1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    A kövér lányok is ritkábban hűtlenkednek.
     
    Wilson and megazez like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát hallod, ezt a kommentet csak azért látom, mert megnéztem, hogy az ignore-on levő kamm miket mond...
    Jaj..
    1. De, pontosan tudjuk a léptékezést. Nem kéne kőhülyének nézni mindenkit.

    2. Kulturált beszélgetés? Feloldottam kamm ignore-ját és igen vastag személyeskedéseket látok csak. Nálad is legalább kettő van a kommentedben.

    3. Az, hogy Európának nem kell más az szép rizsa, de akkor Pápán mi kis a közös C17 flotta, és miért is van koppra járatra jár évek óta? Miért is lett akkor egy géppel bővítve és miért nem elég most sem...?
    4. Érdekes módon az A400 marketingesei erőltetik állandóan az összehasonlítást a C-130J-vel... A C-17-tel meg valamiért nem, pedig hát az AB ragasztotta rá a "stratégiai szállítógép" jelzőt a gépre... Jah, hogy ugyanazt a távot kisebb teherrel 2,5-szer annyi idő alatt tudja le a gép. Kemény egy "stratégiai gép"...

    5. A C-17 az USA igényei szerint készült, ehhez képest elég szép számban adtak el mindenhova és az utolsó 12 gép megrendelés nélkül készült, majd elvitték mindent. Az A400 ott tart, hogy a németek egy rakás gépet egyedül em szeretnének üzemeltetni. Érdekes módon a HAW módra sem akarja senki...

    6. A Nimitz és F-111 példák LOL szinten vannak. Az F-111 exportját soha nem tervezték, mert eleve olyan kategóriájú gép, hogy fel sem ajánlották, csak a legfontosabb ázsiai (mert érdekszféra miatt Ausztrália bizony oda sorolandó) szövetségesnek, akik jelentéktelen mennyiséget vettek belőle. Az angolok a TSR fejlesztést kaszálták, majd F-111-et sem vettek és a kisebb és olcsóbb Tornado lett a vége.

      Szuperhordozós példa? Ez most komoly? Soha nem akartak abból sem eladni. Csak a nagy difi az, hogy ehhez képest, amikor létezett már az A400, akkor is ment el C-17. Sok. Meg C-130J is.

    7. Senki nem mondta, hogy európai csak szar lehet. Ezt te költötted hozzá. Erre kiváló példa szárazföldi harcjárművek terepe, mert adtak el Leclerc hk-t, és mást is, pl radarokat és vadászgépeket is sikerült ide-oda. De ettől az A400 nem lesz sem jó, sem sláger termék. A gép 10+ éve létezik és lényegében Malajzián kívül, aki korán aláírt sehova nem tudtak eladni. Egy darabot sem. A fejlesztő országok is visszavágták a megrendeléseket.

    Szóval az elején felütés, hogy kicsoda és micsoda, vastag személyeskedés, majd aztán nyomod pontosan azt a vicces dumát, mint az A400 fő marketingesei itten...
     
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az RAF-l találtam egy képet de ezen annyira nem látszanak az arányok.
    https://www.airmedandrescue.com/sit...tlas to be used for medevac.jpg?itok=IHALgkAt
     
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az Airbus pontosan így definiálja az A400-t.

    "The A400M "Atlas" is the most advanced, proven and certified airlifter available, combining 21st century state-of-the-art technologies to fulfil the current and upcoming armed forces’ needs. The A400M combines the capability to carry strategic loads with the ability to deliver even into tactical locations with small and unprepared airstrips and can act as a frontline-tanker. One aircraft that can do the work of three – the"
     
  5. BJani

    BJani Member

    Ez a 2,5x-ös idő hogy jön ki?
    Mert a Mach .68 és .76-78 között nem ennyi a különbség, hanem 15% se teljesen.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez egy konkrét út volt, ahol kb. ugyanoda ment A400 és C-17 is. Nem elmélet. Gyakorlat.

