Antonov An-124 Ruslan "Condor"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 055
24 872
113
SEOSAT-Ingenio starts its journey to space...





 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 055
24 872
113

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 250
3 790
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Felszállás közben hajtóműhiba: https://www.airlive.net/breaking-a-...sion-following-an-uncontained-engine-failure/

A pályáról lefutott Novoszibirszkben és az orrfutó is becsuklott.

Úgy nézem a hajtóműnek valamelyik kompresszor-fokozata robbanhatott szét, annak a szétrepülő darabjai csinálták a gépen a rombolásokat, sérüléseket. Nagy szerencséjük volt hogy tüzelőanyag-tartályrekesz valószínűleg nem kapott ilyen "repeszt", azért nem gyulladtak ki mert nem folyt a keró a gépből.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 065
35 532
113
Úgy nézem a hajtóműnek valamelyik kompresszor-fokozata robbanhatott szét, annak a szétrepülő darabjai csinálták a gépen a rombolásokat, sérüléseket. Nagy szerencséjük volt hogy tüzelőanyag-tartályrekesz valószínűleg nem kapott ilyen "repeszt", azért nem gyulladtak ki mert nem folyt a keró a gépből.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and fishbed

sequadon

Active Member
2013. december 7.
344
163
43
Itt egy videó a teljes leszállásról.


Nem jöttek hosszúra, pedig viszonylag alacsonyan kellett visszafordulniuk.
Amit nem értek, hogy miért nem tudtak megállni? Nyilván tele volt a tank, nem volt idő leengedni. Alig lassul a földetérés után.
Sugárféket nyilván csak a megmarad 3 hajtóművön lehet nyitni, de Boki videóján sem látni hogy használták volna.
Illetve mi okozta a jobb oldali sérüléseket?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and fishbed

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
352
719
93
Itt egy videó a teljes leszállásról.


Nem jöttek hosszúra, pedig viszonylag alacsonyan kellett visszafordulniuk.
Amit nem értek, hogy miért nem tudtak megállni? Nyilván tele volt a tank, nem volt idő leengedni. Alig lassul a földetérés után.
Sugárféket nyilván csak a megmarad 3 hajtóművön lehet nyitni, de Boki videóján sem látni hogy használták volna.
Illetve mi okozta a jobb oldali sérüléseket?
Vlsz a gepen keresztül szallo fokozat darabjai. Itt is nagyobb a kimeneti nyilas mint a bemeneti. Mint wgy fegyvernel.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Itt egy videó a teljes leszállásról.


Nem jöttek hosszúra, pedig viszonylag alacsonyan kellett visszafordulniuk.
Amit nem értek, hogy miért nem tudtak megállni? Nyilván tele volt a tank, nem volt idő leengedni. Alig lassul a földetérés után.
Sugárféket nyilván csak a megmarad 3 hajtóművön lehet nyitni, de Boki videóján sem látni hogy használták volna.
Illetve mi okozta a jobb oldali sérüléseket?
Ha egy nagy sebességgel forgó turbina- vagy kompresszortárcsa törik szét és repül be a törzsbe, az a másik oldalon ki is megy - hacsak nem valami páncélozott vagy masszívabb cucc volt a törzsben a teher amiben elakadna! Néhány mm-es durállemez egy ilyen kirepülő hajtómű-alkatrésznek nem akadály, annyi mintha újságpapírból lenne a burkolat és csúzlival csapágygolyót küldenék rá.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
344
163
43
A kérdéseimre meg is vannak a válaszok.

Friss infók a Ruszlán balesetről, interjút adott a gép kapitánya:

A hajtóműből kirepülő darabok átszakították a gép törzsének túloldalát is, károkat okozott az elektromos rendszerekben is
A repülőgép annak ellenére irányítható maradt, hogy a fedélzeten megszűnt az áramellátás, nem működött a fékrendszer, a sugárfordítók, a műszerek és a kommunikációs rendszer sem
A túlfutás elkerülhetetlen volt a fékrendszer működésképtelensége miatt

Részletek, fotók, videók: https://airportal.hu/balesetet-szenvedett-a-volga-dnepr-antonov-an-124-ruslan-gepe-novosibirskben/
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 966
25 889
113
Madarak kerültek a hajtómübe.



1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 799
17 786
113
1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.

Elgondolkoztak:) ha jól emlékszem pl az A380 hajtóművei már úgy vannak tervezve,hogy ilyen esetben a hajtómű szerkezete burkolta megfogja a szétrepulő hajtómű "darabokat".De ha emel erre jár akkor megszakérti a témát:).
 
  • Tetszik
Reactions: dudi