EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 015
11 836
113
verticalmag.com: Pilot report: an Airbus H145 pilot evaluates the 5-blade upgrade.
A 4 rotorosról:
"While the large list of changes revolutionized the aircraft, some of them led to what many operators perceive as a significant increase in felt vibrations, notably in the cabin. For the civil market — particularly helicopter emergency medical services (HEMS) and VIP operations, where ride quality is of the utmost importance — this was especially detrimental. "

Az 5 rotorosról:
" The H145 D3 is in fact a helicopter, which is to say some vibrations are still apparent, particularly when passing through effective translational lift (ETL), but they are drastically reduced and mostly noticeable only when actively focusing on them. For those accustomed to flying in the H145 D2, it’s a surreal experience on initial pickup and it feels glassy smooth through all regimes of flight. If it’s not outright the smoothest helicopter I’ve flown, it’s certainly close. Additionally and arguably even more importantly, the ride quality in the cabin is a marked improvement over the H145 D2, even more so than in the cockpit area. "

Ahogy mondtam, digitális ócskavas. ( a 4 rotoros változat mindenképpen)
Nyilván a rázkódás a sárkány és az erőátviteli komponensek élettartamát csükkenti.
Azonnal át kell állni az 5 rotoros változatra, ha egy kis eszünk van.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az MBDA erősen támogatja hogy az új Enforcer rakétákat is rendszeresítsék a H145M helikopterekhez
We are in talks with Airbus [for integration aboard the H145M operated by German special forces]. Enforcer Air is dependent on the core [shoulder-launched Enforcer] product, but that is on track with the first missiles set to be delivered this year, as we speak”, Brendler said on 24 November, adding, “The small precision guided missile requirement is there, and certainly Germany is our first gateway market [for Enforcer Air] as our reference customer [of Enforcer]”.
aa.jpg


Ha sikerül is meggyőzni a Németeket hogy rendszeresítsék a kicsi - 9 kg-os - Enforcer legfeljebb a SAL rakéták alternatívája lehet, a Sipkeot semmiképp nem fogja tudni helyettesítheti.
 
T

Törölt tag 1586

Guest

H145 to gain MUM-T capability boost

Az Airbus Helicopters a jövőben ember nélküli csapat (MUM-T) kapacitással kínálja a H145 könnyű ikreket a technológia sikeres kipróbálása után.

A MUM-T rendszer kereskedelmi bevezetése – vagy amit az Airbus Helicopters "robot szárnysegéd" bevetésének képességeként nevez – a tesztelés második szakaszának hátterében áll, amely a következő napokban fejeződik be.

Mark Henning, a H145M programmenedzsere szerint az egyik ügyfélnek már felajánlották a képességet, ami azt jelenti, hogy az eddigi tesztek alapján készen állunk arra, hogy a nagyközönségnek is felajánljuk.

Az új H145-ösök jelenlegi átfutási ideje alapján azonban a MUM-T rendszert körülbelül két évig nem szállítják. (o_O) Ez mind a katonai, mind a parapublic ügyfelek számára elérhető lesz, mondja.

A legutóbbi bajor értékelési forduló célja az volt, hogy értékelje a rendszer azon fejlesztéseit, amelyeket a 2017-ben és 2018-ban végzett korábbi vizsgálatok során feltárt hiányosságok kezelése érdekében hoztak létre.

"Megértettük, hogy az adatkapcsolatoknak sokkal robusztusabbnak és pontosabbnak kell lenniük" a pilóta nélküli légi jármű (UAV) irányításának és az érzékelőkből származó adatok folyamatos áramlásának biztosítása érdekében, mondja Henning.

A pilóta munkaterhelését is jelentős problémának találták, mondta a repülőgép-keret virtuális kereskedelmi média tájékoztatóján november 30-án.

A pilótafülke képernyőinek mérete nőtt, és egy "intuitívabb interfészt" adtak hozzá a személyzet és a rendszer között.

Ezenkívül az UAV irányítása helyett a legénység önálló feladatokat rendelhet hozzá, például felderítést vagy keresést és mentést.

A missziós rendszeren belül mesterséges intelligenciát is alkalmaztak, hogy lehetővé tegyék a célpontok észlelését és osztályozását, mondja Henning.

Az előző vizsgálatok során egy H145-öt integráltak egy Schiebel Camcopter forgószárnyú UAV-val, de a legutóbbi fordulóban több különböző rögzített szárnyú UAV-t alkalmaztak, így nagyobb kitartást tettek lehetővé teljesítménybeli eltérés nélkül, mondja Henning.

