Általánosságban a repülőgép szimulátorokról

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
248
310
63
Nem egészen világos, hogy ezzel gamingre lőnek-e vagy a fegyveres erőkre...

A videó leírása alapján hamarosan több is kiderül. Mivel kb. egy tudományos konferencián kerül bemutatásra, ezért sanszos, hogy profi felhasználásra készül. Gyönyörű a videó, de ahogy a kommentekben is írják, a katonáknak inkább a rendszerek modellezése fontos, mintsem a 2000 poligonból álló GSF :)
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
248
310
63

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
A videó leírása alapján hamarosan több is kiderül. Mivel kb. egy tudományos konferencián kerül bemutatásra, ezért sanszos, hogy profi felhasználásra készül. Gyönyörű a videó, de ahogy a kommentekben is írják, a katonáknak inkább a rendszerek modellezése fontos, mintsem a 2000 poligonból álló GSF :)
Pontosan ezért nem tudom belőni, hogy akkor ez mire lő.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
277
63
Pontosan ezért nem tudom belőni, hogy akkor ez mire lő.
Szerintem a fotórealisztikus katonai szimulátorban nagyobb a potenciál mit azt gondoljuk. Ha valahogy megoldják, hogy a G hatás valósághű legyen akkor egy ilyen VR-os szimulátor gyakorlatilag kiválthatná a gyakorlatok igen jelentős részét.
 
  • Tetszik
Reactions: Busho3301

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Hölgyeim és Uraim, íme, a 4. rész. Rekord hosszúságú lett...
Ez a projekt nem lett elfeledve, csak a videó gyártás mellett nagy féket kapott.
Az 5. részt a közeljövőben tervezem befejezni, de kicsit megvágott formában.
A többi sem lesz már annyira bő lére eresztve talán, mint az eddigiek, de célom lezárni a témát.
Csak gondolta a fene, hogy ilyen lassan fog menni.
 
  • Szomorú
Reactions: Horizon

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
@Horizon
A hossza több okból is meg lesz vágva a sorozatnak.

  • Egyrészt kevés olyan feature van, amit részletesen kéne már magyarázni.
    Azt a fejlődést, amit felmutatnak viszonylag tömören le lehet tudni.
    Többször is azt éreztem, hogy helyenként talán túlmagyarázok dolgokat.

  • Az 5. rész majdnem kész, az F-22 TAW-ról lesz egy nagyon kevés, amit akarok írni, de nincs erőm mélységeiben kitapasztalni vele. Emlékek és manual alapján megemlítem, amiért releváns. (Szerintem.)

  • A 6. részhez nem kell semmit repkedni a váza kb. meg van. Ez viszonylag hamar jöhet, csak fel kell polírozni.

  • A 7. részhez kb. 4-5 szimmel kéne repkedni, ebből eggyel nagyon komolyan.
    Na, hogy erre hol lesz időm...
    A retro PC-t augusztusban vettem és azóta szekrényben pihen.

  • A 8., 9. és 10. részhez viszont semmivel, azok már inkább mesélősek lesznek a F4.0 és LOMAC evolúcióról. Mélységben bemutatni ezeket nem kell és nem is lehet, főleg a DCS n+1 modulját. Ez nem cél. Inkább a DCS + ED érdekes hozzállása és egyéb érdekes húzásai az, amiről lehet beszélni.
    A IL-2 és a többi nem jet cucc meg kb. említés szintjén lesz benne, hogy tudjon róla az ember, hogy ilyen is volt.

  • A YT csatornák mellett erre tényleg nincs időm.
    Ez az "életművem" része, torzóként nem akarom hagyni, de hát ugye ezt monetizálni nem lehet és nem is akarom.
    Ergo a prioritása viszonylag alacsony.


    (Így is olyan hosszú a sorozat karakter számban mérve, mint talán az összes eddigi videóm együttesen...)
 
  • Tetszik
Reactions: Horizon

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
@Horizon
A hossza több okból is meg lesz vágva a sorozatnak.

  • Egyrészt kevés olyan feature van, amit részletesen kéne már magyarázni.
    Azt a fejlődést, amit felmutatnak viszonylag tömören le lehet tudni.
    Többször is azt éreztem, hogy helyenként talán túlmagyarázok dolgokat.

  • Az 5. rész majdnem kész, az F-22 TAW-ról lesz egy nagyon kevés, amit akarok írni, de nincs erőm mélységeiben kitapasztalni vele. Emlékek és manual alapján megemlítem, amiért releváns. (Szerintem.)

