1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-225 Mriya "Cossack"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Làtom bajok vannak a szövegèrtelmezèsi kèpessègeiddel.
    Igen. Csak az ukrànoknak is az oroszoknak van nagyobb flottàja a 124-ből. De ki mondta, hogy nem ìgy van? Akkor meg minek kiabàlod fennhangon azt, amit senki sem vitat?

    Ha visszaolvadol, akkor làthatod, hogy egy a 124-nek megfelelő kìnai tìpust vìzionàltam. Sehol nem ìrtam, hogy a kìnaiak 124-est vennènek. Mièrt is tennèk? Te magad is ìrtad koràbban, igy valószìnűleg tudod, hogy a 225 vàsàrlàsàval mindent tudni fognak egy 124-es legyàrtàsàhoz. S minő meglepő, szervìzhàtterük is lesz hozzà.

    Gazdasàgtalan? Lehet, de egyrèszt az Antonovnak ès a Volga-Dnepernek ìgy is megèri üzemeltetni őket. Màsrèszt mint màr pàran leìrtuk, a technológia miatt vettèk meg a 225-öt. Ha van eszük, màrpedig van, akkor nyilvàn egy a 124-hez nagyon hasonló, esetleg annàl valamivel nagyobb gèppel àllnak majd elő, modern avionikàval, új vagy tovàbbfejlesztett hajtóművekkel (ez lesz a legnehezebb feladat nekik). Így màr sokkal piackèpesebb lehetne a dolog.

    A kockàzatos üzletről meg annyit, hogy minden nagy üzleti siker kockàzatok àràn jött lètre.
    Èn sem fogadnèk arra, hogy az Emirates nagy mennyisègben vàsàrolna egy modern kìnai 124-es klónból. De hàt pont ők azok, akik eddig is kockàztattak. 100-as nagysàgrendben rendeltek 777-est ès 380-asokat.
    Csak egy apró pèlda:
    A dubai fenegyerekek rendszeresen utaztatjàk szupersport ès szuperluxus autóikat repülőn Dubaiból Londonba ès vissza. Ilyenkor ezeket az autókat palettàra rögzìtve gyömöszölik bele a 777-esekbe vagy az 330-akba. Mennyivel egyszerűbb lenne beparkolni 20-30 autót egy 124-hez hasonló gèpbe?
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Azért azt ne felejtsük el, hogy nagyobb a Mrija szárnyfelülete mint a Ruszláné, és van két plusz hajtóműve is, ami azért +50% tolóerő!! Fullra megrakva simán felszállt Ferihegyről is!
     
    fishbed likes this.
  3. formosa1

    formosa1 Active Member

    T. ghostface! Nekem teljesen mindegy, hogy az ukrán-orosz vagy a kínai Antonovokat akarod az Emiratesre tukmálni, mert úgysem fogják megvenni. Miként - mint fentebb leírtam - a Cargoluxnál és a FedExnél sem hülyék üldögélnek, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.
    Igen, egyszerűbb és drágább lenne. Mert ha nem igy lenne, a civil vállalatok kivétel nélkül rámpás /katonai/ gépekkel dolgoznának. Ezzel szemben a már fentebb említett freightereket használják, sőt még egyes katonai szállítmányokat is így visznek a a harcok közelébe. /Ja kérem, a háború drága dolog, nem érdemes tovább drágítani./

    Ezek után a katonai szállítógépek gyártói hiába is ábrándoznak civil eladásokról. Gondolj csak a C-17-re, mely 1 korszerű gép, korszerű hajtóművekkel, de így sem kellett senkinek.

    Fentebb már leírtam: "Rámpás szállítógépet csak különleges civil szállítási feladatokra használnak az erre szakosodott vállalatok /ilyen az Antonov Airlines és a Volga-Dnepr is/, pl. a túl súlyos vagy a túl méretes, illetve a nem szilárd burkolatú reptérre küldött áruk esetében." Az általad említett Volga-Dnepr pl. Jumbo freightereket is használ - talán nem véletlenül.
    Ők ketten 1 szűk és speciális piacon osztoznak, melyre más csak jelentős kiadások árán tudna betörni.

    Az Emiratesnek ugyan van pénze, ám ők azt inkább a dinamikusabban fejlődő utasszállításra fogják költeni. Eddig is így csinálták és így váltak piacvezetővé. Tehát semmi okuk nincs rá, hogy az alig növekedő áruszállításba invesztáljanak.
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  5. emel

    emel Well-Known Member

  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem hinném, inkább valamilyen hinta-politika, hogy esetleg több pénzt legomboljanak a kínaiaktól.
     
