1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Active Member

    Múlthéten írtuk alá a szerződést a németekkel hogy társulunk a Lechfeldi ezredükhöz barátom...
     
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Pontosan azért linkeltem be mert ezek szerint az Airbus az A400-l egy percig sem állította,hogy az A400 stratégia szállítógép lenne,tehát a C-17 értelmetlen és felesleges összehasonlítani.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Múlt héten? Ez biztos? Nem kicsit régebben?
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Érdekesek lehetnek a szerződés részletei:
    - megvásároljuk a gépeket vagy csak időt veszünk a német gépekből?
    - esetleg lízingelünk?
    - ki fogja üzemeltetni a gépeket? A németek?
    - mindezt mennyiért?

    A dolog politikai vonatkozása hogy ahogy a Lengyelek egyre mélyebben bújnak befele az USA ülepébe, mi u.olyan lendülettel kúszunk befelé a Németek hátsó felébe...
    ez már kétszer nem jött be...miért gondoljuk hogy harmadjára jó lesz?
     
    borisz, fishbed and formosa1 like this.
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Lehet, de az önmagában nem jelent semmit, tették folyamatosan a dolgukat, ahogy kell.

    "Budapest, 24 April – A Boeing C-17 landed in Budapest carrying nearly 45 tons of medical supplies from Malaysia on Friday afternoon.
    The flight was arranged by the Strategic Airlift Capability (SAC). The aircraft took off from its home base Pápa Air Base on 22 April and reached Malaysia on the following day, loading the essential equipment to support Hungary in its fight against COVID-19.
    This Emergency Response Mission, requested by Hungary, is the sixth completed by the SAC since 25 March. In total, nearly 250 tons of medical supplies including masks, gloves, PPEs, and mobile Intensive Care units have been delivered to Romania, the Dutch Caribbean’s, Bulgaria, and now Hungary."
    https://www.nspa.nato.int/en/news/news-20200424-3.htm

    Pontosabban:
    "In total, the SAC delivered:
    • 6 missions
    • 415 flying hours
    • 217 tonnes of medical supplies"
    https://www.nspa.nato.int/en/covid-19/covid-19.htm

    Összehasonlitásul igyanitt ir a SALIS program AN-124-ről:
    "Five NATO nations have used their flying hour quota to airlift urgent medical protective equipment to tackle coronavirus crisis for a total of:
    • 17 missions
    • 468 flying hours
    • 950+ tonnes of medical supplies"
    Egyéb itt:
    https://www.sacprogram.org/en/Pages...sponse-Mission-to-Support-COVID-19-Fight.aspx
    "Romania, one of the twelve Member Nations of the SAC, requested an emergency response mission to transport medical equipment to the capital, Bucharest from Seoul, South Korea last week. SAC 01, one of the three Boeing Globemaster C-17's was ready to take off from homestation Pápa only 72 hours after receiving the request."

    ...és itt:
    https://www.sacprogram.org/en/Pages...ile-Intensive-Care-Units-to-Sint-Maarten.aspx
     
    migfun likes this.
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Az üzemképességi mutató az nem a levegőben eltöltött időt méri (az a repült idő), hanem hogy adott mért időszakban (1 hét, 1 hónap, fél/1 év stb.) az elméleti max repülhető időhöz képest mennyi ideig volt ÜZEMKÉPES a flotta (%-ban megadva), akkor is ha az állóhelyen álltak a gépek! Szóval ebben nem az számít hogy mennyire vették igénybe, hanem hány órát voltak üzemképesek, startkészek a gépek. Egy hónapot vizsgálva, ha mindhárom gép folyamatosan egy hónapig ott áll startra készen az 100% üzemképességet jelent, ha egyik gép x órát/napot a hangárban tölt karbantartáson, annyi a minusz a 100%-ból. Repgépeknél a 80% és afölötti érték nagyon jónak számít.
     
    fishbed, vilmoci, nyugger and 6 others like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ő arra értette amúgy szerintem, hogy a gépek nem voltak 98%-ban kihasználva. Persze ő meg azt nem érti meg, hogy a 98% kihasználás nem azt jelenti, hogy a gépek az év 8760 órájából 8584-et a levegőben vannak. Vagy el elvi max. ami a gépek tudnának repülni, mert azokat is meg kell tankolni és vannak a kötelező kér repülés és rövidebb időszakos check-ek. Ez lehetővé tenne Y repórát. Ez a viszonyítási alap. Attól, hogy egy 90% felett van, attól a gépek még a földön vannak sok sok órát.

    Ha nem így, akkor viszont jaj nekünk...
    Pont egy ilyen gyök2-be futottam bele máshol, aki bizonygatta, hogy a combat readiness az a repült óra (FH) / karbantartási órák (MMH) arányszáma.

