1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem pont a C-17-esek, és nem túl friss adatok, de ebben benne van a 15 évvel ezelőtti helyzet szállítási igényről + hogy akkoriban igen komolyan gondolkodtak az A400M méretében.
    Az 1600-ról 1000-re való csökkent létszám kérdőjelezte meg ezen gépek (A400M) létjogosultságát, valamint a 2% helyetti 1,1%-os GDP arányos finanszírozás. Azonban jelenleg is porondon van a nemzetközi szerepvállalás növelése, valamint 2024-re a 2%-os támogatási határ elérése.
    Ezen a linken lehet mazsolázni!
    Ezen túl pedig szerintem, gyakorlatilag bármilyen felesleges kapacitást el tudnánk sütni. ;)
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Arról tudsz valahol egy listát hogy jelenleg melyik misszióban mennyi a parlament által engedélyezett létszám?
     
    Parapitecus likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nincs ott egy perc maradék sem.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez pont nyilvános bárkinek hozzáférhető adat.
     
    Parapitecus likes this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem ez nagyjából mindegy, mert a kapacitásokat nem az aktuális létszámokhoz kell igazítani, hanem az elfogadott keretszámokhoz. Az meg ugye az 1200.
    Szállítógépet nem 2 éves időtávlatokra vesz senki.
    Illetve ne feledjük, hogy a NATO Response Force felé is van teljesítendő vállalásunk, holott az ténylegesen békeidőben nincs kihasználva. Mégis azokkal a kapacitásokkal is kell számolni. :rolleyes:
     
  6. beta

    beta Well-Known Member

    Teherszállító terén én spártai vagyok :) Persze valós döntéshez én nem ismerem kellőképpen a honvédség jelenlegi és jövőbeni igényeit.

    Ez alatt mit értesz? Olyat amúgy korábban mintha olvastam volna, hogy a NATO-n belül nagy az igény a szállító kapacitásra növelésére. Tehát bármilyen ilyen irányú növekedésnek örülnek.
     
  7. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Olvass utána, ez publikus.
     
  8. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Mindenki annyit használhat a repidőből, amennyit bele tesz a kasszába. Mi azt a keveset maximálisan kihasználjuk.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Pont ezt írtam.
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ráadásul mi a reptérrel "fizetünk"...;)
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Abszolút ez a helyzet. A németek durván túlrendelték magukat A400M-ből. Az eredeti 60 helyett náluk a valós igény valahol 40 körül lenne. Az eredeti állapothoz képest elvileg 7 megrendelést opcióra változtattak 12 gépet először tovább akartak értékesíteni, aztán meggondolták magukat, és az utolsó tervek szerint Lichtfeldben alapítanak egy nemzetközi szállító ezredet, ami bérszállítana. Elsősorban a k-európai országoknak.
    Csakhogy a tervek szerint majd csak valamikor 2025-re lesz kész a repülőtér rekonstrukciója.
    Nagy kérdés, hogy mi lesz az EU afrikai missziójával, mert több ország, köztük maguk a németek is jelezték, hogy komolyan növelnék a szerepvállalást.
    Ha ez realizálódik, akkor az további drasztikus légiszállítasi igényt fog generálni. Pl. A németek jelenleg is tartanak egy gépet Jordániában a harci gépeik tankolasa okán.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Bakker, épp azért kértem.... hogy ha tudtok, adjatok egy linket ahol táblázatos formában össze van gyűjtve, mert én nem tudok ilyet. :hadonaszos:

    Hogy ne nekem kelljen összegyűjteni...

    2017-es adatok: (tényleges / engedélyezett)


    Bosznia: 163/
    Koszovó: 373/

    Irak: 150/
    Afganisztán 90/120
    Ciprus 77/150
    Libanon 4/10
    Grúzia: 5/

    Mali: 3/15
    Szomália: 8/
    Nyugat-Szahara: 7/
    Közép-Afrika: 4/

    Ebből Irakhoz és Afganisztánhoz kellett(?) nagyméretű szállítógépet használni. Számold ki hogy az évi 50 óra az hány oda-vissza útra elég...

    Pápa - Afganisztán - Pápa: 2 * ~7 óra repülés (2 x 4500 km) = 14 óra
    Pápa - Irak - Pápa: 2* ~5 óra repülés (2 x 3000 km) = 10 óra

    2-2 út és marad még 2 óra az 50 órából, ami kb. ejtőernyős ugrások gyakorlásra jó.

