A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 351
113
http://www.airlive.net/2015/05/breaking-military-plane-crashs-at.html?m=1
 

magic

Member
2012. február 22.
92
0
6
Ha minden igaz. 7-en voltak a gépen.
3 halott
2 súlyos sebesült
2 eltűnt.
A gép a török légierőnek készült. Nem egy régebbi proto példány.
Az adatok ms07 linkjéből vannak.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Nincs túlélő: http://sputniknews.com/europe/20150509/1021930708.html
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Egy A400M is lezuhant Sevillában:
http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=113&t=26687&view=unread
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
<i>"A személyzet felszállás után nem sokkal hibát jelentett, és engedélyt kért, hogy visszatérjen a repülőtérre, de a pályától északnyugatra már annyi magasságot vesztett, hogy beleütközött egy nagyfeszültségű távvezeték oszlopába. Az elért legnagyobb magasság a Flightradar24 adatai szerint 500 méter alatt volt, és a radaradatok elvesztésekor, becsapódáskor a gép sebessége 167 csomó volt. A gép repülésének körülményeiről és a hiba jellegéről az Airbus egyelőre nem tett közzé részleteket, de a spanyol sajtó úgy fogalmaz, „súlyos technikai hiba” késztette az A400-as személyzetét a tesztrepülés megszakítására, egyes hírek szerint vészjelzés leadására is."</i>

A400-as katasztrófa: reptilalom a németeknél is

CEkdO-ZWEAAGtvi.jpg_large.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<i>"A személyzet felszállás után nem sokkal hibát jelentett, és engedélyt kért, hogy visszatérjen a repülőtérre, de a pályától északnyugatra már annyi magasságot vesztett, hogy beleütközött egy nagyfeszültségű távvezeték oszlopába. Az elért legnagyobb magasság a Flightradar24 adatai szerint 500 méter alatt volt, és a radaradatok elvesztésekor, becsapódáskor a gép sebessége 167 csomó volt. A gép repülésének körülményeiről és a hiba jellegéről az Airbus egyelőre nem tett közzé részleteket, de a spanyol sajtó úgy fogalmaz, „súlyos technikai hiba” késztette az A400-as személyzetét a tesztrepülés megszakítására, egyes hírek szerint vészjelzés leadására is."</i>

A400-as katasztrófa: reptilalom a németeknél is

CEkdO-ZWEAAGtvi.jpg_large.jpg

Ekkora sebességnél egy ilyen kialakítású gépnek még kényelmesen a levegőben kellene repülni, hacsak nincs szerkezeti sérülése vagy hiba a repülésvezérlési rendszerben. Egy másik oldalon fent van a repülés sebeségi/magasági grafikonja, végig ezzel a sebességgel repültek, tehát valószínűleg nem teljesítményhiány lehetett a hajtóműveknél, ha ott volt a baj, akkor talán hajtómű/légcsavar-tól jövő vibráció, az elég súlyos bajokat képes okozni.
Mindenesetre nagyon nem hiányzott ez a programnak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 717
113
Morbid, de az jutott eszembe, hogy az An-70 után ennek is megvolt az első - és remélhetőleg utolsó - lezuhanása :-(

Persze egyáltalán nem törvényszerű; pl. az Il-96-osnál eddig még mindig megegyezett a fel és leszállások száma.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Megtalálták mindkét fekete dobozt: http://sputniknews.com/europe/20150510/1021972732.html
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 351
113
Most akkor vannak túlélők, vagy nincsenek? Van ahol azt írják, hogy a túlélők azt mondták, hogy 4 hajtóműből 3 leállt, és tüzelőanyag-betáplálási hibát feltételeznek...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egy német honlap közlése szerint a túlélők közölték, hogy a start után az A-400 négy hajtóművéből három leállt!!! Ők tüzelőanyag-betáplálási hibára gyanakodnak.
Na most kis magasságon, túl kicsi és egy hajtóművel nyilván nem is növelhető sebességnél elég gyatra lehet a kormányok hatásossága, és így valószínűleg nem tudták kiegyenlíteni az aszimmetrikus vonóerőt, nem biztos hogy pont arra ment a gép, ahogy a pilóták akarták.
Mindenesetre valami nagyon nagy gikszer kell ahhoz, hogy három hajtómű egyszerre öntevékenyen leálljon.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A föld felé ment, mert nem volt vonóerő... Irányított zuhanás.
Olyan nincs, hogy 3hmű egyszerre leáll. Vmit elb..tak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A föld felé ment, mert nem volt vonóerő... Irányított zuhanás.
Olyan nincs, hogy 3hmű egyszerre leáll. Vmit elb..tak.

Már hogyne lenne, most is leállt három hajtómű, csak éppen NEM VÉLETLENÜL. Meg is írtad mi lehetett a baj, már csak azt kell megtalálni, ki/k volt/ak az ElQúró/k, és mit csinált/ak (vagy nem csinált/ak, amit kellett volna)?
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Szomorú. (90% pilótahiba v mulasztás. sztem )
Vagy valami más, de az biztos!

Inkább várjuk meg a fekete dobozok kiértékelését, mielőtt pletykákból gyártunk teóriát!
Az egyik hír szerint nincs túlélő a másik szerint pedig van és mér el is mondták, hogy mi volt a baj.
Várjunk!
 

Yeti

New Member
2010. április 26.
26
0
1
Hatan voltak a gépen, ebből négy ember meghalt, két személy pedig súlyos sérülésekkel, de túlélte. Ők nyilatkozták a kórházban, hogy felszállás után a négy hajtóműből három leállt, a pilóta megpróbált visszafordulni és kényszerleszállni, de ez nem sikerült (egy nagyfeszültségű elektromos vezetéket is elkaptak ugye).

http://www.welt.de/wirtschaft/article140777948/Drei-von-vier-Triebwerken-des-A400M-ausgefallen.html

Pletykák szintjén mozog a dolog, hogy az üzemanyag ellátással volt probléma (ez esetleg megmagyarázhatja, hogy hogy eshetett ki ennyi hajtómű egyszerre, bár akkor nem értem, hogy a negyedik hajtómű hogy nem állt le), illetve, hogy feltehetőleg nem mechanikai probléma volt, hanem szoftveres (esetleg egy szoftverhiba leállította volna az üzemanyag ellátást a három hajtómű részére?).

Érdekes az eset, a fekete dobozokat megtalálták, azokból többet lehet tudni majd. A másik, hogy Franciaország és az Airbus kivételével mindenki felfüggesztette a repülést, az Airbusnál a program vezetője holnap (kedden) személyesen fog a géppel felszállni, hogy valahogy visszaerősítse a bizalmat a típus iránt.

http://www.theguardian.com/business/2015/may/11/airbus-a400m-test-flight-crash-seville-fernando-alonso

Y
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1097%3Aaz-a400m-%C3%BCzeamanyagrendszer%C3%A9t-%C3%A9s-hajt%C3%B3m%C5%B1veit-vizsg%C3%A1lj%C3%A1k-a-baleset-miatt&Itemid=116
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 933
113
Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html