1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Emlékszik valaki arra, hogy az A300 hogyan hódította meg a világot? Lehetett bérelni és bejött.


    Na, akkor meg kell kérni az AB-t, hogy akkor bérelne egyet kipróbálásra valaki. Aztán lehetne nézni a dolgokat.
     
    fishbed, rudi, misinator and 2 others like this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ez egy nagyon jó ötlet és még jöhetne mellé a KC-390 és a C-130-s is tesztelésre.
     
  3. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Sziasztok!
    Én csak annyi szeretnék az ATLAS-hoz hozzátenni, hogy médiakijelentések ide-oda, én voltam a szállítóezrednél Wunstorfban és hat gép volt a flottából ott amely repülőképes volt tavalyi látogatásomkor. (Valószínűleg nem miattam volt ez a szám).. Ebből 4 repült el amíg ott voltam..
    Ami igaz szerintem, hogy a hadrafoghatóságot komolyan befolyásolja a briteknél, németeknél a "békeidős üzemeltetés" és a költségvetési korlátozások. Lehet, hogy egy 6 EUR-os laptoptartó hiánya miatt áll az egyik, mert békeidőben ez is fontos..
     
    fishbed, Wilson, tonyo and 2 others like this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Igen, légy szíves!
    Csak ha lehet 2019-es bevethetőséggel. De először az aláírt indonéz C-130-as szerződést keresd meg! Az sem baj, ha DCS.
    Igen, mert Januárban vették át. :p

    Az a vicces, hogy @kamm van kikiáltva "Airbus marketingesnek" :rolleyes:, miközben nyíltan dicséri a KC-390-et.
    Csak azt nem tudom, hogy te miért nem vagy kikiáltva Lockheed marketingesnek. Ugye tudjuk, hogy a UH-60 azonos kategória a H225M-mel. :D
    Te voltál az első mindig, amikor be kellett számolni a H225M (és elődei) baleseteiről. A H145M nincs rendesen felszerelve! Még a gyár udvarán sem. Hol van a MAWS?
    Tudjuk, hogy az A400M egy "statikus gép". Mindenki meg akar tőle szabadulni. Meg a németek :rolleyes: nem veszik át őket. /Ja de! Csak azt már nem reklámozzák./
    Hja meg rohadt drága. A legdrágább eddigi A400M is max. minimálisan volt drágább, mint a szerinted számunkra ideális C-130-as legutóbbi vásárlásai, ami majdnem fele annyi terhet tud csak elvinni, mint az A400M. Hja de tudjuk, hol van az a C-17-től....:hadonaszos: (ezt csak a sapka miatt tettem be!)
    Bezzeg a C-130! Soha semmi gond nem volt vele. (Végül is Indonézia csak 5-öt vesztett el belőle, de nyilvánvalóan alig várják, hogy megint azt választhassák) A KC-390 és az Embraer-t amikor lehet becsmérled. Szurkolsz, hogy ne kapja meg az EU-tól az engedélyeket. Tapsikolsz, amikor a Boeing az ismert körülmények miatt kihátrált az ügyből.
    Gyanús vagy nekem koma! :)

    Gyengébbek kedvéért a gépek rendelkezésre állását nagyban befolyásolja, hogy mennyit alkatrészt készleteznek be hozzájuk illetve, hogy milyen support szolgáltatást rendelnek hozzájuk. Az sem mindegy, hogy mennyi karbantartó áll rendelkezésre, mert hiába az alkatrész, ha nincs szerelő, aki megcsinálja a melót!
    Te folyton "rácsodálkozol" hogy bezzeg a németeknél is mennyire "nem repülnek"? (persze tudom, hogy nem így van, csak hát ugye a vezérhangya!)
    Na kérlek, a németek tavaly szégyenszemre visszaadták a NH-90-eseik karbantartását az Airbusnak 10 évre, mert egyszerűen nem tudtak elég karbantartót biztosítani a supporthoz, meg nem készleteztek elegendő alkatrészt. Mutogattak az Airbusra, hogy "mert mindig várni kell az alkatrészre". Aztán meg jól megbízták őket...
    Itt egy elég részletes tanulmány még a 2012-ből a törököktől arról, hogy Ők nem letolt gatyával mentek bele az A400M üzletbe.
    Részletesen ki van számolva, hogy mennyi és milyen tartalék alkatrészt kell készletezni, hogy minél nagyobb rendelkezésre állást lehessen biztosítani a 10 gépes flottához. Maga az egész tanulmány is elég tanulságos, de van benne egy külön érdekes rész arról, hogy milyen összefüggés van a flotta mérete és a rendelkezésre állás között.
    Namost a németek komplett idióta módon óbégattak, miközben nem volt pénz alkatrészre, szerelőre, és még kevés gépük is volt. Nekik az átadás 2018-ban pörgött fel.
    2018-19-ben 16 gépet vettek át (az eddigi 32-ből). A hajtómű problémák megoldásának első szállításáig 5, azaz 5 gépet kaptak. Teljesen érthető, hogy nem mentek a gépeik, ha az öt gépük, - ami addig a rendelkezésükre állt -, még 20 óránként hajtóműbontásra ítéltettek. Ráadásul ehhez is kevés volt a szerelő.

    Azért érdemes megnézni, hogy ha kell, a németek is össze tudják kapni magukat. Ugye Jordániába egyetlen (!) gépet küldtek ki tankerként a mali-i és közel-keleti műveletek támogatására. Készenlétre!
    Lehetséges lenne ez, ha annyira megbízhatatlan lenne a gép? - kérdem én halkan. Miközben ugye van nekik 4 db A310 MRTT is!
     
    Wilson and kamm like this.
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Please do! :D A temahoz jo esetben szormenten van lovesed, az mar kiderult, viszont legalabb nyelveket nem beszelsz, a millio linkelt cikket, kommentet a nemetek osszeomloban levo hadseregerol nem olvastad, igy aztan biztos komoly mulatsag lesz a total fogalmatlan felhozatal. :D
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    ..He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."

    Ennek a helyes fordítása a következő:

    Azt mondta, hogy a repülőgépek alacsony szintű készenléti szintje szintén javul: a rendelkezésre álló 15 repülőgépből nyolc készen állt az üzemkész használatra a múlt hónapban. Tavaly voltak olyan napok, amikor nulla repülőgép nem volt felhasználható

    Tehát a cikk 2018.07.31,-n látott napvilágot ez alapján 2017.voltak,olyan napok amikor egyetlen A400-s sem volt bevethető,nem pedig 2018.májusában ahogy te írtad.

    Ez apróság,nincs is akkora jelentősége annak annál inkább,hogy ez a cikk nem tér ki arra mi is volt az oka az alacsony bevethetőségi rátának.Egy szóval sem írják,hogy ennek maga a gép lenne az oka.

    [/QUOTE]
     
    LMzek 2.0 and kamm like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member





    "Maintenance of A400Ms is carried out at Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate.

    Turkey's manufacturing partner as "next-generation transport aircraft" Airbus A400M outside of the light and the heavy maintenance is done only in Kayseri, "retrofit" version called the upgrade process will take place. The light and heavy maintenance of the A400M aircraft, which increase the tactical and transportation capabilities of the Turkish Armed Forces, is carried out only in Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate, apart from Airbus facilities.

    It will be the only country that can apply to A400Ms outside Airbus.

    Has entered so far 9 our aircraft inventory, 10. The aircraft is scheduled to enter our inventory in 2022."


    Ja, hogy a törököknek "gyári szintű karbantartási képessége" is van...
     
    Wilson and arbalest like this.
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Érdemes az egész cikket elolvasni.
    Nyilván gyűlölik az egész gépet, ahogy van. :)
    Érzek némi invitálást a hangjukban! "Mi olcsóbban megcsináljuk a maintenance-ot, mint az Airbus".
    Még jó, hogy erős a török kapcsolat! ;):)
     
    kamm and Wilson like this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, ez erdekes. Mondjuk mivel mostanra mar MO olyan messze felmaszott az Airbus fenekebe, hogy latjuk a CEO gyomorfekelyet, ketlem, hogy a torokoknel javittatnak...
     
    LMzek 2.0 likes this.
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A cikk végén amúgy feketén fehéren ott van,hogy a török A400 repült Kínába a koronavírus járvány alatt.És számos országban segítettek a járvány leküzdésében,amúgy szerintem a török A400 példája jól mutatja,hogy normális karbantartás mellett korántsem olyan problémás az A400-s ahogy megpróbálják beállítani.
     
