EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Ahogy a videóban látható, ez egy több napos bemutató... "Demo Flight H145M Romania - 12-15 April 2021".
03:00-nál látható a preziben a megrendelt (66) H145-ösök listája, de ha összeadom a felsorolást, az csak 65 db...
És végre egyértelműen leírják hogy a német H145 SAR gépek azok civil gépek, csak katonák üzemeltetik.
05:38-nál látható a preziben a jelenleg elérhető fegyvertípusok...
06:36-tól látható a lehetséges ajtólövész fegyverek listája.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Bundeswehr Forward Area Refueling Point gyakorlat...

Erster „scharfer“ Test mit dem H145M LUH

Am ersten Testtag auf dem Fliegerhorst Wunstorf, wurde zunächst ein H145M LUH SOF Light Utility Helicopter – Special Operation Forces betankt. Der Testaufbau war identisch zu den Vorversuchen, jedoch wurde die FARE-Pumpe nicht verwendet. Aus Sicht der beteiligten Experten sollte die Förderleistung der internen Pumpen des A400M hierfür völlig ausreichen. Eine Besonderheit war dabei der Betankungsstutzen des H145M. Er ähnelt einem Schwanenhals und hat unter anderem deswegen eine maximale Fördermenge von kleiner als 160 Litern die Minute.


20210324-betankung-helikopter-luh-ksk-osg-simon-otte-96-.jpg

20210324-betankung-helikopter-luh-ksk-osg-simon-otte-148-.jpg



A Bundeswehr H145M LUH SOF helikopterei ma összesítve elérték a 20.000 repült órát.

2015 végén érkezett meg az első gép.
2017 közepén kapták meg a 15. gépüket, ekkor tartottak 3900 óránál.
2017 végén tartottak 5000 óránál.
2020-ban valamikor kaptak még egy LUH SOF gépet.
2021 áprilisában érték el a 20.000 órát.

16 gép, 64 hónap, 20.000 óra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Na, milyen siránkozás lett volna abból, ha nálunk használnak pozdorját ehhez...
Off:
Mikor jöttek az oroszok a Mi-24-esekért a Ruszlánnal, akkor döbbentem rá, hogy kb. három-négy konyhaszekrényre való mindenféle méretű bútorlapdarabokat hurcolnak magukkal az ilyen helyzetekre (mondjuk az is megdöbbentő volt, hogy a vontatóvillát a hátsó rámpa záráskor függőlegesbe álló részére felkötözve viszik magukkal :)).
Szóval ők nyomják a legpuruttyábban ... ráadásul fizetségért :D
Pofás kis „szükség átmeneti ívet” pakoltak belőle össze a rámpa elé, aztán minden gond nélkül működött... (mondjuk az is jópofa volt, hogy el kellett engedni a nyomás egy részét a 24-es rugóstagjaiból, különben tényleg nem lehetett volna beszuszakolni őket)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Az egyik gyári H145M, ugyanolyan konfigurációban amivel Bukarestben is bemutatót tartott, tegnapelőtt Németországból átrepült Franciaországba, a Marseille melletti Airbus gyárba. Tegnap többször repült a város körül, ma pedig visszarepült Németországba. Lehet hogy újabb külföldi érdeklődőnek tartottak bemutatót?

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Egy másik részlet a prezentációból:

DjOGI6dW4AAGR2i.jpg

A400M: 1 x H145M

quelle-bilder-bundesministerium-der-verteidigung-luftwaffe-johannes-heyn-http-wwwluftwaffede-portal-luftwaffe-start-archivneu-2017-jan-ut-p-z1-hy9bc4jaeix-ktoaexlck8pauwjv7kssuphhu7js0km-2151-11538393.jpg

quelle-bilder-bundesministerium-der-verteidigung-luftwaffe-johannes-heyn-http-wwwluftwaffede-portal-luftwaffe-start-archivneu-2017-jan-ut-p-z1-hy9bc4jaeix-ktoaexlck8pauwjv7kssuphhu7js0km-2151-11538410.jpg

loading-airbus-h145m-helicopter-into-a400m-transport-aircraft-2151-11538411.jpg


Loading ramp from LICO for Airbus H145M

To enable loading an Airbus H145M helicopter into an A400, LICO GmbH was commissioned by Airbus Helicopters to develop and produce a special loading ramp. This allows the H145M helicopter to be pulled into the cargo bay of the A400, using a winch and the ramp. This loading application requires maximum precision of work, since although there‘s plenty of room for the H145, the loading procedure has zero tolerance for error.




Der A400M-Cargo-Simulator - Beladung wie in echt - Bundeswehr


A400M Cargo Simulator



Das Runde muss ins Eckige“ – Ein Hubschrauber im A400M
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
6.jpg


"Spezialkräfte der Luftwaffe verlegen nach Afrika

Spezialkräfte der Luftwaffe sind vor Kurzem samt H145M LUH SOF Hubschraubern in den Einsatz auf den afrikanischen Kontinent verlegt, dies geht aus einer Passage des heute veröffentlichten Berichtes zur materiellen Einsatzbereitschaft der Hauptwaffensysteme der Bundeswehr hervor. Die H145M LUH SOF und deren Besatzungen sind in der 4. FlgStff des Hubschraubergeschwader 64 (HSG 64) beheimatet und gehören seit 2016 ebenfalls zu den Spezialkräften der Bundeswehr.

„Unser jüngstes Waffensystem im Einsatz ist der Leichte Mehrzweckhubschrauber zur Unterstützung der Spezialkräfte (H145M LUH SOF). Er überzeugt mit hohen Klarstandraten zwischen 70 und 85 Prozent. Ab Ende März wurden drei dieser Hubschrauber mit A400M nach Afrika verlegt“, so der Inspekteur der Luftwaffe Berichtsanteil „Materielle Einsatzbereitschaft Luftwaffe“.

Schon länger war über einen Einsatz der Airbus H145 Light Utility Helicopters Special Operation Forces (LUH SOF) spekuliert worden. Zuerst war Afghanistan im Fokus, mit Ende der Mission dort wurden die Hubschrauber jetzt für andere Einsatzgebiete frei. Auch Mali als Einsatzraum war eine Option, dort als Rotte – mit zwei Hubschraubern und MG6 als Bewaffnung – oder als Begleitschutz für die NH90 in der Rolle Medical Evacuation (MedEvac).

Wie es aus gut unterrichteten Kreisen erfuhr, befinden sich die Maschinen nun aber im Niger bei der Mission Gazelle im Einsatz. Dort können sie je nach Klarstand mit zwei oder drei Maschinen zum Transport von Spezialkräften eingesetzt werden.

Bei Gazelle bilden schon länger deutsche Spezialkräfte, die Federführung des Einsatzes liegt beim Kommando Spezialkräfte der Marine (KSM), nigrische Spezialkräfte aus. Die Hubschrauber sind im nigrischen Tahoua stationiert. Mit der Verlegung reagierte die Bundesregierung offenbar auf die anhaltenden Spannungen und Gewalt in der Sahelzone."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
És még néhány érdekes mondat a H145M-el kapcsolatban az emlegetett „Materielle Einsatzbereitschaft Luftwaffe 2021/1“-ből:

"Unser jüngstes Waffensystem im Einsatz ist der Leichte Mehrzweckhubschrauber zur Unterstützung der Spezial-kräfte (H145M LUH SOF). Er überzeugt mit hohen Klarstand-raten zwischen 70 und 85 Prozent. Ab Ende März wurden drei dieser Hubschrauber mit A400M nach Afrika verlegt. Um mit Blick auf diesen Einsatz klare Zeichen zu setzen, liegt auf dem LUH SOF ein neuer Fokus im Rahmen der Initiative Einsatzbereitschaft 2021.

Der H 145M LUH SAR ist ein neues System des Heeres und wird an drei Standorten in Deutschland im Rahmen von Such- und Rettungsmaßnahmen auch im zivilen Umfeld ein-gesetzt. Das System zeigt eine hohe Stabilität und Einsatzbe-reitschaft. Durch die geringe Systemanzahl können hier al-lerdings einzelne technische Störungen, wie im Februar 2021, schnell zu einer signifikanten Verringerung der Ein-satzbereitschaft der Flotte führen. Mit der Auslieferung der beiden ausstehenden Luftfahrzeuge noch im ersten Halbjahr 2021 wird die Ausfallkompensation verbessert."

Maßnahmen: Fokusprojekte - Erhöhung der durchschnittlich einsatzbereiten Hubschrauber H145M LUH SOF
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
A400M: 1 x H145M

quelle-bilder-bundesministerium-der-verteidigung-luftwaffe-johannes-heyn-http-wwwluftwaffede-portal-luftwaffe-start-archivneu-2017-jan-ut-p-z1-hy9bc4jaeix-ktoaexlck8pauwjv7kssuphhu7js0km-2151-11538393.jpg

quelle-bilder-bundesministerium-der-verteidigung-luftwaffe-johannes-heyn-http-wwwluftwaffede-portal-luftwaffe-start-archivneu-2017-jan-ut-p-z1-hy9bc4jaeix-ktoaexlck8pauwjv7kssuphhu7js0km-2151-11538410.jpg

loading-airbus-h145m-helicopter-into-a400m-transport-aircraft-2151-11538411.jpg


Loading ramp from LICO for Airbus H145M

To enable loading an Airbus H145M helicopter into an A400, LICO GmbH was commissioned by Airbus Helicopters to develop and produce a special loading ramp. This allows the H145M helicopter to be pulled into the cargo bay of the A400, using a winch and the ramp. This loading application requires maximum precision of work, since although there‘s plenty of room for the H145, the loading procedure has zero tolerance for error.




Der A400M-Cargo-Simulator - Beladung wie in echt - Bundeswehr


A400M Cargo Simulator



Das Runde muss ins Eckige“ – Ein Hubschrauber im A400M


E23bO4IWYAMfF2N
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Idén is volt a németeknél Timber Express gyakorlat. Ezúttal nem az egyik "magyar gép"-et küldte oda a gyártó, hanem az egyik gyári H145M vett rajta részt.

A függőleges vezérsík végén az a fehér valami az mi lehet? Idén már többször is látható volt ezen a gépen.


201776036_2587618574868121_1295352223363825620_n.jpg

204040445_2590059284624050_1448657066763690443_n.jpg

203517388_2590059477957364_6755579617565270483_n.jpg

205039687_2590059261290719_1833697379536472578_n.jpg

20210616-timberexpress-2021-falk-baerwald-43.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 513
113
Idén is volt a németeknél Timber Express gyakorlat. Ezúttal nem az egyik "magyar gép"-et küldte oda a gyártó, hanem az egyik gyári H145M vett rajta részt.

A függőleges vezérsík végén az a fehér valami az mi lehet? Idén már többször is látható volt ezen a gépen.


201776036_2587618574868121_1295352223363825620_n.jpg


203517388_2590059477957364_6755579617565270483_n.jpg

Ez a fehér valami rajta van/volt már néha a másik gyári gépen is...

ACtC-3f7tNxHeMTbWakNb07W4rIIhhSn6L0AFhGK_etsWM9AY71hrbvUl7iFLXFzgzEb3ly4IuamkaOroBdVmkyzZwBSVSVo2SlJDoei_YrmJKuOLhxC6nReoykGvG0Ve1HjLwmnupwLSta1ZUNmbL0A6ifq=w832-h555-no


Közben rájöttem, hogy mi ez... HGA-6500 antenna műholdas kapcsolathoz

"In collaboration with the Scotty Group, Airbus is working on solutions for a robust satellite-based data transmission system..."

With the system, encrypted data and videos in HD quality can be transmitted in real time from a helicopter-mounted camera system to any compatible ground station.
  • SCOTTY airborne ISR over Satellite transmit HD imagery, live sensor video, GPS info and targeting data and use duplex comms for remote sensor control, telephony, data sharing.
  • The system utilizes L-Band satellite networks. Transmissions are usually fed into the public IP network. Connections can be encrypted and a dedicated VPN can also be set up. No bad weather interference.
  • Total coverage of long borders and deep waters beyond line-of-sight (BLOS), behind mountains, etc.
  • Provides full-duplex voice communication virtually bridging your headquarters into the cockpit.
  • Provides full-HD quality live video transmission from helicopters to headquarters all over the world.
  • Provides full-HD recording and store-and-forward transmission capabilities for highest quality video.
  • An optional line-of-sight system can be used when close to home.
  • Onboard the aircraft, the SatCom antenna is steered by an Inertial Reference System (IRS) or from the aircraft’s Flight Management System (FMS).