Akkor egy kicsit ünneprontó leszek, de a Magyar Honvédség sok dologban fejlesztésre szorul, de ha valami megoldott, az pont a pilóta képzés. A kanadai kiképzést, ha kihasználjuk, ha nem kifizetjük, ahol ennek megfelelő gépekkel is repülnek, akkor miért is kellene elkölteni a MH amúgy szűkös fejlesztési kereteit? A másik a technikailag és erkölcsileg is teljesen elavult An-26-osainkat tényleg az ugyanolyan, de talán még nagyobb fogyasztású An-32-re kellene cserélni, miközben az összes volt VSz-tag (Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia, Bulgária) már korszerű közepes szállító repülőgépeket rendszeresített, vagy döntött erről?
Sajnos az a HM egyik rákfenéje, hogy nem egy tudatos fejlesztés folyik, hanem ha van valami "akciós" akkor azt gyorsan vegyük meg. Így kerültek hozzánk a BTR-ek, a MiG-29-esek, a belorusz T-72-esek, vagy éppen a Rábák helyett, az amúgy akkor tényleg nagyon kellő használt Bundeswehr teherautók.
Szóval szerintem ma a MH-nak normális személyi felszerelésre, helikopterekre, lövészpáncélosokra, önjáró tüzérségre, a jelenleginél korszerűbb harckocsikra és páncéltörő rakétákra, közepes magasságú csapatlégvédelemre, van szüksége és nem ilyen "akciós" termékekre.
TG.