A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Miért használják ezt a "propelleres" megoldást... mik az előnyei meg a hátrányai?
A magic által mondottakon felül, szerintem nem elhanyagolható szempont a működési gazdaságosság sem. Nem túl magas szubszónikus sebességtartományban jóval gazdaságosabban üzemelnek a turboprop gépek és ezt próbálják még javítani a propfan fejlesztésekkel lásd pl. AN-70. Ahogy sűrítik a propellereket és "ívelik" a formáját, a turboprop egyre inkább propfan jellegű lesz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Propfan
A hátrányok: bonyolultabb a propeller kialakítása, kiegyensúlyozása, karbantartása és nagyobb a zaj.
A rendszeres "postajárat" C-130-ast sokszor még bent a lakásban is hallom :).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Így a gép le tud szállni talán még egy kellően kemény talajú mezőre is de alig előkészített szükségrepterekre mindenképp.
A hagyományos sugárhajtómű a beszívott törmeléktől pláne kisebb kövektől jó eséllyel elhalálozna.

Hát, az Il76os fő erőssége a bárhol való leszállás.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
http://www.flightradar24.com/AIB5C4/2cc5544

2/2 egy időben repül. :D

Ezek a problémás törökök.. :)))
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
De más nagy katonai szállítógépeknél ez nem volt szempont? Azoknál hagyományos sugárhajtóműveket használnak. Van különbség fogyasztásban vagy tolóerő / tömeg arányban?

Attól függ, mit értesz katonai gép alatt. Azokon belül is van sima szállító, meg taktikai szállító, a taktikai szállító meg tipikusan az a gép, amely egy jobban meggereblyézett mezőn is képes üzemelni (főleg, ha STOL) :)

Egyébként meg:

http://www.youtube.com/watch?v=SnS-C_oyEd0

:)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Pár hóapja szó volt arról, hogy a Luftwaffe telepítene Pápára A-400-ast a saját állományából. Van arról valami hír/változás, vagy csak akkor volt róla szó és azóta csend?
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
gacsatnak!
Az Il-76 sőt a C-17 is képes szükségreptereken leszállni, de az igazán rossz minőségű "reptereken" /pl. mezőn/ való leszállás inkább a propelleres gépek "erőssége".

Amúgy az A400M típusismertetőjét olvasva nem jósolok nagy jövőt az "Atlasnak". Hisz a fejlesztő országokon kívül ki fog megvásárolni egy méregdrága, hibáktól hemzsegő gépet...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Erre a cikk nem tér ki. De gondolom a törökök okkal tagadták meg az átvételt...

Lehetnek annak vastagon politikai okai is. Nem igazán tudok róla, hogy komolyabb problémák lennének a gépekkel, mondjuk annyira nem is néztem utána, szóval akár még igaz is lehet.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Szerintem politikai okok esetén visszamondanák a rendelést, és nem engednék be a gépet /pedig Törökországban folyt a tesztelés/. A nem vesszük át című játékkal elsősorban az Airbust szivatják, bár - igazad van - áttételesen a fejlesztő országokat is...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Mint a cikk is írta, ugyanilyen gépeket a franciák már vettek át, sőt Maliban már be is vetették őket.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Nem hiszem hogy a francik reklamálnának nagyon a félig meddig hazai gyártású A400 ellen. De a törökök be is tarthatnak politikailag. Van is miért nekik. Az airbusnál meg gondolom nem örülnek most, ha nem jön be a dolog munkahelyek szűnnek meg és nincs profit sem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Ha rosszindulatú akarok lenni, akkor lehet hogy a franciák valamilyen politikai nyomás hatására vették át a gépeket és vannak velük problémák.

Ha kevésbé vagyok rosszindulatú, akkor csak kisebb hibák vannak a géppel, de a törökök szigorúan vették az kisebb eltéréseket, hiányosságokat.

Esetleg olyan lehet, mint a csehek esete a C295-tel.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Azért az alapján, hogy kvázi háborús övezetbe küldték a gépet, nagy probléma nem lehet vele.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Alfa74.
Nem tudom kifejteni, a M1 híradójában volt amikor valamit tavaly átadtak Pápán, ott volt a Luftwaffétől valaki és ezt is bemondták. valamelyik topikban talán pár hsz. volt is róla,, talán a "Magyar haderő lehets..."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Alfa74.
Nem tudom kifejteni, a M1 híradójában volt amikor valamit tavaly átadtak Pápán, ott volt a Luftwaffétől valaki és ezt is bemondták. valamelyik topikban talán pár hsz. volt is róla,, talán a "Magyar haderő lehets..."

A Luftwaffe idén kapja meg az első A400M-jét. Még évek kérdése mire idetelepítik, ha ide akarják telepíteni.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
4
18
Igaz, a Mali kalandot figyelembe véve nagy gond nem lehet a géppel...
Az már más kérdés, hogy a franciáknak - mint fejlesztő országnak - még roncsként is át kell venniük a gépet. Ellenkező esetben saját maguk alatt vágnák a fát...
A törökök persze a "hamutartó hiánya miatt" is balhézhatnak...!