Altay (Otokar,Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
https://www.armyrecognition.com/def...ore_dv27k_engine_to_power_its_altay_tank.html

A törökök Dél-Koreai motort és erőátvitelt tesznek az Altay első szériájába amíg a hazai motorfejlesztési gondok rendeződnek.

Tök jó, hogy a motort is kínkeservesen sikerült kifejleszteniük, a sebváltót meg tudtom szerint még mindig semennyire a Dél-Koreaiaknak...

Ilyenkor látszik, hogy nagyon mókás azzal kérkedni, hogy saját harckocsit fejlesztünk, de azért nem olyan egyszerű dolog ez...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 774
30 544
113
Tök jó, hogy a motort is kínkeservesen sikerült kifejleszteniük, a sebváltót meg tudtom szerint még mindig semennyire a Dél-Koreaiaknak...

Ilyenkor látszik, hogy nagyon mókás azzal kérkedni, hogy saját harckocsit fejlesztünk, de azért nem olyan egyszerű dolog ez...
Mondjuk a pakik álitolag elégedettek az uki (harkovi) hk motorral.Más meg szidja.
Promojuk szerint a legujabb ellendugósuk már 1800 le.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Biztos ez?
IVECO hk motorja az MTU licenc.Nem adhatja el német hozzájárulás nélkül.
Mondjuk nem ez lenne az első eset,hogy egy ország igy kerüli meg a saját maga hozta embargót.....
Biztos ez? Nem kevered a váltóval, ami ZF termék és licencben gyártja az IVECO?
A motor elvileg Fiat/IVECO fejlesztés, egy moduláris család (V6-8-12) része és V6-os változat van a Centauroban és a Dardoban is.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 774
30 544
113
Biztos ez?

Biztos ez? Nem kevered a váltóval, ami ZF termék és licencben gyártja az IVECO?
A motor elvileg Fiat/IVECO fejlesztés, egy moduláris család (V6-8-12) része és V6-os változat van a Centauroban és a Dardoban is.
Igen.MTU.Ez ugyanaz a motorcsalád,aminek a Leo 2ben lévő motor is a tagja.Csak olasz kivitelben.
Különben az IVECO részben német.Ulmban gyártják a kamionokat,konkrétan onnan hoztam el IVECO vontatot,többször is,és a német seregnek is ott gyártják az IVECO katonai tehergépeket.Ez volt a néhai Magirus Deutze gyár.Eleinte úgy is hivták,hogy IVECO-Magirus,az olasz részt meg IVECO-Fiatnak.Francia rész meg a buszokat csinálta.A jugó TAM,dél-afrikai SAMIL sorozat példul Magirus licenc.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
IVECO hk motorja az MTU licenc.Nem adhatja el német hozzájárulás nélkül.
Erre tudnál adni egy linket? Én úgy tudom, hogy az 1600 lovas motorjuk a Fiat-Iveco V12 MTCA új, 30 000 ccm-es változata.
Maga az MTCA egy 520 lóerős, 12,9 literes V6, (pár évvel később ebből lesz a legendás Cursor család ) ami az Iveco aifo 8000 sorozat tagja. Ezek mezőgazdasági és ipari felhasználásra készülő motorok, gyakran alkalmazzák őket statikus motorként generátorokban, de megtalálhatóak a New Holland és Case traktorokban is.
Az Ariate 1200 lóerős változata gyakorlatilag 2 ilyen motor összefűzve. Ugye nem véletlen 25, 8 liter meg V12. Így gyakorlatilag rengeteg alkatrészben megegyezik mondjuk a Dardo meg az Ariate motorja.
Az 1600 lovas Ariate motor pedig ennek a motornak a 30 000 CCM-re felfúrt és sok mindenben (például befecskendező rendszer, hűtés) áttervezett változata.
Másrészről sem gondolom, hogy az Iveco-Fiat rá lenne szorulva az MTU-ra, hiszen 15 éve is létezett már a Vector család, amiben megtalálható akár a 40 literes V-16, 2000 lóerővel, 7400 Nm maximális nyomatékkal 1200 fordulatnál.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Igen.MTU.Ez ugyanaz a motorcsalád,aminek a Leo 2ben lévő motor is a tagja.Csak olasz kivitelben.
Különben az IVECO részben német.Ulmban gyártják a kamionokat,konkrétan onnan hoztam el IVECO vontatot,többször is,és a német seregnek is ott gyártják az IVECO katonai tehergépeket.Ez volt a néhai Magirus Deutze gyár.Eleinte úgy is hivták,hogy IVECO-Magirus,az olasz részt meg IVECO-Fiatnak.Francia rész meg a buszokat csinálta.A jugó TAM,dél-afrikai SAMIL sorozat példul Magirus licenc.
Semmilyen forrást nem találtam, ami akár csak említés szintjén is alátámasztaná ezt. Félreolvashattad.

