Antonov An-225 Mriya "Cossack"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 303
4 601
113
Kizárt!!! - Csak Ukrajna és Oo. rendelkezik An-124-es gépekkel és karbantartói háttérrel.
Másrészt az Emirates a világ /egyik/ vezető légitársasága, tehát nincs szükségük kockázatos üzletekre. Ja, és nem fognak ősrégi és gazdaságtalan gépeket venni! - Még a kedvedért sem!

A témát tekintve talán Kína lesz az, aki majd rárepül a túlméretes és a túlsúlyos áruk szállítására.

Làtom bajok vannak a szövegèrtelmezèsi kèpessègeiddel.
Igen. Csak az ukrànoknak is az oroszoknak van nagyobb flottàja a 124-ből. De ki mondta, hogy nem ìgy van? Akkor meg minek kiabàlod fennhangon azt, amit senki sem vitat?

Ha visszaolvadol, akkor làthatod, hogy egy a 124-nek megfelelő kìnai tìpust vìzionàltam. Sehol nem ìrtam, hogy a kìnaiak 124-est vennènek. Mièrt is tennèk? Te magad is ìrtad koràbban, igy valószìnűleg tudod, hogy a 225 vàsàrlàsàval mindent tudni fognak egy 124-es legyàrtàsàhoz. S minő meglepő, szervìzhàtterük is lesz hozzà.

Gazdasàgtalan? Lehet, de egyrèszt az Antonovnak ès a Volga-Dnepernek ìgy is megèri üzemeltetni őket. Màsrèszt mint màr pàran leìrtuk, a technológia miatt vettèk meg a 225-öt. Ha van eszük, màrpedig van, akkor nyilvàn egy a 124-hez nagyon hasonló, esetleg annàl valamivel nagyobb gèppel àllnak majd elő, modern avionikàval, új vagy tovàbbfejlesztett hajtóművekkel (ez lesz a legnehezebb feladat nekik). Így màr sokkal piackèpesebb lehetne a dolog.

A kockàzatos üzletről meg annyit, hogy minden nagy üzleti siker kockàzatok àràn jött lètre.
Èn sem fogadnèk arra, hogy az Emirates nagy mennyisègben vàsàrolna egy modern kìnai 124-es klónból. De hàt pont ők azok, akik eddig is kockàztattak. 100-as nagysàgrendben rendeltek 777-est ès 380-asokat.
Csak egy apró pèlda:
A dubai fenegyerekek rendszeresen utaztatjàk szupersport ès szuperluxus autóikat repülőn Dubaiból Londonba ès vissza. Ilyenkor ezeket az autókat palettàra rögzìtve gyömöszölik bele a 777-esekbe vagy az 330-akba. Mennyivel egyszerűbb lenne beparkolni 20-30 autót egy 124-hez hasonló gèpbe?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 998
113
Tudja valaki pontosan hogy mekkora kifutópálya kell a gépnek? A Ruszlan gondolom úgy lett tervezve, hogy beérje az átlag 2,5km-es harcászati gépeknek szánt repterekkel is, de a Mrija szerintem 3 plusszos full megrakva még tengerszinten is. Magas hômérsékketi viszonyok közt meg még annál is több.
Azért azt ne felejtsük el, hogy nagyobb a Mrija szárnyfelülete mint a Ruszláné, és van két plusz hajtóműve is, ami azért +50% tolóerő!! Fullra megrakva simán felszállt Ferihegyről is!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 142
461
83
T. ghostface! Nekem teljesen mindegy, hogy az ukrán-orosz vagy a kínai Antonovokat akarod az Emiratesre tukmálni, mert úgysem fogják megvenni. Miként - mint fentebb leírtam - a Cargoluxnál és a FedExnél sem hülyék üldögélnek, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.
Mennyivel egyszerűbb lenne beparkolni 20-30 autót egy 124-hez hasonló gèpbe?
Igen, egyszerűbb és drágább lenne. Mert ha nem igy lenne, a civil vállalatok kivétel nélkül rámpás /katonai/ gépekkel dolgoznának. Ezzel szemben a már fentebb említett freightereket használják, sőt még egyes katonai szállítmányokat is így visznek a a harcok közelébe. /Ja kérem, a háború drága dolog, nem érdemes tovább drágítani./