Ez a folyamat a következő években is folytatódni fog, és azt tervezzük, hogy együttműködünk az Airbus Defence &Space-rel a távoli hordozóikkal, amelyek drámaian gyorsabbak, mint egy helikopter."

Az idei további tesztek a H145 C4I képességeinek fejlesztésére összpontosítottak a német légierő ügyfélével együtt.

Az Airbus Helicopters a következő két hétben tesztlövéseket hajt végre a H145M-ből származó, nem nyilvános irányított páncéltörő rakétával a HForce fegyverrendszer-csomag részeként. Rafael Spike lőszerét korábban a szerep valószínű jelöltjeként vitatták meg. (!!!)

Irányított és irányítatlan rakétákat és pod-housed géppuskákat már minősítettek a helikopteren az ügyfelek számára Magyarország és Szerbia számára, mondja Henning.

A fegyverzet további integrációját az üzemeltetői kérések fogják vezérelni, és a közel-keleti potenciális ügyfelek érdeklődést mutatnak "különböző típusú fegyverek" iránt.

Jelenleg mintegy 15 H145M van hátralékban, köztük az amerikai hadsereg UH-72B-i. Henning szerint a gyártás ma már kizárólag az ötlapátos D3M változatból áll.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
Az Airbus Helicopters a következő két hétben tesztlövéseket hajt végre a H145M-ből származó, nem nyilvános irányított páncéltörő rakétával a HForce fegyverrendszer-csomag részeként. Rafael Spike lőszerét korábban a szerep valószínű jelöltjeként vitatták meg. (!!!)
Meglepne ha Karácsony előtt még lövöldöznének, de figyelni fogunk és várjuk...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
Miután a Norwegian Air Ambulance hajtóműhibát tapasztalt a típuson az Airbus Helicopters megtiltotta a H145 típus repülését havas körülmények között, illetve 5°C-nál (41°F) alacsonyabb hőmérsékleten, ahol látható páratartalom, például havas eső, jég vagy köd van vagy felhők, amelyek a látótávolságot 800 m (2620 láb) alá csökkentik. A probléma azokat a H145 C2, D2 és D3 változatait érinti, amelyeken az IBF fel van szerelve. (IBF: inlet barrier filters) A probléma a Norwegian Air Ambulance egyik H145-ös (LN-00S) helikopterének november 20-i kényszerleszállása után derült ki. Az egyik Safran Arriel hajtómű repülés közben kigyulladt...


IBF: inlet barrier filters

d5a0b3f16bdf3a274c9b740dfc97e7d3o.jpg
 
Last edited:

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
Spanish Ministries of Defence and Interior sign for 36 H135s

This signature takes place in the context of the stimulus plan activated by the Spanish government to support the industry.

The Ministry of Defence will receive 18 helicopters to be operated by the air force and the navy while the Ministry of Interior will also take delivery of 18 helicopters to be operated by the National Police and the Guardia Civil. The deliveries will start next year.

62499_1510562753.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
Miután a Norwegian Air Ambulance hajtóműhibát tapasztalt a típuson az Airbus Helicopters megtiltotta a H145 típus repülését havas körülmények között, illetve 5°C-nál (41°F) alacsonyabb hőmérsékleten, ahol látható páratartalom, például havas eső, jég vagy köd van vagy felhők, amelyek a látótávolságot 800 m (2620 láb) alá csökkentik. A probléma azokat a H145 C2, D2 és D3 változatait érinti, amelyeken az IBF fel van szerelve. (IBF: inlet barrier filters) A probléma a Norwegian Air Ambulance egyik H145-ös (LN-00S) helikopterének november 20-i kényszerleszállása után derült ki. Az egyik Safran Arriel hajtómű repülés közben kigyulladt...


IBF: inlet barrier filters

d5a0b3f16bdf3a274c9b740dfc97e7d3o.jpg

Az Airbus Helicopters megkezdte a repülési teszteket a H145 IBF jegesedési problémájának megoldására
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113

Ezt a részét hogyan értelmezitek?

"Der H145M LUH SOF überzeugt trotz des Einsatzes in AFRIKA weiterhin mit kontinuierlich hohen Klarstandraten.

Das Ziel im Rahmen der Initiative Einsatzbereitschaft 2021 von 11,5 einsatzbereiten LUH SOF konnte in einzelnen Monaten, aber nicht durchgängig erreicht werden.

