1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-124 Ruslan "Condor"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Elmúlt 5 évben az ukránok egyetlen egy An gépet nem gyártottak le. (1 protót nem számítjuk be)
     
  2. megazez

    megazez Well-Known Member

    Erre valami bizonyíték?
    Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
    An22-C17
    An26-C27
    An32-C295
    An124-747Dreamlifter/beluga
    An225-C5
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
    • A C-5-ösök USAF kézben vannak, nem végezhetnek magán szállítást. Az An-225 meg igen.

    • Az An-124 a C-5 ellenpárja méretben és teherbírásban és az is végez bérszállítást.

    • A Dreamlifter incs akkor méretű és ki-be gurulható tehertere, mint a katonai gépeknek. Pontosan ezért más a rámpás szállítógép vs. civil gépek világa. Ezen felül mindkét gép az airliner gyártás logisztikai eleme, egyik Boeing Dreamliner a másik meg az Airbus. Tudtommal semmiféle más bérszállítást nem végeznek velük, mert egyetlen célra épültek. A Dreamlifter teher tere még csak nem is hermetizált, el sem érhető a kabinból. Még múlt héten tettem be róla videót is... (Ahol egyébként igen sok szó esett a B737 MAX-ról is.)
    Tehát, ha még a pontatlan összehasonlítást akartad volna csinálni, akkor is a cargo B747-nek kellene itt lennie, és nem a specializált Dreamlifternek és Belugának...

    A két nagy Antonov olyan terhek szállítását tudja a piacon vállalni, amit nyugati gépek nem. An-124-hez hasonló gép csak a C-5, semmi más. Minden civil teherszállító lehet bármekkora, más kategória.

    Persze humanitárius és speciális esetekben a C-5 is szállíthat ezt-azt, de úgy kibérelni, mint egy taxit azt nem lehet.
     
    misinator, fishbed, fip7 and 3 others like this.
  4. megazez

    megazez Well-Known Member

    Szóval akkor nincs An225-nek nyugati párja. 124-nek meg talán a cargo747
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, nem párja.

    Hiába hosszú és nagy a teherbírása a B747 Cargo változatnak, attól nem tud oda begurulni és nem bír el egy M2 Bradleyt, M1 Abramst vagy más dolgot. Kb. szabvány konténer és ahhoz hasonló dolgokat lehet vele vinni.

    Lásd itt.
    https://www.cargolux.com/Our-Expertise/cargo-equipment/aircraft/747-400f-specifications

    Vagy itt.
    https://www.atclogistic.net/air-freighter-specification/

    [​IMG]

    Csak amíg anno a Szovjetunió létezett addig egész egyszerűen nem volt értelmezhető az tudtommal, hogy civil. A teljes ipar és minden állami kontroll alatt volt. Ha valamit kellett egy ipari nagyberuházásnál vinni, akkor odaküldték a katonai gépet és csá. Nyugaton ilyen generálisan nincs. Tudtommal.
     
    fishbed, fip7, borisz and 2 others like this.
  6. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
    Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
     
  7. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Szerintem az ukranok az elmult evtizedekben mindent eladtak a kinaiaknak, amit csak tudtak. Varjag hordozot, Szu-33 prototipust, hajtomuveket (pl. minimum a kinai L-15-höz), szo szerint mindent. Ha nem az allam maga adta el, akkor korrupt cegvezetök, mernökök, stb a kinaiak szamara fillerekert. A közelmultban eladtak az utolso adujukat, az An-225 masodik peldanyat es a gyartasi jogokat is Kinanak.
    Szoval ezen az USA mar csak bankodhat. de csak idö kerdese, hogy jöjjenek a hangsulyozottan önallo kinai fejlesztesu, kiköpött An-225-ösök.
     
    svajcibeka and ravenlord like this.
  8. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Anno felmerult, hogy talan az An-70 tervet a NATO megvenne/atvenne/közösen lehetne belöle valami, de azutan az se ment, pedig a gep kepessegeire szukseg lett volna.
     
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Elvi igény sincs, mert az USAF nem véletlenül költött milliárdokat a Galaxy-k modernizálására és teljes élettartam hosszabbítására.
    Civil tehercégek meg konténerben szállítanak sokkal olcsóbban üzemeltethető civil cargogépekkel. Ruszlánt üzemeltető orosz vagy ukrán céget csak ritkán, túl méretes vagy túl súlyos áru miatt hívnak.
     
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ez nem a teljes Antonov paletta, ráadásul a 2 legnagyobbat elfelejtheted, mert azokat vevő híján sosem lehetne nyereségesen gyártani. - Miként a készülő Elefánt is veszteséges lesz, de 1 katonai airlifternél más a fejlesztés szempontja.
    Az meg a nyugati befektetőkön múlik, hogy látnak-e fantáziát a kisebb Antonovok gyártásában.
     
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.

    Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
     
    vilmoci and fip7 like this.
  12. megazez

    megazez Well-Known Member

    Milyen teljes antonov paletta? (nehogy már az A-1-től induljunk 194x-ből...) Boki írta, hogy 1db prototípust izzadtak ki sok év alatt, az An70 és változatai kb becsődölt próbálkozások, kína már bevásárolt valószínűleg az antonovból, azt meg ne várjuk, hogy a nyugat majd megsegíti őket. Esetleg úgy mint minket, felvásárolnak majd bezárnak. Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék.
     
  13. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Csak annyi kiegészítés engedtessék meg, hogy az An-26-osank a CN-235 a párja...
     
    fedett_mókus likes this.
  14. Mike

    Mike Well-Known Member

  15. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
     
    vilmoci likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Igen, évek óta napirenden van ez a dolog, de nem tudom, hogy ez mennyire tud megvalósulni a jelenlegi politikai helyzetben. Ha lenne saját hajtómű a géphez, akkor jószerivel meg is valósulhatna egy super galaxy-hoz hasonló upgrade. Az Aviastarnál elvileg minden megvan a gép gyártásához, a hajtóműveket leszámítva.
     
    vilmoci likes this.
  18. Mike

    Mike Well-Known Member

    0830LT / holnap reggel
     
    fishbed, fedett_mókus and Terminator like this.
  19. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    "és minek jött?" :D kimaradt
     
    borisz likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ugyanazért mint a múlt héten. Valamit visz valahová :p (Nem katonai dolgokat.)
     
    fedett_mókus likes this.

Ezen oldal megosztása