    Nem tudtam megértetni vele, hogy ezek nem azonos fogalmak, hogy 10 MMH/FH-val is lehet 80% hadrafoghatóságot elérni és 30 MMH/FH arány is lehet kevés, ha a gépek már öregek és problémásak és ennyivel sem lehet elérni adott esetben az 50%-ot sem. De ő azért erősködött tovább...

    Tényleg egészen elképesztő, hogy milyen emberek vannak, akiknek ír az ember forrásokkal mindennel egy oldalt é a köszönet helyet a válasz az, hogy "hülye vagy" vagy éppen "nem úgy van és kész"...
     
  8. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Active Member

    Gyök2? Így nyomod te majom?

    Ellenben veled én testközelből láttam.,se a repült idő se a rendelkezésre állás nincs és soha nem is volt 98%

    Fotel kapitány...
     
  9. migfun

    migfun Well-Known Member

    Ok, de akkor mitől lesz nekünk stratégiai szállító képességünk? Eddig mindenki azt mondta, hogy nagy terhet nagy távolságra szállítani a stratégiai képesség. Most már az egyik feltétel is elég hozzá?
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Röviden válaszolva igen,nekünk elég az egyik feltétel is mivel Benkő papa szerint nekünk a következő feladatra kell a rámpás katonai szállítógép:

    https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig

    "három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gyök2 nem rád vonatkozott, de ezek szerint szöveget sem tudsz értelmezni. Testközelből én is láttam, viszont a koppot meg illetékes személy mondta. Na erről ennyit...
     
  12. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Ez mit jelent pontosan?
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezzel senki nem vitatkozott, most kivételesen nem a végeláthatatlan rendelkezésre állási vita folyt.
     
  14. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Active Member

    Nem részletezték

    Bár Ausztria,Svájc és Csehországot is várják
     
    Ocses likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezt mar kb. masfel eve alairtak. Iden tavasszal mar magyar katonaknak kellene ott lenni betanulni. Mit irhattak ala most?

    A csehek még mindig nem dontottek el, hogy mit akarnak. A svajciak az egy regi tortenet, meggondoltak magukat?
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez kulonosen trefas: ahanyszor a notorious hamisitok, kamuzok alulmaradnak egy publikus vitaban (eg hosunk itt avagy Rudi), duhbol ignoralni kezdenek, mintha azzal megoldottak volna sajat problemajukat. :D Szenzaciosan gyerekes reakcio, amolyan 'rage quit' forum-kozegben. :D


    1. Leszamitva azt, hogy mindenki azon rohog, hogy a "nagy" gepre izgulsz, aminek semmi ertelme nekunk, kb ennyit latsz az egeszbol. :D

      Harom honap itthonlet utan kicsit kevesebb a turelmem a Rudi-fele szisztematikus hazudozok es hasonlok utan, ez teny...

      Ilyenkor tenyleg elgondolkozom, hogy te direkt csinalsz ugy, mintha egyetlen gep kellene mindenhova avagy tenyleg ennyire egyszeru vagy?

      Nincs "koppra jaratva", masreszt az NATO es egy marek orszag hasznalja kozosen, harmadreszt a kettonek semmi koze egymashoz ti ez nem sajat kapacitas, nem all rendelkezesre azonnal, draga es igy tovabb.

      Nem tudom kik ezek a marketingesek a te agyadban, de csak a buta akciofilmek miatt Hercules-rajongo lelkes, de tajekozatlan rajongoik eroltetik a Herculest. Az Atlas mellett ervelok csak ramutatnak, tevedes, amit irkalnak, idonkent szandekos hazugsagokra valaszolnak (=Rudi minden masodik kommentje arrafele.)

      Gyakorlatilag kizarolag amerikai befolyasi ovezet ala tartozo orszagok vittek meg politikai megrendelok. Ha nem lennel tokhulye a politikahoz - mert az vagy, ez millioszor kiderult -, akkor ezt fel sem hoztad volna.

      Megint az ocska csusztatasod - te ilyen mini-Rudi vagy -, avagy nem tudz angolul: az Atlast egy hibrid, ami taktikai szallitasra kepes strategiai tavolsagokra. Azaz akarmennyire is nehez felfogni neked, nem passzol a te sajat "strategiai szallitogep" kategoriadba - amit te probalsz raragasztani egy eve mar, nem az Airbus (= konkretan hazugsagot allitasz, szandekosan.)

      Eleg lenne a wikire elmenned amugy, maris kitisztulhatna az a zavaros kep a fejedben abbol, hogy osszeolvastal mindenfelet angolul, de nem ertetted meg pontosan a jelenteset:
      "The A400M is positioned as an intermediate size and range between the Lockheed C-130 and the Boeing C-17, carrying cargo too large or too heavy for the C-130 while able to use rough landing strips.[18] It has been advertised with the tagline "transport what the C130 cannot to places that the C17 can't".[19]

      A nemetek olyannyira nem akarnak semmit, hogy most vettek at a 33. gepuket, ugye. Erted, HARMINC-HARMADIK Atlasukat - tobb, mint Amerikan kivul barkinek a C-17-bol valaha lesz.
      Meg tovabbi 5-20 gepuk jon, abbol ajanlottaqk fel egy kozos kapacitasba, amire mar mi is feliratkoztunk.
      Ennek viszont tovabbra sincs semmi koze ahhoz, hogy sajat kapacitas is kell.

      Hat ez meg nagyobb hulyeseg, mert az Atlast sem terveztek eladasra, hanem a programban resztvevo orszagoknak, cirka 180 darabot.
      Mit is akarsz magyarazni?

      Hulyeseg a kobon. Az elso Atlast 2013 szeptembereben adtak at unnepelyesen, a Boeing ugyanakkor bejelentette, hogy befejezi a C-17 gyartast, egy even belul le is be is fejezte az utolso gepet (ami csak 2015-ben lett leszallitva, innen a masik hulyeseged, a "2015-ig gyartottak", ami marhasag.)

      Mar megint ugyanazok a primitiv csusztatasok. Lasd fenn.
      A gep 7. eve letezik es megrendeloknek keszult a gep, ok 170-180 gepet vesznek at, aminek a fele el is keszult az elmult 7 ev alatt.
      A neked erekciot okozo C-17-bol egesz palyafutasa alatt keszult valami 220-230 darab, aminek a tulnyomo tobbsege egyetlen hazai kliensnek lett leszallitva - slagertermek, my ass.
      Nem visszavagtak, hanem megcsuszott a fejlesztes, ezert kenytelenek voltak mast venni a pont kioregedett Transallok helyett, ok nem adnak fel kepesseget ugy, mint kozep-europai kisallamok, erted?
      Amugy ezugyben az amerikaiak totalis inkompetenciajat es korrupciojat senki nem eri fel, az europaiak konkretan oramu-pontossaggal mukodnek az amerikai hadiipar ocska lerablasos-keseses trukkozesehez viszonyitva, ahol nem ritka az 5-10-100x (!!!) budzse-tulfutas.

    O, baratom, te regen elvesztetted mar minden hiteledet ahhoz, hogy te itt sertodottet jatsszal; olyan a stilusod, mint valami csaposnak egy filleres borozobol, ne vicceljunk mar. :)


    Viszont meg mindig nem ertem: miert erolteted ezt a megszunt, nem gyartott, messze tulmeretezett gepet itt? Mi koze ennek egyaltalan az Atlashoz avagy a magyar szallitogep-beszerzeshez?

    Vicces, hogy masokat vadolsz propagandaval, de lassan verzik az orrod az igyekezettol, hogy mindenhova benyomd ezt a boszme, tipikusan amerikai, mar nem is gyartott vasat, mint opciot - miert is...?
     
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Az hagyjan, de nem latni a kepet sem. :D
     
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Jelenleg ennyit lehet erről tudni.

    "Alle Airbus A400M der Luftwaffe sind bisher am Standort Wunstorf beim Lufttransportgeschwader 62 stationiert. Ab etwa 2025 wird die Luftwaffe den Betrieb am Standort Lechfeld im Rahmen einer multinationalen Einheit mit zehn A400M aufnehmen."

    A légierő összes Airbus A400M-jét eddig Wunstorfban állomásoztatták, a 62-es légi szállítási században. 2025 körül a légierő tíz A400M egy multinacionális egység részeként megkezdi a működését Lechfeldben.

    Amúgy mind az 53 gépre igényt tartanak,tehát a korábbi hírekkel ellentétben nem fognak 13 db A400 eladni az 53 darabból,ehelyett 10 db A400-s egy közös üzemeltetésű flottába kerül.

    https://www.bundeswehr.de/de/ausruestung-technik-bundeswehr/luftsysteme-bundeswehr/airbus-a400m
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Senki nem ezt mondta. Ne figyelj Molni meg Rudi zavaros hulyesegeire, direkt csinaljak, hogy megzavarjanak mindenkit.

    Ha visszakeresel, ezt is kiveseztuk: strategiai tavolsagra valo szallitasi kepessegrol volt szo, ami hadszinterek kozotti szallitast jelent (versus tactical tavolsag, ami within theater.)

    Utoljara: az Atlas egy hibrid, ami strategiai tavolsagokra kepes elvinni taktikai szallitmanyokat, de azokbol tobbet es messzebb, mint a C-130, viszont olcsobban es oda, ahova a C-17 nem kepes.
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Remelem, csak 7, mert harmat vegul lepasszolnak... ;)
     

Ezen oldal megosztása