1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-148/158/178

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - boki által indítva @ 2015. április 16..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-178
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Elkészult a gép elso prototípusa. Nagy népunnepély keretében kigurították a szerelocsarnokbol Kijevben.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. alfa74

    alfa74 Active Member

    Egy kicsit több infóval ,még egy cikk:
    http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1084%3Aelk%C3%A9sz%C3%BClt-az-antonov-%C3%BAj-sz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9pe-az-an%E2%80%93178-as&Itemid=27
     
  4. alfa74

    alfa74 Active Member

    Azért van humoruk a marketingeseknek az Antonovnál!
    Mármint, hogy melyik gépeknek akarnak konkurenciát teremteni. Felületes ránézésre ,pont úgy néz ki, mint a KC 390-es, csak fele annyit bír el és azt is rövidebb távon!
    A C-130J-ről, pedig inkább ne is beszéljünk! Tényleg, miért nem írták már oda a C-17-est, vagy a C-5-öst?
     
  5. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Szerintem itt az árral tudnak vevőket szerezni. Kb. fele annyiba kerül, mint egy KC-390 / C-27 / C-295.
    Ennek ellenére szerintem nagyon keveset fognak eladni.
     
  6. warrior

    warrior New Member

    Pláne úgy, hogy a sorozatgyártás beindításához is pénzre van szükség, melyből Ukrajna jelenleg hiányt szenved.
     
  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Valamiért olyan érzésem van, hogy ilyent se veszünk az An-26-osok helyett:(
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Nem is lenne jó, ha vennénk, nincs még vele semmi tapasztalat, és elég problémás és drága tus lenni, ha egy új tipus minden baja és nyűgje nálunk derül ki először. Sokkal előnyösebb egy legalább 8-10 éve gyártásban lévő tipust venni, amiről már kiderültek a gyerekbetegségek és megvannak a kidolgozott javítási módok, esetleg már a gyártást is módosították az első tanulságok után.
     
  9. alfa74

    alfa74 Active Member

    Szerintem egy 3db-os KC-390-es flottával azért el duzzognának a magyar hajózók! ;)
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Már az is csoda, hogy idáig eljutottak vele. Ukrajna és az Antonov hosszú távú kilátásaival piszok nehéz lesz eladni, főleg, ha az Ukrán Légierő esetleg nem rendszeresíti.
     
  11. warrior

    warrior New Member

    Nekünk inkább turboprop /pl. Spartan/ kéne, annak az üzemeltetése is olcsóbb. A politikusainkat ismerve azonban semmi sem lesz, sőt még semmihez is kenőpénz fog kelleni!
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Valami olyan érzésem van, hogy kína megveszi a licencet.
     
  13. alfa74

    alfa74 Active Member

    Igen, valóban az lenne jelenleg az ideális típus, de...
    A jövőt kicsit derűsebben látni vágyók azért a 390-es mellett tennék le inkább a voksukat. Újabb gép, nagyobb terhelési lehetőség, több későbbi fejlesztési potenciál.
    Ez a rózsaszínű jövőképem. :)
    A másik verzió, egy olcsón használtan beszerzett cargo gép, valamelyik civil légitársaságtól. Ebbe a körbe tartozik még C-295.
    Erre a kenőpénzen kívül csak a sok ablak lehet indok, hogy pártunk és kormányunk vezetői repkedés közben ne unatkozzanak nagyon!
    Az ,hogy a katonáknak a másik gép használhatóbb lenne? A kutyát sem érdekli!
     
  14. alfa74

    alfa74 Active Member

    Lehet ,hogy igazad lesz Kínával kapcsolatban! Az biztos, hogy az ukránoknak nem lesz erre pénzük. Sanszos, hogy az EU-tól sem kapnak rá pénzt, mert minek teremtsenek maguknak konkurenciát!
    Az egyetlen hely még Oroszország lehetett volna, de velük igyekeznek nem szóba állni. Majd kiderül hamarosan, hogy jó ötlet e ez a részükről, de addig ott a kínai lehetőség!
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Potenciális vásárlóként India johet szóba, mivel jelentos An-12 flottával rendelkezik. Az MTA projekt még csak papíron létezik.
    Az An-178 repulési tesztjei májusban kezdodnek . A szériagyártás beindításához rengeteg pénzre lesz szukségeaz An-nak, kérdés, hogy honnét vesznek rá pénzt...
     
  16. warrior

    warrior New Member

    Erre szerintem is nagy esély van, mert az AVIC Y-20 mellé kelleni fog nekik 1 kisebb szállítógép is. /A saját fejlesztés drága lenne, nyugatit meg úgysem kapnának./ Az ukránok meg ugrani fognak minden üzletre.

    Alfa74-nek: Nagy terhekre és külföldi missziókra ott a közös Globemaster. De hazai és taktikai feladatokra /pl. szükségreptereken/ jobb és gazdaságosabb a turboprop hajtómű.
    Abban viszont tökéletesen egyetértünk, hogy civil "freighter" csak a politikusoknak lenne jó.
     
  17. alfa74

    alfa74 Active Member

    Azt azért ne felejtsük el, hogy ha valami nagyobb baj történik, amiben csak nekünk van érdekeltségünk és a NATO-nak nem, akkor számunkra a C17-es flotta elérhetetlen lesz!
    Azok közös használatú gépek és nem kizárólag a miénk. Ebből adódóan nem is biztos, hogy mindig itt lesznek, viszont a saját gépek igen.
    Más hadseregek is tartanak fent azért szállító kapacitást, pedig részesei a programnak! És hát azért azt se felejtsük el, hogy a mi derék politikusaink a közös képességeket szeretik úgy értelmezni, hogy akkor minek a saját, hisz így olcsóbb!
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    Eloszor szállt fel az An-178
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PtPQhBrsU84
     
  19. alfa74

    alfa74 Active Member

    Hát hiába, Kína!http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1104%3Aazerbajdzsán-és-kína-is-vásárol-az-an–178-asból&Itemid=27
     
  20. nyugger

    nyugger Well-Known Member

Ezen oldal megosztása