Airbus A400M Atlas

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 154
4 485
113
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.

A tizedéből vajon hány ellenséges tisztet lehet megkenni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
Az
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
 
  • Tetszik
Reactions: emel and rudi

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 363
42 178
113
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 363
42 178
113
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
Elvileg az Airbus is meg tudja csinálni,elsőnek rájuk is gondoltam.319MPA reklámjukban benne van a használt gép átépitése,és az opciós listában meg szereppel a nedves pilon.Rudi hsz-a szerint meg talán idén végre el is készül a teherajtó is.Hasznos is,lehetséges is lenne az átépités.Az ajánlatkérés meg ingyenes.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 957
113
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.Hacsak a forditó át nem vert,de ekkorát azért nem szokott torzitani.Különben a HTKA is irt róla a hirek között.
Az Airbus és a Bae még mindig lehet opció.Harmadszorra,egy ajánlatkérést bőven megér.Ha reális áron megléphető,igencsak hasznos fejlesztés lenne
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 957
113
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
És ezt honnét veszed?
Mivel a szárnyvégi pilonkészlet átrakható egyik gêpről a másikra. Az A400M és a KC390 alapból fel van készítve a tanker funkciókra minden egyes gépen. A C130-cal kapcsolatban nem nyilatkoznék. (úgy tudom, hogy ott ez nam alap funkció, de ez változhatott, passzolnék)
Csodálkoznék, ha egy időben 1-nél több gép repülne nálunk tankerként. A második készlet csak tartaléknak kellhet. Tehát a 3 túl sok lenne (spórolunk, vazze!) az egynél meg nincs tartalék. Tehát...
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
Országhatáron belüli háborús helyzetre gondolsz? Ott milyen szállítási potenciált vízionálsz?
Ejtőernyősre? Mert az egész KRD-t el fogja tudni szállítani egyszerre (max. 2 forduló) szerintem a most érkező 20+16 helikopter.
Másnak meg nem nagyon van/lesz légideszantra kiképzése.
Ha meg utánpótlást akarsz szállítani, azt meg sokkal egyszerűbb közúton. 528 km távolságról beszélünk max. (De inkább közelebb 300-hoz) 80-as tempóvan is max 4-5 óra.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Országhatáron belüli háborús helyzetre gondolsz? Ott milyen szállítási potenciált vízionálsz?
Ejtőernyősre? Mert az egész KRD-t el fogja tudni szállítani egyszerre (max. 2 forduló) szerintem a most érkező 20+16 helikopter.
Másnak meg nem nagyon van/lesz légideszantra kiképzése.
Ha meg utánpótlást akarsz szállítani, azt meg sokkal egyszerűbb közúton. 528 km távolságról beszélünk max. (De inkább közelebb 300-hoz) 80-as tempóvan is max 4-5 óra.
Kivéve ha az ellen gaz módra elvágja az utvonalat.Akkor marad a légi ellátás.Ha ejtőernyövel akarsz kihelyezni mélységi felderitőket,és nem az egész KRDt egyszerre egy helyre.Stb
A vegyes teher-utas szállitóra való átépités önmagában hasznos.Ha meg kialakitható az utántöltés képessége is,abbol harchelyzetben minnél több van,annál jobb.Pl egy átpofozott A319 aligha lesz alkalmas helik mélységi müveletben való utántöltésére-de mig a dedikált katonai szállitó/utántöltő ezzel van elfoglalva,adhatja a CAS támogatását.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 128
12 498
113
egy átpofozott A319 aligha lesz alkalmas helik mélységi müveletben való utántöltésére-de mig a dedikált katonai szállitó/utántöltő ezzel van elfoglalva,adhatja a CAS támogatását.
Az megvan hogy jelenleg 14 db olyan vadász-bombázónk van, amelyik utántöltésre alkalmas?;)
Ráadàsul alapvetően "viszonylag" kevés pilonnal.
A Gripeneket (C/D) a svédek nem hosszú örjárati időkre tervezték. Náluk a koncepció az hogy a túlerőben lévő (orosz) támadókra mielőbb kilövik a rakétáikat, majd azonnal földi újrafegyverzésre mennek, ahol is nem az üzemanyag feltöltés a szűk keresztmetszet időben, hanem az újrafegyverzés.
Ha pedig veszel 3 db rámpás gépet, amelyek különben is alkalmasak az utántöltésre IS, akkor nem fogsz további súlyos pénzeket elkölteni a 2db használt A319-eskre, hogy azok is rendelkezzenek ezzel a képességgel, amikor nekik megvan a saját dedikált feladatuk a flottában. Ráadásul ha elkéoesztően meg vagy szorulva tankerekből, akkor még mindig olcsóbb egy harmadik készlet utántöltő szettet megvásárolni, mint egy A319-et átalakíttatni.
Ez kb. olyan lenne, mintha a leendő IFVinket úgy rendelnénk, hogy a kb. 200 db-ból 80-ra a torony mellett még egy hídvető készletet is kérnénk, meg még 80-ra műszaki mentő opciót.:eek:
Mert ki tudja, hogy mikor lesz rá szükség. Meg lehet, hogy a műszakiak éppen a kerekesek folyami átkelését intézik.o_O:DEzzel együtt az ígért 3. utasszállító gép lehet még egy multimission kialakítású, de hogy senki nem fog nekiállni a jelenlegi A319-eseinket szétfaragni, az 1000%.
 
  • Tetszik
Reactions: emel and borisz