1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Dehogy nem érdekel. Bizonyos zajhatás felett nem landolhatnak.
     
    formosa1 likes this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem olvasd el mit írtam de újra bemásolom neked.
    "érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat"
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ennyire azért nem ilyen egyszerű és sommás az "ítélet". Igen, vannak olyan repterek ahol ez a szabály, DE ott is (és máshol is) vannak KIVÉTELEK:
    - éjszaka nem repülhetnek oda/onnan, csak nappal
    - le és felszállhatnak, csak büntetőpénzt kell fizetni a túl nagy hangerő miatt
    - még azt se kell fizetni HA segélyt szállítanak, kormányzati megbízásból repülnek oda, humanitárius bevetést teljesítenek, stb. ...
    Szóval van egy csomó DE és HA amik mind kivételt jelentenek a tiltások és büntetések alól.
     
    borisz, fishbed, alfa74 and 1 other person like this.
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Néhány dologban vitatkoznék veled,hogy érted,hogy a teljesítménye véleményes?A cikkben feketén fehéren le van írva mire képes,amire tervezték azt tudja.Hogy érted,hogy még nem a nagy előd szint?A megfelelő üzemeltetéssel és karbantartással simán hozza a "nagy előd"szintjét ebben nincs semmi rendkívüli hiszen bármit veszünk csak a megfelelő anyagi és emberi ráfordítással megvalósított üzemeltetéssel várhatjuk el a típustól a kívánt hadrafoghatóságot.
     
  5. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Úgy értem, hogy messzire visz, de pl. a Pumával már ügyeskedni kell benne. Ez meg német IFV-k szállítására lett tervezve.
     
  6. formosa1

    formosa1 Active Member

    Senkit sem érdekelnek az ilyen linkek, mert a fejlesztő országok igényei után egyedül a piac számít: MEGVESZIK vagy NEM VESZIK MEG. - HA nem veszik meg, akkor a gyártás leállítása következik, mint az A380 esetében...
     
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én biztos vagyok benne,hogy rajtad kívül másokat érdekelnek az "ilyen linkek" arra meg,hogy mennyire veszik vagy nem veszik az A400-t térjünk vissza később,attól viszont szerencsére nem kell tartanod,hogy leáll a gyártósor még jó pár Atlast le kell gyártani Sevillában:)
     
    alfa74 and pöcshuszár like this.
  8. kamm

    kamm Well-Known Member


    Hoho, itt igen komolyan dicserik, pedig csak 2018-at irtak...

    “The OC of the RAF A400M’s front-line operational unit, 70 (LXX) Sqn, Wg Cdr Ed Horne said: “It's worth stressing that the Atlas force of 70 Sqn and 24 Sqn, and our engineering colleagues, are still in growth and still a relatively immature organisation. It's not something that we held a standby commitment for, or anything like that. So to get two aircraft out the door in such a short timeframe, for over 4,000 miles away, really playing to the aircraft's strengths in terms of its reach and its range, was a fantastic achievement.” - az egyseguk eleg uj, meg alakuloban van, ehhez kepest ket repulot is azonnal kepesek voltak 4000 merfoldre elkuldeni, ami fantasztikus es egyertelmuen a gep erosseget, kepessegeit dicseri.

    Echoing this view, was 24Sqn’s OC, Wg Cdr Burdett: “The A400M was remarkable in what it could do, It could take three times as much as a C-130 into a tight, small strip without taking any military risk in its performance. Whereas C-130 was taking in five tonnes, the A400 would be taking in 15.” Az A400M komoly benyomast keltett: haromszor annyit vitt el, mint a C-130, egy apro leszallocsikon, a mindenfele, a teljesitmenyet erinto katonai kockazat nelkul.

    "In around a month of operations, the two A400Ms and C-130J delivered approximately 1,5,00 tonnes of aid, the vast majority of that delivered by the Atlas – thanks to its increased airlift capacity over the Hercules. Mixed loads were common, said Wg Cdr Horne: “We had food, water, building materials, shelter kits, DFID aid type-stuff, in among JCBs playing to the volume sizes of the aircraft as well as its lift capacity, and then 54 passengers as well in the side seats.” - Nagyjabol egy honap alatt a ket Atlas es egy C-130J kb 1500 tonna segelyt szortak ki, aminek nagyreszet az Atlas vitte - koszonhetoen a Herculesenel nagyobb szallitasi kapacitasanak.

    "If I talk about Beef Island Airport in the British Virgin Islands, the runway length, it's concrete of course, but about 4,000ft long, and we were able to transport in the order of 20 tonnes, compared to the C-130’s seven or eight tonnes. We love the C-130, but you can't help but draw comparisons.” He added: “I would stress there is that we didn't have to employ any sort of special take-off or landing techniques. Everything was done to the standard that all the crews are trained to, using the same sort of tactics and techniques that we would use here at Brize Norton.” - A Brithis Virgin szigetek egyik betonozott, de mindossze 4000 lab hosszu leszallojan is 20 tonnakkal voltak kepesek fordulni [az Atlasszal], ezt a C-130 [ugyanott] 7-8 tonnajahoz viszonyitva... szeretjuk a C-130-at, de lehetetlen nem osszehasonlitani oket. Hozzatette, semmilyen specialis felszallasi trukkot nem kellett alkalmazniuk, minden standard, a konyv szerint ment, amire a szemelyzet kepezve van, ugyanugy, ahogy otthon is csinaljak.

