1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-124 Ruslan "Condor"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. formosa1

    formosa1 Active Member

    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

    Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
     
  2. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ezen nincs mit csodálkozni:
    A Szovjetunióban eleve más szemlélettel tervezték s repülőgépeket.
    Még azokat is, amik nyugati inspiráció után készültek el.
    Kevésbé számított az üzemanyag fogyasztás, hanyagolták, amíg csak tudták a belépőél mechanizálását (lásd Il-62 vs. Vickers VC–10) stb., stb.
    Lehetne sorolni tovább, de felesleges: Nem a nyugati (világ)piacra készültek. Talán úgy gondolták sokáig, hogy úgyis győz a cocilizmus a világon, addig meg mit erőlködjenek?
    A Brezsnyevi pangás meg meghozta a gyümölcsét; ezután oly mértékben lemaradtak a polgári repiparban, illetve típusaik hiába voltak vételárban olcsóbbak, hogy már esélyük sem volt a beágyazódott nyugati rendszerek (üzemeltetés) ellen.
    Ez egy vesztes meccs jelenleg is; nem elég olcsónak lenni eladáskor, utána is annak kell maradni.
    Kedvenc példám az, (Aeromagazinban olvastam) amikor az NDK(!) Interflug le akarta cserélni az Il-62-eseit a nyolcvanas évek végén A310-esekre(!), azzal érveltek a szakemberek Honeckeréknek (pedig le is lövethette volna őket:D:D:D), hogy az Airbus gépek - ha jól emlékszek - harmadannyi üzemanyagot fogyasztanak...

    Annak az NDK-nak az állami vezetése, amelyik ideológiailag megcsontosodottabb volt, mint a szovjeté, rábólintott a vásárlásra.
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Interflug

    Szerintem.
     
    formosa1 likes this.
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Volt keleti üzleti partner(Oo), és van most keleti érdeklődő(Kína). Nyugati befektető nincs. Nem érdemes a csodára várni.

    Értsd jól és értsd a lényeget.

    Azért a Szuhoj összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben van.
     
    vilmoci and boki like this.
  4. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Azert ez igy nem igaz. Az Antonovek utolso aktiv eveiben a haboru elött az An-148/158 program ment, aminek lett volna teherrampas katonai valtozata An-178 neven, meg egy csomo ilyen-olyan terv ezekböl.
    Az An-148/158 egy viszonylag kulturalt szemelyszallito gep lett volna, igenytelenebb/szegenyebb piacokon meg valamennyi eselye is lehetett volna, parat sikerult is eladni, tehat ez nem csak prototipus volt.
    .
    "Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék"
    A nagysikeru horvat MiG-21 nagyjavitas, upgrade utan en sem biznek semmit az ukranokra...
     
    megazez likes this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    A prototípus az An-132 volt, amit a szaúdiak pénzeltek, ám a politika ott is közbeszólt. - És ki tudja, hogy lesz-e újabb pénzes megrendelő... :(
     
  6. borisz

    borisz Well-Known Member

    A mi Ancsáinkat is csak barmolták. Illetve megpróbáltak ellopni egy AN-32-es flottát Indiától.
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Orosz megrendelésre gyártották az An-148-at, sőt az oroszok még licenszben is gyártották saját maguknak. A 158-as is orosz megrendelés volt Kuba részére, amit orosz lízing cég finanszírozott. Az ukrán védelmi-ipari komplexum cégeinek kb 800 millió USD-s bevétele volt az orosz megrendeléseknek köszönhetően.
     
    Capslock27 likes this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Egyébként két napja aláírtak egy szerződést Limában.Peru rendelt egy An-178-at.
     
  9. megazez

    megazez Well-Known Member

    Ez igaz, háború előtt a legnagyobb példányszámban az oroszok vettek tőlük az An148-ból, An158-ból külföldön csak Kuba lízingel 6db-ot 1 pedig az ukránoknál van (gondolom az a prototípus). Megint eljutunk oda, hogy mekkora cumi lett az oroszokba belerúgniuk.
     
  10. megazez

    megazez Well-Known Member

    Váltani szeretnék vele LM L100/An32 közül valamelyiket vagy csak simán tesztnek vették?
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Megnyertek egy tendert (olasz, spanyol volt a másik két résztvevő) mivel a gép univerzális , tehát több feladatot el tud látni: áruszállítás, személyszállítás, desszantolás, kutató-mentő feladatok...stb. és olcsó. Az An-32 -t fogja váltani. Kérdés, hogy ki tudják-e váltani az orosz alkatrészeket és tudják-e tartani a határidőt. (amit kétlek)
     
  12. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
    Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
     
    rudi likes this.
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
     
  15. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
     
    borisz and emel like this.
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
     
  17. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    "egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol..." - Antonov üzemeltetőként eddig is ezt tették! Ám ezek után én is kíváncsi leszek a perui Antonov hírekre... :)
     
  19. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

Ezen oldal megosztása