Ezek után a katonai szállítógépek gyártói hiába is ábrándoznak civil eladásokról. Gondolj csak a C-17-re, mely 1 korszerű gép, korszerű hajtóművekkel, de így sem kellett senkinek.

Fentebb már leírtam: "Rámpás szállítógépet csak különleges civil szállítási feladatokra használnak az erre szakosodott vállalatok /ilyen az Antonov Airlines és a Volga-Dnepr is/, pl. a túl súlyos vagy a túl méretes, illetve a nem szilárd burkolatú reptérre küldött áruk esetében." Az általad említett Volga-Dnepr pl. Jumbo freightereket is használ - talán nem véletlenül.
Ők ketten 1 szűk és speciális piacon osztoznak, melyre más csak jelentős kiadások árán tudna betörni.

Az Emiratesnek ugyan van pénze, ám ők azt inkább a dinamikusabban fejlődő utasszállításra fogják költeni. Eddig is így csinálták és így váltak piacvezetővé. Tehát semmi okuk nincs rá, hogy az alig növekedő áruszállításba invesztáljanak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 489
113
Nem hinném, inkább valamilyen hinta-politika, hogy esetleg több pénzt legomboljanak a kínaiaktól.
 

ulippo

Well-Known Member
2015. május 10.
7 850
967
113
Inkább arról van szó, hogy repkednek a nehézsúlyú kacsák a Mriya körül. Az Antonov honlapján és a hivatalos facebook és twitter oldalán semmi többet nem állítottak eddig mint hogy aláírtak egy szándéknyilatkozatot a hosszú távú együttműködésről és azt, hogy az első fázisban megépítik a második példányt a másodikban pedig lehet szó kínai sorozatgyártásról.

Ukrajna kínai nagykövete hamis hírnek nevezte, hogy átadták volna a licenszjogokat és orosz médiaforrásokat gyanít a háttérben.
http://www.ukrinform.ua/rubric-tech...tverdzue-peredacu-prav-vlasnosti-na-mriu.html

Az állítólagos visszatáncolás híre is orosz forrásból ered és semmilyen hivatkozás nincs benne az Antonov állítólagos bejelentésének eredeti forrására.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 489
113
Idővel majdcsak leülepednek a dolgok. Az egész hasonlít kicsit a Zbur üzlethez. Azzal is volt egy rakás kavarás, meg huzavona. Sokáig csak nagyon nagy fenntartásokkal lehetett bármilyen infót kezelni stb.
 

ulippo

Well-Known Member
2015. május 10.
7 850
967
113
Egyelőre ennyi a biztos:
http://www.antonov.com/news/478

Ilyen nagy üzleteket nem szoktak csak úgy pikk-pakk aláírni. Először egy szándéknyilatkozatot írnak alá, de az még semmit nem jelent és csak utána kezdenek el tárgyalni a részletekről, a végleges szerződés aláírása még igen messze lesz ettől. Szerintem az első fázisban amikor megépítik a kettes példányt a kínaiak csak akkor fogják kiszámolni, hogy ezt megtudják-e megéri-e nekik otthon gyártani és attól is fog függni, hogy mi lesz a második fázissal. Hosszú távú történet ez és a részleteket aligha a nyilvánosság előtt tárgyalják, úgyhogy a jól értesült szenzációs híreket érdemes gyanúval kezelni.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 182
8 725
113
Mire megépül a kettes példány, addigra a kínaiak a paraméterek jelentős részével tisztászban lesznek, ha elég infót gyűjtöttek, akkor kihátrálnak és nem fizetnek többet, ha további részletekre van szükségük, akkor továbbmennek. Sztem.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 303
4 601
113
T. ghostface! Nekem teljesen mindegy, hogy az ukrán-orosz vagy a kínai Antonovokat akarod az Emiratesre tukmálni, mert úgysem fogják megvenni. Miként - mint fentebb leírtam - a Cargoluxnál és a FedExnél sem hülyék üldögélnek, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.

