Airbus Helicopters H160M

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 898
113






 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 898
113
Nincs még saját topikja, így ide rakom be.

Bemutatták a H160M helikoptert
2019. május 27-én mutatta meg a nagyközönségnek az Airbus Helicopters a Francia Fegyveres Erők részére tervezett H160M könnyű helikopterét. A speciális helikopter a „Hélicoptère Interarmées Léger” (HIL) program keretében készült, azaz mindhárom haderőnem (szárazföld, haditengerészet és légierő) ezt a típust fogja használni.

Az életnagyságú modellt a cég Marignane-béli üzemében mutatták be. Az eseményen jelen volt Florence Parly védelmi miniszter is. Beszédében a miniszterasszony kiemelte, hogy a 2021 és 2022 között induló HIL program keretében a haderőnemek összesen 169 darab helikoptert fognak majd kapni, az első példányokat előreláthatóan 2026-ban.

A HIL program keretében a franciák lecserélik az összes, eddig üzemeltetett típust – ez alól csak az NHIndustries NH90-ese és az Airbus Helicopters Tiger és Caracal típusai kivételek. A legnagyobb számban – 80 darab - a Szárazföldi Erők jutnak majd az új helikopterekhez, a Haditengerészet 49, míg a Légierő 40 darabot kap majd.

A H160M „Guépard” (Gepárd) néven is ismert helikoptert az X4 néven fejlesztett polgári változatból alakították ki, melynek első bemutatója a floridai Heli-Expo-n volt még 2015-ben. A H160M 12 utast képes szállítani 160 csomós (közel 300 km/h) sebességgel 120 mérföld (222 km) távolságra, míg a kutató-mentő változat 450 mérföld távolságra (850 km) képes elrepülni úgy, hogy a mentési manőverekre 20 perces tartalékkal rendelkezik. A típus fejlesztése 2013-ban kezdődött és 2015-ben fejeződött be.

Az Airbus szerint forradalmian új fejlesztéseket építettek a típusba, mint például a Blue Edge rotorokat, melyek 50%-kal halkabbak az eddigieknél úgy, hogy az emelési képesség közben 100 kg-mal megnőtt. A Spheriflex csukló nélküli főrotor-agy nem csak könnyebb, de kevésbé sérülékeny a hagyományos kialakításúakhoz képest.


Forrás: https://www.janes.com

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/video-bemutattak-a-h160m-helikoptert

 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 898
113

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 645
28 898
113
Thales has developed a new lightweight active electronically scanned array (AESA) radar for use aboard smaller rotary- and fixed-wing manned and unmanned aircraft.

“Thales has developed the AirMaster C, a new surveillance radar with an ultra-compact, programmable 2D active antenna based on SiGe (silicon-germanium) technology. SiGe is much more energy efficient than other technologies used for AESA radars, and allows the radar to self-cool. Weighing less than 20 kilograms and housed in a single unit design, the radar has a 30% lower SWaP (size, weight and power) than the other radars in this class,”

https://www.thalesgroup.com/en/mark...es/mission-and-surveillance-systems/airmaster

 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 083
2 040
113
Akkor valszeg csak ezt használják a típus oktatásához mert nincs más... A 145 és 135 viszont korrekt (A 135-ön éppen pestiek molyoltak.)