1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Úgy legyen:):):)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]
    Csökkent a terhelés 2013-2017 óta.
     
    Last edited by a moderator: 2020. június 26.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Na, ez tipikus tanulatlan okoskodas... nekunk semmi mas eselyunk sosem volt es nem is lesz, mint a nemet befolyasi ovezetben lavirozva meggazdagodjunk annyira, hogy sajat befolyasunkat is kiterjesszuk.
    Minden erre epult mindig is, gyakorlatilag az egesz mukodokepes burokraciank, az oktatasi es ellatorendszer stb mind-mind az osztrak befolyasnak koszonhetjuk - igazan szerencsesnek mondhatjuk magunkat, hogy az orosz befolyasi ovezet helyett mi a Habsburgok ala kerultunk tobbszaz evre, nem kizarolag a mukodeskeptelen keleti autokraciat ismertuk 1990-ben, mint tolunk keletre minden orszag, hanem volt mukodokepes, parlamentaris multunk is (az egesz Kozep-Europara jellemzo eros oktatasi rendszerrol mar nem is beszelve.)
    Ha szeretnel mintat kapni a keleti jovobol, nezz ra Romaniara - remek cikk van a 24.hu-n arrol, milyen szinten zullesztik a fejlett, kulturalt, civilizalt Erdelyt 100 eve a sokkal primitivebb Regat szintjere azota, miutan rajottek, keptelenek felemelni a roman teruleteket hozza - avagy Ukrajnara, esetleg a vegletekig korrupt, egyenesen maffiak-uralta bolgar politikara.
    Ha netan az EU egyszer osszedol, akkor villamgyorsan alairjuk majd a Nemetorszag-V4+Ausztria+Szlovenia(+esetleg horvatok) vam- es gazdasagi uniot, figyeld meg - ez minden allamnak az erdeke lesz, annyira egymasra epultek mar a gazdasagaik.
    A kulcsszo Mitteleuropa.
    Nem ujkeletu dolog ez, azonos cimu konyveben Neuman mar a szazadfordulo kornyeken konkretan megirta, hogy a German Empire es az Austro-Hungarian Empire vam- es gazdasagi uniot kellene letrehozzon, ezzel siman folebe kerekedne barkinek a kontinensen, keptelenseg lenne veluk ujjat huznia akar egy brit-francia kozoskodesnek is. Az erre irt valaszokban a britek idegesen gunyolodtak a "magyarok lehetetlen ellenallasan" illetve hogy a "nemet farmerek remulten neznek ahogy a magyar agrarium osszezuzna a piacukat", annyival olcsobban termelnek.

    Mellesleg a lengyelek teljesen mas helyzetben vannak.
    Barmennyire is utaljak a nemeteket, sokkal kozelebb allnak hozzajuk, mint az oroszokhoz - en meg olyan lengyellel nem talalkoztam eletemben, aki nem viszolyogna nyiltan az oroszoktol es nem Oroszorszagot nevezne meg az elso szamu, egzisztencialis (!) veszelynek Lengyelorszag szamara. Ezt amugy minden politikusuk nyiltan ki is mondja, akar az ordoggel is osszeallnak, ha az elrettenti az oroszokat, szoval ne lepodjunk meg az amerikai-lengyel osszebujason - az amcsiknak meg mindegy, csak valaki torjon borsot a ruszkik orra ala...
     
    alfa74, anti70 and AGRESSOR88 like this.
  4. migfun

    migfun Well-Known Member

    @Wilson ezt írta:"... az Airbus az A400-l egy percig sem állította,hogy az A400 stratégia szállítógép lenne"
    Ráadásul a nehéz technikát kell szállítanunk vele. Akkor az most taktikai szállítmány?
    Ha nem lenne a fene nagy titkolózás, és esetleg kiválasztották volna/nyilvánosságra hozzák az APC/IFV beszerzés lehetséges/végleges befutóit, mennyivel könnyebb lenne szállítógépet választani hozzá...
    Bármennyire is tökéletes (nekünk) az Atlas, 3 gépet supporttal biztos nem veszünk a keretből. Tudom, mindenre is van pénz, de ez nem lesz így örökké...
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Miert ne lehetne?

    Teljesen mindegy, mert minden lancos 30+ tonna, csak azAtlas opcio hozzajuk. Ha kerekest kuldunk majd misszioba, pl Patriat, akkor esetleg szoba johet a KC-390.

