1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-225 Mriya "Cossack"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Megint olyan tényekkel próbálsz villogni, amit nagyjából minden általános iskolás tud. De most komolyan! Szerinted kinek mondtál újat ezzel a "Dubai történelme" dologgal? Nagyjából elismételted azt, amit már százszor elmeséltek a kereskedelmi TV csatornák semmirekellő életmód magazinjai. Szerintem már az osztálytársaid előtt sem tudsz ezzel a szöveggel felvágni.:D
    Kár ilyesmikkel teleszemetelni a topicot.

    Az üzemeltetési költségekről: Én nem keresek adatokat, mert nincs értelme. Ahány forrás, annyi eredmény. Épp ezért nem jelentek ki dolgokat olyan magabiztosan, mint te.;)
    Dubai kevésbé érdekel, szóval azt nem tudom neked megigérni, hogy fogok olvasni róla. A szállitógépek viszont nagyon is érdekelnek, igy elég sokat is olvasok róluk. Ehhez nem nagyon kell a te ajánlásod.:rolleyes:
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Azért hadd érdeklődjek már: ha majd egyszer elapad az olaj (Dubaiban is), akkor mégis hogyan jut majd el az a sok turista Dubaiba, úszva vagy tevekaravánnal?! Mert ugye olajból lesz (ill. egyszer csak már nem lesz!) a benzin meg a kerozin is, sőt, némi áttétellel még a turista számára ott elviselhető szállodai környezetet teremtő légkondi is! Gőzzel üzemelő repülőgépről meg eddig még nem hallottam.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Magyarországon sincs komoly kőolaj kitermelés mégis van benzin és gázolaj. Ha pénz van, akkor majd ők is importálnak anyagot. Ez meg beláthatatlan messzésgben van jelen állás szeritn minden sötétzöld porhintés ellenére. A '80-as évek óta a készleteket gyorsabban tárják fel és a kitermelés gyorsabban fejlődik, mint ahogy fogyna az kitermelhető készlet. Még a növekvő igényeket nézve is most több a még kitermeletlen olaj, mint a '80-as évek elején...

    A kőolaj használattal az emberiség nem fog felhagyni még 40-50 éves távlatban, hacsak a klímaváltozás miatt nem döntenek így. Ez viszont nem lesz olcsó... Ergo, a szekér megy tovább, mert az egyszeri gyök2 ember olyan, amilyen. Lásd, amerikában olyan emberekből lehetnek komoly döntéshozók, akik természettudományos megértésben egy részeg 4 általános iskolás tahó szintjén vannak. Felmelegedés? Ugyna már? Olyan nincs... Evolúció? Ja, sátáni gondolatok... Egyérszt aztért, mert tényleg ebben hisznek - szó szerint, mert tudásuk a béke segge alatt van - másrészt a szavazó is erre vevő. Hát nehogy már ne lehessen akkora kocsival járni, ami akkora majdnem, mint egy garzonlakás...
     
    boki, fip7, notaricon and 1 other person like this.
  4. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    A Solar Impulse körberepülte a földet úgy, hogy egy csepp olajat se használt. És éppenséggel Abu Dhabiból indult és ott is fejezte be a kört.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Igazad van, de egyetlen "utasa" volt (a pilóta), és 15 hónapig tartott az útja. Nagyon drukkoltan nekik és műszakilag tényleg csúcsteljesítmény volt, de ettől azért még senki ne reméljen tömeges turistaforgalmat évtizedes távlatban sem! És a hatalmas jövőbeni fejlődéssel se nagyon biztasson senki, tessék megnézni mikor indult az első űrhajó emberrel, és hogy azóta hány űrturista járt a világűrben! Vagy nézd meg, mikor járt először ember a Mariana-árok alján, és hányan látták azóta ugyanazt turistaként?! Hát ennyi turistából attól tartok olajfogytával nem fog megélni Dubai sem. Sőt, nem kell elfogyni a olajnak, elég lesz majd ha fogyni kezd és egyre drágább technológiákkal lehet majd kitermelni, tartok tőle a növekvő olajárak majd eléggé le fogják csökkenteni a tömeges légi turizmust (kivéve egy-két izmosabb országot, akik majd addigra rendelkeznek az olajkészlet túlnyomó többsége fölött).
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jaj...
    Az ugye megvan, hogy ezzel kb. el is érte a technológia korlátait? Soha nem fog személyszállító gép épülni napenergiával, egyszerűen nem elég a teljesítéműnysűrűsége. Szikrázó napsütésben nyáron 100% hatásfok mellett kb. 1,1-1,2 kW/m2 teljesítmény kap a földfeldszín a mi szélességi körünkön. Északabbra még annyit sem. Ezzel miféle repülőgépet akarnál üzemeltetni és miféle teherrel? A gép sebességét is megnézted?

