A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Very High Readiness Joint Task Force az nem egy program. Az olyan mint pl. a V4 EU BG. Ki van osztva hogy ki mivel vesz részt benne, mit fog csinálni és arra kell felkészülni. A Honvédség is azért veszi a Leopardokat, Pzh2000-eket, mert 2028-ra egy nehézdandár az elvárás a magyaroktól az egyik ilyen harccsoporthoz.

Igen, angolul ezt hivjak programnak, de gondolom tokmindegy, szemantikai vitat vigyuk at a NYEST-re. :)

Az A400M nemzetközi szállító ezred meg olyan lesz, mint a pápai SAC, ahol szintén van magyar a személyzetben, korábban még pilóta is volt, és annak a létrehozásában is alapítótagként vett részt Magyarország.

Ugyanarrol beszelunk - nem sajat rendelkezesu, nem belfoldon allomasozo, megosztott szallitasi kapacitas. Az ellenkezoje annak, amit a HM szeretne.
 
K

kamm

Guest
Jut eszembe, ebbe tegnap este szaladtam bele:

Azert pimasz ez a csaknem negymeteres belmagassag az Atlasban, egy egesz meterrel magasabb, mint a C-390 cargo belmagassaga:

02.jpg


Konkretan az egyik legjobb, magassagban a C-17-tel gyakorlatilag megegyezik:

airbus-military-product-update-2012-27-728.jpg
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Vegre van egy politikai dontes, hogy nem operetthardsereget akarnak
Ezt azokkal beszéld meg, akik a normális lövész felszereletlenségét mutatják meg itt nap mint nap ( tudom, fegyver már van, de ruházat és kiegészítők sehol)
"megszolal a szokasos kobanya-alsoi kocsmakorus, hogy ugyan minek, vegyunk hasznalt, oreg stb amerikai szemetet (azt is csak azert, mert azt lattak szamtalan ostoba akciofilmben, mondjuk ki.)"
Egy szóval sem mondtam, hogy használt, nem megfelelő minőségű gépet kell venni.
Csak remélni tudom, hogy lesz erő is az akarat mellé ebben a nagy bevásárlásban.
@Wilson Mi is hoztunk haza másokat, mások is hozták haza a kint rekedt magyarokat. Pont azt mutatta meg, hogy összefogva meg meg lehet oldani.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
“Hungary will be the first partner nation of the Multinational Air Transport Unit and intends to send a technical officer by 1/2020 at the latest and then send a pilot student to the LTG 62. The Hungarian intention is to register as a partner in the Air Transport cluster at VJTF 2023..."
Ez egy érdekes találat! :rolleyes::cool:
Betennéd, hogy ezt miben találtad?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Ezt azokkal beszéld meg, akik a normális lövész felszereletlenségét mutatják meg itt nap mint nap ( tudom, fegyver már van, de ruházat és kiegészítők sehol)
"megszolal a szokasos kobanya-alsoi kocsmakorus, hogy ugyan minek, vegyunk hasznalt, oreg stb amerikai szemetet (azt is csak azert, mert azt lattak szamtalan ostoba akciofilmben, mondjuk ki.)"
Egy szóval sem mondtam, hogy használt, nem megfelelő minőségű gépet kell venni.
Csak remélni tudom, hogy lesz erő is az akarat mellé ebben a nagy bevásárlásban.
@Wilson Mi is hoztunk haza másokat, mások is hozták haza a kint rekedt magyarokat. Pont azt mutatta meg, hogy összefogva meg meg lehet oldani.

Az összefogás addig megy amíg van szabad kapacitás, meg szolidaritás egy szövetség tagjain belül. Viszont erre nem lehet mindig alapozni, katasztrófahelyzetben, NATO-n belüli konfliktus esetén, vagy NATO részvétel nélküli konfliktus esetén kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy magyar katonák, állampolgárok rekednek veszélyzónában. Akkor nagyon kell a saját eszköz. Nem mindig jó a wyzzair, meg a biznyiszrepülő.
Meg az sem baj, ha tőlünk bérelnek, nem mi bérlünk mástól....o_O
Hosszútávon nagy különbség nincs, de NEM MI VAGYUNK KISZOLGÁLTATVA. :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Azért az sokat fog dobni rajta, ha fel lesz szerelve daruval a tehertér.
Már megvan a daru cert.-je.
Daruval ez esetben nem értek volna semmit, mert a daru teherbírása csak 5 tonna. Ez csak a raklapos teher ki/berakását segíti. Így majd direktben lehet teherautóra pakolni a raklapokat. Nem kell köztes megoldás.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Már megvan a daru cert.-je.
Daruval ez esetben nem értek volna semmit, mert a daru teherbírása csak 5 tonna. Ez csak a raklapos teher ki/berakását segíti. Így majd direktben lehet teherautóra pakolni a raklapokat. Nem kell köztes megoldás.
a forgószárnyagy, meg a lpátkészlet rampán való legördítését megspórolták volna most is...
kevesebbet kellett volna gépészkedni és kisebb eséllyel esik benne kár...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az összefogás addig megy amíg van szabad kapacitás, meg szolidaritás egy szövetség tagjain belül. Viszont erre nem lehet mindig alapozni, katasztrófahelyzetben, NATO-n belüli konfliktus esetén, vagy NATO részvétel nélküli konfliktus esetén kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy magyar katonák, állampolgárok rekednek veszélyzónában. Akkor nagyon kell a saját eszköz. Nem mindig jó a wyzzair, meg a biznyiszrepülő.
Meg az sem baj, ha tőlünk bérelnek, nem mi bérlünk mástól....o_O
Hosszútávon nagy különbség nincs, de NEM MI VAGYUNK KISZOLGÁLTATVA. :rolleyes:
Ha nem akarsz "kiszolgáltatva lenni", akkor lépj ki a NATO-ból, és semleges országként állíts fel 1 sokkal erősebb hadsereget, mely képes megvédeni önmagát! - És természetesen Te egymagad álld a költségeket, mert a magyar gazdaság nem képes ennyit fizetni! /Többek között ezért léptünk be a NATO-ba, és ezért NEM vettünk 8 C-17-est, 4 C-130J Super Herkit és 2 A330MRTT-t, ahogy azt pl. Katar tette...!!!/
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Ha nem akarsz "kiszolgáltatva lenni", akkor lépj ki a NATO-ból, és semleges országként állíts fel 1 sokkal erősebb hadsereget, mely képes megvédeni önmagát! - És természetesen Te egymagad álld a költségeket, mert a magyar gazdaság nem képes ennyit fizetni! /Többek között ezért léptünk be a NATO-ba, és ezért NEM vettünk 8 C-17-est, 4 C-130J Super Herkit és 2 A330MRTT-t, ahogy azt pl. Katar tette...!!!/
Nem. Megvesszük és bérbe adjuk az ellenségeinknek. NATO tagként, biztonságban. Spórolj máshol, ne a biztonságon.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
A
Ha nem akarsz "kiszolgáltatva lenni", akkor lépj ki a NATO-ból, és semleges országként állíts fel 1 sokkal erősebb hadsereget, mely képes megvédeni önmagát! - És természetesen Te egymagad álld a költségeket, mert a magyar gazdaság nem képes ennyit fizetni! /Többek között ezért léptünk be a NATO-ba, és ezért NEM vettünk 8 C-17-est, 4 C-130J Super Herkit és 2 A330MRTT-t, ahogy azt pl. Katar tette...!!!/
Amúgy te örülsz az olyan családtagnak aki mindig csak kér, de semmit sem ad. Na látod, ez a baj ezzel a gondolkodással.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Amúgy te örülsz az olyan családtagnak aki mindig csak kér, de semmit sem ad. Na látod, ez a baj ezzel a gondolkodással.
Megvesszük és bérbe adjuk az ellenségeinknek. NATO tagként, biztonságban. Spórolj máshol, ne a biztonságon.
NEM...!!! - A Te gondolkodásoddal van baj!!! - Az vegye meg drágán, akinek évente 30 alkalommal van szüksége ilyen EXTRA képességekre, és fizesse a méregdrága fenntartási költségeket is!
Mi pedig bérbe vesszük évi 5-8 alkalommal, amikor nehéz technika szállítására vagy légi tankolásra van szükségük. Magyarul SOKKAL OLCSÓBBAN megússzuk, mintha nekünk kéne fizetni a vásárló költségeit. - Ennyi...!!! Ilyen egyszerű...