Hintergrund sind insbesondere die verlängerten An- und Rücklieferwege in die Einsätze sowie der höhere Verschleiß an Rotorblättern und Triebwerken aufgrund der sehr sandhaltigen und damit erodierend wirkenden Luft in AFRIKA."



Ha csak 11,5 gép bevethető havonta átlagosan a 15 vagy 16 helikopterből, akkor az 72% - 77%, ami javulás az előző időszakhoz viszonyítva, de még mindig nem a gyártó által ígért "folyamatosan 90% feletti" arány. A németek 2015 vége és 2017 közepe között kapták a H145M LUH SOF helikoptereiket, azaz most 4,5 - 6 évesek a gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
404-lakota.jpg


Mennyi H-145M / EC-645 T2 / UH-72 Lakota helikoptere van Thaiföldnek?


7 June 2013 - Thailand requested the sale of 6 UH-72A Lakotas with associated equipment, training, and support for an estimated cost of $77 million.

9 October 2013, the Thai government approved $55 million in funds to support the Royal Thai Army's acquisition of 6 UH-72A helicopters from 2013 to 2015.

28 March 2014, the Thai Army awarded a $34 million contract to Airbus Helicopter for 6 UH-72As, fitted with a mission equipment package including the AN/ARC-231 airborne radio terminal; deliveries were to begin by April 2015. By November 2015, the 6 helicopters had been delivered.

29 September 2014, Congress was notified of a Thailand request for the sale of another 9 UH-72s, related equipment, and support.

22 October 2014 - The Royal Thai Navy acquire 5 EC645 T2

23 February 2015 - The Royal Thai Army acquires 6 Airbus Helicopters EC145 T2

4 March, 2015 - First Royal Thai Army personnel complete UH-72A Lakota flight training

28 April 2016 - Airbus Helicopters hands over first 2 H145M to Royal Thai Navy

24 October 2017 - Helicopters From Texas to Thailand: RTA Lakotas enter service without a hitch


The Royal Thai Navy ordered 5 H145M helicopters in October 2014. Deliveries are scheduled to commence in 2016.

The Royal Thai Army signed for 6 H145M too with a VIP installation, under the Light Utility Helicopter Type II requirement, to be deployed principally on official passenger transport duties, with deliveries scheduled to begin in 2016.


EC145 VIP -> R Thai Army ?
H145M -> R Thai Army ?
EC645T2 -> R.Thai Navy ?
EC145T2 -> R Thai Army ?
UH-72 Lakota -> R. Thai Army ?

airbus-helicopters-hands-over-first-two-h145m-to-royal-thai-navy.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 800
113
404-lakota.jpg


Mennyi H-145M / EC-645 T2 / UH-72 Lakota helikoptere van Thaiföldnek?


7 June 2013 - Thailand requested the sale of 6 UH-72A Lakotas with associated equipment, training, and support for an estimated cost of $77 million.

9 October 2013, the Thai government approved $55 million in funds to support the Royal Thai Army's acquisition of 6 UH-72A helicopters from 2013 to 2015.

28 March 2014, the Thai Army awarded a $34 million contract to Airbus Helicopter for 6 UH-72As, fitted with a mission equipment package including the AN/ARC-231 airborne radio terminal; deliveries were to begin by April 2015. By November 2015, the 6 helicopters had been delivered.

29 September 2014, Congress was notified of a Thailand request for the sale of another 9 UH-72s, related equipment, and support.

22 October 2014 - The Royal Thai Navy acquire 5 EC645 T2

23 February 2015 - The Royal Thai Army acquires 6 Airbus Helicopters EC145 T2

4 March, 2015 - First Royal Thai Army personnel complete UH-72A Lakota flight training

28 April 2016 - Airbus Helicopters hands over first 2 H145M to Royal Thai Navy

24 October 2017 - Helicopters From Texas to Thailand: RTA Lakotas enter service without a hitch


The Royal Thai Navy ordered 5 H145M helicopters in October 2014. Deliveries are scheduled to commence in 2016.

The Royal Thai Army signed for 6 H145M too with a VIP installation, under the Light Utility Helicopter Type II requirement, to be deployed principally on official passenger transport duties, with deliveries scheduled to begin in 2016.


EC145 VIP -> R Thai Army ?
H145M -> R Thai Army ?
EC645T2 -> R.Thai Navy ?
EC145T2 -> R Thai Army ?
UH-72 Lakota -> R. Thai Army ?

airbus-helicopters-hands-over-first-two-h145m-to-royal-thai-navy.jpg
Nagyon jól néz ki ez a terepfestés - kár hogy mieink nem így néznek ki!
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 568
8 165
113