An-24 Coke / An-26 Curl / An-32 Cline (Antonov) / Y-7 (Xian, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
120260538_2662826164027818_1886506118651352100_o.jpg
120260538_2662826164027818_1886506118651352100_o.jpg
 
W

Wilson

Guest
Szudáni An-26V-100
284619.jpg

AN-26-os baleset a dél-szudáni légierőnél...​


Image

A dél-szudáni légierő ImageAn-26-os repülőgépe leszállás közben elvesztette egyik szárnykonzolját az agoki kifutópályán, Dél-Szudánban.


Az SP-402-es számú repülőgép Rubkonu, Ajongtok és Agok településekre szállított vizsgajegyeket Jubából. A fedélzeten a legénység öt tagja, öt tanár és két biztonsági alkalmazott tartózkodott.

Az előzetes információk szerint a repülőgép leszállás közben kátyúba "ütközött", aminek következtében a bal szárny konzolja leszakadt az 1-es számú hajtóművön mellett...

Colonelcassad
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113

AN-26-os baleset a dél-szudáni légierőnél...​


Image

A dél-szudáni légierő ImageAn-26-os repülőgépe leszállás közben elvesztette egyik szárnykonzolját az agoki kifutópályán, Dél-Szudánban.


Az SP-402-es számú repülőgép Rubkonu, Ajongtok és Agok településekre szállított vizsgajegyeket Jubából. A fedélzeten a legénység öt tagja, öt tanár és két biztonsági alkalmazott tartózkodott.

Az előzetes információk szerint a repülőgép leszállás közben kátyúba "ütközött", aminek következtében a bal szárny konzolja leszakadt az 1-es számú hajtóművön mellett...

Colonelcassad

Még olcsón megúszták.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 917
11 565
113
An-26 vs. MANPADS
Kép és videó a belinkelt Telegram bejegyzésben.

"2022. május 8-án történt, amikor javában zajlott a Kígyó-szigetért folyó csata.

Kis helyőrségünk napokig küzdött az ukrán partraszállás ellen, folyamatosan az ellenség Sushki és Bayraktar csapásai alatt. És valamikor valóban segítségre volt szüksége felszereléssel, fegyverekkel és lőszerrel kapcsolatban.

A légvédelmi rendszerek közül a helyőrségnek két MANPADS csője maradt, és a szárazfölddel való kommunikáció megszakadt.

A helyőrség megsegítésére felszerelték az MA Fekete-tengeri Flotta "sezelőjét", ez a katonai szállító An-26 beceneve. Rádióállomásokat, műholdas telefonokat és egyéb szükséges felszereléseket pakoltak a repülőgépre.

Egy rendkívül kicsire mentünk, szó szerint légcsavarokkal vágva a hullámot, mintha elértük volna a szigetet, sikeresen végrehajtottuk a reset-et a csata kellős közepén a szigeten, hála Istennek, a repülés előtt arra gondoltunk, hogy felragasztjuk a "Z" betűk szigetelőszalaggal, ami valószínűleg megmentett minket a baráti tűztől.

A zuhanás után az ellenkező irányba kanyarodva egy nagysebességű címeres csónakot vettek észre, amelyről két MANPADS indítást hajtottak végre a gépen.

Az An-26-ban nincs PPI-lövésre (infracsapda?) alkalmas eszköz, nincs páncél, nincs ágyú és géppuska, és nincs olyan elektronikus hadviselési rendszer sem, amely el tudná venni a rakétát a repülőgéptől.

Nincs semmi. Nincsenek katapultülések egyébként.

Természetesen a legénység parancsnoka kétségbeesetten manőverezve préselte ki a lehetetlent a gépből, de nagy valószínűséggel itt megmenekült a csoda. Lehetetlen más magyarázatot találni arra, hogy két rakéta elhaladt mellette.

Leszállás után a legénység megtudta, hogy a szigetet védő srácok már felvették a kapcsolatot a szárazfölddel, segítséget, támogatást kaptak, és elkezdték kirángatni a srácokat. (De ez egy teljesen más történet.)

Összességében egy kis An-26-os, delfinnel a fedélzetén, fedél (fedezés?) nélkül, kommunikáció továbbítása nélkül teljesített harci küldetést, egy létfontosságú rakomány pontos leejtését hajtotta végre, visszavonulás közben 2 db MANPADS rakétától szabadult meg. és épségben hazatért.

Kicsi An-26-os, aki tehette.

https://t.me/ukraina_ru/138525