1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. migfun

    migfun Well-Known Member

    Áznézve a listát egy kérdésem van, ha olyan sikeres volt a busz-projekt, mi ez a sok buszbérlés? Vagy ez annak a része? A link már valamiért nem nyílik a telómon, nem tudom megnézni csak később, gépközelben...
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Folyt.:
    Az A400M esetében szintén az NZ ügy kapcsán került elő egy 230M NZD-s listaár.
    Ez átváltva: 150M $

    A portugálok pedig szintén 5 KC390-et kapnak 932M $-ért. Ennél nagyon fontos, hogy maintenace is benne van 12 évre. Az egységár: 186M$
    Szerintem a csupasz ára valahol 100-110M $ lehet.
    Az eredeti 50-60M $ már régen messze van. Ez volt a fő probléma a portugál üzletnél is.
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És mégis mi? A H225M majdnem 6t-t mozgat.
    Országon belül nagyjából bárhonnan bárhova.
    Ez több, mint amit az Ancsa tud.
    A nagyobb gépekre elsősorban nemzetközi szállításoknál, és a Gripenek utántöltési támogatására lenne szükségünk. Missziókba, gyakorlatokra, balti kitelepülésekhez a technikai eszközök szállítására, de a HM új eszközeinek sürgős alkatrész igényeit is ezek a gépek oldanák meg. Esetleg katasztrófahelyzeteknél nemzetközi műveletek keretein belül tudnak humanitárius segítséget nyújtani. Továbbá idehaza nagyobb kiterjedésű tüzek megfékezésénél. De akár üzleti alapon is használhatnánk őket, akár az ukránok az Antonovokat.
    Ezen feladatokra kizárólag a már korábban emlegetett 3 gép alkalmas, na meg a C2.
    Én azt gondolom, hogy minnél nagyobb a gép, annál rugalmasabban lehet kihasználni.
    Egy az Ancsánál kisebb gép is hasznos tud lenni....
    ....a mezőgazdaságban, földmérésnél, esetleg egy-egy osztályvezető, államtitkár bakancslistáján szereplő tételek teljesítéséhez. ;)
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Az amerikaiak mire használták a Short Sherpát?Osztrákok a Skayvant,PC-6ost(!).Lengyelek az M28ast?Utóbbit ha jol emlékszem az amerikai SF is használja.(vagy csak akarta?)
    Azon kivűl szerintem a leginkább várható hibrid hadviselés "csetepatés" része ellen jol jöhet egy harci szállitó,alias gunship gép.Hosszú örjároti idó,dronoknál nagyobb állékonyság,gyorsabb a helikopternél.És azoknál nagyobb rendelkezésre állási idő,és olcsóbb üzem.Persze megfelelő önvédelmi rendszerrel,különben az első MANPAD leszedi-de ez a helikre is igaz.
    Különben magam részéről beállitanák pár PC-12t a diplomáciai feladatokra.
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Amire idehaza a szolgálati gépkocsikat, teherautókat, esetleg helikoptereket.
    A SF sokkal feltűnésmentesebben tud helikopterről üzemelni. Egyrészt azzal nem csak be-, de kivinni is tudják őket leszállópályától függetlenül.
    De a kirakás is sokkal egyszerűbb, mivel ha nem lehet leszállni, akkor kötélről is mehet a deszant, a fák magasságában berepülve, a radar észlelhetőség alatt.
    Merevszárnyúból ugyebár csak az ejtőernyő opció.
    Ahhoz meg minimum ugrási magasságba kell emelni a gépet, ami meg nőveli a felfedezés esélyét.
    Felderítésre és c4isr feladatokra elvileg a Falcon és a +1 gép lesz dedikálva. A diplomáciai feladatokat az A319 és a Falcon megoldja. Államtitkárok és nem reprezentatív miniszterek és azalatt meg utazzanak csak menetrendszerintin. Nagyobb delegáció meg úgy is az A319-el megy bárhová.
    A Falcont különben szerintem simán igénybe fogják venni a SF szállítására is, amennyiben a feladathoz nem kell taktikai deszant.
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Hozzátéve, hogy a szimulátor általában drágább, mint maga a repülőgép, hiszen sokkal kevesebbre van szükség - viszont az üzemeltetése sokkal olcsóbb. Szim-es gyakorlás és kiképzés közben "spórolós" a keró-fogyasztása :), és "viszonylag" ritkán kell rajta hajtóművet, kerékgumit, hidraulika-szivattyút, kormányszervót stb. cserélni :D, ezért megéri megvenni azt is.
     
    alfa74, fip7 and borisz like this.
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    ...viszont pont emiatt v.színű elég is egy db KC 390 es szimulátor az eu.i kontinensre. A Portugál szimulátor is nyilvánvalóan elérhető opció lesz minden eu.i KC 390 üzemeltetőnek.
     
    emel likes this.
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, és még valami a Kfir gépekről, tartok tőle, hogy ha ebbe az irányba lépnénk, Trumpnak lenne boldog mosollyal előadott jobb ötlete is: kedves magyar fegyverbarátaink, sokkal jobban járnátok ha eredeti gyári új USA-F-16-ot vagy F-35-öt vennétek, így izraeli barátainknak nem engedélyezzük Kfir-ek eladását NATO-tag részére. Kivéve ha hajtómű nélküli sárkányt vennétek, mert azt az ő joguk eladni, de a GE J-79 hajtómű az ugye a mi kompetenciánk, másik kivétel ha múzeumba szánjátok, akkor vehettek komplett Kfirt is. "UFF, én beszéltem, a nagyfőnök!!"
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Így van, azon bárki bérelhet "repülési"-gyakorlási időt, nem kell minden üzemeltetőnek venni egyet a 3-4-5 gépükhöz, így gazdaságos a portugáloknak is és minden más KC-üzemeltetőnek is.
     