  • A 6. részhez nem kell semmit repkedni a váza kb. meg van. Ez viszonylag hamar jöhet, csak fel kell polírozni.

  • A 7. részhez kb. 4-5 szimmel kéne repkedni, ebből eggyel nagyon komolyan.
    Na, hogy erre hol lesz időm...
    A retro PC-t augusztusban vettem és azóta szekrényben pihen.

  • A 8., 9. és 10. részhez viszont semmivel, azok már inkább mesélősek lesznek a F4.0 és LOMAC evolúcióról. Mélységben bemutatni ezeket nem kell és nem is lehet, főleg a DCS n+1 modulját. Ez nem cél. Inkább a DCS + ED érdekes hozzállása és egyéb érdekes húzásai az, amiről lehet beszélni.
    A IL-2 és a többi nem jet cucc meg kb. említés szintjén lesz benne, hogy tudjon róla az ember, hogy ilyen is volt.

  • A YT csatornák mellett erre tényleg nincs időm.
    Ez az "életművem" része, torzóként nem akarom hagyni, de hát ugye ezt monetizálni nem lehet és nem is akarom.
    Ergo a prioritása viszonylag alacsony.


    (Így is olyan hosszú a sorozat karakter számban mérve, mint talán az összes eddigi videóm együttesen...)
Nah, kb. megvan, fel kell még polírozni az utolsó szimet ebben a részben és képeket tenni hozzá, de most nagyon erősen betett videókra alapozok.
Csak legyen már kint...
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 219
1 937
113
A IL-2 és a többi nem jet cucc meg kb. említés szintjén lesz benne, hogy tudjon róla az ember, hogy ilyen is volt.
Olvasgattam az írásaidat a repszimekről, először is elismerésem hogy ennyi energiát fektettél bele, és valóban igencsak színvonalas cikkek.
Ugyanakkor egy kis kritikát engedj meg. Az IL-2-t elintézni annyival, hogy "ilyen is volt"... Háááát... A helyzet az, hogy az IL-2 a szimulátorok között egy mérföldkőnek számít, nem is kicsinek. Hatalmas siker volt már az elején is, és nagyon sok olyan embert bevonzott a szimulátorok világába, akik előtte még sosem próbáltak ilyeneket.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Olvasgattam az írásaidat a repszimekről, először is elismerésem hogy ennyi energiát fektettél bele, és valóban igencsak színvonalas cikkek.
Ugyanakkor egy kis kritikát engedj meg. Az IL-2-t elintézni annyival, hogy "ilyen is volt"... Háááát... A helyzet az, hogy az IL-2 a szimulátorok között egy mérföldkőnek számít, nem is kicsinek. Hatalmas siker volt már az elején is, és nagyon sok olyan embert bevonzott a szimulátorok világába, akik előtte még sosem próbáltak ilyeneket.
Az első részben ki van fejtve, hogy miért.

Érdeklődésemet főleg a modern katonai sugárhajtású gépekkel operáló szimulátorok kötötték le. A korai sugárhajtóműves- és a II. világháborús légcsavaros korszak szinte teljesen hidegen hagyott, az I. világháborús alkotások meg aztán főleg. Egy-két kivételtől eltekintve a helikopter szimulátorokkal sem kötöttem huzamosabb barátságot. Ennek prózai oka elsősorban az volt, hogy egyszerűen nem tudtam beszerezni azokat, másrészt sokszor szimplán nem volt kellően erős a konfigurációm hozzájuk. Később már képes voltam ezek közül beszerezni néhányat, csak akkor már futtatni volt képtelenség azokat a koruknál fogva. Harmadrészt meg a vadászrepülőgépes dömping eléggé elnyomta ezeket (szerintem), számszerűleg sokkal kevesebb volt ilyen alkotásokból (már amennyire meg tudom ítélni.)

A sorozat a JETszimekkel foglalkozik, mert elsősorban az érdekelt és azokkal játszottam.
Így is látod milyen hosszú.

A 2. rész II. vh-s alkotásai csak azért kerültek be, mert a környezet és grafika és a fegyverek modellezése (ballisztika) fontosak, de kb. ennyi.
Nem fogok írni egy olyan sorozatról, amiek egy tagjával játszottam kb. 40 órát sem (IL-2 FB) és kb. a csendes óceáni eresztésével addig toltam, hogy torpedóval eltaláltam hajót és leszálltam deckre.