Igen, egyszerűbb és drágább lenne. Mert ha nem igy lenne, a civil vállalatok kivétel nélkül rámpás /katonai/ gépekkel dolgoznának. Ezzel szemben a már fentebb említett freightereket használják, sőt még egyes katonai szállítmányokat is így visznek a a harcok közelébe. /Ja kérem, a háború drága dolog, nem érdemes tovább drágítani./

Ezek után a katonai szállítógépek gyártói hiába is ábrándoznak civil eladásokról. Gondolj csak a C-17-re, mely 1 korszerű gép, korszerű hajtóművekkel, de így sem kellett senkinek.

Fentebb már leírtam: "Rámpás szállítógépet csak különleges civil szállítási feladatokra használnak az erre szakosodott vállalatok /ilyen az Antonov Airlines és a Volga-Dnepr is/, pl. a túl súlyos vagy a túl méretes, illetve a nem szilárd burkolatú reptérre küldött áruk esetében." Az általad említett Volga-Dnepr pl. Jumbo freightereket is használ - talán nem véletlenül.
Ők ketten 1 szűk és speciális piacon osztoznak, melyre más csak jelentős kiadások árán tudna betörni.

Az Emiratesnek ugyan van pénze, ám ők azt inkább a dinamikusabban fejlődő utasszállításra fogják költeni. Eddig is így csinálták és így váltak piacvezetővé. Tehát semmi okuk nincs rá, hogy az alig növekedő áruszállításba invesztáljanak.

Na azért annyira nem tukmáltam én azokat az antonovokat az Emiratesre, mint ahogy azt te a kis fejedben elképzeled. :)
Feltételesen irtam, hogy "Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor...." .
Én azért megvárnám, hogy a kinaiak mivel rukkolnak elő (ár, méret, minőség, költségek) pár év múlva, és aztán jelentenék ki dolgokat olyan magabiztosan, mint ahogy azt te teszed. ;)

A C-17-el kár példálózni, mert annak se a mérete, se a kapacitása, se az ára nem versenyképes.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 142
461
83
No igen, 1 minden részletet tartalmazó megállapodáshoz több idő /és tárgyalás/ kell. Annyi azért biztosnak tűnik, hogy Kínának szüksége van An-225-ösökre és technológiára is.
Így a kérdés szinte csak az, hogy Ukrajna mennyi pénzt tud mindezért "legombolni"... :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 489
113
Így fog kinézni a kínai gyártású változat (csak viccelek, de nagyon jók a grafikák)






 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 142
461
83
T. Mackensen! Értem én, hogy vicc, de hova tettek 2 hajtóművet? - Tán elvitték lemásolni...?!?
Vagy a GE-nél voltak gyárlátogatáson? - A Triplahetes hajtóműveiből lehet, hogy 4 is elég... :)
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 463
139
63
Egyelőre ennyi a biztos:
http://www.antonov.com/news/478

Ilyen nagy üzleteket nem szoktak csak úgy pikk-pakk aláírni. Először egy szándéknyilatkozatot írnak alá, de az még semmit nem jelent és csak utána kezdenek el tárgyalni a részletekről, a végleges szerződés aláírása még igen messze lesz ettől. Szerintem az első fázisban amikor megépítik a kettes példányt a kínaiak csak akkor fogják kiszámolni, hogy ezt megtudják-e megéri-e nekik otthon gyártani és attól is fog függni, hogy mi lesz a második fázissal. Hosszú távú történet ez és a részleteket aligha a nyilvánosság előtt tárgyalják, úgyhogy a jól értesült szenzációs híreket érdemes gyanúval kezelni.

