1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-225 Mriya "Cossack"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Gyártosorról csak a szériagyártás megkezdédénél beszélunk. Csak egy proto készult el a gépbol.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    A hajtóműről én eddig túl sok kifogást nem hallottam, persze attól még lehetnek problémái. Viszont a túlnyomásos tehertér főleg olyan gépeknél fontos, amit ejtőernyős-deszantolásra is használnak. A Mrija-t viszont kimondottan a nagyméretű és nagy súlyú terhek szállítására tervezték, az űrsiklók, mozdonyok, bányagépek és óriás-generátorok meg általában nem túl érzékenyek a környezeti nyomás változására. A pilótafülke mögötti "kis" utastér viszont túlnyomásos, úgyhogy a szállított nehéz cuccokkal/gépekkel együtt a szükséges kezelőszemélyzetet tudják fuvarozni.
     
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Egy Aranysas cikkben olvastam, hogy általában magukkal visznek egy tartalék hajtóművet az utakra, mert előfordul, hogy cserélni kell a gyakori meghibásodások miatt. A túlnyomást arra értettem, hogy műszereknél okozhat gondot, amik a szállított árukban fordulhatnak elő, hogy különleges plombálást igényelhetnek a túlnyomás hiánya miatt. Valamilyen MOL műszereknél írták, amiket egyszer Mrijával vittek őket Afrikába, hogy tönkrementek volna. Nem emlékszem már pontosan.
     
  4. joker

    joker Well-Known Member

    Ez a tartalék hajtómű szállítgatása elég hülyén hangzik. Ha annyira szar akkor vennének a piacról másikat ami működik rendesen. Az A380-as hajtóművei 350kN körül vannak, elvinnék ezt a gépet is és a gyártó örömmel eladja, mert szereti a pénzt.
     
    bat77 likes this.
  5. joker

    joker Well-Known Member

    Minek hívják ha nem gyártósornak azt a halom gépet ami egy repülő elkészítéséhez kell A-tól Z-ig?
     
  6. formosa1

    formosa1 Active Member

    Úgy hívják, viszont a prototípusok egyedi építésűek és jelentős szerepük van a gyártósor ill. a sorozatgyártású gépek végső kialakításában.

    A túlnyomásos raktér az An-124-nél is hiányzik, és nem hiszem, hogy erre a közeljövőben sikerülne megoldást találni.
    /Jelenleg a C-5 Galaxy a legnagyobb, túlnyomásos raktérrel rendelkező típus./
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az egész hasonít a Zbur üzlethez. Ott is viszonylag olcsón hozzájutottak az ukránok által olyan technológiához amit az oroszok valószínű nem adtak volna el nekik. A 2019 év szerintem csak úgy jön össze, ha a mostani fékész gépet rakják valahogy össze és készítik el hozzá a hiányzó alkatrészeket.
    Lehet Kína is akar egy szeletet ebből a piacból
    [​IMG]
     
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Szerintem Kínának elsősorban a gépre és a technológiára van szüksége, a piac /és a beszállítói kör/ csak másodlagos. Amúgy a piac itt is úgy működik, mint az utasszállítóknál: Minél nagyobb a gép, annál szűkebb a piac. A szűk piac viszont alacsony darabszámot, az alacsony darabszám viszont magas árat eredményez, mely még tovább szűkíti a piacot etc...

    Ukrajna jól járt, mert jó pénzért megszabadult 1 olyan géptől, mellyel nem igazán tudott -, de nem is igazán lehetett volna mit kezdeni.
    És Kína is jól járt, mert megvette azt, amire szüksége volt. Mely után már lényegtelen az ár, a darabszám és az eladott gépek után járó /bár elég valószínűtlen/ "profit" is. Hiszen a profitot a gép és a technológia megléte jelenti.

    De ha már itt tartunk: Kínának szüksége lehet egy An-124 méretű teherszállítóra is, melynek gyártására a leendő beszállítói kör, és a Mriya készülő gyártósora is alkalmasnak tűnik... :DDD
     
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ja, és az An-124 gyártása már profitot is hozhat...
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, az An-124 életszerűen hangzik
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Nem olyan egyszeru az An-225 torténet. A MAK certifikációja csak a gyári 01-01-es protóra vonatkozok. Másra nincs certifikáció.:)
    [​IMG]
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    És ez mit jelent pontosabban? Oroszország beperelheti Ukrajnát és ellentételezést követelhet?
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Ukránok nem adhatják át a 2. protót, mivel az Antonov rendelkezik a certifikációs joggal és csak egyetlen megépített gépre érvényes.
     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ok, de az Antonov jelenleg nem ukrán cég? A certifikáció nem azt jelenti, hogy legálisan repülhet, akár nemzetközi légtérben?
    A kínaiak legalább 2 évig biztos, hogy csak a félig elkészült példányt fogják javítgatni. Ha meg elkészülnek, majd elkészítik ők ezt a dokumentációt.
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Igen azt jelenti hogy alkalmas a repulésre , megfelel a kotelezo eloírásoknak...stb
     
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hát ha a kínaiak elkészülnek a magukéval akkor kiállít majd egy ilyen okmányt a saját cégük, vagy hatóságuk. Ettől viszont az ukránok odaadhatták az a félig elkészült sárkányszerkezetet.
     
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Hát ha sikerülne meggyőzni az Emirates vezetőit, hogy van üzlet a teherszállításban, akkor lehet esély a profitra.
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    Ezáltal elhúzódik az An-225 program.Kell a MAK-tól(FAK országokra érvényes) , EU-tól ,usától kulon certifikáció a kínain kívul.
     
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nem értem a problémát, mert bárki fogja gyártani a gépet, mindenképpen szüksége lesz a világ különböző légügyi hatóságainak engedélyeire és tanusítványaira. Tehát az Antonovnak is, mert csak a jelenleg is röpködő egyetlen példány rendelkezik ilyen papírokkal.
    Az meg kizárt, hogy néhány hónap vagy 1 év csúszás miatt a gépre és technológiára vágyó kínaiak kihátráljanak az üzletből.
     
  20. joker

    joker Well-Known Member

    Ha a már repkedő An-124 és An-225 rendelkezik ezekkel a tanusítványokkal, akkor a típus mindenki szerint alkalmas a biztonságos repülésre és teherszállításra. Max az egyes gépeket kell majd lepapirozni, de ha ugyanarról a gépről van szó, akkor a típusra már megvan minden engedély.
     

Ezen oldal megosztása