    The range of the A400M also proved its worth in Operation Ruman, allowing the aircraft to deliver aid without needing to find somewhere to refuel at the delivery end." - Az Atlas hatotavolsaga bizonyitott Op. Riuman alatt is, kepesek voltak kirakni a segelyt anelkul, hogy helyben tankolasi lehetoseget kellett volna keresgelniuk.

    "Says Horne: “if you could imagine that most of these places have been smashed up by a hurricane and therefore not only were there limited communications available, but there were also limited services available like the ability to refuel aircraft. If I take the Turks and Caicos Islands as an example, that's about 1,000 miles from Barbados. So to go 1,000 miles there and 1,000 miles back might be beyond the fuel range of other transport aircraft. The A400M wouldn't have any issue in going there and back without having to refuel.” - Elkepzelheted, hogy miutan ezeket a helyeket szetzuzta egy hurrikan, nemhogy a kommunikacio nemigen ment, de keves lehetoseg volt egy repulogep megtankolasara. H apeldaul Turk & Caicos szigetet veszem, az kb 1000 merfold Barbadostol, igy 1000 merfold oda, majd 1000 merfold vissza, ez tankolas nelkul a legtobb szallitogepnek mar nem fer bele a hatotavolsagaba. Az A400M minden problema nelkul megfordult tankolas nelkul.

    Jo hosszu cikk, csak az elejerol emeltem ki par dolgot, ami maris mutatja, hogy nem veletlenul ezzel valtjak az eloregedo Herculeseiket es baromi elegedettek vele a britek, szo nincs semmifele kutyazasrol, amirol Rudi kamuzott korabban.
     
    Wilson likes this.
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Pedig rudinak van igaza, mert azóta sem kell senkinek. - Még a kutyának se...! :)
     
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    [​IMG]
    Spanyolmadár :)
    [​IMG]
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    June 25, 2020 - Spanish Air Force Airbus A400M military strategic transporter airlifter damaged following a bird strike while operating at Getafe Air Base, Spain.
    Similar incident on a Spanish Air Force A400M damaged following a bird strike while operating at Zaragoza Air Base, Spain in May 2020.
    images - Spanish Air Force



     
    fishbed likes this.
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Hoppá, hát ez verébnél "kicsit" nagyobb lehetett!!
     
    vilmoci likes this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    ...és hát felettébb kínos hogy fel tudna nyitni a törzset egy olyan helyen ahol már a gép avionikai és egyéb rendszerei vannak...o_O
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Hát konkrétan a First Officer-oldali egyik Static port-ot fordította ki a helyéről, meg elszaggatott néhány szikrázó-drótot is. Nem lehetett túl kellemes élmény ...
     
  15. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    Jesszus..... Hát azért ezt a probléma kört alaposan körül kell járnia a fejlesztőknek. Inkább törjön le a jeladó külső része, mint hogy feltépi a "fél repülőgépet".....
     
    borisz likes this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Ennek a Static port-nak nincs a felületből kilógó eleme, a fotón is látszik a sérült, kifordult lemez alatt két másik: a festetlen ovális lemezen apró furatok. A sérülésnél kifordított fekete doboz meg az az egység, ami a fed számítógép és a műszerek részére elektromos jellé konvertálja a furatoknál bejutó külső nyomást (ebből lesz a magasságjelzés a gép rendszerei részére). És nem véletlen, hogy egynél több mérőpont van ... :)
     
    fishbed and Mokiengine like this.
  17. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    igen igen már látom. Köszi. Pfuuu elképesztő így is....
     
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez egy tavalyi cikk, ha minden igaz - a Paris Air Show ketevente van - es amellett ervel az interjualany, hogy kozos A400M flottatkellene uzemeltetni Europanak, joval olcsobb lenne: https://www.defensenews.com/digital...ce-would-boost-budgets-help-european-defense/

    Ezen amugy mar en is szamolgattam, ha a vasarlast mar nem is lehet pool alapon osztani - ahhoz mi mar keson jovunk -, de a maintenance stb halozatot ki lehetne epiteni, ott venned igenybe, ahol eppen a legkozelebb, arak egysegesek, atlagos dolgokra akar atalany is (pl fuel), mindenki aszerint fizet be, ahany gepe van, majd a szolgaltatas mertekeben fizetik, amit elvegzett a teruleten levo bazison... de gondolom millio non-standard maintenance is lehet, lasd bird strike, amelyeket maskeppen kell kezelni, szoval nem tudom... lenne ennek letjogosultsaga?
     