Meg igazából, ha MTU eredetű lenne... felmerül a kérdés, mért nem magát a Leo 2 MB 873-ját gyártották, mért szórakoztak egy alacsonyabb teljesítményű motorral, a bevált és megbízható, régóta gyártásban lévővel szemben?
 
  • Tetszik
Reactions: papi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 774
30 544
113
Erre tudnál adni egy linket? Én úgy tudom, hogy az 1600 lovas motorjuk a Fiat-Iveco V12 MTCA új, 30 000 ccm-es változata.
Maga az MTCA egy 520 lóerős, 12,9 literes V6, (pár évvel később ebből lesz a legendás Cursor család ) ami az Iveco aifo 8000 sorozat tagja. Ezek mezőgazdasági és ipari felhasználásra készülő motorok, gyakran alkalmazzák őket statikus motorként generátorokban, de megtalálhatóak a New Holland és Case traktorokban is.
Az Ariate 1200 lóerős változata gyakorlatilag 2 ilyen motor összefűzve. Ugye nem véletlen 25, 8 liter meg V12. Így gyakorlatilag rengeteg alkatrészben megegyezik mondjuk a Dardo meg az Ariate motorja.
Az 1600 lovas Ariate motor pedig ennek a motornak a 30 000 CCM-re felfúrt és sok mindenben (például befecskendező rendszer, hűtés) áttervezett változata.
Másrészről sem gondolom, hogy az Iveco-Fiat rá lenne szorulva az MTU-ra, hiszen 15 éve is létezett már a Vector család, amiben megtalálható akár a 40 literes V-16, 2000 lóerővel, 7400 Nm maximális nyomatékkal 1200 fordulatnál.
Cursor S6-és legendásan szar.Elötte volt egy V8 motorja az IVECO fiatnak,na az tényleg egy nagyon jó motor volt.Agyon se lehetett ütni.
Haditechnika anno mindegyik járművet ismertette,és ott olvastam,amit most neten is bizton ki lehet(ne) keresni-mert fentvannak a régi számok a neten.De több helyen is olvastam.
Ha jol emlékszem,a saját motor túl drága lett,és nem birta a gyűrődést.(IVECO.....Cursor motorok is hullottak,mint a legyek)
Mindenesetre az MTCAt az MTU egy helyi módoasitott változatának irták mindenhol.Turcsányi hk-k fejlődéséről irt tanulmányában is ezt irta.
Hk motor és a munkagépmotor azért nem ugyanaz.Majd meglátjuk,hogy a Liebherr motorok hogy fognak beválni.(szerintem jol,azért az utóbbi 30 évben rengeteget fejlődőtt a teknyika.De 30 éve egy polgári motornak semmi keresnivalója nem volt egy nehéz hk-ban)
Mondjuk a zsidó T55ösökröl is kiderült,hogy csak kevésbe került Continentál motor,többségében DD motort kaptak,miközben én úgy tudtam,hogy mind az elöbbit kapta......
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Haditechnika anno mindegyik járművet ismertette,és ott olvastam,amit most neten is bizton ki lehet(ne) keresni-mert fentvannak a régi számok a neten.De több helyen is olvastam.
Mielőtt írtam rászántam vagy fél órát és nem találtam semmit. Mondtam már, hogy óvatosan az "özönvíz" előtti forrásokkal, mert gyakran vettek át egy forrásból faszságot, amit nem tudtak ellenőrizni.
Igazából, ha MTU lenne, akkor az EuroPowerPack lett volna a logikus választás.
Cursor S6-és legendásan szar.Elötte volt egy V8 motorja az IVECO fiatnak,na az tényleg egy nagyon jó motor volt.Agyon se lehetett ütni.
Bár nem ide tartozik, de arról a Cursor motorról beszélünk, ami a teherszállítás területén úttörőnek számított a kilencvenes évek végén, többször lett az év motorja és még a mostoha ausztrál körülmények között is egy kedvelt motornak számít.

Altay. Úgy tudom, hogy az Iveco a törököknek a Vector 12, 1500 lovas változatát is kínálgatja, felmerült az is, hogy az Ariete az MLU (Mid-Life Upgrade) csomagban ezt kapna, mert ez a motor nagyon sok alkatrészben egyezik a Centauro II. Vector 8 motorjával.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 774
30 544
113
Mielőtt írtam rászántam vagy fél órát és nem találtam semmit. Mondtam már, hogy óvatosan az "özönvíz" előtti forrásokkal, mert gyakran vettek át egy forrásból faszságot, amit nem tudtak ellenőrizni.
Igazából, ha MTU lenne, akkor az EuroPowerPack lett volna a logikus választás.

Bár nem ide tartozik, de arról a Cursor motorról beszélünk, ami a teherszállítás területén úttörőnek számított a kilencvenes évek végén, többször lett az év motorja és még a mostoha ausztrál körülmények között is egy kedvelt motornak számít.