  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hát ezt azért kötve hiszem
    És ezt se nagyon
    Ez egy távolságig igaz,utána marad a merevszárnyú.
    És hát van még nekem agymacskám.Ugy látszik nekem több van az átlagnál.Az A319ek feljavitása logisztikai támogató-légi utántöltő gépnek.Bár az általam elgondolt mód az F35A-nak nem felel meg.Merev csöves rendszer ráaplikálása meg már szerintem is sok a jóbol.Valon lehetne rendelni F35A-t a B/C tankolórendszerével?Vagy azzal is?(Molni most kezdi felvonni a szemöldökét)Angol Phantomok a tengerészeti légi utántöltő rendszert kapták anno szárazföldi változatban is.
    Sok feladatnál felesleges a nagy gép,van amikor káros is.
    C130ast tartom nagy gépként jó választásnak.Minden általad felsorolt feladatra alkalmas,kiforrott,megbizható gép.Ráadásul van légtérellenörző változata is ajánlatban.[​IMG]
    Hogy merjünk nagyot álmodni....Na,azt nem lehet ráfogni,hogy elterjedt lenne ez a változat.Azthiszem csak az ami parti örség használja 1-2 példányban.
    És továbbra is szükségesnek látok kisebb,lehetőleg harci-szállitó gépek beszerzését.Kifejezetten a hibrid háború veszélye miatt.
    És továbbra is kinlódok a vadász állomány háborúképes méretüvé fejlesztésének kérdésével.F35ből már 1század is jó drága.Az új európai gépek meg még drágábbak.Nyugati gyártású olcsó könnyűvadász meg nincs.Használt gépek nyűgösek.Meg semilen sem.Kinai gépet meg mégsem vehetünk....Na ezen meg én vakarom a fejem
     
  11. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ugyanezt megteheti a használt Gripeneknél is,annak is lényegében helyi összeszerelésű GE hajtóműve van.Vagy akármelyik másik használt amerikai származású gépnél.Utoljára Sri Lanka vett Kfirt,akkor nem feküdtek keresztbe.
    Különben ez szerintem inkább az F414re való áthajtóművezésnél lenne probléma.J79 annyira régi,hogy tán el is felejtették,hogy van még.Kfirbe meg a Sin Beth gyártotta licencbe.Az ajánlatukban benne is van az 1600 óránkénti nagyjavitás elvégzése is
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak szólok, hogy a H225M SF konfigban légi utántölthető!
    És elvileg mindhárom szóbajöhető gép tud helikoptert utántölteni. A C130 már régóta. Az A400M is tud, csak jelenleg még problémás a szárnyvégről, de már tesztelik az új gondolát. Törzsből már most megszerezte a jogosítvány. A KC eddig még csak papíron tudja ezt a funkciót.
     
  14. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Igen,csak még azt nem tudjuk bizonyosan,hogy milyen felszereltséggel jönnek.
    És igen,2 gépet kockáztatunk,amiböl az egyik egy szép nagy,és drága szállitógép.Vagyis ilyen célra is jobb lenne egy kisebb gép.Vagy egyenesen abból desszantolni őket ejtőernyővel.Vagy akár leszálló deszanttal,ha megfelelő a terep.
    Különben szerintem baromi jol kitalálta a muszka az S80ast hibrid/COINT hadviseléshez.Kicsi és ügyes,hogy alkalmas és olcsó legyen rá.De elég nagy,hogy a hagyományos légiszállitásban is résztvehesen,kb a Short Sherpa mérete.Amcsik lekoppinthatnák,ahelyett,hogy B52 stratégiai bombázókkal COINTkodnak.Bár amilen technokrata hüleségeket tudnak csinálni,lehet a fejlesztés végén valami agyonbonyolitott,légpárnás futóműves(kisérleteztek olyannal) méregdrága csoda jönne ki belőle.Mondjuk egy nagyobb,rámpás V280 szerű konvertiplán.Ami alapbol nem is lenne rossz,dehogy olcsó nem lenne,az biztos
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Már elég régóta tudjuk. Nézz át a helikopterbeszerzési fórumba.
    Ha a 2 gépből az utántöltőnek meg sem kell közelítenie az ellenséges légteret, akkor mennyiben lesz veszélyben?
    A deszantfélék hatékonyságáról meg vitatkozzál Dudival. Én ebbe nem akarok belemenni....:rolleyes::)
     
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Öhm...micsodát?
     
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez megint honnan jött?
    Ki fejlesztené ezt le neked? Mi nem tudnánk, mivel nem rendelkezünk a licence-szel.
    Az Airbushoz meg odamész, hogy lécci-lécci faragjatok a 2db (!!!) használtan, garázsvásáron "tombolán nyert" 2 A319-esünkből MRTT-t?
    Ők meg megkérdezik, hogy minek, mikor már van 330-as. Vedd meg azt! Újjonan. Na az a bussiness nekik.
    Ha ezt az ötletedet benyújtaná a HM az Airbusnak, akkor pont 1,5X akkora árat fognak nekik mondani rá, mintha megvetted volna az A330 MRTT-t. :p:D
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A KC még nem töltött helikoptert tudtommal...
     
  19. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A319nek papiron már kész van a tengerészeti járör változata,aminek van szárny alatti függesztője-és ASM rakéták mellet légi utántöltő konténer is függeszthető rá.Használt gépek átalakitását is válalják.Vagyis megvan hozzá a technológia,csak meg kell rendelni.
     
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hogy mikor mi a célravezető deszantolási forma,az esetfüggő.;)
     

Ezen oldal megosztása