    Hat hat tudod, hogy van ra penz, akkor mitol "tudod", hogy nem vesznek? :D
     
  6. migfun

    migfun Well-Known Member

    Arra gondoltam, üzemeltetni is kell majd, akkor is, ha nem lesz számolatlanul a pénz. Akkor majd nekünk is statikus szállítógépeink lesznek, csak nem műszaki okokból. Illetve igen, de azt az alulfinanszírozottság fogja okozni. Megéri az APC/IFV egyesével való szállításának képessége a kétszer annyi hajtómű és nagyobb tömeg miatti nagyobb üzemeltetési költséget? Főként úgy, hogy mire azok megérkeznek, már két nemzetközi klubban is tagok leszünk?
     
    vilmoci and formosa1 like this.
  7. migfun

    migfun Well-Known Member

    Eddig azt küldtünk...
     
    kamm likes this.
  8. migfun

    migfun Well-Known Member

    Ok. Mitől lesz egy szállítmány stratégiai?
     
  9. kamm

    kamm Well-Known Member

    Fogalmam sincs, mert nem en beszeltem szallitmanyrol, hanem te. :)
    En pont azt magyaraztam, hogy mind az Airbus, mind mi strategiai szallitasi tavolsagrol (inter-theater) beszelunk (vs taktikai szallitas (intra-theater, nem feltetlenul bazisra stb.)
     
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Millio mas felhasznalasi modja lehet, ezen vegigmentek a tobbiek tobbszor is, a misszios kuldetesek (amelyekbol hangsulyozttan tobbet es komolyabbakat akarnak vallalni) csak egy a sok kozul.
    Ez a 'jaj de mi lesz ha nem lesz ra penz a jovoben", nos ez megint a "merjunk kicsik lenni" hozzaallas, a 'kisorszag' mentalitas. Ezzel sehova sem jutottunk eddig, talan el kellene felejteni. Penz mindig van, csak a prioritasok valtoznak.
     
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Tudtam,hogy valahova lementettem a spanyol légierőnél ezt így oldották meg az A400-l,náluk 5 intenzív ellátást igénylő kritikus állapotú beteg és 14 kiskorú beteg ápolását tudják megoldani.

     
    Luthero and kamm like this.
  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ezt nem rég találtam egy spanyol fórumon a spanyol A400-t működtető alakulatról egy beszámoló amely 2019 novemberében született,mivel én nem tudok spanyolul a fordítást google fordító végezte ezért ez egy nagyon nyers fordítás kéretik ennek megfelelően kezelni,ha esetleg van közöttünk olyan aki keni vágja a spanyolt és van kedve lefordítani akkor nagyon szíves átküldöm neki a spanyol szöveget.
    .
    1.rész

    Az Ala 31 teljes átalakulással rendelkezik a C-130 Hercules-ről az A400M-re, az utóbbi hatgal és az előbbi lejárati idejével.

    • 6db A400M-et már szállítottak a spanyol légierőhöz, amelyhez 2020 februárjáig további kettő érkezik és 2023-ig pedig további hat darab
    • 20 pilóta már kiképzett a Wing 31-be, hogy repüljön az A400M-ben, akiknek fele teszi ki az egységet.
    • Minden A400M pilóta legfeljebb 300 repülési órát végez évente a Wing 31-en.
    A 31. szárny feladata az A400M üzemeltetése a Spanyol Légierőn belül. 2016. január 1-jén érkezett az első A400-s a bázisra a sevillai Airbus gyárból. A védelmi államtitkár, a légi személyzet vezetője és számos tábornok és parancsnokkal a fedélzeten, akik részt vettek a repülőgép megszerzésében és elindításában.

    Majdnem négy évvel később , már hat működő repülőgéppel és egy hetedikkel, amelynek karácsony előtt be kell megérkeznie , majd februárban a nyolcadik gép beérkezése után a 31. szárny elkezdi kivonni a Lockheed C-130 Herculeseit, amelyek közül az első 1973 decemberében érkezett, az utolsó 12 repülőgép pedig 1980 decemberében. Aztán 1988 márciusában egy újabb érkezett, hogy pótolja az 1980. május 28-án bekövetkezett baleset veszteségét.

    Néhány héttel ezelőtt a megbízott honvédelmi miniszter, Margarita Robles meglátogatta a szárnyat, és a C-130 visszavonását hivatalosan is megfogalmazták 2020 márciusára . A valóságban, anélkül, hogy helyesbíteni kellene a minisztert, az alakulat 2020-ig végig üzemeltet még egy C-130-t.Ferrer kapitány szerint, aki az egység első négy pilóta egyike volt, aki befejezte a az A400M tanfolyamán , hat év után a C-130-ban és az A400M oktatója, és aki kísért bennünket a Zaragozai Wing 31 látogatáson.