Senkit nem tartok vissza attól, hogy ezekről írjon. :rolleyes:
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Tehát azért lesz említés szintjén benne, mert mérföldkő bizonyos tekintetben.
Bizonyos tekintetben meg egyáltalán nem és nem is témája az írásnak. Végtelen időm nincs, még a két YT csatorna előtt sem volt.
Sorry.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
11 340
43 763
113
Tehát azért lesz említés szintjén benne, mert mérföldkő bizonyos tekintetben.
Bizonyos tekintetben meg egyáltalán nem és nem is témája az írásnak. Végtelen időm nincs, még a két YT csatorna előtt sem volt.
Sorry.
Erről eszembe jut, hogy még a kétezres évek elején, amikor a Lock On fórumban követendő példaként hoztam fel az Il-2 forradalmi, valódi 3D-s kabinkialakítását (előtte nem volt ilyen), néhány hardcore Lock On fan visszaírt, hogy:
  • A Lock On gépeinek kabinbelsője is 3D-s, mert ha jobbra nézek, a jobboldali (sík) panelt látom, ha meg balra, akkor a baloldalit
  • De különben is, minek kell jobb grafika egy repülőszimulátorhoz?!
Mindezt akkoriban, amikor a Lock On a maga messze elavultabb grafikai megoldásaival (melyek közt még a Szu-27 Flanker 1.0-hoz képest is volt visszalépés!) egy merő crash-halom volt, a meglepően szerény Il-2 meg gond nélkül hasított.
És ott volt a totál átlátható mission editor, a rém egyszerű és letisztult moddolás, a skinek szerkesztése meg minden. A Lock On-hoz meg volt a Loman/Modman nyakatekert, de borzalmasan szar editora. Mikor a MiG-29 fúvócső szkint megcsináltam… hát jópárszor kellett újrakezdenem.

A Sturmovik még olyan egyszerű megoldásokban is messze jobb volt, mint a Nap vakító hatása, vagy a vízfelület csillogása. Ezidőtájt a Lock On-ban a nap csak egy matt sárga korong volt, a víz meg egy kék lap.
És az Il-2 non plus ultrája: a damage model. Első alkalom volt, hogy egy repülőszimulátorban darabokat lehet elhagyni a gépből. Hogy azok utána miféle bolygóközi fizikával pattogtak a földön, az más kérdes, de összességében az Il-2 egy nagyon előremutató és konzekvens új szimulátor volt a megjelenésekor, míg a nagy füsttel égő Lock On egy elnehezült, nagyon konzervatív valami.
Sokat elárul az egészről, hogy a jelenlegi DCS bár már nagyon modern, de alapjaiban még mindig függ a Lock On Flaming Cliffs-ből, amiből kinőtte magát.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 053
113
Erről eszembe jut, hogy még a kétezres évek elején, amikor a Lock On fórumban követendő példaként hoztam fel az Il-2 forradalmi, valódi 3D-s kabinkialakítását (előtte nem volt ilyen), néhány hardcore Lock On fan visszaírt, hogy:
  • A Lock On gépeinek kabinbelsője is 3D-s, mert ha jobbra nézek, a jobboldali (sík) panelt látom, ha meg balra, akkor a baloldalit
  • De különben is, minek kell jobb grafika egy repülőszimulátorhoz?!
Mindezt akkoriban, amikor a Lock On a maga messze elavultabb grafikai megoldásaival (melyek közt még a Szu-27 Flanker 1.0-hoz képest is volt visszalépés!) egy merő crash-halom volt, a meglepően szerény Il-2 meg gond nélkül hasított.
És ott volt a totál átlátható mission editor, a rém egyszerű és letisztult moddolás, a skinek szerkesztése meg minden. A Lock On-hoz meg volt a Loman/Modman nyakatekert, de borzalmasan szar editora. Mikor a MiG-29 fúvócső szkint megcsináltam… hát jópárszor kellett újrakezdenem.