    Mikor jutunk már el oda, hogy érdekes és PR kisérletek helyett számolnuk és a rögvalóságot nézzük? Egy átlagos személyautó sem képes napelemesen működni, akkor egy repülőgépnek hogyan sikerülne...? Olyan nehéz megérteni, hogy a forrás teljesíténysűrűsége adott és ez SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN nem fog megváltozni...?
     
    fip7 and notaricon like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem évitezedes távlatban.

    Soha. Pont.

    Fizikailag nem lehetséges elég teljesítményt kinyerni nagyobb sebesség vagy nagyobb tömeg emeléséhez. Pont.
    Ezen felül olyan időjárási korlátja van a gépnek, hogy eleve ezért nem repüléhet, amikor akar. Megnézém, hogy 50-60 km/h oldalszélben mit tudna ez a gép...
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Bocs Mack, most látom, ennek már nagyon nem itt lenne a helye - OFF -, szerintem át kellene tenni valahova máshova az utolsó pár hsz.-t
    Én nem írtam azt, hogy ez mekkora távlat, tőlem lehet 80-100 év is (addigra úgyse élek már), de nincs kifogyhatatlan olajforrás, és előbb vagy utóbb minden olaj elfogy. Gőzmozdonyt és gőzhajót újra lehet szénnel és fával fűteni még elég sokáig /sőt, a hajó vitorlával is megy, és még szebb is!! :)/, de megvalósult gőzrepülőről én még nem hallottam.
     
  9. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Én sem írtam azt, hogy napelemes utasszállítókat fognak építeni csak azt, hogy lehet repülni olaj nélkül. És akár utasszállító is repülhet olaj nélkül, például egy léghajó aminek a légcsavarját napelem hajtja.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem is kell. Ha korlátlan olcsó áramot termel majd az emberiség nukleáris alapon, akkor bármilyen szintetikus folyékony üzemanyag legyártható, amit megesz a turbina...
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vagy másképpen fogalmazva. A kőkorszak nem azért ért véget, mert elfogyott a kő...
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    De a bálnaolaj kereskedelemnek azért lett vége, mert elfogyott a bálna. Így kénytelenek voltak más olajat keresni...
     
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Neked! Mert /Dubai és/ az Emirates esetében adott a fejlesztés iránya, melyet valószínűleg nem fognak egy "nagy kiadást, ám csak rendkívül szűk piacot jelentő", tehát "nem igazán jövedelmező" üzlettel bővíteni.
    Ezzel az Emirates-es offtémát lezártnak tekintem!

    Foglalkozzunk inkább a szállítógépekkel:
    Miféle holttér? A C-17 hozza /és viszi/ azt, amiért kifejlesztették, sőt még exportálni is sikerült. A civil eladás már csak hab lett volna a tortán, igaz, nem sok katonai gép ábrándozhat "habostortáról".
    A Jumbo freighter és a C-17 között 150 millió USD a különbség, de mint említettem, nem a nagy Jumbohoz, hanem a hasonló teherbírású A330F-hez vagy a B777F-hez kéne viszonyítani.

    Amúgy a világ air cargoját zömmel utasszállítók /belly cargoként/ és freighterek szállítják, de a nagyobb és nehezebb vasdarabokkal már meggyűlik a bajuk. Ilyenkor hasznosak a katonai airlifterek civil változatai, melyek erős szerkezetük miatt ezzel is boldogulnak.
    Persze az erősebb szerkezet nagyobb súlyt jelent, a több vagy erősebb hajtómű viszont növeli az üzemeltetési költségeket. /A C-17-nél nagyobb teherbírású B777F-nek 2 hajtómű is elég./

    Ezek után nem csoda, ha a katonai szállítmányok 1 részét is freighterek juttatják el a rendeltetési helyükre
     
  14. ghostface

    ghostface Well-Known Member


    Egy vállalkozás fejlődésének iránya adott? És ezt alapozod arra, amit a retekklubbon a fókuszban elmondtak Dubairól? :)

    "Miféle holttér? "

    Látom, nem érted. Pont azért mozog holttérben, mert a fizikai paraméterei alapján nem sokkal hasznosabb a civil szállító gépeknél. Igazán nagy méretű teher nem fér bele. A teherbírása "csak" 80t körüli, ami egyébként nem rossz, de a 747-8 asszem 150t körül is elvisz. Az ára meg mostanra inkább 300 millió körül van, szemben a wikipedián fellelhető, 10 évvel ezelőtt árakkal, szóval olyannyira nem olcsó. Ez érthető is, mivel a C-17-es az USAF extra igényeit figyelembe véve lett kifejlesztve, amik drágítottak az árán.