    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-48#post-670442
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-48#post-670587
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-48#post-670678

    A gép sebessége nem jelent semmit, mert abba nincs benne az, hogy hányszor kell megszakítani az utat a lassabb emelkedés, lassabb utazósebesség és kisebb hatótáv miatt. Mert pl. lejárt a személyzet engedélyezett repült órája egy nap...

    Erre mondtam azt, hogy a marketing maszlaggal más tessék fárasztani. Ez az, amit a "stratégiai" szállítógép tud. Mert alapvetően elcseszték magát a gép specifikációját. Az egy szép duma, hogy Európának csak ekkora kell. Aha. Akkor a HAW miért C-17-tel van felszerelve és miért megy koppon...?
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-60#post-685640
     
    fishbed and migfun like this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Maig nem értem miért kell nekünk mi önerőből IFV-t elvinni pár ezer km-re.Nem azt mondtam,hogy vegyünk többet hanem azt,hogy 3 gépaz csak papíron képesség a gyakorlatban értelmezhetetlw.3 géppel még egy szaksz erőt sem tudsz kijuttatni,ahozis minimum 6 gép kéne.Ha megnezed a német és francia mwnnyiségeket akkor azt látod,hogy ők képesek kb 1 zászlóaljat egyben megmozdítani.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Hát igen, én sem értem ezt az igényt.
    • Az, hogy az A400 mennyire elég elég jól bizonyítja, ha HAW...
      ... és mellette hány An-124 bérszállítás volt...? Ehm...
     
    Pocok75 likes this.
  9. BJani

    BJani Member

    Sztem egy konkrét út alapján nem lehet ennyire kategórikus kijelentést tenni a gép sebességére. Mert akkor vizsgáljunk meg egy Brize Norton -Akrotiri utat is, és ott is hasonlítsuk össze az arányokat. (megtettem, bő fél óra a különbség ezen a távon, 4.5h vs. bő 5 óra)

    Amúgy meg nyilvánvaló, hogy az A400-at nem interkontinentális repülésre tervezték, az, hogy most ezen alkalmazták, az a kényszer eredménye volt. Kb. annyi értelme van egy ilyen úton hasonlítgatni a C-17est az A400-al, mint a polgári vonalon a Wizz A321neot az A330-al/B787-el. Nem ugyanarra a célra készültek.

    Egyébként a 2,5x-ös különbség továbbra sem értem hogy jön ki, mert 33/2,5 az 13 óra, az alatt semmi nem járja meg a Madrid-Sanghajt oda-vissza, C17-nek is minimum 26 óra csak a repülés.
     
    Luthero and Wilson like this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Koppra járatva? ÖÖÖ alig repültek pár fordulót a Távol-Keretre amikor Kínából kellett szállítani.
    Annyira koppra van járatva, hogy mi is alig győzzük marhaságokra elkölteni a keretet. Múltkor is vagy 20 ejtőernyőst dobtak belőle, meg 'asszem @Terminator írta, hogy most fognak teherdobás gyakorlatot csinálni.

    Akkor most döntsük el, hogy kinél van a LOLA T, mer' má' nagyon unalmas!
    Kik is vették? A Five Eyes és az Öböl menti országokon (akiknek kötelező volt) kívül ki is? Szerintem csak India. Akinek a méretéhez képest inkább mérhetetlenül ciki, hogy nincs saját rep. ipara. :)
    Kuvaitnak és az Emírségeknek aztán volt értelme! :p
    A Katari 8 gép komolyságát jelzi, hogy ugyan annyi gépük van, mint az angoloknak! :cool: Nyilván a stratégiai szállítási igény miatt. Ehhh?!

    Azt honnan vetted, hogy a Lechfeldi leendő szállítóezredhez nem akar senki sem csatlakozni?

    Ezzel degradálni akarom a C-17 érdemeit? Dehogy! Eszemben sincs. Én nem érzem erkölcsi kötelességemnek, hogy degradáljak nekem nem tetsző típusokat. Csak azért mert nekem nem tetszik. Mert olyan IZÉ!
     
    alfa74, kamm, LMzek 2.0 and 2 others like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt ugye tudod,hogy ezeknek a szállítógépeknek is van kikepzesi repidejük?Nem csak szállítanak.
     
    Pocok75 likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mit is takar olvasatodba ez a kifejezés?
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A MH-nek mennyi kiképzése is volt a Márciustól Májusig tartó időszakban? Mert tudtommal minden törölve volt.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem csak COVID létezik barátom...
    A járvány előtt a normál napi üzem során 98% körüli kihasználtsággal ment a flotta. Ha jól emlékszem @arcas kommentelte be.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Odavinni valahová.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez nem feltetlen MH kikepzes,lehet,hogy SAC-os.
     
  17. migfun

    migfun Well-Known Member

    Pont ott van pár hsz-el felette, hogy stratégiai terhet szállít taktikai fel-és leszálló képességekkel. A stratégiai távolság igenis interkontinentális. Ha csak a teher stratégiai, de azt nem tudja értemezhető távolságra szállítani, akkor az nem stratégiai szállítógép.
     
    fishbed, Pocok75 and molnibalage like this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor most gondosan gondoljuk végig, hogy miért is van szüksége egy többnemzeti közös üzemeltetésű SAC-nak ejtőernyős ugratási képességre (az amerikaiakon kívül SAC-os ország ilyet nem csinál, de neki erre van sajátjuk), de a teher dobási képesség sem egy olyan dolog, amit mondjuk bármelyik résztvevő ország eddigi időtartam alatt bármikor is élesben igényelt volna. A SAC a résztvevő országok missziós szállításainak kivitelezésére jött létre. Nem az egyes országok holmi 3 gépes légideszant különakciójára.
    Miért is kell a SAC-nak a résztvevő országok pénzén felesleges marhaságokra költeni a drága repültórákat? A pilóták szakszója nem fog attól elveszni, hogy nem gyakorolják az ejtőernyős ugratást. De gondolom a SALIS sem túl sok ejtőernyős gyakorlatot tol le. A mi könnyű lövészeink sem járnak évente sarkköri meg dzsungel kiképzésre.
    Közben pedig olyan válsághelyzet van, ami gyakorlatilag kizárólag csak a légi szállításról szól. A-ból B-be.
    Nem azt mondom, hogy ezek a képességek ne lennének egy nemzeti légierő alapvető feladatai, de egy többnemzeti HAW-nak értelmetlenek.

    Közben én azért tisztában vagyok vele, hogy miért nem mentek folyamatosan a SAC gépek Kelet-Nyugat között ingázva, csak értelmetlen bárkinek a SAC-ra mint képességre nemzeti szállítókapacitást bazírozni. Ennek a lényege a kiegészítő képesség. Ez igen is egy képesség. Bár képes lenne a C-17 harckocsikat mozgatni, azonban ilyet az USA-n kívül egyik SAC tag sem fog mozgatni.
    Nekünk egy missziós kitelepítést, hazatelepítést tud meggyorsítani a jelenlétük. Lehetővé válik, hogy 3db rámpás gép elég legyen az A319-esekkel kiegészítve.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Pl azért,hogy a pilótaknak meglegyen a teljes spektrumú combat ready papírja?
     
    fishbed, Pocok75 and emel like this.
  20. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Member

    Rosszul emlékszel..
    Volt olyan hét hogy mind az állóhelyen volt..

    Nem véletlenül nem vették még a 4.gépet holott volt 12db legyártva..

    Érdekes hogy Dél Korea se Thaiföld se Szingapúr nem kért belőle.. Pedig pénz és üzemeltetés adott lett volna hozzá.
     
    LMzek 2.0 and Wilson like this.

Ezen oldal megosztása