Nézz szét a világban, tekintettel arra, hogy elmúlt 30 évben sokat változott a légiközlekedés. Manapság nem a tulajdonjog, hanem a lízing a gyakoribb a társaságoknál és az üzleti felhasználóknál is. /Ma már nem divat a magángép, mert csak 1-1 milliárdos repked annyit hetente, hogy az megérje neki./ - A túlnyomó többség inkább bérel az alkalmakhoz, a társaságához és az útvonalakhoz illő üzleti gépet...

És nézz szét a NATO-ban is! Természetesen NE a gazdag Benelux államokhoz hasonlíts minket! /Ja, és Portugáliát és Csehországot is tedd 1 külön kalapba, mert ők részt vettek a Millennium fejlesztésében illetve a gyártásában is./
Számunkra a "keleti" NATO országok a lényegesek!!! - "Érdekes módon" nekik nincs szükségük problémás Atlasra és brazil zsákbamacskára sem. - És ha nekik TÖKÉLETESEN MEGFELEL néhány kisebb - a pénztárcájukhoz illő - szállítógép, akkor nekünk is...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Az a gond, hogy a szállíthatóságot a méret és tömeg adatokon kívül (amiket mi laikusok is ismerünk) még nagyon sok minden befolyásolja. Az egyik ilyen a súlypont, amit a maximális (méret és tömeg) értékeknél nem igen lehet eltologatni. Így lehet olyan, hogy a szárny mögötti részhez beférne a torony, de akkor a súlypont nem jó helyen van, így mégsem viheti az adott típust.
Van olyan is, hogy a rámpa terhelhetősége jelent krlátot (Pl A400M 5 tonna), így annak figyelembevételével lehet a teherteret kihasználni.
Egy KC390 Loadmaster biztos tudná, addig mi csak tippelhetünk. Viszont ez a nagyobb gépek irányába billenti a mérleg nyelvét....
Annyit pontosítanék, hogy az A400M-nek nem a rámpája az 5t-ás korlátozott, hanem a rámpa feletti beépített daru.
A rámpa alkalmas akár 16t egybeni dobására is (egy mini buldózerrel tesztelték). De dobtak belőle 25t-t is már több raklapról.
A rámpa maga kimondottan teherbíró. Mert a szabványos katonai raklapból úgy megy bele 9 hogy az utolsó 2 a rámpára kerül rögzítésre, és azokkal együtt záródik a helyére, és ott szállítja őket üzemszerűen.
Amúgy itt egy összefoglaló a tavalyi évre (2019 november) elért képességekről.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
NEM...!!! - A Te gondolkodásoddal van baj!!! - Az vegye meg drágán, akinek évente 30 alkalommal van szüksége ilyen EXTRA képességekre, és fizesse a méregdrága fenntartási költségeket is!
Mi pedig bérbe vesszük évi 5-8 alkalommal, amikor nehéz technika szállítására vagy légi tankolásra van szükségük. Magyarul SOKKAL OLCSÓBBAN megússzuk, mintha nekünk kéne fizetni a vásárló költségeit. - Ennyi...!!! Ilyen egyszerű...