  7. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Inkább arról van szó, hogy repkednek a nehézsúlyú kacsák a Mriya körül. Az Antonov honlapján és a hivatalos facebook és twitter oldalán semmi többet nem állítottak eddig mint hogy aláírtak egy szándéknyilatkozatot a hosszú távú együttműködésről és azt, hogy az első fázisban megépítik a második példányt a másodikban pedig lehet szó kínai sorozatgyártásról.

    Ukrajna kínai nagykövete hamis hírnek nevezte, hogy átadták volna a licenszjogokat és orosz médiaforrásokat gyanít a háttérben.
    http://www.ukrinform.ua/rubric-tech...tverdzue-peredacu-prav-vlasnosti-na-mriu.html

    Az állítólagos visszatáncolás híre is orosz forrásból ered és semmilyen hivatkozás nincs benne az Antonov állítólagos bejelentésének eredeti forrására.
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Idővel majdcsak leülepednek a dolgok. Az egész hasonlít kicsit a Zbur üzlethez. Azzal is volt egy rakás kavarás, meg huzavona. Sokáig csak nagyon nagy fenntartásokkal lehetett bármilyen infót kezelni stb.
     
  9. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Egyelőre ennyi a biztos:
    http://www.antonov.com/news/478

    Ilyen nagy üzleteket nem szoktak csak úgy pikk-pakk aláírni. Először egy szándéknyilatkozatot írnak alá, de az még semmit nem jelent és csak utána kezdenek el tárgyalni a részletekről, a végleges szerződés aláírása még igen messze lesz ettől. Szerintem az első fázisban amikor megépítik a kettes példányt a kínaiak csak akkor fogják kiszámolni, hogy ezt megtudják-e megéri-e nekik otthon gyártani és attól is fog függni, hogy mi lesz a második fázissal. Hosszú távú történet ez és a részleteket aligha a nyilvánosság előtt tárgyalják, úgyhogy a jól értesült szenzációs híreket érdemes gyanúval kezelni.
     
  10. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Mire megépül a kettes példány, addigra a kínaiak a paraméterek jelentős részével tisztászban lesznek, ha elég infót gyűjtöttek, akkor kihátrálnak és nem fizetnek többet, ha további részletekre van szükségük, akkor továbbmennek. Sztem.
     
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Na azért annyira nem tukmáltam én azokat az antonovokat az Emiratesre, mint ahogy azt te a kis fejedben elképzeled. :)
    Feltételesen irtam, hogy "Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor...." .
    Én azért megvárnám, hogy a kinaiak mivel rukkolnak elő (ár, méret, minőség, költségek) pár év múlva, és aztán jelentenék ki dolgokat olyan magabiztosan, mint ahogy azt te teszed. ;)

    A C-17-el kár példálózni, mert annak se a mérete, se a kapacitása, se az ára nem versenyképes.
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    No igen, 1 minden részletet tartalmazó megállapodáshoz több idő /és tárgyalás/ kell. Annyi azért biztosnak tűnik, hogy Kínának szüksége van An-225-ösökre és technológiára is.
    Így a kérdés szinte csak az, hogy Ukrajna mennyi pénzt tud mindezért "legombolni"... :)
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Így fog kinézni a kínai gyártású változat (csak viccelek, de nagyon jók a grafikák)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    T. Mackensen! Értem én, hogy vicc, de hova tettek 2 hajtóművet? - Tán elvitték lemásolni...?!?
    Vagy a GE-nél voltak gyárlátogatáson? - A Triplahetes hajtóműveiből lehet, hogy 4 is elég... :)
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Annyira azért nem kell belegondolni. Jól néz ki és kész :)
     
  16. panoz

    panoz Well-Known Member

    Ebben van valami, a kínaiakat ismerve köthetnek tucatszor is szándéknyilatkozatot aminek a híre átrohan a fél világon, de évekig, évtizedekig semmi. Lásd Szu-35.
     
  17. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ha sikerülne meggyőzni az Emiratest, akkor foglalkozhatnának postagalambokkal is. Vagy ha sikerülne meggyőzni a Cargoluxot, akkor vehetnének utaszállítókat és foglalkozhatnának utasszállítással is. - Mint látod, hasonlóan "elmés" feltételes módokat én is tudok írni, de az ilyeneknek /a tiédhez hasonlóan/ nincs semmi realitása.
    Mivel, vagy mihez képest nem versenyképes? Talán a Ruslanhoz vagy a Mriyához akarsz hasonlítani egy jóval kisebb gépet? Igazság szerint már a Ruslannak sincs versenytársa /a C-5 és a B747-8F is kevesebb terhet tud szállítan/. Bár /mint már írtam/ az általad említett Volga-Dnepr Airlines használ Jumbo freightereket is, mert sokkal olcsóbban üzemeltethetők, mint a Ruslanok.
    A C-17 viszont olcsóbb, de drágábban uzemel a civil versenytársainál /A330F, B777F/. Sőt, az Airbusnál még a teherbírása is nagyobb, ám civilben az üzeltetési költségek majd mindennél fontosabbak.
     
