Airbus Helicopters (Eurocopter) EC135 / EC635, EC645, H145M

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 445
3 001
113
Igen,én is ezen akadtam fent ennek így semmi értelme.
Hirtelen az ugrott be hogy esetleg egy gép annyi de aztán rájöttem jogy nagyon sok lenne egy gépétt annyi
Arra tudok gondolni hogy esetleg elírás vagy valamiért nagyon bekellett nyalni a norvégoknak , nagyon nagyon nagyon szomorú lenne hogyha igaz lenne az hogy vehettünk volna 9 ÚJ gépet 17 milliàrdért de mi inkább vettünk 9 használtat ( 9 éves gépeket , érdekes ez a 9-es szám , na mindegy ) gépet 13 milliárdért
 

exi

Active Member
2018. augusztus 28.
135
215
43
Miert vagyunk annyira igenytelenek, hogy sajat szintervet nem tudunk osszehozni? Detto ua mint a rendorsegi md-nel, ratettuk a matricat aztan csokolom.. :(
 

exi

Active Member
2018. augusztus 28.
135
215
43
+ legyen meg itt is

 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 368
204
63
Nem ismerem a részleteket, ha esetleg lesz alkalmam majd rákérdezek.. Nem tudom mennyire volt jó üzlet vagy sem... De azért az biztos, hogy a gépek most vannak itt, működnek és ha minden igaz, pár hónap múlva éjszaka és rossz időben is fognak tudni repülni. (Ami a mentés gyorsaságát, színvonalát így a beteg/sérült túlélési esélyét JELENTŐSEN növelni fogja!) Míg a másik gépek, kérdéses, hogy mikorra érkeztek volna meg, milyen árban és addig mennyit kellett volna kifizetni a cégnek.

No meg azt sem tudjuk mi van a csomagban... volt-e valami nagy javítás/felújítás, mentéstechnikai eszközök, a helikopter berendezései, alkatrészek, képzés, szerszámok.. stb. Lehet, hogy ezek mind benne vannak az árban.. és a gépek élettörténete gondolom visszakövethető.. a tárolás sem gondolom, hogy rossz helyen volt...

A régi gépek színe tökéletes, ez a világosabb szín nekem kevésbé észlelhető.. de nagyobb dolgokra nincs pénz, nem hogy festésre...

De én is jobban örülnék új gépeknek,akár új típussal.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 884
2 537
113
Hirtelen az ugrott be hogy esetleg egy gép annyi de aztán rájöttem jogy nagyon sok lenne egy gépétt annyi
Arra tudok gondolni hogy esetleg elírás vagy valamiért nagyon bekellett nyalni a norvégoknak , nagyon nagyon nagyon szomorú lenne hogyha igaz lenne az hogy vehettünk volna 9 ÚJ gépet 17 milliàrdért de mi inkább vettünk 9 használtat ( 9 éves gépeket , érdekes ez a 9-es szám , na mindegy ) gépet 13 milliárdért

Az eurocopter oldalán 5,7m euró a darabára.
Úgyhogy a 17 milliárd reális.
Bár az gondolom az alap gép ára nem a mentőhelié. Úgyhogy ki tudja mennyi lenne igazából.
Bár amennyi helit vettünk tőlük mostanában az is megoldható lett volna valami jó csomagba.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 027
24 808
113
"The Australian Defence Force’s Helicopter Aircrew Training System (HATS) has successfully achieved Initial Operating Capability.

The training system employs a complimentary set of full motion flight simulators, part task trainers and classroom instruction, along with 15 EC135T2+ helicopters, all within purpose built facilities.
At an acquisition cost of AUD $436 million, HATS has delivered a modern helicopter training system for Defence which has the ability to train up to 144 helicopter pilots, aircrew and aviation warfare officers each year.”
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
9 205
7 418
113
Ki mit tippel, mennyi idő múlva fog megdöbbentően hasonló eredeti Kínai ilyen kategóriás helikopter lelepleződni :D?
Ero copterrol nemigen masolnak megveszik a licenset legfeljebb mimd a tobbi europai tipusnal /dolphin ec 120 h175./ sa321 aw109 s95 s76 ot./
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 548
19 481
113
Ero copterrol nemigen masolnak megveszik a licenset legfeljebb mimd a tobbi europai tipusnal /dolphin ec 120 h175./ sa321 aw109 s95 s76 ot./
Amúgy kb. velük szemben az a legokosabb, amit mi csinálunk, el kell nekik adni és akkor legalább látunk valami pénzt belőle. Amúgy meg csak ellopnák :D.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
9 205
7 418
113
Amúgy kb. velük szemben az a legokosabb, amit mi csinálunk, el kell nekik adni és akkor legalább látunk valami pénzt belőle. Amúgy meg csak ellopnák :D.
Egyebkent erdekes de nem csak europanak lenn ez erdeke hanem az isa nak is... Mimel tobb technologiat megkap kina penzert annal kevesebbet fejleszt... /europa meg ujra a fejlesztes tudomamy es innovacio tombje lehetne a vilagban./csak az a framya ujraelosztasi rendeszer.../
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 197
2 982
113
Nincs még saját topikja, így ide rakom be.