    [​IMG]
    Ferrer kapitány, az A400M egyik első pilóta.
    Ferrer elmondja, hogy a Wing 31-nél jelenleg kb. 20 C-130 pilóta és hasonló számú A400M pilóta van (közülük öt már repülőgépek parancsnoka; négy már képes repülési utántöltésre és kettő rakomány indítására, a hogy hozzá kell adni két másik személyt is, akik már megtették a pályát, de még nem engedték el), és hogy a szárny körülbelül 400 emberből áll, akik közül az 300 nőtt fel, akik az A400M érkezése előtt voltak. Ezen felül, valamint a légierő által az Airbus-szal aláírt és 2023 végéig hatályban lévő támogatási szerződés alapján mintegy húsz Airbus alkalmazott szorosan együttműködik a különféle osztályok szárnyas személyzetével a legnagyobb művelet garantálása érdekében. lehetséges repülőgépről.

    KÜLÖNBÖZTETNI
    Ferrer századossal szeretnénk tudni, hogy a Wing 31 hogyan hajtja végre küldetését az A400M-mel.

    Az első dolog, amely arra emlékeztet bennünket, hogy a légierő szállítóeszközeit az Európai Légiközlekedési Parancsnokság, az EATC angol nyelvű betűszóval jelölte ki. Ez a szervezet felel a maximális hatékonyság elérésének eszközeinek összehangolásáért. Minden ország közli igényeit, és az EATC-től megszervezi őket. Ferrer példát mutat nekünk. „ Amikor a Sáhel- övezetben megkezdték a műveleteket, mindenki odarepült, gyakran félig üres repülőgépekkel. Például, ha egy belga Herkules felszáll, akkor felkérhetik Önt, hogy álljon meg Franciaországban vagy Spanyolországban, hogy betöltse a szabad területét .

    Ez nem azt jelenti, hogy az egyes országok nem hajthatják végre saját műveleteiket az EATC-től függetlenül.

    A missziók megkezdését még két hónappal korábban tervezik meg, bár ahogyan a kapitány rámutat, a missziók általában változnak. „ Látja, hogyan módosítják őket, hogyan törlik meg őket, mások megjelennek. Ha egy hónap hiányzik, akkor már kapsz ötletet, és 15 nappal azelőtt általában nem sok változás történik . Mi magyarázza nekünk, hogy sokszor, amikor elmegy rakományra, rájön, hogy kevesebb utas vagy valamivel kevesebb rakomány van, mint ahogyan bejelentették, nagyon ritkán van több.

    [​IMG]

    Amint a küldetést megerősítik, a Wing 31-től kezdődik a pontos repülési engedélyek, a repülőtéri szolgáltatások stb. Engedélyezése . Míg az EATC-től a repülési terv, az ütemtervek és az egyéb információk megkapták. Az esetek túlnyomó többségében azokat változtatás nélkül használják, mint ahogyan a be- és kirakodási idők, valamint az útvonalak általában nagyon pontosak.

    A repülőgépeket és a legénységeket a légitársaságokhoz hasonló módon kezelik , oly módon, hogy az előbbiek felgyülemlik a repülési órákat oly módon, hogy egymás utáni felülvizsgálatra kerüljenek. A pilóták szintén menetrend szerinti járatokat indítanak úgy, hogy rendszeresen felhalmozzák éves ütemterveiket.

    Ferrer kapitány rámutat arra, hogy az A400M évente 100 és 300 óra között van, míg a C-130 legénysége mintegy 400 ember felhalmozódik . A jelenleg az A400M pilóták közül 600 és 700 között a legtöbb órát gyűjtik a modell.

    Mivel a legénységet az A400M-en engedik szabadon, általában minden repülést három pilóta és egy pár rakományellenőr végzi, bár a normál személyzet két pilóta és egy felügyeleti személyzet.

    A kezdeti képzést az A400M-ben a sevillai Airbus oktatóközpontban végzik, bár az Ala 31 már rendelkezik egy A400M szimulátorral, amelyet az Indra gyárt. Az Airbus-nal kötött képzési szerződés 2021-ben ér véget, és az ötlet egyre több tanfolyam elvégzése Zaragozában.

    Végül, a küldetés napján, a legénység kb. Két órával megkezdi a munkát a felszállás előtt . Amíg a pilóták áttekinti a NOTAM-okat, a meteorológiát, és ellenőrzik, hogy az összes dokumentáció rendben van-e, a rakománykezelő és a szerelők elvégzik a repülőgép külső és belső ellenőrzését. Körülbelül fél órával a felszállás előtt a pilóták felszállnak az utolsó ellenőrzésekre. , töltse be a repülési tervet a repülőgépre és repüljön.