    Ezért kérdeztem, hogy hogyan történik a repült idő elszámolása a SAC-nál...
    Pl. ha Afganisztánba egyszerre 5 ország küldeményét viszi a gép, akkor a 14 óra repült időnek csak az 1/5-e jut egy országra? Akkor az csak 2,8 óra/ország? Így viszont akkor már nagyon sok mindenre elég lehet az 50 óra a magyaroknak. Vagy ilyenkor mindenkinek levonják a 14 órát?
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bocsi, de szerintem nem sok értelme van annak hogy a C17-es általunk bérelt MÚLTBÉLI repült óráiból akarsz következtetéseket levonni arra vonatkozóan hogy mi is az MH teherszállítási igénye a JÖVŐBEN.
    Egy rámpás teherszállító gép elég multi funkcionális harcászati eszköz (ha jó típust választanak !)
    Olyan feladatai lehetnek (a teljesség igénye nélkül) mint:
    - teherszállítás (külszolgálatosok és felszerelésük oda-vissza szállítása, Gripen kitelepülések logisztikai támogatása, javításra szoruló külföldi haditechnika ki- és hazaszállítása, stb...)
    - légi üza. utántötés,
    - eje. és teher dobás (speciálisok és felszerelésük telepítése mindenféle időjárási helyzetben és magasságban)
    - MEDEVAC feladatok,
    - tűzoltás,
    - ELINT feladatok (a C-130-nak van ilyen opciója)
    - stb...

    Ezeket a feladatokat jelenleg azért nem repüljük mert nincs alkalmas gépünk, de ha lenne akkor ezeket is kéne repülni, illetve folyamatosan gyakorolni.
    Ezekre a feladatokra több gépszemélyzetet is fel kellene készíteni és folyamatosan fenn kellene tartani a jártasságukat.
    Őszintén szólva én a legkevésbé azért aggódnék hogy nem fogjuk tudni kihasználni 3-4 rámpás kapacitását....
     
    pöcshuszár, arcas and Terminator like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy több ezer km-re települt 150-200 fős missziónak ellátásához, ahol különféle járművek is kinn vannak, valószínűleg hasonló dolgok fognak kelleni, mint a mostanihoz. Ebbe segítene kicsit belelátni, ha tudnánk hogy mire vették igénybe a C-17-eseket és hányszor. Régen újságírókat utaztattak pl. C-17-esen is, hogy lássák mi hogy történik.
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Én ezt úgy közelíteném ha logisztikus lennék, hogy
    - a kint lévő misszió embereit cserélni kell rendszeresen, plusz a szabadságosok, betegek, elöljárók látogatása - ez egy bizonyos utasforgalmat jelent, de hetente, max. kéthetente kell egy járat.
    - a kint lévő embereknek kell kaja, váltás ruha, üzemanyag, egyéb felszerelések (a WC-papírtól kezdve az fogkeféig minden..) meg néha lőszer. Ezt le het fordítani kg/fő/nap mutató számra és ezt rendszeresen ki kell vinni a csapatnak. Ez a kg/fő/nap szerintem valahol 20-40 kg/fő/nap között van (de ha valaki tud pontosabb számot szívesen veszem)
    Szerény becslésem szerint egy 150 fős misszióhoz egí 25 tonnás kapacitású teherszállítót hetente ki lehet küldeni fullra megpakolva.
     
    Terminator likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az Airbus 630 alkalmazott elbocsátását jelentette be Spanyolországban

    "A társaság szerdán arról számolt be, hogy 2021 végéig 2362 fő létszámcsökkentést visz végbe, ebből 829 Németországban; 357 az Egyesült Királyságban; 630 Spanyolországban; 404 Franciaországban és 142 más országokban."

    Mégsem csak nyomásgyakorlás volt néhány napja az a Reutrers cikk...
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erre térjünk majd vissza március végén. De nézd meg a számokat! Kinek fog ez a belengetett létszámcsökkentés legjobban fájni? Ha nem nyomásgyakorlás céljából csinálnák mindezt, akkor miért jelentenek be egy csoportos leépítést 2 évvel előre? :rolleyes:
    Meglátjuk ki győz! Igazság szerint az Airbusnak nincs nagyon mit vesztenie. A gyártási éves darabszámot már lejjebb vették. Jó előre be vannak tárazva gépekkel. Még 8-10 évig működhet a gyártósor. Ha addig valami még beesik, az már csak plussz...
     
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha jól számolok akkor ez egy 8% os leépítés.

    Igen, a "nyomásgyakorláson" én is jót kuncogtam. :D
    Ugyan kire akarnának nyomást gyakorolni azzal hogy bejelntik a létszámleépítést és mit remélnének elérni ezáltal...:rolleyes:
    Az Airbus részvények 74%-a a közkézhányad ès a maradék 26% on osztozik a Német a Francia és a Spanyol kormány (11-11 ès 4%)
    A részvényesek 75%-a örül hogy a cèg kezd kifarolni egy masszívan veszteséges projektből.
    A tulajdonos kormányok épp most készülnek belevàgni egy újabb mega projektbe (FCAS) amiben az Airbusnak is szánnak szerepet.
    Tuti hogy az A400 programból.most leépítèsre kerülő fejlesztő csapat nem lesz sokáig munkanélküli...
     
    emel likes this.
  20. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Jelenleg 890 ember van kint misszióban, olvastam délelött. Ez megfelel Terminator adatainak. Hogy lâtjuk el ezeket most? Mibe kerül ez most? Kedvezöbb lenne sajât géppel ( gèpekkel ) megoldani?
    Rudi számaival szâmolva ezhavonta elmèletileg kb 800 tonna lenne? Hü b+....
     

Ezen oldal megosztása