Ebben van valami, a kínaiakat ismerve köthetnek tucatszor is szándéknyilatkozatot aminek a híre átrohan a fél világon, de évekig, évtizedekig semmi. Lásd Szu-35.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 142
461
83
Feltételesen irtam, hogy "Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor...."
Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor foglalkozhatnának postagalambokkal is. Vagy ha sikerülne meggyőzni a Cargoluxot, akkor vehetnének utaszállítókat és foglalkozhatnának utasszállítással is. - Mint látod, hasonlóan "elmés" feltételes módokat én is tudok írni, de az ilyeneknek /a tiédhez hasonlóan/ nincs semmi realitása.
A C-17-el kár példálózni, mert annak se a mérete, se a kapacitása, se az ára nem versenyképes.
Mivel, vagy mihez képest nem versenyképes? Talán a Ruslanhoz vagy a Mriyához akarsz hasonlítani egy jóval kisebb gépet? Igazság szerint már a Ruslannak sincs versenytársa /a C-5 és a B747-8F is kevesebb terhet tud szállítan/. Bár /mint már írtam/ az általad említett Volga-Dnepr Airlines használ Jumbo freightereket is, mert sokkal olcsóbban üzemeltethetők, mint a Ruslanok.
A C-17 viszont olcsóbb, de drágábban uzemel a civil versenytársainál /A330F, B777F/. Sőt, az Airbusnál még a teherbírása is nagyobb, ám civilben az üzeltetési költségek majd mindennél fontosabbak.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 303
4 601
113
Ezt a vitát már tényleg csak az íze miatt folytatom :)

Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor foglalkozhatnának postagalambokkal is.

Ahaa, szóval a postagalambokban és az óriás teherszállítókban szerinted ugyanannyi üzleti lehetőség rejlik. Epic öcsém... (Huh, szabad még itt ilyet leírni? )

Vagy ha sikerülne meggyőzni a Cargoluxot, akkor vehetnének utaszállítókat és foglalkozhatnának utasszállítással is.

Ne is zavarjon, hogy a bolhát hasonlítod az elefánthoz.

Mivel, vagy mihez képest nem versenyképes? Talán a Ruslanhoz vagy a Mriyához akarsz hasonlítani egy jóval kisebb gépet? Igazság szerint már a Ruslannak sincs versenytársa /a C-5 és a B747-8F is kevesebb terhet tud szállítan/. Bár /mint már írtam/ az általad említett Volga-Dnepr Airlines használ Jumbo freightereket is, mert sokkal olcsóbban üzemeltethetők, mint a Ruslanok.
A C-17 viszont olcsóbb, de drágábban uzemel a civil versenytársainál /A330F, B777F/. Sőt, az Airbusnál még a teherbírása is nagyobb, ám civilben az üzeltetési költségek majd mindennél fontosabbak.

Felejtsd már el a Mriját könyörgöm! Már az is csoda lesz, ha a második példányt befejezik.
Nem hasonlítom a C-17-est az AN-124-hez, mert a Ruslan nem elérhető alternatíva jelenleg. A C-17 holttérben mozog. Kisebb, mint a 747-8F, viszont nem sokkal olcsóbb annál. Az üzemeltetési költségeiről szerintem nem sokat tudhatunk. Persze neked nyilván pontos adataid vannak erről is, mint ahogy az Emirates jővőbeli üzleti terveiről is. :)
Lám milyen érdekes, a Volga-Dnepr is használ 747-8F-et. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy érdemes a piac egy más szegmense felé is terjeszkedni. Ez a fajta gondolkodás vajon elképzelhetetlen a világ egyik legdinamikusabban fejlődő légitársaságának vezetőitől? Nem hinném. Tekintve, hogy még azt sem tudjuk, hogy lesz-e mit megvenniük, hosszú évek múlva. De te már most kizártad a lehetőséget.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 142
461
83
érdemes a piac egy más szegmense felé is terjeszkedni. Ez a fajta gondolkodás vajon elképzelhetetlen a világ egyik legdinamikusabban fejlődő légitársaságának vezetőitől? ... neked nyilván pontos adataid vannak az Emirates jővőbeli üzleti terveiről.
Miért nem ezzel kezdted? Javaslom, nézz utána Dubai történelmének.
Előzetesként: Dubai néhány évtizede még csak 1 koszos halászfalu volt, amikor olajat találtak. Ám a világ sok más országával ellentétben itt nem lopták el az olajbevételeket, hanem TUDATOS FEJLESZTÉSBE KEZDTEK, mert tudták: Az olaj nem tart örökké!