    A repülési dokumentációt előre elkészítik, ideértve az egység személyzetének szükséges útmutatásait. Az A400M-ben a dokumentáció nagy része már elektronikus. A személyzetnek van egy laptopja, ahol elkészítheti például a rakományt és a mérleget, megnézheti a pontos üzemanyagot stb. és egy táblagép, amelybe a különféle repülőgép-használati útmutatók tartoznak.

    Időközben a repülési tervet külön készítik el, és behelyezik egy PCMIA kártyára, majd közvetlenül a repülőgép rendszerébe dobják.

    Készen áll a repülésre
    [​IMG]
    Fotó: Miguel Ángel Blázquez
    Ennek a pontnak a eléréséhez természetesen a pilótáknak el kell végezniük képzésüket. Már rámutattunk néhány szempontra, de felkérjük Ferrer kapitányt, hogy bontsa ki, mi a képzés. Mint elmondta, az alapképzés két hónapig tart, az egyik további két héttel halad. Miután befejezték a sevillai képzést, magában a szárnyban ezt kiegészítik az egységre vonatkozó specifikus képzéssel, amit úgynevezett „társasági tanfolyamnak” nevezhetnénk, amelyben a pilóta megtanulja a repülőgép sajátosságait, miután megtanulta az általános nevet.

    Ezt a kurzust követően le kell tennie egy vizsgát, mielőtt felvetheti az A400M-et küldetésre, kezdetben két repülés alatt felügyelet alatt. Összességében Ferrer kapitány körülbelül három és fél hónap alatt kitalálja az A400M pilótának a semmiből történő kiképzéséhez szükséges lépéseket, amíg készen áll a megfelelő ülés elfoglalására.

    Egy másik szempont, amely részleteket mutat bennünket, hogy a repülőgépparancsnokok és a második pilóták differenciált képzésben részesülnek . Az elsők megtanulják az A400M repülését a bal ülésen, az utóbbiak a jobb ülésen. Ennek oka a joystick helyzete. Ugyanez a differenciált képzés vonatkozik az Airbus polgári repülőgépekre.
     
    fedett_mókus, emel and kamm like this.
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    2.rész.

    KARBANTARTÁS, INTENZÍV MUNKA
    [​IMG]

    Az Ala 31 személyzetének nagyon fontos része az A400M karbantartására szolgál, bár nem minden állást takar le, ami néha túlzott munkaterhet jelent az alkalmazottak számára.

    Amint arra a szövegben rámutattunk, a légierő megállapodást írt alá az Airbus-szal, hogy támogassa a Wing 31-et, és ehhez közel húsz alkalmazottat helyezett a létesítményeibe, nem számítva a szimulátoron dolgozókat Repülés közben.

    Az Airbus munkatársainak szerepe különböző módon javítani a javításokban, például hivatkozásként szolgál a pontos alkatrészek megrendelésére, hogy megoldásokat találjon olyan problémák felmerülésekor, amelyeket a kézikönyvek nem tartalmaznak.

    ————————————————————————————————————-


    Az A400M, fejlesztése még nincs lezárva és , még mindig tartalmaz néhány „gyermek betegséget” , amelyeket még meg kell oldani . Az egyik az ejtőernyős ugrás, főleg az oldalsó ajtókon keresztül . Az Airbus a tesztek során már bizonyította, hogy akár 80 ember ugrik, és azt reméli, hogy 2020-ban eléri a 116-at.

    Spanyolország esetében (minden országnak külön igazolnia kell a repülőgép képességeit), jelenleg csak manuálisan lehet ugrani. Ahogyan a kapitány elmagyarázta nekünk, a probléma, amelyről ismert, hogy minden olyan légi járműnél előfordul, amelynek A400M konfigurációja van egy hátsó rámpával, az, hogy a repülőgép után turbulencia alakul ki, amely vonzza és ütközik két ejtőernyős-repülővel, akik a egyeztetés minden oldalsó ajtóhoz. Ezt nagyrészt az egyes ajtók melletti terelőelemekkel oldottuk meg, és valószínűleg egy kissé hosszabb külső platformon keresztül oldják meg.

    A másik probléma az, hogy ha egy ejtőernyős, aki automatikusan ugrik, elkap a repülőgépbe, a fent említett turbulencia azt eredményezheti, hogy ő maga eltalálja a repülőgépet. Ennek érdekében úgy tűnik, hogy a megoldás egy hosszabb nyitókötél használata.