    "Amúgy a világ air cargoját zömmel utasszállítók /belly cargoként/ és freighterek szállítják, de a nagyobb és nehezebb vasdarabokkal már meggyűlik a bajuk. Ilyenkor hasznosak a katonai airlifterek civil változatai, melyek erős szerkezetük miatt ezzel is boldogulnak."

    Nem az erős szerkezet a kulcsa a dolognak, hiszen a 747-8F pusztán tömegben többet elvisz, mint a C-5B vagy a Ruslan, hanem a speciális törzskialakítás. Ennek köszönhetően fér el bennük a fizikailag nagy méretű teher, illetve sokkal könnyebb a rakodás (lásd az ominózus USAF 747 vs. C-5 helikopter szállító versenyt anno).

    Igen, a több vagy elavultabb hajtómű valóban költségnövelő tényező. Szerencsére ez a probléma megoldható. Nyilván a kínaiak számára nem olyan könnyen, mint mondjuk az amcsiknak, de idővel majd, mikor a saját nehézszállító gépük végleges változatával előállnak, már valószínűleg lesz saját hajtóművük is. Az első protókon viszont esélyesen a D-18 vagy annak a kínai megfelelője lesz felszerelve.

    "Ezek után nem csoda, ha a katonai szállítmányok 1 részét is freighterek juttatják el a rendeltetési helyükre"

    Miért is lenne csoda? Ellátmányt, (ruhákat, kólát, hamburgerhúst, gumióvszert, videójátékokat :) ) palettára pakolva is lehet szállítani. Nyilván ők is csak arra használják a rámpásokat, amire ténylegesen kell.
     
  15. formosa1

    formosa1 Active Member

     
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Bocs, valamit elrontottam az idézéseknél!
     
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    "Vagy szerinted a C-17 mellett az Il-76 és az Y-20 is "holttérben mozog"? És mi a helyzet a még kisebb taktikai airlifterekkel...?!?"

    Ha úgy nèzzük, hogy egy a szolgàltatàsait bővìteni kèszülő lègitàrsasàgnak mi lenne a megfelelő, akkor igen, az IL-76 ès a Y-20 sem az ideàlis vàlasztàs. Egy Ruslan mèretű gèp viszont olyat nyújt, amit màs nem. Ezèrt lehet, (hangsúlyozom: lehet) piaca. Plàne ha azt is figyelembe vesszük, hogy mind az Antonov, mind pedig a Volga-Dnepr flottàja öregedik. Az orosz gèpeken nemrèg vègeztek valamifèle nagyjavìtàst, tehàt azok egy rèsze mèg hasznàlhtó lesz egy ideig, az ukràn gèpek viszont nem tudom, hogy hogy àllnak ezen a tèren. A lènyeg, hogy ha lejàr a Ruslanok repideje, akkor kell majd valami, ami kivàlthatja őket.

    A C-17 àràt a kuwaiti eladàsból saccoltam meg. Valahol olvastam, sajnos nem lelem, hogy a 2db gèp közell 600 milla volt.
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    A különböző üzleteknél kiszivárgott árakból nem érdemes "saccolni", mert ki tudja, hogy mi mindent vettek még a gépek mellé.

    A C-17, az Il-76 és az Y-20 is a hadsereg igénye miatt lett ekkora, de civilben a nagyobb, vagy a speciális arlifterek a nyerők /pl. a kiépített repteret nem igénylő Herculesnek van civil változata./

    A Ruslanok kapcsán viszont egyetértünk. A /2 líbiai gépet nem számítva a/ jó helyen vannak, mert csak Oo. és Ukrajna tudja nagyjavítani őket. Persze a legjobb megoldás a sorozatgyártás újraindítása lenne, melyre /mint a Mriya esetében/ Kínában lenne a legnagyobb esély.
     
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  20. emel

    emel Well-Known Member

    Gyönyörű de brutális méretű jószág, életemben egyszer állhattam mellette, úgy éreztem magam mintha a Gellérthegy tövében állnék. :)
     
    ghostface and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása