An-70 (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
A forradalmi propfan erőforrásokkal ellátott ukrán(-orosz) teherszállító repülőgép topicja.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra kiszáll az An-70-es fejlesztéséből Oroszország?
Valahogy nem megy az ukránoknak repulogépépítés-fejlesztés a SZU felbomlása óta. Legjobb lenne,ha eladnák az egész AN- repulogép gyárat az oroszoknak. Nem kellene kínlódniuk.
Csak egyetlen prototípust (egy kigyulladt) építettek 20 év alatt, ez elég siralmas. Hamarább lesz rendszeresítve az orosz Il-476. Egyetlen elonye az AN-70 -nek, hogy fel tud szállni rovid kifutópályáról, és szélesebb 0,5-1,0 m -rel mint az Il (jobban befér egy BMP) De a hatotávolsága
2000 km (Il-5000km) és teherbírása 40t (Il-50-60t) elmarad az Iljusintól.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Sikeresen szerepelt az állami teszteken az 5. generácios D-27 -es hajtomu , amit az  AN-70 -hez fejlesztettek. A fejlesztok : Ivcsenko-progresz, Szaljut és a Motor Szics  mérnokei szerint ez a hajtomu a világon a "legjobb" , fogyasztása 10-30% kevesebb a jelenleg uzemben lévo nyugati gépekhez képest. A kulfoldi konkurencia csak 5-8 év mulva tud  kifejleszteni hasonlo hajtomuvet.

http://www.ng.ru/realty/2013-04-19/16_an70.html
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
Jobb is váljanak ki belőle az oroszok (van) lesz nekik jobb amit Indiával fejlesztenek közösen .
Ha pénz nem lesz az ukránoknak majd az EU segít nekik úgyis nem sokára EU tagok lesznek .

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujabb_modernizalt_ruszlant_vett_at_az_orosz_legiero/
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
http://hungarian.ruvr.ru/2013_04_24/Egyre-kemenyebb-a-Sz-ria-elleni-informacios-haboru/

"Ugyanakkor tesznek olyan intézkedéseket - egyebek között technikai jellegűeket -, hogy a másik fél részéről semmiféle információ ne jusson ki a világba. Jelenleg a szíriai tévécsatornák nem jutnak ki a külföldi műholdakra, gyakorlatilag elzártak"
 

doca

Member
2010. szeptember 14.
557
1
16
EU-nak, így az EADS-nek nem érdeke, hogy elkészüljön a legerősebb konkurencia. Oroszország kiszállása politikai okok miatt történt, mert a Gazprommal összeveszett Ukrajna és kerülőúton kapja majd a gázt. A nagy EU felé sodródásban egész Ukrajna gazdasága rosszul jár már most is így. EU tag viszont még évekig biztosan nem lehet, mert ezer szállal kötődik még Oroszországhoz így is.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
Tény, hogy az oroszok lépése nagyban hátráltatja a típus fejlesztését illetve későbbi gyártását. De ennyire előrehaladott állapotban valószínűleg már nem tudja megakadályozni az elkészültét!
Ráadásul az An-70-es sikeres lehet, mert NINCS konkurenciája!

Az /EADS/ Airbus A-400M még viccnek is rossz a kisebb teherbírásával, ám TÖBB MINT KÉTSZERES ÁRÁVAL !!! Ilyen áron nem csoda, hogy a fejlesztő országokon kívül - akik futnak a pénzük után - nem kell a kutyának se!!!

Az orosz-indiai "kacsa" pedig elrepült, mert India C-17 Globemaster-t vásárolt...!!!
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
Az orosz-indiai “kacsa” pedig elrepült, mert India C-17 Globemaster-t vásárolt…!!!


http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/elindult_az_indiai_szallitogep_tender/

Ahogy írja a c-17 és c-130 mellé jön az új közös gép persze nem lesz nagy teherbírású mint a c-17.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
Olvastam, de várd ki a végét! Lehet hogy hápogni fog, mert a közös gép teherbírása megegyezik a C-130J Super Herculessel, /- és hasonló az Embraer KC-390-hez -/ mely nem tesz jót az értékesítésnek...!!!
És ismered a mondást a közös lóról! Ukrajna már tudja a szállítógépes változatát is!
India meg majd megtanulja...!!!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
AN70 a kész közelében nincs így nincs az olyan kijelentésnek értelme, hogy mennyibe kerül.

btw az An70 Orosz kiszállás fő okának én az Il-76MD lobbit tartom. Persze sokkal jobban jártak volna egy An70el, de másik oldalon nincs risk és nincs ukrán függés.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna egyedül folytatja az An-70-es fejlesztését
A repülési tesztektől már csak 1 lépés a sorozatgyártás. Melyhez persze csak 3 dolog kell - mint a háborúhoz...!
Ám akkor sem lesz eladhatatlanul drága, mint az Airbus A-400M!!!

Az Il-76MD /Il-476/ esetében igazad van! Mely persze rossz hír az indiaiaknak!
De majd megtanulják...!!!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Sajnos az ukránok a gagyi minőséggel nagyon lejáratták magukat.
Most lehet a forma 25 éves. Hiába áradozik róla a narrátor, nem hiszem, hogy 25 év alatt ne tudtak volna javítani rajt. Vagy 10 éve nem is gyértottak winglet nélkül repülőt. Ha meg tényleg olyan gazdaságos, építsenek belőle utasszállítót, és tarolják le a piacot.