X6 - Future Heavy-lift Rotorcraft concept (Airbus Helicopters)

FYI a Bellnek 2016 ota Pragaban van az europai support centere. Ez nemcsak megoldja az altalad hianyolt logisztikat, viszont biztosan nyomott is valaki(k)nek rendesen a zsebebe a latba a donteskor, lathatoan dontoen. :D

De ettol meg all a velemenyem, amit fentebb mar irtam, ami vegul is ugyanaz, mint a tied, csak mas okbol:
"A Viper azert er valamit, de egy szinten mostani Tigerhez kepest mar elmarad, meg egy kipimpelt Hindhez kepest is. A Blackhawk igaslo, ennyi, annak jo, viszont legalabb jo draga.
Szerintem ezugyben is addig kombinaltak a csehek, amig siekrult a leghulyebb opciokat megrendelniuk."

Es igen, ehhez kepest a mi Airbus-lineupunk 100x modernebb es jobb valasztas, plane a veluk erkezo gyarral Gyulan, amivel nemcsak megvan az alkatresz a kovetkezo 30 evre, de kivaltjuk az aruknak is egy reszet.
Ha sikerul a Hindjeinket utokepesse tenni es masik 8-10 evig hadrendben tartani, akkor kozben jo sansszal megerkezik a MarkIII a Tigerbol es abba mar bele is ugorhatunk (teljesen logikus dontes lenne.)

Apropo, @pöcshuszár - errol eszembe jut a legutobbi helikopteres fejlesztesi project Maroth cukkolt minket, egy esetben valoban lehet az Airbus: ha esetleg a tervezesi fazisban leledzo, de mar (nemet es francia) finanszirozast kapott heavy-lift civil X6 avagy a military HTH modelleket vinnek oda...
Háát az X6-ról olyat olvastam, hogy leállították, majd megint elindították. Lett rá valami EU-s fejlesztési pénz is felvéve, de én ebben nem nagyon bíznék. Igazság szerint a látványterv arányai szerint az szerintem valahol az AW-101 méretében lesz - ha valaha elkészül.
Az X széria a jelenlegi modellek leváltására készült. A H160M már annak az első tagja.
Azonban a forgószárnyasok egy elég nagy technológiai ugrásban vannak.
És még nem vált el, hogy melyik lesz az üdvös megoldás.
Elvileg az Airbus is kísérletezik kísérleti modellekkel, de szerintem egy ilyen nehéz helikopterbe nem fognak belekezdeni csak úgy újítóként, új repülési modellt felhasználva.
Ugyan a német nehézheli tender el lett halasztva, de szerintem az X6 nem lesz még akkor sem kész, mire a CH53-asok a felújítás után is kilehelik az üzemidejüket.
 
Háát az X6-ról olyat olvastam, hogy leállították, majd megint elindították. Lett rá valami EU-s fejlesztési pénz is felvéve, de én ebben nem nagyon bíznék. Igazság szerint a látványterv arányai szerint az szerintem valahol az AW-101 méretében lesz - ha valaha elkészül.
Az X széria a jelenlegi modellek leváltására készült. A H160M már annak az első tagja.
Azonban a forgószárnyasok egy elég nagy technológiai ugrásban vannak.
És még nem vált el, hogy melyik lesz az üdvös megoldás.
Elvileg az Airbus is kísérletezik kísérleti modellekkel, de szerintem egy ilyen nehéz helikopterbe nem fognak belekezdeni csak úgy újítóként, új repülési modellt felhasználva.
Ugyan a német nehézheli tender el lett halasztva, de szerintem az X6 nem lesz még akkor sem kész, mire a CH53-asok a felújítás után is kilehelik az üzemidejüket.

En elsosorban a military HTH verziora gondoltam - azert az nekem a korai vazlatokbol joval nagyobbnak tunik, elegge Mi-26 kategoria mar (jo, tudom, az vmi abszurd, 40 meter hosszu, de erted, mire gondolok):

2106-7fd2841c488f6883cf03d007a4805e82.jpg
eurocopter%20hth.jpg

HTH+2.bmp
30377-ed0ba8b72f4323012da44a6d6978ebda.jpg
8e57eeb72e310d23b7e8cdf69e17e34e.jpg
2101-208405f3a17dd91ff17a61b38a0fe75f.jpg