    A nem önterhelhető, elindítható rakományt (azaz azt, amely raklapokra vagy konténerekre vonatkozik járműként vagy kellékként ) a spanyol A400M már tesztelte, és a CLAEX igazolta akár 24 rakomány indítását egy menetben, kombinált súlyukkal 12–13 tonna . Ezeket az úgynevezett CDS-en keresztül szállítják, angol nyelvű betűszóként.

    Ez alapvetően a rakományok rögzítésének meglazításából, az orr kissé megemeléséből áll, oly módon, hogy a gravitáció felelőssége a tartálynak a síkból történő eltávolítása egy kicsi elszívó ejtőernyő segítségével, amely kinyitva „megállítja” a konténert, amely elhagyja a síkkal azonos sebességgel halad és kilép a hátsó rámpáról.

    Az A400M utolsó kapacitása repülés közbeni utántöltés . Az összes A400M gyárilag előre telepítve van a gyárból, hogy az utántöltő hüvelyeket szárnyak alatt és a raktárban lévő kiegészítő üzemanyagtartályokban szállítsák. Ezzel összefüggésben megjegyezzük, hogy a kapott hat légi jármű közül kettő, a 2. és a 3. szám, a farkukon „TK” nevet visel, ellentétben a többikel, amelyek csak „T” besorolásúak. Ennek oka az, hogy ezeknek a kettőnek a kiegészítő felszerelése lehetővé teszi az üzemanyag-feltöltő rendszer felszerelését a raktárban, amikor a tömlő kijön belőle a hátsó rámpán lévő lyukon keresztül. Ennek záró válaszfala van, amikor ezt a kapacitást nem használják.

    Az év folyamán az A400M már üzemanyagot töltött a spanyol légierő különféle vadászgépeinek repülése közben, és még a német kollégáiknak is segítették az Eurofighter tankolását az A400M-mel igazolni, tekintettel a német légtér korlátozásaira. Az országban ezt nem lehetett megtenni.



    ——————————————————————————————————————

    NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK
    [​IMG]

    A Fly News Ferrer századossal folytatott beszélgetése során megkérdeztük őt a 31. szárny kapcsolatairól más, az A400M-et működtető országokból származó társaikkal.

    Elismerte, hogy a legfolyékonyabbak a francia légierővel vannak. Többször is voltak az Orleans-i légi alapon, ahol az egységet üzemelteti, és még két Wing 31 pilóta cserébe volt az egységben. Az egyik, a jelenleg ott lévõ, az egyik a két pilóta közül, akik a Párizsi Avenue des Champs-Elysées-i július 14-i légi felvonuláson részt vevô A400M-et vezetik.

    A németekkel a kapcsolat is helyes, bár ebben az esetben több, mint a legénységgel a legénységgel.

    Az Egyesült Királysággal és Törökországgal a kapcsolat különböző okok miatt szinte nem létezik.

    A britek a maga részéről általános hivatalos politikával rendelkeznek, műveleteikről nem beszélve; és a törökök, mert nem is nagyon nyitottak a beszélgetésre, különösen a 2016-os puccskísérlet után, amikor a légierő nagy részét azzal gyanusítják, hogy a puccstervezők oldalán álltak.

    Valójában azt mondta nekünk, hogy egy sevillai tanfolyamon két török pilóttal találkozott, mindkettő 40 évesnél idősebb, akik az A400M kezdetét készítették. Pilóták voltak, akik már megtették a tartalékot és repültek az ország kereskedelmi légitársaságain, és akiket visszahívtak a légierőhöz, hogy fedezzék a "veszteségeket".
     
    emel and LMzek 2.0 like this.
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mmmkay... megvan a link a spanyol eredetihez esetleg? :D
     
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Igen megkeresem és átkuldöm.
     
  16. migfun

    migfun Well-Known Member

    ...az Atlas egy hibrid, ami strategiai tavolsagokra kepes elvinni taktikai szallitmanyokat... :cool:
     
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Legalabb taktikai szallitmanyokat, logikusan, de mondom, ezt keresgeld azon, akit ez erdekelt. En a tavolsagrol beszeltem, mintstrategiai, mert az viszonylag vilagos definicio a szakirodalomban (=beyond theater level.)
     
  18. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Active Member

    Most hogy felújitották a kifutókat álló helyeket Kecskeméten hozzá nyúltak a légijavító műhelyhez is mert ennek a mérete szűkíti a kört a kiválasztandó gépek között..
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hoho... nagyitjak? Mennyivel? :)
     
  20. AGRESSOR88

    AGRESSOR88 Active Member

    Nem, marad az eredeti állapot!
    Kérdés hogy milyen hosszú mert ebből lehet következtetni..
     

Ezen oldal megosztása