A Sturmovik még olyan egyszerű megoldásokban is messze jobb volt, mint a Nap vakító hatása, vagy a vízfelület csillogása. Ezidőtájt a Lock On-ban a nap csak egy matt sárga korong volt, a víz meg egy kék lap.
És az Il-2 non plus ultrája: a damage model. Első alkalom volt, hogy egy repülőszimulátorban darabokat lehet elhagyni a gépből. Hogy azok utána miféle bolygóközi fizikával pattogtak a földön, az más kérdes, de összességében az Il-2 egy nagyon előremutató és konzekvens új szimulátor volt a megjelenésekor, míg a nagy füsttel égő Lock On egy elnehezült, nagyon konzervatív valami.
Sokat elárul az egészről, hogy a jelenlegi DCS bár már nagyon modern, de alapjaiban még mindig függ a Lock On Flaming Cliffs-ből, amiből kinőtte magát.
IL 2-vel magyar bajnokság is volt…
Me-109G2 vel dogfight.
A virtuális onlinewar(ok)-ről nem is beszélve(dinamikusan változó front stb), ahol s magyar virtuális századok(kiképzés, vizsga) a statban elég jól szerepeltek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Erről eszembe jut, hogy még a kétezres évek elején, amikor a Lock On fórumban követendő példaként hoztam fel az Il-2 forradalmi, valódi 3D-s kabinkialakítását (előtte nem volt ilyen), néhány hardcore Lock On fan visszaírt, hogy:
  • A Lock On gépeinek kabinbelsője is 3D-s, mert ha jobbra nézek, a jobboldali (sík) panelt látom, ha meg balra, akkor a baloldalit
  • De különben is, minek kell jobb grafika egy repülőszimulátorhoz?!
Bevallom nem emlékszem, hogy mennyire volt full 3Ds a IL-2FB.
A LOMAC kabinja Kb. ez volt.
A kabin modellje 3D volt, de én azt látom, hogy a többi szinte mind 2D skin volt akkor is.

4oWw0ab.png


Ez már 2014 óta ilyen, de hát sokat nem ér, mert nem klikkelhető, csak szebben néz ki, ráncfelvarrás.
06.jpg


Mindezt akkoriban, amikor a Lock On a maga messze elavultabb grafikai megoldásaival (melyek közt még a Szu-27 Flanker 1.0-hoz képest is volt visszalépés!)
Miben volt visszalépés? Mert én mindkettőt elővettem valamikor tavaly és nem éreztem a visszalépést grafikailag.
Játékmenet terén viszont bizony volt.
egy merő crash-halom volt
Most nem crash, de az, hogy egy mai gépen is 40-50 egységnél 1280x960-nál 50FPS tájára esik. Mintha a játékban nem lenne LOD kezelés. 20 mérföldre levő egységek irányába nézel és csökken az FPS.
Én ezt csak FPS radarnak szoktam hívni.

A Lock On-hoz meg volt a Loman/Modman nyakatekert, de borzalmasan szar editora. Mikor a MiG-29 fúvócső szkint megcsináltam… hát jópárszor kellett újrakezdenem.
A LOCMAC MI-je is sajnos teljesen buta. A világért sem hajlandó sokszor azt csinálni, amit kérnél.
Sajnos a DCS-nél sem jobb a helyzet.
A Sturmovik még olyan egyszerű megoldásokban is messze jobb volt, mint a Nap vakító hatása, vagy a vízfelület csillogása. Ezidőtájt a Lock On-ban a nap csak egy matt sárga korong volt, a víz meg egy kék lap.
Sőt, az MI-t is vakította tudtommal az Il-2-ben.
És az Il-2 non plus ultrája: a damage model. Első alkalom volt, hogy egy repülőszimulátorban darabokat lehet elhagyni a gépből. Hogy azok utána miféle bolygóközi fizikával pattogtak a földön, az más kérdes, de összességében az Il-2 egy nagyon előremutató és konzekvens új szimulátor volt a megjelenésekor, míg a nagy füsttel égő Lock On egy elnehezült, nagyon konzervatív valami.
A LOMAC iszonyatosan túl van becsülve. A Flanker 1.1 óta a játék szinte csak szebb grafikát kapott, meg új 3D modelleket és persze skineket.
Az alap Flankerhez képest azért már lettek végre single missionok sorából álló "hadjárat", de az F-22TAW, EF2000 és a Falcon 4.0 mellett még akkori szemmel, nemhogy ma az mondta, hogy "ezt mégis hogy"?

Szép volt a LOMAC, nagyon élvezetes volt bele repülni, de a környezet sivársága valami iszonyatos volt és értelmezhető nagyságú missionnál képregény volt. Amit persze a játékosnak kellett összerakni. Lényégben az alap kiadását soha nem fejezték be.

Ehhez képest az 1998-as F4.0-val is a TE-ben az ember percek alatt rakott össze multi flight koordinált package-ket, erre a mai napig képtelen a DCS.
A fegyverzetválasztás agyonkomplikált szar módját azok is ekézik, akik használják. A 90-es évek szimek használhatóságát nem éri el.

