Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Zotyek78: az az iszonyatos összeg amibe 2-3 ilyen gép meg a hozzá képzett személyzet és üzemeltetés a folyamatos korszerűsítéssel kerülne, nagyon sok minden másra is mehetne, de nem megy, mert azokra sincs plusz keret.
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
"A Swiss European Airlines hamarosan megkezdi az egyre kisebb profit mellett üzemeltethető Avro RJ100-as típusú repülőgépek cseréjét. Az eredeti tervek szerint a Bombardier gyár CSeries gépei látták volna el ezt a feladatot, de a program csúszása miatt ideiglenes megoldásként bérelt Embraer E-190-es gépeket vesznek majd igénybe."

hát ha megint napirendre kerül bár akkor már a 190 választanám na meg 2 3 db 390 is
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
ambasa, ugyanennyi idős Bae-146-ost akartunk beszerezni még egy éve. Most üzemelnek be egy AN-26-ost mert Litvániába vagy hová szállítani kell az ellátmányt. Nem egy C-5-ös hatalmas gép, azon a méreten még megértem hogy gondolkodnának megéri-e , kihasználnák-e?
Mondjuk szerintem a HM-ben nem terveznek semmit, nincs célkitűzés az ancsák helyett. Amíg mennek mennek,aztán game over. Max sárkányrepülőt , vagy léghajót vesznek mert az olcsó.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Antigonosz!

én a BAe-146-ost mindig is teljesen alkalmatlannak tartottam, mind katonai szállítógépnek, mind a MH feladatainak ellátására. (erre itt a fórumon többször is hangot adtam) Úgyhogy azzal, hogy valakik azt szerették volna, az én szemembe még nem lesz áhított gép a több, mint 20 éves An-32-es.

Vajon azokra a jelenlegi szállítási feladatokra, amelyekkel ma szembesül a MH érdemes rendszerebe tartani katonai szállítógépet, vagy esetleg lehet, hogy érdemesebb lenne szállító kapacitást bérelnünk a NATO szövetségeseinktől? Ez a balti példa, szerintem kitűnően világít rá a helyzetre, de ezért kár felújítani gépet, elég lenne, mondjuk a pl. a lengyelektől, a belgáktól, esetleg a nem NATO tag osztrákoktól, uram bocsá' a románoktól bérelni kapacitást arra a néhány fordulóra, és ugyanez igaz a légilövészeteknél való kitelepülésekre. Ezekért kár fenntartani szállítógépet szerintem.

TG
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Zord blogjáról:
"Az AN-26 406 és 407 repül egyszerre, úgy tűnik viszik az előbbit nagyjavítani, flightradaron szépen látszanak:

kepfeltoltes.hu/150407/an261_www.kepfeltoltes.hu_.jpg "
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
<blockquote rel="donpepe84"> Így esetleg lenne mit felajánlani a NATO-nak! Talán így lenne egy kis pozitív megítélése az országnak illetve a honvédségnek!

Valamit mindenképpen fel kell ajánlani, tehát célszerű egy olyan képességet, ami alapból hasznos a számunkra...

</blockquote>

Víztisztító?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
Nincs kommentár, csak link:

http://comment.blog.hu/2015/07/19/a_hirado_rakosista_modszerekkel_mosdatja_a_koztarsasagi_elnokot?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_07_19&utm_campaign=index
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Várhatóan három-öt könnyű és közepes repülőgép beszerzése várható. Az egyelőre még nem ismert, hogy milyen típusú gépeket szereznek be a honvédségnek, a környező országok szállítórepülőgép-vásárlásai alapján azonban megállapítható, milyen gépek jöhetnek szóba. A honvédség szakértői azonban leszögezték: a műszaki kiszolgálást a jelenlegi állomány átképzésével fogják megoldani.
http://magyaridok.hu/belfold/uj-katonai-repulogepek-regi-szemelyzettel-1319488/
És a lebegtetett típusok: C-295, C-27J, A330MRTT, A400M, C-130.
Már ha tényleg figyelembe veszik a környező országokat.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 831
113
Előbb-utóbb valami kell, és csak nem használt An-26-osokat szereznek be.
Vagy c-295 vagy c-27 lehet reális hasonló méretben.
Amúgy kivételesen komolyan gondoltam, de a szövegkörnyezet miatt ment a mosolygás jel :)
A dolgok jelen állása szerint az is elképzelhető, hogy nem lesz semmi (illetve ez a legvalószínűbb), tekintve, hogy a „gazdaságtalanul üzemeltethető An-26-os” tipikusan olyan alulfinanszírozott jelenség, mint korábban pl. a MiG-29-esek, amikről egy évtizeden keresztül harsogták, hogy rendkívül drágán repül. Azóta persze kiderült, hogy 17év alatt költöttek rájuk annyit, mint amit a Gripenre évente. Egy három gépes CASA flotta csak az induláskor felemésztene alsó hangon 40 milliárdot és valahogy még repültetni is kell őket. Persze az általuk nyújtott szolgáltatás is sokszorosa lenne 3 Ancsáénak, de a légierő többi része azóta van mostohagyerekként kezelve, mióta Gripen van és a jelek szerint ez az állapot nem nagyon fog változni.
Mindazonáltal hasonló méretben a CASA CN-235 van. A C-295 is, de a C-27 főleg óriási ugrás az An-26-oshoz képest. Az árutonnakilóméter kapacitásuk a C-295-nél másfélszeres, a C-27-nél jóval több, mint kétszeres az An-26-oshoz képest (múltkorában szórakozásból csináltam egy kis ákom-bákom összehasonlítást).
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
A dolgok jelen állása szerint az is elképzelhető, hogy nem lesz semmi (illetve ez a legvalószínűbb), tekintve, hogy a „gazdaságtalanul üzemeltethető An-26-os” tipikusan olyan alulfinanszírozott jelenség, mint korábban pl. a MiG-29-esek, amikről egy évtizeden keresztül harsogták, hogy rendkívül drágán repül. Azóta persze kiderült, hogy 17év alatt költöttek rájuk annyit, mint amit a Gripenre évente. Egy három gépes CASA flotta csak az induláskor felemésztene alsó hangon 40 milliárdot és valahogy még repültetni is kell őket. Persze az általuk nyújtott szolgáltatás is sokszorosa lenne 3 Ancsáénak, de a légierő többi része azóta van mostohagyerekként kezelve, mióta Gripen van és a jelek szerint ez az állapot nem nagyon fog változni.
Mindazonáltal hasonló méretben a CASA CN-235 van. A C-295 is, de a C-27 főleg óriási ugrás az An-26-oshoz képest. Az árutonnakilóméter kapacitásuk a C-295-nél másfélszeres, a C-27-nél jóval több, mint kétszeres az An-26-oshoz képest (múltkorában szórakozásból csináltam egy kis ákom-bákom összehasonlítást).
Mert azok a húgyos Ivcsenkók a keró 80%-át hanggá alakítják és a amradékon osztozik a tolóerő meg a korom.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 831
113
Mert azok a húgyos Ivcsenkók a keró 80%-át hanggá alakítják és a amradékon osztozik a tolóerő meg a korom.
A tolóerőt, azt a RU adja, de csak ritkán. Az AI-kból tengelyteljesítmény jön.
A „repülőtechnikát letegezni pedig szigorúan tilos” ;)
ócsárolni meg pláne :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed