1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Allied Force hadművelet

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - Hpasp által indítva @ 2018. február 9..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    "Felfele meg tudtak rádiózni a pilóták felé. Szóval, az "elvakított" részt mondjuk húzzad le."

    Miért is? Amennyire én tudom zavarták a rádió forgalmazást a NATO erők. A másik meg az, hogy tegnap te magad írtad le, hogy a szóban adott helyzetképek milyen lassúak a modern világban, amiben egyet is értek veled. Mert ugye ha NATO relációban körülményes a szóbeli célra vezetés, akkor jugó relációban is az, zavart rádiózás mellet.

    E mellet kicsit eufenizmusnak érzem azt, hogy akkor szálltak harcba a MIG-ek amikor akartak. Ha ott állsz a kifutón , közben bombázzák az országodat és tudod jól, hogy a repterek első számú célpontok akkor nem hiszem, hogy olyan nagyon ki tudsz várni. o_O
    Ugyanis az idő nem neked dolgozik ebben az esetben, végig meg van az esély arra, hogy még fölszállás előtt a földön megsemmisítenek. Én így látom a helyzetet.

    Azt nem vitatom én sem, hogy egy F-15, vagy egy ARH-s F-16AM jobb-e, mint egy MIG-29A. Csak hát nem annyival, mint ahogyan a Jugó helyzet kiadta :)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Senki nem mondta, hogy egyenlő talajon álltak, de a szerb 29-esek választották meg az összecsapás idejét nem a CAP.

    Ha nincs erőforrás, akkor nincs erőforrás. Az ugye megvan, hogy Dani Zoli is azért tudta leszedni az F-117-et, mert nem volt zavarás a kőkorszaki P-18 ellen? Ha zavarták volna a keresőradart, akkor a büdös életben nem tud ráállni az SzNR-125-tel a célra.

    Csak a nincs erőforrás részéhez talán meg kellene érteni olyan dolgokat, hogy az 1000 gépes konstans OOB egy ökörség, a forduló időket, meg azt is, hogy elképesztő módon az elején, biztosan nem volt az ATO egymással megosztva. A jenkik úgy dolgoztak, hogy az ő ATO-jak tudtommal nem ismerték a többiek, de a jenkik sem sokszor egymásét. Lásd az F-117 pilótát, akitől alig pár száz méterre zúgott el az indított AAM. Neki sem volt fogalma mi van körülötte és a vadászok sem tudták, hogy ott van. A hadművelet elején úgy gondolták, hogy bombázhatnak majd egy kicsit és milo majd beadja a derekát. Hát nem ez lett. Ezért van az, hogy a 100-150 bevetéses napok után voltak később 700 bevetéses napok is.

    Ez is el lett monda. De - már elnézést - basznak itt egyesek figyelni. Feltesznek egy kérdést, amire kapott válasz prekoncepció már a fejben ott van. Amikor meg közöljük, hogy ez hülyeség, akkor persze egyszerűbb ignorálni a valóságot, mert a szuper kényelmes. Csak akkor tudnám, hogy egyesek minek járnak ide. Mert, hogy nem tanulni, fejlődni és tájékozódni, az egészen biztos.

    A 90% túlzás, de vannak olyan emberek, akik akár 7-9 éve itt vannak és pontosan olyan fogalmatanok és gondolkodásra képtelenek, mint 7-9 éve. Azért ez valahol gáz. Képtelenek összeilleszteni a mozaik darabkáit. Pedig úgy érzem elég sok segítséget megadtunk hozzá sokan.

    A 29-eseket egy adott kötelékre próbálták rávezetni vagy éppen már kihozni valahonnan. A klasszikus GCI-t kellett tolni, mivel más baráti gép nem volt odafent, nem kellett a többivel komolyan foglalkozni. A NATO gépeknek az USA gépek helyéről és ATO-járól nem volt infójuk sem egy ideig, ezért sokkal komplikáltabb volt a IFF. A szerbek pontosan tudták, hogy ami XY irányból jön, az nem saját.

    Annak ellenére, hogy leírod, hogy első számú célpontok voltak nézd meg mikorra sikerült lebombázni a 29-esek egy részét és még így is maradt röpképes, 70+ nap után.

    Hátrányban voltak a szerbek? Igen. Fejletlenebb volt a 29 9.12. mint F-15C és F-16AM? Igen. De annyira nem voltak alárendelt helyzetben számszerűleg, mint egyesek szeretnék bemesélni.

    A sztereotipikus gondolkodás az, amitől frászt kapok

    1. Nem a teljes NATO vett részt.
    2. Az elején nem volt közös ATO.
    .
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egy NATO-nak nem volt erőforrása megoldani a rendes váltást?
     
  4. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Amennyire ismerem a sztorit a Daniék egysége azt gyakorolta, hogy milyen gyorsan tud egyik helyről a másikra "átköltözni" (sajna az előadáson is mondta, hogy vannak nem nyilvános részei a lelövésnek és ő még szeretne élni a családja körében). Ezért nem is voltak "bekapcsolva", a bemérés meg a HARM miatt, volt erről egy szerb dokumentum is "Dvadeset sekund" (20 másodperc). Tudták hogy ezt az időt nem lehet átlépni, egy-egy állásban 20 másodpercig kereshettek célokat, aztán tipli.
     
    antigonosz likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Nyeva rendszert a jenkik kb. az utolsó csavarig ismerik, a dokuja nyilvános. Semmi olyasmi nem történt, ami oltári nagy titok lenne. Más szerb egységek is vezettek rá F-117-esre rakétát, csak nekik nem sikerült, illetve volt egy sérült F-117-es még.
    1. Az AF 3. estéjén nem gyakoroltak semmit. Már napok óta ott dekkoltak a régi Dvina TÁS-ban, őket leválasztották a dandárról és kimozogtak. Csak ők, senki más. Őket véletlenszerűen választották ki, Dani szerint ennyi erővel pont más egységet is kizavarhattak volna. Ezt ő mondta nekem. Igen, személyesen beszéltem vele.

    2. A célkeresés pontatlan, a célt a P-18 kereste, a P-18 alapján áll rá az SzNR-125, annak besugárzását korlátozta le Dani, amit egyébként nagyon ritkán, de picit túllépett. Szigorúan a távolságokat nézve ez a 21. sec egyébként totálisan túlbiztosítás. Ha földöntúli csoda folytán az első SzNR-125 RWR bevillanás után indulna a HARM, akkor 600 m/s átlagsebességet nézve (ez röhejes felső becslés adott táv és magasságot nézve sokszor) 13 km-nél nem repül többet a rakéta ennyi idő alatt és nem eregettek ennyire közel HARM-ot. Persze lekapcsoláskor nem árt, ha távolabb van a HARM, de igazából mivel maga a célzási folyamat legideálisabb esetben is legalább 10 sec+ így nézve, ha nem volt 40 km-nél közelebb gép a P-18 adatai alapján, akkor 30-40 sec kisugárzás is lazán belefért főleg, ha éppen egyik gép sem repült feléjük, mert akkor még meg is kell fordulnia a célnak és utána célozni, ha éppen távolodva vagy elhaladva az osztály mellett úgy dönt, hogy ráfordul akkor ez még több. Csak mire megfordul jelentős sebességvesztés nélkül az F-16 AG konfigban 20k lábon az kb. 22 sec a döntés meghozatalától M0.6-0.8 sebesség tartományban, de inkább több, mert ez kis tömeg és DI = 150 mellett van. Az ASF konfig kb. DI = 139 TGP és HTS pod nélkül ECM podd-ak, ha fen maradnak a pótosok, (~30 sec)
    Az F-117 lelövésének esete ott van a HTÖ-ben.Nem értem, hogy miért kell legendákat gyártani és hozzátoldani ég népmesei elemeket, hogy "ő még szeretne élni családja körében". Már az a rész is kicsit homlokráncolós, hogy "amennyire ismerem". 1+ éve kint van a HTÖ. Ez alatt nem néztél rá arra a fejezetre...?:confused::eek:

    Pontosan ez a fajta megközelítés, amitől a falnak megyek. Lehet, hogy jobban, bulvárosabban hangzik, de ettől még ökörség. Már eleve a feltevés logikailag. Gondolod az oroszok nem tudták meg instant az orosz-szerb kapcsolat miatt, hogy mi történt? A Nyevát és P-18-at szerinted nem ismeri a jenki? Ezeréves cuccok, van belőle USA-ban is. Miért kéne eltenni D.Z.-t láb alól az eset után 20 évvel, amikor nincs is már F-117. A Nyeva már akkor is eléggé elavult volt, ma már végletesen elavult.

    Komolyan mondom, hogy a fejemet fogom. Megy az UL gyártása, hollywoodi gondolkozás, de a források elolvasása, gondolkodás az nem.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    A jugók is tudták azt 99-ben amit leírtál a HARM-ról és az F-16 repülési adatairól?
    Az oké,hogy azt tudták,hogy a nem irányba repülő gépnek irányba kell fordulnia.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az, hogy egy gép mennyi idő alatt fordul meg 20 ezer lábon, azt saját gépek adataiból is ki lehet számolni, de gondolom békeidőben is látott gépet fordulni, amikor gyakoroltak saját gépekre. Erre adhatott egy jó becslést. Azt, hogy most 20 vagy 30 sec, az pontosan FM-ből nézi ki az ember, de a 21 sec számoláshoz, mint faktor ez nem valami mágikusan nagy ismeretlen. Én is tudtam 20 évesen, Internet korszak előtt airshow alapján és repszimekből is tudtam ezt, mert ennyire alapvető dolgokat már akkor is modelleztek.

    A HARM égésvégi sebessége ismert. Ha azt veszi végig átlagnak felfelé becsülve és 0-nak a reakcióidőt,akkor kijön kis távolság esetén a 21 sec úgy, hogy nem lesz HARM 8-10 km-nél közelebb, amikor lekapcsolsz, ha felteszi Dani, hogy az okos és mágikus Isten szeme megközelítéssel mindig Nyeva HMZ-n kívül indít a HARM-os gép. Ezzel az jön ki, hogy kb. 25 km-ről indított HARM esetén is lekapcsoláskor 8-10 km-re lesz a rakéta.

    D.Z. kicsit túllőtte magát, de nem is kapott be HARM-ot. 23 db roncs HARM-ot találtak meg maguk körül, de volt ami 1-2 km-re landolt tőlük.
    A kérdés az, hogy mennyire vagy bátor a 21. sec-en túl. Átlagos esetet nézve 30-35 sec is lazán beleférhet. Erről szólt a komment, nem többről.

    Középiskolás tudással és némi plusszal kihozható ez, nem fekete mágia. A pontosabb adattal, pontosabb érték jön ki. Ennyi. Neki azért lett 21 sec, mert a legrosszabb esetre készült fel, amit azért néha áthágott ő is. A P-18 meg mehetett annyit, amennyit akart ami valahol egészen elképesztő. 24 órát is járatta és soha nem LGB-zte le őket senki.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt nem tudtam,hogy a számoláshoz kellő adatok publikusak voltak akkoriban.Kiszámolni az adatokból nekem is menne pedig gyűlölöm a matekot.
     
  9. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Mondtam én olyat, hogy éppen gyakoroltak ???
    Más is ....
    Semmi olyat nem mondtam, amit én találtam ki. Btw. (minek ?)
    Hol állítottam az ellenkezőjét ?

    Nézd, nem kell hogy egyet érts, de mást lehülyézni ... szóval, ha jártál már Szerbiában feltételezem tudod mi volt ott a háború alatt. Milyenek voltak az emberek, még utána is. Milyen volt egy kiszámíthatatlan csetnik, és hogy azóta is vannak ellentétek. És hogy Danit már egyszer meglőtte egy vadrác és csak a szerencsének köszönhette az életét.
    Hát persze. Szerinted egy előadás, interjú az érintettel az nem forrás ... na jó o_O Hollywood... biztos sok közöm volt hozzá..... tizedannyi amcsi filmet (se) néztem mint a ti korosztályotok.
    Azt pedig neked is biztos mondta DZ. hogy egy Spirit is kapott. De akkor ha levezeted hogy baromság - mert az tény hogy nincs tárgyi bizonyíték - azt vele beszéld meg, ott van az előadásában .... forrás a videomegosztón ...
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezzel kezdted a kommentet...