Sokat elárul az egészről, hogy a jelenlegi DCS bár már nagyon modern, de alapjaiban még mindig függ a Lock On Flaming Cliffs-ből, amiből kinőtte magát.
Amikor asszem maga Matt W. írta le, hogy a legnagyobb gond bármilyen din. hadjáratnál maga az MI, amit újra kéne írni, azért az elég durva...

IL 2-vel magyar bajnokság is volt…
Me-109G2 vel dogfight.
A virtuális onlinewar(ok)-ről nem is beszélve(dinamikusan változó front stb), ahol s magyar virtuális századok(kiképzés, vizsga) a statban elég jól szerepeltek.
A Flanker 2.x-szel és a LOMAC-kel is még talán.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 144
2 053
113
Lomac-il2 bajnokság két évben együtt volt… érdekes módon nem nagyon volt átfedés az indulokban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
11 340
43 763
113
Bevallom nem emlékszem, hogy mennyire volt full 3Ds a IL-2FB.
Teljesen. És nem csak az FB, mert az már 2003-as upgrade. A 2001-es legelső alapváltozatban is a natural head move-nál a kapcsolók, a célzókészülék és a bot is rendes 3D-s objektumok voltak.

Ezen felül volt már rendes földi követőnézet, ami a flyby-okhoz volt nagyon hasznos, főleg, ha műrepülést akartam a földről kiértékelni, eleve jobb volt a repülési fizikája és ami nagyon jó volt még, az a hangok fizikája.
A távoli robbanások mélyebbek voltak, a kamerához képest elhúzó gép hangjához meg leszimulálták a Doppler-effektust.
Apróságok, de ezek akkor nagyon menő dolognak számítottak és a DCS világában jó 15 évvel később sem volt még alap.

Ami pedig a Lock On vs Flanker 1.0 visszalépést illeti, a Flanker 1.0-ban és 1.5-ben vortex leválás a LERX-ről:



A Flanker 2.0 - 2.5 - Lock On sorozatban ez már nem volt meg és jóformán a DCS Hornet moduljáig kellett várni, hogy újra visszajöjjön és a többi modulon is elterjedjen.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Teljesen. És nem csak az FB, mert az már 2003-as upgrade. A 2001-es legelső alapváltozatban is a natural head move-nál a kapcsolók, a célzókészülék és a bot is rendes 3D-s objektumok voltak.

Ezen felül volt már rendes földi követőnézet, ami a flyby-okhoz volt nagyon hasznos, főleg, ha műrepülést akartam a földről kiértékelni, eleve jobb volt a repülési fizikája és ami nagyon jó volt még, az a hangok fizikája.
A távoli robbanások mélyebbek voltak, a kamerához képest elhúzó gép hangjához meg leszimulálták a Doppler-effektust.
Apróságok, de ezek akkor nagyon menő dolognak számítottak és a DCS világában jó 15 évvel később sem volt még alap.

Ami pedig a Lock On vs Flanker 1.0 visszalépést illeti, a Flanker 1.0-ban és 1.5-ben vortex leválás a LERX-ről:



A Flanker 2.0 - 2.5 - Lock On sorozatban ez már nem volt meg és jóformán a DCS Hornet moduljáig kellett várni, hogy újra visszajöjjön és a többi modulon is elterjedjen.
Tényleg több benne a 3D, se a skin felbontás alacsonyabb, de hát két éve ennyit számított még akkora.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 426
7 126
113
Erről eszembe jut, hogy még a kétezres évek elején, amikor a Lock On fórumban követendő példaként hoztam fel az Il-2 forradalmi, valódi 3D-s kabinkialakítását (előtte nem volt ilyen),

És az Il-2 non plus ultrája: a damage model. Első alkalom volt, hogy egy repülőszimulátorban darabokat lehet elhagyni a gépből. Hogy azok utána miféle bolygóközi fizikával pattogtak a földön, az más kérdes, de összességében az Il-2 egy nagyon előremutató és konzekvens új szimulátor volt a megjelenésekor, míg a nagy füsttel égő Lock On egy elnehezült, nagyon konzervatív valami.

Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 129
63 035
113
Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
Ezeket sem ismertem.
Az ős IL-2 vonalnak, akkor ma mi az, ami evolúciósan amúgy a leszármazottja, vagy legalább brand/IP tulajként?

Viszont, ha jól látom, ez Steam-en elérhető.
Eddig eszembe se jutott megnézni, hogy akkor a többi Jane's féle szimből mi van fent itt vagy GoG-on.