Nézz szét a világban, tekintettel arra, hogy elmúlt 30 évben sokat változott a légiközlekedés. Manapság nem a tulajdonjog, hanem a lízing a gyakoribb a társaságoknál és az üzleti felhasználóknál is. /Ma már nem divat a magángép, mert csak 1-1 milliárdos repked annyit hetente, hogy az megérje neki./ - A túlnyomó többség inkább bérel az alkalmakhoz, a társaságához és az útvonalakhoz illő üzleti gépet...

És nézz szét a NATO-ban is! Természetesen NE a gazdag Benelux államokhoz hasonlíts minket! /Ja, és Portugáliát és Csehországot is tedd 1 külön kalapba, mert ők részt vettek a Millennium fejlesztésében illetve a gyártásában is./
Számunkra a "keleti" NATO országok a lényegesek!!! - "Érdekes módon" nekik nincs szükségük problémás Atlasra és brazil zsákbamacskára sem. - És ha nekik TÖKÉLETESEN MEGFELEL néhány kisebb - a pénztárcájukhoz illő - szállítógép, akkor nekünk is...!!!

Szokj hozzá, hogy lesz saját rámpás légi szállító képesség. o_O
Csak az a kérdés hogy mekkora kapacitású lesz. Elég szelektíven hasonlítgatjátok hazánkat, egyszer Öböl menti csodaországhoz, ha meg érvelésed úgy kívánja, akkor a Benelux EU állam az nem jó példa....
Minden ország biztonságpolitikai céljait és eszközeit befolyásolja helyzete, szomszédainak szándéka, fenyegetettsége. Biztos kiszámolták miért kell nekünk a tankerképes rámpás gép. Ha azt mondják, hogy kell az önálló légi utántöltő képesség, meg a megfelelő légi szállító kapacitás akkor biztos van valami oka. A belgának is kell 7 nagy gép. Meg az Öböl menti csodaországnak. Én nem tartom bajnak, ha az MH ad másnak bérbe kapacitást, nem tudom ez miért fáj neked. Lehet, hogy olcsóbb lenne, békében nekünk bérelni, de én nem hiszem, hogy bajban is elérhető a kölcsön képesség. Történelmi tapasztalatunk az, hogy a szövetségeseink mindig cserben hagynak minket, ha baj van, jobb, ha magunk intézzük a biztonságunk ügyeit. Úgyhogy legyen magyar függetlenség ezen a téren is, ha a balga belga megteheti, akkor mi is. Ha a románnak, lengyelnek lehet C-130, akkor nekünk is lehet,hasonló vagy jobb, fogadd el.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
NEM...!!! - A Te gondolkodásoddal van baj!!! - Az vegye meg drágán, akinek évente 30 alkalommal van szüksége ilyen EXTRA képességekre, és fizesse a méregdrága fenntartási költségeket is!
Mi pedig bérbe vesszük évi 5-8 alkalommal, amikor nehéz technika szállítására vagy légi tankolásra van szükségük. Magyarul SOKKAL OLCSÓBBAN megússzuk, mintha nekünk kéne fizetni a vásárló költségeit. - Ennyi...!!! Ilyen egyszerű...

Nézz szét a világban, tekintettel arra, hogy elmúlt 30 évben sokat változott a légiközlekedés. Manapság nem a tulajdonjog, hanem a lízing a gyakoribb a társaságoknál és az üzleti felhasználóknál is. /Ma már nem divat a magángép, mert csak 1-1 milliárdos repked annyit hetente, hogy az megérje neki./ - A túlnyomó többség inkább bérel az alkalmakhoz, a társaságához és az útvonalakhoz illő üzleti gépet...