    LMzek 2.0 and pöcshuszár like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az nem vilagos, hogy akkor a torokoknel 10 gepre komolyabb karbantartasi kepesseg van mint pl. a nemeteknel a 32-53 gepre?
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azt gondolom, hogy az Airbus túl van terhelve. Pláne úgy, hogy a Luftwaffe az emberhiány miatt kiszervezi a melót. Egy (3) esetleges A400M megvétele esetén nem osztana-szorozna nekik hogy ők csinálnák-e a 3 gépunk supportját. Sőt a németországi központban -szerintem kimondottan nehezen szuszakolnának be + 3 gépet a táncrendbe...
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Az a "komolyabb karbantartási képesség" szerintem egyszerűen több pénzt jelent. Így van rá karbantartó és tartalék-alkatrész is (a törököknél repülőgép-szerelőnek lenni komoly társadalmi presztízs, a germánoknál meg szerszámot fogni a kézbe az már ciki, mindegyik valamilyen manager akar lenni). Vagy eleve pénzzel is jobban felkészültek az üzemeltetésre, vagy mikor kiderült hogy szűk a keresztmetszet akkor mélyebben nyúltak a zsebbe és találtak is plusz pénzt.
     
    fishbed and vilmoci like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha ebben a topikban visszalapozol 29 oldalt, akkor lathatod hogyan kovettuk es linkeltuk folyamatosan az A400M gepek koronavirus helyzet alatti tevekenysegeit.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pontosan ugyan olyan képesség van. Gyári szintű nagyjavítás. Csak pont annyival olcsóbban (arányaiban) kihozzák a dolgot, mint amennyivel többet kell Németországban adni egy rep. szerelőnek, mint a törököknél.
     
    LMzek 2.0 and Wilson like this.
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Jó kérdés német oldalakat böngészve én nem találtam hiteles információt arra vonatkozóan,hogy a németek az A400-ra vonatkozóan milyen karbantartási képességekkel rendelkeznek.
     
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ok,én is figyelemmel kísértem,ezt csak azért írtam ide mert egy vagy két oldallal korábban valaki kétségbe vonta,hogy repültek-e A400-k Kínába.
     
    Terminator likes this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ime egy 2018 április cikk a Wunstorfban állomásozó német A400-l.Még mielőtt az A400-s gyűlölők szektája totális támadást intézne az Atlas ellen:):),a cikkben az A400-s legnagyobb problémáját jelentő 60 repült óránkénti szervizt az Airbus orvosolta (csak úgy mint a motorok vezérlési problémáit és a légcsavar olajszivárgását) , jelenleg 600 repült óránként kell szervizelni az A400-t.

    https://www.dw.com/de/airbus-a400m-superstar-oder-pannenflieger/a-43361197

    Amúgy érdekes amit a század parancsnoka Ludger Bette ezredes mond az A400-l az általa is repült C-160 Transallal összehasonlítva.

    "Ein A400 leistet so viel wie drei bis vier Transall". Er fliege doppelt so schnell und dreimal so weit mit der fast dreifachen Nutzlast. "Da migrieren Sie in eine neue Dimension"
     
    pöcshuszár and LMzek 2.0 like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Ugyanő mondja 2019 októberében:

    "Das Instandhaltungsprogramm ist zu kompliziert: Es ist kalendarisch getrieben", sagt Oberst Bette im Gespräch mit dem stern. "Wir plädieren dafür, wesentliche Anteile auf ein Flugstunden basiertes Programm umzustellen." Denn der Militär-Airbus unterliegt Wartungsintervallen wie ein ziviler Jet, der pro Tag wenig Zeit am Boden verbringt. Airlines verdienen nur Geld, wenn ihre Flugzeuge möglichst lange in der Luft sind.

    "Die kürzesten Intervalle sind in der Regel nach sieben Tagen fällig und beinhalten die Kontrolle der Flüssigkeitsstände oder das Abschmieren der Federbeine des Fahrwerks", ergänzt Hauptmann Doris Lammers. "Es gibt Aufgabenpakete in Intervallen von drei Monaten, fünf Monaten und sechs Monaten." Letzter entspricht dem A-Check, bei dem Komponenten ausgetauscht werden, die einer befristeten Laufzeit unterliegen, wie die Lüftungsfilter der Klimaanlagen Ölfilter am Triebwerk.
    Doch der Flug-Rhythmus eines Transportfliegers unterliegt einem eher unregelmäßigen Flugplan mit weniger Flugstunden. Eine Neujustierung der planbaren Instandsetzung wurde erarbeitet, muss aber von Industrie, Luftwaffe und Behörden abgestimmt werden. Bis es soweit ist, müssen zu viele Flieger am Boden blieben.

    Ludger Bette blickt stets nach vorn und versucht seine Truppe von Soldaten und die 40 Prozent zivilen Fachkräfte in der Flugzeugwartung zu motivieren. In Anlehnung an den Spruch der Kanzlerin gibt sich der Oberst gegenüber den immer noch bestehenden technischen Herausforderungen des A400M zweckoptimistisch: "Wir kriegen das hin."
     
    tiz and Wilson like this.

Ezen oldal megosztása