  19. laca

    laca Active Member

    Tudjátok, hogy mi felettébb kínos?
    Az, hogy már vért pisiltek, úgy bizonygatjátok a saját szubjektív kis igazatokat. Iszonyú fárasztó ez a megmondóemberes stílus, a normális, kulturált beszélgetés, vita helyett.
    Ami teljesen egyértelmű, hogy nem vagytok tervező műszaki emberek - vagy ha igen, akkor az még kínosabb - valószínűleg még semmit nem terveztetek igények, specifikációk, előírások szerint.
    Egyszerűen döbbenetes, hogy itt sokan nem fogják fel, hogy ezek a műszaki eszközök léptékezve vannak az országok méretéhez is. A US megteheti, hogy teljes méretskálát állít rendszerbe, nekik van C-5, C-17, C-130, (C-27), náluk a Herki a "postásfiú" a fuss ide-fuss oda, minden másra ott a C-17, C-5.
    Ugyanez a probléma egyébként a Blackhawkkal is, az náluk nem egy mindenes, mert van nekik kisebb és nagyobb is, az ő igényeiknek - amire tervezték! - megfelel. Nekünk túl specifikus lenne a BH, mert egyszerűen bizonyos feladatokban kevés. Az amiknak ez nem gond, mert azt megoldják pl. Chinookkal. Ugyanez a helyzet a C-130-al is.
    Az Atlas közepes méretű országok (ny-európai nagyobb országok némi exgyarmati érdekszférákkal) igényei szerint készült, nem a C-130 direkt konkurensének. Ők úgy gondolták, hogy kell nekik valami, ami nagyobb, gyorsabb, messzebb megy a Herkinél, de - ezek szerint - nem akartak C-17-et.
    Na, már most, miután ez a kör elég behatárolt, egyértelmű, hogy nem kapkodnak a gép után ezer helyről. De ha azt nézem, hogy egyéb rendelések honnan jöttek (Törökország, Malajzia, Dél-afrika <- lemondva) akkor azért az is látszódik, hogy igenis ezen méretkategóriájú országokban van reális igény Atlas méretű és képességű gépre!
    Azt szajkózzátok, hogy szar a gép, mert a piacnak nem kell! Mi van?? Mi ez, valami teleshop közgáz akadémia??:eek:
    Az a gép műszaki szempontból sikeres, ha teljesíti a tervezési igényeket és a fejlesztő/megrendelő országok elégedettek vele. Az Atlas "baja", hogy nem a piacnak, hanem a megrendelő országok igényeinek megfelelően lett tervezve. A műszaki problémák meg nemcsak Európában ismertek, a Boeing egy szaros tanker gépet képtelen összerakni hosszú évek alatt egy már meglévő alapgép bázisán (nem is tudom, sikerült már nekik?). De sok, kezdetben problémás gép lett sikeres javítások, fejlesztések után. A KC-46 is eddig egy rakás szerencsétlenkedés, de lehet 10-20 év múlva már senki sem fog erre emlékezni. Az Atlas is láthatóan jó úton halad ilyen tekintetben.

    Erre a piacos dumára meg ideferdítek egy kicsavart hasonlatot: a Nimitz osztály is egy szarul sikerült konstrukció ezek szerint, mert a fejlesztő országon kívül senkinek sem sikerült eladni, a kutyának sem kellett a piacon!:hadonaszos: De pl. az F-111 reálisabb hasonlat. Szerintem annak sem volt probléma mentes a "gyerekkora" és finoman fogalmazva, nem sok helyre sikerült eladni. ÉÉÉS?? Attól még potens és sikeres gép volt, különleges képességekkel. De hát "sajnos" kevés országnak volt valós szüksége ezekre a képességekre.

    És ez az "európai dolog csak szar lehet, bezzeg az amiknak még a seggéből is napfény süt" mentalitás már nagyon-nagyon fárasztó és állandóan visszatér a fórumon. Igen, Európa nemzetállamokból áll(t:() és mint olyan, megosztott, szemben állnak a nemzetgazdasági érdekek és ez nem tesz jót a kooperatív tervezésnek, ez tény. De akkor is nagyon fárasztó ezt olvasni állandóan a kisország, kispolgárának, kisstílű, kárörvendős stílusában.
     
  20. migfun

    migfun Well-Known Member

    @laca
    Ez csak egy dolgot nem magyaráz meg; nekünk minek ekkora gép? Akiket felsoroltál, hogy nekik tervezték, illetve megvették, mind más léptékű országok. Igen, Belgium is - van állandó érdekeltsége tőle jókora távolságra.
    Én nem sztárolom az amerikai gépeket. Üzemeltetési költségben 2 hajtómű biztos kevesebbe kerül, mint 4, ha kell mellé a nagyobb kapacitás és hatótávolság, akkor ott a KC-390. Ha nem, lehet C-27. Itt sokan úgy gondolják, sokáig végtelen pénz lesz mindenre, pedig ez nem rajtunk múlik. Olyan ÚJ gépet kell venni - ha mindenáron önállóak akarunk lenni - amit akkor is tudunk üzemeltetni, ha beüt egy világméretű válság, és begyűrűzik ide is.
    A politika majd jól eldönti mi legyen, és hozzá igazítjuk az alkalmazási elveket, szorgosan emlegetve, hogy eredetileg is így terveztük, vagy a változó körülmények okozta új kihívásoknak megfelelő típust választottuk :cool:
     

Ezen oldal megosztása