• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Bevallom nem emlékszem, hogy mennyire volt full 3Ds a IL-2FB.
Teljesen. És nem csak az FB, mert az már 2003-as upgrade. A 2001-es legelső alapváltozatban is a natural head move-nál a kapcsolók, a célzókészülék és a bot is rendes 3D-s objektumok voltak.

Ezen felül volt már rendes földi követőnézet, ami a flyby-okhoz volt nagyon hasznos, főleg, ha műrepülést akartam a földről kiértékelni, eleve jobb volt a repülési fizikája és ami nagyon jó volt még, az a hangok fizikája.
A távoli robbanások mélyebbek voltak, a kamerához képest elhúzó gép hangjához meg leszimulálták a Doppler-effektust.
Apróságok, de ezek akkor nagyon menő dolognak számítottak és a DCS világában jó 15 évvel később sem volt még alap.

Ami pedig a Lock On vs Flanker 1.0 visszalépést illeti, a Flanker 1.0-ban és 1.5-ben vortex leválás a LERX-ről:



A Flanker 2.0 - 2.5 - Lock On sorozatban ez már nem volt meg és jóformán a DCS Hornet moduljáig kellett várni, hogy újra visszajöjjön és a többi modulon is elterjedjen.
 
M

molnibalage

Guest
Teljesen. És nem csak az FB, mert az már 2003-as upgrade. A 2001-es legelső alapváltozatban is a natural head move-nál a kapcsolók, a célzókészülék és a bot is rendes 3D-s objektumok voltak.

Ezen felül volt már rendes földi követőnézet, ami a flyby-okhoz volt nagyon hasznos, főleg, ha műrepülést akartam a földről kiértékelni, eleve jobb volt a repülési fizikája és ami nagyon jó volt még, az a hangok fizikája.
A távoli robbanások mélyebbek voltak, a kamerához képest elhúzó gép hangjához meg leszimulálták a Doppler-effektust.
Apróságok, de ezek akkor nagyon menő dolognak számítottak és a DCS világában jó 15 évvel később sem volt még alap.

Ami pedig a Lock On vs Flanker 1.0 visszalépést illeti, a Flanker 1.0-ban és 1.5-ben vortex leválás a LERX-ről:



A Flanker 2.0 - 2.5 - Lock On sorozatban ez már nem volt meg és jóformán a DCS Hornet moduljáig kellett várni, hogy újra visszajöjjön és a többi modulon is elterjedjen.
Tényleg több benne a 3D, se a skin felbontás alacsonyabb, de hát két éve ennyit számított még akkora.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Erről eszembe jut, hogy még a kétezres évek elején, amikor a Lock On fórumban követendő példaként hoztam fel az Il-2 forradalmi, valódi 3D-s kabinkialakítását (előtte nem volt ilyen),

És az Il-2 non plus ultrája: a damage model. Első alkalom volt, hogy egy repülőszimulátorban darabokat lehet elhagyni a gépből. Hogy azok utána miféle bolygóközi fizikával pattogtak a földön, az más kérdes, de összességében az Il-2 egy nagyon előremutató és konzekvens új szimulátor volt a megjelenésekor, míg a nagy füsttel égő Lock On egy elnehezült, nagyon konzervatív valami.

Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
 
M

molnibalage

Guest
Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
Ezeket sem ismertem.
Az ős IL-2 vonalnak, akkor ma mi az, ami evolúciósan amúgy a leszármazottja, vagy legalább brand/IP tulajként?

Viszont, ha jól látom, ez Steam-en elérhető.
Eddig eszembe se jutott megnézni, hogy akkor a többi Jane's féle szimből mi van fent itt vagy GoG-on.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az Il-2 előtt pár évvel (1998) azért volt a Jane's WW2 Fighters, amiben ezek (full 3d kabin, szétlőhető, leszakadó darabok) már megvoltak, az összmegvalósítás azonban valahogy sosem állt össze sem a repmodell, sem a helyszín. A maga idejében a grafika is elképesztő volt, az akkori kezdetleges intel 3d kártyám nem is bírta.


Viszont volt benne egy tök jó feature, ami azóta sincs sehol, egy virtuális múzeum a repülhető típusokról, részletes műszaki leírás (természetesen Janes könyvekből), és minden típushoz egy, azt repülő ásszal készített interjú videó.


Aztán jött az Il-2 és kb. zárójelbe tett mindent. Baromi jó volt szinte mindennek a modellezése, a grafika a megjelenéskor köröket vert mindenre, szuperul futott, jó volt a netkód. A sorozat végére pedig töménytelen repülhető gép lett, pedig eredetileg nem is terveztek mást, mint hogy lehet repülni a legendás Il-2-t. Aztán azért legyenek benne repülhető orosz vadászok is, na jó, akkor már német vadászok is, na jó, akkor már legyen német bombázó is, sőt miért ne adjuk hozzá a Lend Lease gépeket, meg akkor már az összes szövi gépet is, meg jöhetnek a japánok, plusz mivel szinte kifogytuk repülhető típusokból, legyenek benne az "1946-os szalvétán, ebédszünetben tervezett" típusok is.

