Általánosságban a repülőgép szimulátorokról

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 010
33 877
113
Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
Sajnos nem ismertem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
2 907
5 185
113
Ezeket sem ismertem.
Az ős IL-2 vonalnak, akkor ma mi az, ami evolúciósan amúgy a leszármazottja, vagy legalább brand/IP tulajként?

Szerintem az orosz 1c-nél voltak/vannak a jogok, mert ő volt a kiadó, a többiek csak fejlesztettek.

Elvileg az ős-Il-2 közvetlen leszáromazottja az Il-1 CLOD, csak annak a fejlesztője/menedzsere már nem az eredeti, zseniális Oleg Maddox (aki ebből a nagy siker után üzletileg kiszállt és max némi együttműködés volt a Gaijin féle War Thunderes csapatnak, de az teljesen külön cég, talán már az engine se ugyanaz, vagy rá se lehet ismerni).

A CLOD fejlesztését egy amerikai orosz(?), Luthier vitte, , ami talán ugyanaz az engine csak továbbfejlesztve, de ezt sikeresen elb*szta (túlvállalták magukat rengetek, részben értelmetlen, featurerel, ami ott van a motorban csak sose fejleszették le rendesen, kissé bloatware lett), Luthiert végül az elszálló határidők/költségek miatt kirúgták és a CLOD-ot nagyon félkész állapotban kiadták, olyan is lett.

A CLOD-ot utána felkarolta és rendberakta hosszú évek alatt egy elég profi amatőr modder csapat, főleg régi Il-2-es arcokból, rengeteget moddoltak rajta, rendberakták a netkódot stb. egy ideig nem hivatalosan ment, hiszen voltak szerzői jogi issue-k, mert belepiszkáltak a forráskódba, ami viszont ugye az 1C tulajdona, és erre semmilyen engedélyt nem adott nekik.

Luthier kickstarterrel a DCS-hez a WW2 vonalat, de azt is túlvállalta/elrontotta, és ami maradt abba az Eagle Dynamics próbál életet lehelni.

Közben egy másik asszem ős-Il-2 46 modder, Jason elindította az Il-2 Great Battles (Stalingrad/Moscow/Kuban/Bodenplatte, most épp jön a Normandy, meg a Tank Crew) sorozatot, ami egy teljesen új csapat és új engine, inkább csak szellemi örökös, de ez is az orosz 1C égisze alatt megy, orosz csapattal. Ők viszont nem vállalták túl magukat, kifejezetten szerényen indultak, voltak leegyszerűsítések, de az új részekből bejövő bevételből azóta fokozatosan eljutottak egy nagyon jó és főleg hangulatos szintre.

Egy ideig a CLOD-os modderek meg az Il-2GB csapat között volt némi feszkó, végül lett egy megegyezés a szellemi jogokról, az 1C hivatalosan is zöld utad adott nekik és ő lett kiadó, ezzel a szőnyeg alá lett söpörve vagy legalábbis fű alatt megy a feszkó, hogy ki a "true". Csinált az a csapat egy rendes céges Team Fusion néven és hivatalosan is kiadta a bugtalanított Il-2 CLOD Blitz néve, aztán egy önálló MTO kiegészítőt, a Tobrukot. Van jópár fanatikusa, mert tényleg jó featureök lettek volna, és nagyon mélyen próbáltak modellezni minden rendszert (szvsz tök fölöslegesen, mert annyira azért nem sok embert érdekel hogy 4. sz. hengerben kompresszióvesztés van). Ahogy elnézem, annyira azért nem népszerű mint az "új" széria, ahol masszív MP szerverek vannak, de a jogokat minden az 1C kiadó égisze alatt megy.

Viszont, ha jól látom, ez Steam-en elérhető. Eddig eszembe se jutott megnézni, hogy akkor a többi Jane's féle szimből mi van fent itt vagy GoG-on.

Hát, annyira nem érdemes ráfordulni, sajnos a maga idejében is megvoltak a hibái, ma már nem annyira nem durr.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
37 507
50 974
113
Szerintem az orosz 1c-nél voltak/vannak a jogok, mert ő volt a kiadó, a többiek csak fejlesztettek.

Elvileg az ős-Il-2 közvetlen leszáromazottja az Il-1 CLOD, csak annak a fejlesztője/menedzsere már nem az eredeti, zseniális Oleg Maddox (aki ebből a nagy siker után üzletileg kiszállt és max némi együttműködés volt a Gaijin féle War Thunderes csapatnak, de az teljesen külön cég, talán már az engine se ugyanaz, vagy rá se lehet ismerni).

A CLOD fejlesztését egy amerikai orosz(?), Luthier vitte, , ami talán ugyanaz az engine csak továbbfejlesztve, de ezt sikeresen elb*szta (túlvállalták magukat rengetek, részben értelmetlen, featurerel, ami ott van a motorban csak sose fejleszették le rendesen, kissé bloatware lett), Luthiert végül az elszálló határidők/költségek miatt kirúgták és a CLOD-ot nagyon félkész állapotban kiadták, olyan is lett.

A CLOD-ot utána felkarolta és rendberakta hosszú évek alatt egy elég profi amatőr modder csapat, főleg régi Il-2-es arcokból, rengeteget moddoltak rajta, rendberakták a netkódot stb. egy ideig nem hivatalosan ment, hiszen voltak szerzői jogi issue-k, mert belepiszkáltak a forráskódba, ami viszont ugye az 1C tulajdona, és erre semmilyen engedélyt nem adott nekik.

Luthier kickstarterrel a DCS-hez a WW2 vonalat, de azt is túlvállalta/elrontotta, és ami maradt abba az Eagle Dynamics próbál életet lehelni.

Közben egy másik asszem ős-Il-2 46 modder, Jason elindította az Il-2 Great Battles (Stalingrad/Moscow/Kuban/Bodenplatte, most épp jön a Normandy, meg a Tank Crew) sorozatot, ami egy teljesen új csapat és új engine, inkább csak szellemi örökös, de ez is az orosz 1C égisze alatt megy, orosz csapattal. Ők viszont nem vállalták túl magukat, kifejezetten szerényen indultak, voltak leegyszerűsítések, de az új részekből bejövő bevételből azóta fokozatosan eljutottak egy nagyon jó és főleg hangulatos szintre.

Egy ideig a CLOD-os modderek meg az Il-2GB csapat között volt némi feszkó, végül lett egy megegyezés a szellemi jogokról, az 1C hivatalosan is zöld utad adott nekik és ő lett kiadó, ezzel a szőnyeg alá lett söpörve vagy legalábbis fű alatt megy a feszkó, hogy ki a "true". Csinált az a csapat egy rendes céges Team Fusion néven és hivatalosan is kiadta a bugtalanított Il-2 CLOD Blitz néve, aztán egy önálló MTO kiegészítőt, a Tobrukot. Van jópár fanatikusa, mert tényleg jó featureök lettek volna, és nagyon mélyen próbáltak modellezni minden rendszert (szvsz tök fölöslegesen, mert annyira azért nem sok embert érdekel hogy 4. sz. hengerben kompresszióvesztés van). Ahogy elnézem, annyira azért nem népszerű mint az "új" széria, ahol masszív MP szerverek vannak, de a jogokat minden az 1C kiadó égisze alatt megy.



Hát, annyira nem érdemes ráfordulni, sajnos a maga idejében is megvoltak a hibái, ma már nem annyira nem durr.
Huh, akkor ezt majd blokdiagrammon megpróbálom felrajzolni majd, mert valahol majd meg kell említeni azért ezt is.