Altay. Úgy tudom, hogy az Iveco a törököknek a Vector 12, 1500 lovas változatát is kínálgatja, felmerült az is, hogy az Ariete az MLU (Mid-Life Upgrade) csomagban ezt kapna, mert ez a motor nagyon sok alkatrészben egyezik a Centauro II. Vector 8 motorjával.
Turcsányi 2000 utám irta a összefoglaló tanulmányát.Most meg tanszékvezető tanár az NKE-n.
Hát,nem tudom hány dijat nyert a Cursor motor,de azt tapasztalatbol mondom,hogy egy szarrakat volt.Fürge volt-üresen.De 350-400k km körül 10 autóbol 8ban kihalt a motor.Nagyon nem volt húzása,dombot nem szerette.Ezér volt olaszIFA a beceneve.Papiron volt az csak jó,valóságban nem.Az Euro 6os motorja viszont jó lett az IVECOnak.(különben most kaptam új Mercit.Full extrás,minus a kamera visszapillanto-ADRes autón hállaisten az tilos.És hállistennek ki lehet kapcsolni azt a szuper vezetéssegitő rendszereit is,mert még igencsak volna rajtuk mit fejleszteni.És a kollégák is igy vannak vele,nemcsak én)
Hogy ma már a VECTOR motor 30 évvel a Centauro I és az Arite hk születése után már esetleg tényleg olasz,az meglehet.Bár az IVECO alapbol félig német cég.
Különben meg szemmel láthatóan sokkal szélesebb ismereteid vannak a motorok terén,mint nekem.Általánosságban én elmondom,hogy mit tudok a dologrol.Te meg kijavitod,ha rosszul tudom.Gyanitom,hogy 10esetből 9szer neked lesz igazad.
Avagy ahogy Csodabogár mondotta
-Én csak vezetem a tankot,azt nem tudom,hogy mitől megy :)
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Turcsányi 2000 utám irta a összefoglaló tanulmányát.Most meg tanszékvezető tanár az NKE-n.
Csúnya leszek, de tőlem a dalai láma is írhatja, ha nem kerül máshonnan megerősítésre az infó. Gondolom akkoriban nem lehetett egyszerű megbízható (és emberi nyelven íródott :D ) forrást találni az egzotikusabb tankokról, mint az Ariete... Haditechnikás cikkben meg átvették a fals infót Turcsányitól. Nem az első alkalom és nem is az utolsó.

Találtam egy ezeréves (de talán a legrészletesebb, amit eddig elő sikerült kukázni a sok spagetti receptből) olasz leírást, ahol azt írja a szerző, hogy a motor teljesen hazai tervezésű és gyártású.

Gondoltátok volna, hogy először C1 TRICOLORE-nak nevezték el a tankot? :D És, ha jól értem, az egy példányra eső átlagár kicsivel volt csak több, mint 2,91 millió euró (2001-es adat).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Az olaszok ezt írják a saját motorukról:

"A Kos első verziójára telepített erőforrás egy 12 V-os IVECO / FIAT MTCA (Modular TurboCompresso Aftercooler) motorból áll, amely egy IVECO / ZF LG-3000 sebességváltóval van összekapcsolva. A motor koncepciójában és felépítésében teljesen nemzeti; a „V-12 MTCA” 12 hengerrel rendelkezik 90 ° V-os, négyütemű közvetlen befecskendezéssel, két turbóval feltöltve minden hengerparton, utóhűtéses hőcserélőkkel ellátva; a motor 1200 Hp folyamatos teljesítményt és 1300 Hp (956 Kw) maximális teljesítményt képes kifejezni 2300 fordulat / perc sebesség mellett. A maximális kifejezhető forgatónyomaték 4615 Nn 1600 fordulat / perc sebesség mellett. Ez a motor a moduláris dízelmotorok családjába tartozik, amelyet az IVECO fejlesztett ki az EI-ben üzemelő összes páncélozott jármű számára: ez a család magában foglalja a
A FIAT-IVECO motor dízelüzemű, de az EI értékeli a NATO szabványos kerozin-JP8-ra való áttérés lehetőségét, amely garantálja a motor nagyobb teljesítményét és a szennyező anyagok jelentős csökkenését.
A sebességváltó a ZF LSG-3000 hidrodinamikai típus, nyomatékátalakítóval és integrálva van a kormányrendszerrel. Négy előre- és két hátrameneti fokozata van. Meghibásodás esetén mechanikus vezérlés áll rendelkezésre az elülső és a hátrameneti fokozat, valamint a rúgóberendezés behelyezéséhez, amely lehetővé teszi, hogy mindig elérje a maximális forgatónyomatékot, mielőtt magasabb fokozatba kapcsol. A kormányzást elektromosan vezérli egy vezérlőegység, amely a kocsi különféle dinamikus paraméterei alapján biztosítja a legmegfelelőbb sebességfokozat automatikus bekapcsolását a különböző mozgási helyzetekben. Három különböző kormányzási szint lehetséges, plusz a kocsi forgatása önmagában."