Az Il-2 a maga idején , sőt a mai napig is vállalható. Ha jól tudom, a War Thunder is az eredeti Il2 erősen felpimpelt enginejét használja. A közvetlen utódja, a CLOD viszont nagy csalódás volt, az Il2-es modder közösségből kinőtt Luthier képtelen volt menedzselni a nagyralátó terveket, tele volt buggal, grafikán, damage modell részletességén nem igazán hozott sok újat, és a gépek fizikája a repmodellen túl (földön, vagy levegőben ütközések interakciója) sem fejlődőtt szinte semmit, ta csatorna is baromi unalmas helyszín.
Sajnos nem ismertem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Ezeket sem ismertem.
Az ős IL-2 vonalnak, akkor ma mi az, ami evolúciósan amúgy a leszármazottja, vagy legalább brand/IP tulajként?

Szerintem az orosz 1c-nél voltak/vannak a jogok, mert ő volt a kiadó, a többiek csak fejlesztettek.

Elvileg az ős-Il-2 közvetlen leszáromazottja az Il-1 CLOD, csak annak a fejlesztője/menedzsere már nem az eredeti, zseniális Oleg Maddox (aki ebből a nagy siker után üzletileg kiszállt és max némi együttműködés volt a Gaijin féle War Thunderes csapatnak, de az teljesen külön cég, talán már az engine se ugyanaz, vagy rá se lehet ismerni).

A CLOD fejlesztését egy amerikai orosz(?), Luthier vitte, , ami talán ugyanaz az engine csak továbbfejlesztve, de ezt sikeresen elb*szta (túlvállalták magukat rengetek, részben értelmetlen, featurerel, ami ott van a motorban csak sose fejleszették le rendesen, kissé bloatware lett), Luthiert végül az elszálló határidők/költségek miatt kirúgták és a CLOD-ot nagyon félkész állapotban kiadták, olyan is lett.

A CLOD-ot utána felkarolta és rendberakta hosszú évek alatt egy elég profi amatőr modder csapat, főleg régi Il-2-es arcokból, rengeteget moddoltak rajta, rendberakták a netkódot stb. egy ideig nem hivatalosan ment, hiszen voltak szerzői jogi issue-k, mert belepiszkáltak a forráskódba, ami viszont ugye az 1C tulajdona, és erre semmilyen engedélyt nem adott nekik.

Luthier kickstarterrel a DCS-hez a WW2 vonalat, de azt is túlvállalta/elrontotta, és ami maradt abba az Eagle Dynamics próbál életet lehelni.

Közben egy másik asszem ős-Il-2 46 modder, Jason elindította az Il-2 Great Battles (Stalingrad/Moscow/Kuban/Bodenplatte, most épp jön a Normandy, meg a Tank Crew) sorozatot, ami egy teljesen új csapat és új engine, inkább csak szellemi örökös, de ez is az orosz 1C égisze alatt megy, orosz csapattal. Ők viszont nem vállalták túl magukat, kifejezetten szerényen indultak, voltak leegyszerűsítések, de az új részekből bejövő bevételből azóta fokozatosan eljutottak egy nagyon jó és főleg hangulatos szintre.

Egy ideig a CLOD-os modderek meg az Il-2GB csapat között volt némi feszkó, végül lett egy megegyezés a szellemi jogokról, az 1C hivatalosan is zöld utad adott nekik és ő lett kiadó, ezzel a szőnyeg alá lett söpörve vagy legalábbis fű alatt megy a feszkó, hogy ki a "true". Csinált az a csapat egy rendes céges Team Fusion néven és hivatalosan is kiadta a bugtalanított Il-2 CLOD Blitz néve, aztán egy önálló MTO kiegészítőt, a Tobrukot. Van jópár fanatikusa, mert tényleg jó featureök lettek volna, és nagyon mélyen próbáltak modellezni minden rendszert (szvsz tök fölöslegesen, mert annyira azért nem sok embert érdekel hogy 4. sz. hengerben kompresszióvesztés van). Ahogy elnézem, annyira azért nem népszerű mint az "új" széria, ahol masszív MP szerverek vannak, de a jogokat minden az 1C kiadó égisze alatt megy.

Viszont, ha jól látom, ez Steam-en elérhető. Eddig eszembe se jutott megnézni, hogy akkor a többi Jane's féle szimből mi van fent itt vagy GoG-on.

Hát, annyira nem érdemes ráfordulni, sajnos a maga idejében is megvoltak a hibái, ma már nem annyira nem durr.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Szerintem az orosz 1c-nél voltak/vannak a jogok, mert ő volt a kiadó, a többiek csak fejlesztettek.

Elvileg az ős-Il-2 közvetlen leszáromazottja az Il-1 CLOD, csak annak a fejlesztője/menedzsere már nem az eredeti, zseniális Oleg Maddox (aki ebből a nagy siker után üzletileg kiszállt és max némi együttműködés volt a Gaijin féle War Thunderes csapatnak, de az teljesen külön cég, talán már az engine se ugyanaz, vagy rá se lehet ismerni).