Bemutatták a H160M helikoptert
2019. május 27-én mutatta meg a nagyközönségnek az Airbus Helicopters a Francia Fegyveres Erők részére tervezett H160M könnyű helikopterét. A speciális helikopter a „Hélicoptère Interarmées Léger” (HIL) program keretében készült, azaz mindhárom haderőnem (szárazföld, haditengerészet és légierő) ezt a típust fogja használni.

Az életnagyságú modellt a cég Marignane-béli üzemében mutatták be. Az eseményen jelen volt Florence Parly védelmi miniszter is. Beszédében a miniszterasszony kiemelte, hogy a 2021 és 2022 között induló HIL program keretében a haderőnemek összesen 169 darab helikoptert fognak majd kapni, az első példányokat előreláthatóan 2026-ban.

A HIL program keretében a franciák lecserélik az összes, eddig üzemeltetett típust – ez alól csak az NHIndustries NH90-ese és az Airbus Helicopters Tiger és Caracal típusai kivételek. A legnagyobb számban – 80 darab - a Szárazföldi Erők jutnak majd az új helikopterekhez, a Haditengerészet 49, míg a Légierő 40 darabot kap majd.

A H160M „Guépard” (Gepárd) néven is ismert helikoptert az X4 néven fejlesztett polgári változatból alakították ki, melynek első bemutatója a floridai Heli-Expo-n volt még 2015-ben. A H160M 12 utast képes szállítani 160 csomós (közel 300 km/h) sebességgel 120 mérföld (222 km) távolságra, míg a kutató-mentő változat 450 mérföld távolságra (850 km) képes elrepülni úgy, hogy a mentési manőverekre 20 perces tartalékkal rendelkezik. A típus fejlesztése 2013-ban kezdődött és 2015-ben fejeződött be.

Az Airbus szerint forradalmian új fejlesztéseket építettek a típusba, mint például a Blue Edge rotorokat, melyek 50%-kal halkabbak az eddigieknél úgy, hogy az emelési képesség közben 100 kg-mal megnőtt. A Spheriflex csukló nélküli főrotor-agy nem csak könnyebb, de kevésbé sérülékeny a hagyományos kialakításúakhoz képest.


Forrás: https://www.janes.com

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/video-bemutattak-a-h160m-helikoptert

 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 750
17 611
113
Nincs még saját topikja, így ide rakom be.

Bemutatták a H160M helikoptert
2019. május 27-én mutatta meg a nagyközönségnek az Airbus Helicopters a Francia Fegyveres Erők részére tervezett H160M könnyű helikopterét. A speciális helikopter a „Hélicoptère Interarmées Léger” (HIL) program keretében készült, azaz mindhárom haderőnem (szárazföld, haditengerészet és légierő) ezt a típust fogja használni.

Az életnagyságú modellt a cég Marignane-béli üzemében mutatták be. Az eseményen jelen volt Florence Parly védelmi miniszter is. Beszédében a miniszterasszony kiemelte, hogy a 2021 és 2022 között induló HIL program keretében a haderőnemek összesen 169 darab helikoptert fognak majd kapni, az első példányokat előreláthatóan 2026-ban.

A HIL program keretében a franciák lecserélik az összes, eddig üzemeltetett típust – ez alól csak az NHIndustries NH90-ese és az Airbus Helicopters Tiger és Caracal típusai kivételek. A legnagyobb számban – 80 darab - a Szárazföldi Erők jutnak majd az új helikopterekhez, a Haditengerészet 49, míg a Légierő 40 darabot kap majd.

A H160M „Guépard” (Gepárd) néven is ismert helikoptert az X4 néven fejlesztett polgári változatból alakították ki, melynek első bemutatója a floridai Heli-Expo-n volt még 2015-ben. A H160M 12 utast képes szállítani 160 csomós (közel 300 km/h) sebességgel 120 mérföld (222 km) távolságra, míg a kutató-mentő változat 450 mérföld távolságra (850 km) képes elrepülni úgy, hogy a mentési manőverekre 20 perces tartalékkal rendelkezik. A típus fejlesztése 2013-ban kezdődött és 2015-ben fejeződött be.

Az Airbus szerint forradalmian új fejlesztéseket építettek a típusba, mint például a Blue Edge rotorokat, melyek 50%-kal halkabbak az eddigieknél úgy, hogy az emelési képesség közben 100 kg-mal megnőtt. A Spheriflex csukló nélküli főrotor-agy nem csak könnyebb, de kevésbé sérülékeny a hagyományos kialakításúakhoz képest.


Forrás: https://www.janes.com

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/video-bemutattak-a-h160m-helikoptert

Nem tudom miért de tetszik ez a helikopter ha erre is rá tudják tenni a Hforce rendszert akkor jöhetne belőle a magyar honvédségbe is.