És nézz szét a NATO-ban is! Természetesen NE a gazdag Benelux államokhoz hasonlíts minket! /Ja, és Portugáliát és Csehországot is tedd 1 külön kalapba, mert ők részt vettek a Millennium fejlesztésében illetve a gyártásában is./
Számunkra a "keleti" NATO országok a lényegesek!!! - "Érdekes módon" nekik nincs szükségük problémás Atlasra és brazil zsákbamacskára sem. - És ha nekik TÖKÉLETESEN MEGFELEL néhány kisebb - a pénztárcájukhoz illő - szállítógép, akkor nekünk is...!!!
Akkor légyszi tegyél már ide nekünk egy 2 soros összefoglalót a C-130 és az A400M árairól, Please! :)
Mert folyamatosan azt tolod, hogy milyen drága. DE mihez képest is?

Bérelni fogod az utántöltésre a gépeket??? :D:D:D
Fini!
Majd, ha CAS-t kell adni (ne adja az ég, már csak 4-6 géppel) a Gripenekkel, akkor szólunk Jürgennek, hogy:
- Te figyu, Jürgen! Fenn vannak a gépeink a levegőben és úgy 30 percre elég a nafta. Nem küldenétek egy A400M-et, vagy egy MRTT-t, mert különben le kell hozni őket, és a harcoló csapatok légi támogatás nélkül maradnak.
- Hja hogy épp nincsen szabadon egy sem, akkor tudsz valakit ajánlani? Luigit? Jamest? Jean-t? ....Na mindegy, ha eszedbe jut valami szóljál. Van még 25 percünk. Na puszika!

De tudod mit? Szerintem sokkal jobban megérné leadni a túróba az egész Gripen flottát. Majd csináljuk úgy, mint a szlovénok, meg '23-tól a horvátok, meg a Balti államok.
Minek költünk rájuk? Évek óta elmegy rájuk 30Mrd, 'oszt közben meg nincs gatya! És még a pilóta képzés is horror áron van! Hja hogy akkor ezeket az országokat ki védi?
Mit érdekel bennünket! Mi szegény ország vagyunk, és az erősebbeknek kutya kötelessége rólunk gondoskodni. Nincs nekünk más dolgunk, mint élősködni!
Vagy majd leintünk egy EF2000-et az UBER-en, ha nagyon meg lennénk szorulva, és kibéreljük 2 órára a szolgálatait. Ha szerencsénk lesz, akkor lesz még egy elérhető, és tudunk géppárt is adni mellé...
 
K

kamm

Guest
Akkor légyszi tegyél már ide nekünk egy 2 soros összefoglalót a C-130 és az A400M árairól, Please! :)
Mert folyamatosan azt tolod, hogy milyen drága. DE mihez képest is?

Bérelni fogod az utántöltésre a gépeket??? :D:D:D
Fini!
Majd, ha CAS-t kell adni (ne adja az ég, már csak 4-6 géppel) a Gripenekkel, akkor szólunk Jürgennek, hogy:
- Te figyu, Jürgen! Fenn vannak a gépeink a levegőben és úgy 30 percre elég a nafta. Nem küldenétek egy A400M-et, vagy egy MRTT-t, mert különben le kell hozni őket, és a harcoló csapatok légi támogatás nélkül maradnak.
- Hja hogy épp nincsen szabadon egy sem, akkor tudsz valakit ajánlani? Luigit? Jamest? Jean-t? ....Na mindegy, ha eszedbe jut valami szóljál. Van még 25 percünk. Na puszika!

De tudod mit? Szerintem sokkal jobban megérné leadni a túróba az egész Gripen flottát. Majd csináljuk úgy, mint a szlovénok, meg '23-tól a horvátok, meg a Balti államok.
Minek költünk rájuk? Évek óta elmegy rájuk 30Mrd, 'oszt közben meg nincs gatya! És még a pilóta képzés is horror áron van! Hja hogy akkor ezeket az országokat ki védi?
Mit érdekel bennünket! Mi szegény ország vagyunk, és az erősebbeknek kutya kötelessége rólunk gondoskodni. Nincs nekünk más dolgunk, mint élősködni!
Vagy majd leintünk egy EF2000-et az UBER-en, ha nagyon meg lennénk szorulva, és kibéreljük 2 órára a szolgálatait. Ha szerencsénk lesz, akkor lesz még egy elérhető, és tudunk géppárt is adni mellé...