Tehát felépítettek 1 világvárost látnivalókkal, üzletekkel, szállodákkal és üdülőszigetekkel, etc. Ennek része az Emirates is, mely világ minden részéről /részére/ hozza-viszi az utasokat, DUBAI LESZÁLLÁSSAL. És ha az utas csak pár napot tölt el ott - vagy visszatér - az többet hoz minden olajbevételnél!

Tehát Dubai és az Emirates /sokak szerint értelmetlen/ pénzszórása valójában tudatos fejlesztés. Mert a minél több utas vagy turista /magyarul pénztárca/ oda csábítása, oda szállítása és ottléte rengeteg pénzt jelent majd az olaj elapadása után is.

Miért is terjeszkedne az Emirates a nagy kiadást, ám csak rendkívül szűk piacot jelentő túlméretes és túlsúlyos áruk szállítása felé? Azok a tárgyak csak egyszer utaznak, egyszeri fuvardíjért, járulékos bevételek nélkül. Tehát nincs szükségük nyaralásra, látnivalókra, üzletekre, szállodákra és üdülőszigetekre etc sem!
Tehát egy ilyen terjeszkedésnek még annyi értelme sincs, mint a galambászatnak. /T.i. a Közel-keleti országokban nagy divat a sólymászat, ahol a levadászottak helyett új és új galambok kellenek./

Végül az Emirates üzleti tervei titkosak, de a fentiek alapján nagyon valószínű, hogy az utasszállításban keresnek új piacokat és részben vagy egészben megvásárolható légitársaságokat.

U.i.: Ma még dolgozom, a hétvégén kirándulok, igy a szállítógépek kapcsán csak hét elején tudok válaszolni.
Addig is olvasgass Dubairól, az Emirates-ről, de olvashatsz a civil és a katonai szállítógépekről is. Hiteles adatokat az üzemeltetési költségekről ne keress, de ha figyelmesen olvasol, könnyen rájössz, hogy miért népszerűbbek a civil freighterek a katonai airliftereknél.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 012
39 362
113
Miért nem ezzel kezdted? Javaslom, nézz utána Dubai történelmének.
Előzetesként: Dubai néhány évtizede még csak 1 koszos halászfalu volt, amikor olajat találtak. Ám a világ sok más országával ellentétben itt nem lopták el az olajbevételeket, hanem TUDATOS FEJLESZTÉSBE KEZDTEK, mert tudták: Az olaj nem tart örökké!

Tehát felépítettek 1 világvárost látnivalókkal, üzletekkel, szállodákkal és üdülőszigetekkel, etc. Ennek része az Emirates is, mely világ minden részéről /részére/ hozza-viszi az utasokat, DUBAI LESZÁLLÁSSAL. És ha az utas csak pár napot tölt el ott - vagy visszatér - az többet hoz minden olajbevételnél!.
Izé, azért ott is megy a tudatos pénzszórás rendesen. A gigaprojektek közül több akkora bukás, mint ide Jeruzsálem... Nem tolják annyira fullba a kretént, mint Sz-A, de azért ott is megy elég rendesen a pénzszórás...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7