    És ennek mi köze ahhoz, hogy lelőtte az F-117-est és az F-16-ost? Semmi. Azt, hogy te mit látsz bele az megint vélemény és nem tény.

    Beszéltem vele. Úgy 2 órát. Másegyéb észrevétel?
    Gyönyörűszép kollektív beszólás.

    Nem, azt nem mondta. Ha mondta volna, akkor megjegyeztem volna, hogy fizikai képtelenség, mert olyan repülési magassága volt, ahol semmiféle esélye nem volt érzékelni sem. Vagy akkor erősítse meg, hogy 13 km vagy felette repült. Ha nem, akkor az nem B-2 volt. Meg esetleg magyarázza meg, hogy akkor miért van meg az összes gép, mínusz a lezuhant.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Én úgy tudom,hogy soha nem állította azt,hogy lelőtte aB-2-est.Én eddig csak olyanokat olvastam ezzel kapcsolatban,hogy találatot ért el.
     
    gacsat likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az sem lehetséges és tökmindegy, mert maga a célkövetés nem lehetséges. A ferde távolságot nézve soha nem repült be a SzNR-125 által huzamosan követhető távolságba vagy egyáltalán, az F-117 esetén 8 km magasságban is egyszer-kétszer sikerült kárt okozni/lelőni. Amikor nem sikerült, akkor kirepült a HMZ-ből és vagy elvesztette az SzNR-125 a célt. Na mármost a B-2 repülési magassága 4-6 km-rel volt magasabban.

    Az F-117-et kb. 15-17 km-es ferde lőtávig tudta követni a SzNR-125. Na, ha 13-15 km magasan repülsz, akkor ha pont a Nyeva osztály felett repülne át a B-2, akkor is csak fél percig vagy addig sem lenne megfelelő távolságban, ha tudna az SzNR teljesen függőlegesen felfele nézni, de a HMZ diagram alapján nem tud és az nem a HMZ része.

    Megint hiányolom a gondolkodást, mert semmi difi nincs aközött, hogy lelőtte vagy eltalálta, amikor a kérdés eleve az, hogy lehetséges-e a rávezetés.
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az gondolom eszedbe sem jut,hogy én nem gondolkoztam ezen,Ő ezt mondta ez az Ő dolga.Én nem veszema bátorságot,hogy vitába szálljak az állításával vagy elfogadjam tényként.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Dani Zoltán előadásának több eleméről kiderült azóta, hogy dezinformáció. Legalábbis ez a mostani álláspont.
     
  15. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Melyik eleme dezinfo?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én meg igen. Mert a fizika és a geometria tudja a dolgát.
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Úgy tudni, hogy a radarok megberhelése. Ezután (meg ez előtt is) bármi lehet dezinfó.
    A B2est mindenesetre felfestették a járműveikre.
     
  18. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az hogy felfestették a Spiritet, az egy dolog. Az F-117 a biztos, a másik az a levédetett szövegem, a "nem tudhatjuk" kategória.
     
  19. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Na Molni,erre varjál gombot.Most olvasom,hogy az S125 Nyeva gyártását 2008ban ujrainditották.Doktori disszertációban!
     
    gacsat likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mire varrjak gombot? Sanszosan a megajánlott korszerűsítési programra gondol, ami a kutyának nem kellett és legfeljebb a rakétát gyártják újra. Semmi értelme Nyevát gyártani. 2008-ban csak nagyon hülye ember vett volna egy célcsatornás SAM rendszert.
    Ha ez most érv akart lenni bármire is, akkor röhögök egy jót.
     

Ezen oldal megosztása