An-24 Coke / An-26 Curl / An-32 Cline (Antonov) / Y-7 (Xian, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
The facility will manufacture An-2, An-26 and An-32 turboprops - the most common variants found in South America.

http://ch-aviation.ch/portal/news/23878-antonov-in-talks-to-establish-production-mro-facility-in-peru
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
134482.jpg
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Csak egy kérdésem van a hírrel kapcsolatban. Miért?
Így akar az USA pénzt adni az ukránoknak hogy ne szúrjon szemet senkinek a dolog?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Miért ne?
Ha adni akar, így is, úgy is adni fog.
Legalább támogatva lesz az ukrán repipar. Mai "rossz-hír", hogy a Rossia leállítja az An-148-akat.
Sztem némi ráció van a dologban, mivel hasonló kategóriájú gépeket felényi áron kínál az ukrán cég, mint a nyugatiak. Tudom, nem az a technológiai színvonal, de talán a katonai felhasználóknak belefér a nagyobb fogyasztás, nagyobb szerkezeti tömeg stb.
És hát az Antonov gyártmányi közül hiányzik ez a kategória. Az An-140-esnek lett volna egy rakodórámpás változata -ami kisebb-, de nem épült meg, az An-178 meg jóval nagyobb. An-74 sztem nincs gyártásban (a valóságban), hiába ez lett volna a váltótípus (72). Gondolom a gázturbinák miatt nem lett annyira sikeres.. Halkabb talán, de alig gyorsabb, mint egy korszerű légcsavaros gép, viszont jóval többet fogyaszthat.
Ezt a korszerűbb hajtómű beépítését már rég megléphették volna az ukránok. De gondolom a Szu idejében nem érdekelt senkit a fogyasztás. (Komolyan.*) Mikorra meg kifejlesztették a korszerűbb hműveket (új megoldásokat: pl légcsavar), addigra meg össze is omlott a gazdaságuk.
*: Úgy értem kiadták az An-26-ot, 32-őt és a hajtóműveik nem lettek lecserélve modernebb változatú Ai-24 ill 20 modifikációkra. Azt hiszem. Persze ebben közrejátszott a 72-es gyártása. (tudom, több változatú AI-20 van: Il-18-hoz, An-32-höz, Be-12?-höz, de hogy uazon a gépen változtattak volna??)

Persze nem lesz olyan gép, mint a c-27, de féláron? Most látom csak a wikin, elvileg létezik olyan terv/próbálkozás amibe integrálták az AE-2100 hajtóművet. (papíron?)
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 019
113
Csak egy kérdésem van a hírrel kapcsolatban. Miért?
Így akar az USA pénzt adni az ukránoknak hogy ne szúrjon szemet senkinek a dolog?

Lehet több okból is... De a lényeg, hogy szerintem egy jó kis szállítórepcsi lesz az egésznek az eredménye. :)