An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 549
113
Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.

Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
Nem kell izgulni, a közeli jövőben (10 év) nem lesz új Ruszlan építve.:)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.

Ha kisebb a fogyasztása akkor semmit nem ront mert kevesebb keró kell ugyan annyi távra azaz több lehet a hasznos teher.10%-ot szerintem így ki lehet egyenlíteni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 055
59 831
113
Mivel a PD-14 a PD-35-höz képest csak annyival van előrébb, hogy pár példányban már létezik, nem hinném, hogy kedvező alternatíva lenne. Pláne nem úgy, hogy egyből hat darabot akarnak a négy helyett alkalmazni. Üzemeltetési oldalról az másfélszeres költség logisztikában, alkatrészben, rendszerben.
Nem beszélve a hatpilonos megoldásra való áttervezés költségeiről. Aerodinamikailag se lenne ez volna nyerő.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 678
80 127
113
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.

Épp a fordítottjára törekszenek. 4-ről 2-re szeretnék csökkenteni a hajtómüvek számát. Ez a megoldás olcsóbb,
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 055
59 831
113
A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Hát nincsenek túl könnyű helyzetben az oroszok. A D18-ból gondolom, akad még raktáron. Viszont az ukránok már nem gyártják valószìnűleg. Volt szó évekkel ezelőtt nyugati hajtóművek felszereléséről, de a jelenlegi politikai állapotok ezt az opciót is kizárják. Nagyon érződik az a kiesett 15-20 év.
Fel kéne pörgetni a fejlesztéseket, akár Kìna bevonásával is...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.

Ahogy én néztem a Szlont egy AN-225 4 új hajtóművel és AN-124 farokrésszel, hátsó rámpával.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
A PD35 megy az Il-96osokra is, meg a kínaiaknak is el lessz adva. ha Trumpika még szívózik, Iránnak is.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
De kiválthatja az Il-76 4 hajtómüvét 2-re, Il-476, Il-478 és Il-96-hoz is jól lenne.
2 hajtómű "elvételéhez" - sok más módosítás mellett - 1 teljesen új szárny tervezése is szükséges, mellyel az Il-76 még egy 50 éves konstrukció marad. Sokkal ésszerűbb a meglévő törzs "köré" 1 új gépet tervezni, miképp az világszerte más típüsoknál is történt...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
Interneten árulják Polet Flight egykori An-124-esét

"Az RA-82075 lajstromjelű Antonov An-124-100 teherszállítót 2012-ig a Polet Flight üzemeltette, de ekkor valamiért Ulyanovskban – ahol jelenleg is található – leállították, két évvel később pedig a cég is beszüntette tevékenységét."

an-124-polet-1.png
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 682
3 796
113
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
Vegyük meg mi!
Még 3-4-szer ennyit ráköltünk és egy negyed Hercules árából van olyan rampás gépünk, hogy belefér két Hercules összehajtogatva. :D
vagy akár pattintsuk be a reptárba. :p
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hogy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditermet akar majd csinálni belőle.
De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 842
9 605
113
De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...

Te tényleg komolyan vetted a "kaszinó" dolgot? Nem hallottal még a Liaoning nevű ex szovjet, majd ex ukrán és most épp kínai rephordozóról? o_O
Lécci számolj már el 10-ig, mielőtt kommentelsz!:hadonaszos: