1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-124 Ruslan "Condor"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Hejj, de szép is lenne :)
     
    silurusglanis, fishbed and ghostface like this.
  2. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Mint egy nagy madár
    [​IMG]
     
    Python, ghostface and wolfram like this.
  3. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    fishbed, Luthero and ghostface like this.
  4. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    fishbed and boki like this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Rá vannak kényszerülve, mert gyártás hiányában idővel egyik országnak sem marad használható óriás szállítógépe.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

     
    fishbed likes this.
  7. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Python, fishbed and fip7 like this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

     
    fishbed likes this.
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Mit takar a "mély modernizáció"? - Esetleg a sárkányszerkezet élettartamát is növelték? /Mint pl. az amik a Galaxy esetében./
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Olyan a lemezelése, mintha parketta lécek lennének leglettelve.
     
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
    Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
    Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.

    Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
    Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
    És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
    Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
    Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
    Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
    De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?
     
    endre and fishbed like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member


    Csak ebbe a gépbe kerül az a hajtómű vagy az összes leendő orosz nagy gépbe?
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Eredetileg a közös orosz-kínai szélestörzsü utasszállítóhoz tervezik. De kiválthatja az Il-76 4 hajtómüvét 2-re, Il-476, Il-478 és Il-96-hoz is jól lenne.
     
    endre, fishbed and fip7 like this.
  16. joker

    joker Well-Known Member

    PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Nem kell izgulni, a közeli jövőben (10 év) nem lesz új Ruszlan építve.:)
     
    endre likes this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha kisebb a fogyasztása akkor semmit nem ront mert kevesebb keró kell ugyan annyi távra azaz több lehet a hasznos teher.10%-ot szerintem így ki lehet egyenlíteni.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mivel a PD-14 a PD-35-höz képest csak annyival van előrébb, hogy pár példányban már létezik, nem hinném, hogy kedvező alternatíva lenne. Pláne nem úgy, hogy egyből hat darabot akarnak a négy helyett alkalmazni. Üzemeltetési oldalról az másfélszeres költség logisztikában, alkatrészben, rendszerben.
    Nem beszélve a hatpilonos megoldásra való áttervezés költségeiről. Aerodinamikailag se lenne ez volna nyerő.
     
    endre, fishbed, fip7 and 1 other person like this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Épp a fordítottjára törekszenek. 4-ről 2-re szeretnék csökkenteni a hajtómüvek számát. Ez a megoldás olcsóbb,
     

Ezen oldal megosztása