenem,de hideg a fal)
    Mindezt úgy,hogy meg is tudjuk fizetni,fel is tudjuk fegyverezni,üzemben is tudjuk tartani.Holnap,meg holnap után is.És még a szárazföldieknek is maradjon elegendő pénz.Merthát ők is vannak,nékik is kellene valami.Uram bocsá,még bakancs is.Vagy legalább egy Ho Si Minh szandál.
    Na,hol is van erre a napi 3válasz?
     
    tonyo likes this.

Ezen oldal megosztása