Te egy rendkivul turelmes ember vagy, ugyanazt ismetelgeted oldalakon at, ugyanannak a szemelynek. Emlekszel, mire mondjak, hogy az orulet jele az ismetelgetes kapcsan...? :D
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Akkor légyszi tegyél már ide nekünk egy 2 soros összefoglalót a C-130 és az A400M árairól, Please!
Mert folyamatosan azt tolod, hogy milyen drága. DE mihez képest is?
Ha ellátogatsz a Herky topicba, ott a francia üzletből simán megtudod, hogy 1 gép ára 80-90 millió USD között lehet /mert ők csak tartalék hajtóművet kértek a gépekhez/.

Ezzel szemben az Atlas ára kb. 150 millió Euró körül lehet, de itt sokkal nehezebb a dolgod, mert a fejlesztő országok által fizetett árat nem veheted figyelembe. Rajtuk kívül viszont alig van vevő, szóval maradjunk annyiban, hogy a lehetséges vételár 150 millió Euró fölött kezdődik...
/Hozzászólásod többi részére és mindenen kívül írására holnap reagálok...!/
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha ellátogatsz a Herky topicba, ott a francia üzletből simán megtudod, hogy 1 gép ára 80-90 millió USD között lehet /mert ők csak tartalék hajtóművet kértek a gépekhez/.

Ezzel szemben az Atlas ára kb. 150 millió Euró körül lehet, de itt sokkal nehezebb a dolgod, mert a fejlesztő országok által fizetett árat nem veheted figyelembe. Rajtuk kívül viszont alig van vevő, szóval maradjunk annyiban, hogy a lehetséges vételár 150 millió Euró fölött kezdődik...
/Hozzászólásod többi részére és mindenen kívül írására holnap reagálok...!/
Anak a Herkinek az ára amire nekünk szügségünk lenne - fájdalom - de inkáb az Új Zelandi Herkik árágoz lenne közelebb ami $280 millió /db
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
DE.....Kopasz gépekre nincs szükség!
Egy fejlett radar, önvédelmi rendszer, stb..pedig pénzbe kerül.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Anak a Herkinek az ára amire nekünk szügségünk lenne - fájdalom - de inkáb az Új Zelandi Herkik árágoz lenne közelebb ami $280 millió /db
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
DE.....Kopasz gépekre nincs szükség!
Egy fejlett radar, önvédelmi rendszer, stb..pedig pénzbe kerül.
Annyira nem rossz a helyzet, mert a kiwik "Fradi szurkoló módra" rendeltek: "mindent bele" - A kiwi üzlet részletezését a Herky topicban olvashatod.
Nekünk abból a fele sem fog kelleni. - És mivel "kopasz Atlasra" sincs szükség, kb. 90 millió USD különbség akkor is megmarad... :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Ha ellátogatsz a Herky topicba, ott a francia üzletből simán megtudod, hogy 1 gép ára 80-90 millió USD között lehet /mert ők csak tartalék hajtóművet kértek a gépekhez/.

Ezzel szemben az Atlas ára kb. 150 millió Euró körül lehet, de itt sokkal nehezebb a dolgod, mert a fejlesztő országok által fizetett árat nem veheted figyelembe. Rajtuk kívül viszont alig van vevő, szóval maradjunk annyiban, hogy a lehetséges vételár 150 millió Euró fölött kezdődik...
/Hozzászólásod többi részére és mindenen kívül írására holnap reagálok...!/
Erre gondoltál? 650M USD 4db gépért.
egységár 162,5M USD
Vagy a németekére? 1,4Mrd USD 6db gépért
egységár 233M USD
Csak mert ez nekem egyik sem tűnik 80-90M USD-nek!