A CLOD fejlesztését egy amerikai orosz(?), Luthier vitte, , ami talán ugyanaz az engine csak továbbfejlesztve, de ezt sikeresen elb*szta (túlvállalták magukat rengetek, részben értelmetlen, featurerel, ami ott van a motorban csak sose fejleszették le rendesen, kissé bloatware lett), Luthiert végül az elszálló határidők/költségek miatt kirúgták és a CLOD-ot nagyon félkész állapotban kiadták, olyan is lett.

A CLOD-ot utána felkarolta és rendberakta hosszú évek alatt egy elég profi amatőr modder csapat, főleg régi Il-2-es arcokból, rengeteget moddoltak rajta, rendberakták a netkódot stb. egy ideig nem hivatalosan ment, hiszen voltak szerzői jogi issue-k, mert belepiszkáltak a forráskódba, ami viszont ugye az 1C tulajdona, és erre semmilyen engedélyt nem adott nekik.

Luthier kickstarterrel a DCS-hez a WW2 vonalat, de azt is túlvállalta/elrontotta, és ami maradt abba az Eagle Dynamics próbál életet lehelni.

Közben egy másik asszem ős-Il-2 46 modder, Jason elindította az Il-2 Great Battles (Stalingrad/Moscow/Kuban/Bodenplatte, most épp jön a Normandy, meg a Tank Crew) sorozatot, ami egy teljesen új csapat és új engine, inkább csak szellemi örökös, de ez is az orosz 1C égisze alatt megy, orosz csapattal. Ők viszont nem vállalták túl magukat, kifejezetten szerényen indultak, voltak leegyszerűsítések, de az új részekből bejövő bevételből azóta fokozatosan eljutottak egy nagyon jó és főleg hangulatos szintre.

Egy ideig a CLOD-os modderek meg az Il-2GB csapat között volt némi feszkó, végül lett egy megegyezés a szellemi jogokról, az 1C hivatalosan is zöld utad adott nekik és ő lett kiadó, ezzel a szőnyeg alá lett söpörve vagy legalábbis fű alatt megy a feszkó, hogy ki a "true". Csinált az a csapat egy rendes céges Team Fusion néven és hivatalosan is kiadta a bugtalanított Il-2 CLOD Blitz néve, aztán egy önálló MTO kiegészítőt, a Tobrukot. Van jópár fanatikusa, mert tényleg jó featureök lettek volna, és nagyon mélyen próbáltak modellezni minden rendszert (szvsz tök fölöslegesen, mert annyira azért nem sok embert érdekel hogy 4. sz. hengerben kompresszióvesztés van). Ahogy elnézem, annyira azért nem népszerű mint az "új" széria, ahol masszív MP szerverek vannak, de a jogokat minden az 1C kiadó égisze alatt megy.



Hát, annyira nem érdemes ráfordulni, sajnos a maga idejében is megvoltak a hibái, ma már nem annyira nem durr.
Huh, akkor ezt majd blokdiagrammon megpróbálom felrajzolni majd, mert valahol majd meg kell említeni azért ezt is.
 
M

molnibalage

Guest
Ha valakit esetleg érdekel a BMS4 jövője.

some time ago I talked that we would try to release 4.36 around February 2022. Well, of course I was wrong. Despite all our efforts, there were several serious issues that we had to take care of, so this delayed us a bit. But we tried, very hard :)

The good news is that we have been doing some regular tests: MP flights with 4 to 10 people. We did find some weirdness, but CTDs are rare. The ones we found, we fixed.

We are now entering freeze mode. Only critical issues will go in. We will enter a phase now where more testing and less coding will be done to get this thing out ASAP.

Regarding some speculation I read here, I will say again: there are no big graphics improvements (nor other aircraft avionics). There are new models, textures, some avionic changes, special effects etc. But the real changes are under the hood: better ATC, smarter AI, new refueling and some tuning here and there. Also 4.36 prepares BMS for what I consider a bigger jump, 4.37. But that is a bit far away yet (at least a year). And I'm not a good person to talk about it since I focused on 4.36 only. Other coders are more familiar than I am with 4.37.

If other team members want to add specific details to what was added in this next version, please be my guest here.

Regarding the deadline, thinking realistically, I think we will release in mid March. We will see how testing goes now. Meanwhile, enjoy 4.35 U3 :)
 
  • Tetszik
Reactions: Horizon
M

molnibalage

Guest
Készül a 6. rész.
Ezt anno nagyon terjedelemesen írtam meg, ezért csak ráncfelvarrás kell neki, így nagyon hamar el tud készülni.
Viszont a 7. rész a kb. a jóégtudja mikor jön. Ahhoz repkedni is kéne egy csomót és nulláról írni meg több játékot is.
A mostani tempómat és elfoglaltságokat nézve kb. az év végén lehet csak reális.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
M

molnibalage

Guest
Képek





https://youtu.be/ExRpFLgt60U




 
M

molnibalage

Guest
A Balkán helyszín magasból elég faszán tud kinézni...

 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75