  18. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ezt a vitát már tényleg csak az íze miatt folytatom :)

    Ahaa, szóval a postagalambokban és az óriás teherszállítókban szerinted ugyanannyi üzleti lehetőség rejlik. Epic öcsém... (Huh, szabad még itt ilyet leírni? )

    Ne is zavarjon, hogy a bolhát hasonlítod az elefánthoz.

    Felejtsd már el a Mriját könyörgöm! Már az is csoda lesz, ha a második példányt befejezik.
    Nem hasonlítom a C-17-est az AN-124-hez, mert a Ruslan nem elérhető alternatíva jelenleg. A C-17 holttérben mozog. Kisebb, mint a 747-8F, viszont nem sokkal olcsóbb annál. Az üzemeltetési költségeiről szerintem nem sokat tudhatunk. Persze neked nyilván pontos adataid vannak erről is, mint ahogy az Emirates jővőbeli üzleti terveiről is. :)
    Lám milyen érdekes, a Volga-Dnepr is használ 747-8F-et. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy érdemes a piac egy más szegmense felé is terjeszkedni. Ez a fajta gondolkodás vajon elképzelhetetlen a világ egyik legdinamikusabban fejlődő légitársaságának vezetőitől? Nem hinném. Tekintve, hogy még azt sem tudjuk, hogy lesz-e mit megvenniük, hosszú évek múlva. De te már most kizártad a lehetőséget.
     
    fip7 likes this.
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Miért nem ezzel kezdted? Javaslom, nézz utána Dubai történelmének.
    Előzetesként: Dubai néhány évtizede még csak 1 koszos halászfalu volt, amikor olajat találtak. Ám a világ sok más országával ellentétben itt nem lopták el az olajbevételeket, hanem TUDATOS FEJLESZTÉSBE KEZDTEK, mert tudták: Az olaj nem tart örökké!

    Tehát felépítettek 1 világvárost látnivalókkal, üzletekkel, szállodákkal és üdülőszigetekkel, etc. Ennek része az Emirates is, mely világ minden részéről /részére/ hozza-viszi az utasokat, DUBAI LESZÁLLÁSSAL. És ha az utas csak pár napot tölt el ott - vagy visszatér - az többet hoz minden olajbevételnél!

    Tehát Dubai és az Emirates /sokak szerint értelmetlen/ pénzszórása valójában tudatos fejlesztés. Mert a minél több utas vagy turista /magyarul pénztárca/ oda csábítása, oda szállítása és ottléte rengeteg pénzt jelent majd az olaj elapadása után is.

    Miért is terjeszkedne az Emirates a nagy kiadást, ám csak rendkívül szűk piacot jelentő túlméretes és túlsúlyos áruk szállítása felé? Azok a tárgyak csak egyszer utaznak, egyszeri fuvardíjért, járulékos bevételek nélkül. Tehát nincs szükségük nyaralásra, látnivalókra, üzletekre, szállodákra és üdülőszigetekre etc sem!
    Tehát egy ilyen terjeszkedésnek még annyi értelme sincs, mint a galambászatnak. /T.i. a Közel-keleti országokban nagy divat a sólymászat, ahol a levadászottak helyett új és új galambok kellenek./

    Végül az Emirates üzleti tervei titkosak, de a fentiek alapján nagyon valószínű, hogy az utasszállításban keresnek új piacokat és részben vagy egészben megvásárolható légitársaságokat.

    U.i.: Ma még dolgozom, a hétvégén kirándulok, igy a szállítógépek kapcsán csak hét elején tudok válaszolni.
    Addig is olvasgass Dubairól, az Emirates-ről, de olvashatsz a civil és a katonai szállítógépekről is. Hiteles adatokat az üzemeltetési költségekről ne keress, de ha figyelmesen olvasol, könnyen rájössz, hogy miért népszerűbbek a civil freighterek a katonai airliftereknél.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Izé, azért ott is megy a tudatos pénzszórás rendesen. A gigaprojektek közül több akkora bukás, mint ide Jeruzsálem... Nem tolják annyira fullba a kretént, mint Sz-A, de azért ott is megy elég rendesen a pénzszórás...
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása