1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Arleigh Burke-osztály

Diskurzus a(z) 'Rombolók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. Rommel28

    Rommel28 Active Member

    Ez nem igaz. A nyílt tengeren pongyolán fogalmazva jobbkéz szabály van. Amit te mondasz, az csak a szűk csatornákra, kikötőkre vonatkozik a tengeri hajózásban. Ne keverd bele a hazai tavi, folyami közlekedési szabályokat.

    Jelen esetben valószínűleg az amerikai hajó hibázott.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Inter..._Collisions_at_Sea#Example_regulatory_content

    Az ábra mutatja minek kellett volna történnie:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Port_and_starboard
     
    gacsat and sirdavegd like this.
  2. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, a tengeri ütközések elkerüléséről szóló szabályozás alapján jelen esetben elvileg a romboló lehetett a hunyó, de majd később kiderül a pontos körülmények ismeretében.

    Itt meg már a kikötőben van:
    http://www.navy.mil/view_imagex.asp?id=240482&t=1
     
  3. JonatánJoe

    JonatánJoe Member

    Nem vagyok nagy szakértője a dolognak, de a kikötős képen nekem úgy tűnik, hogy a hajó teste rengeteg energiát vett fel, komolyan deformálódhatott. Nehogy a vége selejtezés legyen... Vagy kihúzatják ezt is, mint az autók kasztniját? :):):) Szóval ha a nagy USA hadihajója egy böszme tengerjárót nem észlel, akkor mit?
     
  4. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  5. ulippo

    ulippo Well-Known Member

  6. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    a konténer hajok automata üzemmódban mennek ez ok
    de a romboló is?
    valaki mélyen aludt vagy minket olvasott:))
     
    misinator and sirdavegd like this.
  7. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    "Kapitány! A világ legnagyobb és leglassabb torpedója érkezik a starboard felől!" (az a jobb oldal?)
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    A konténerhajó provokatív módon megpróbált beúszni a romboló farvizébe. Láttunk már ilyet, csak most a teherhajó gyorsabb volt mint az orosz korvett.
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az a horgony is megkínálhatta rendesen.
     
  10. joker

    joker Well-Known Member

    fishbed likes this.
  11. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A Captain karrierjének valszeg vége...... Ahogy - szerintem - a hajójának is... Jó lesz még alkatrésznek.... Azért tényleg nevetséges, hogy egy ilyen teknő nem lát, nem hall, nem figyel.... Pedig az é. koreai rakétatesztek miatt az érzékelők tuti működtek, ahogy szinte minden... Lehetséges, hogy MINDEN harchelyzetre ki vannak képezve, de egy egyszerű, békebeli forgalmi dugó megeszi őket?
     
    fip7, misinator, svajcibeka and 4 others like this.
  12. reich_und_roll

    reich_und_roll Well-Known Member

  13. Python

    Python Well-Known Member

    Ez a romboló szerintem kukázva lesz gazdaságossági okok miatt. Biztos megtudnák javítani, de nem biztos, hogy megéri. Majd látjuk, de erősen gazdasági totálkár kategória gyanús.
    A hajótest valószínű a vízvonal alatt is sérülhetett, hisz látszik, hogy négy ponton ömlik ki a víz a folyamatos szivattyúzás miatt a sérülés környékén, de ennek ellenére bedőlt a hajó. Tehát víz ömlik a belső terekbe, a folyamatos szivattyúzás ellenére, ez vízvonal alatti sérüléseket is feltételez.



     
    fishbed likes this.
  14. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Lehet, hogy a konténerszállító mögött volt a Nap és elvakította őket. (áldott naivitás)
     
    misinator likes this.
  15. Python

    Python Well-Known Member

  16. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Most néztem az imént, hogy a 7. Flotta parancsnoka az általa tartott sajtótájékoztatóban kitért a hajó jövőjére is: azt mondta, hogy nagy lék keletkezett a vízvonal alatt, de a hajó menthető. Bár ehhez alsó hangon hónapok munkájára lesz szükség, de bíznak abban, hogy 1 éven belül helyre tudják hozni.

    Hogy ez mennyire lesz gazdaságos, azt a fene tudja. (1995-ben hadrenbe állított Flight I-es Burke amúgy.)
     
    Last edited: 2017. június 18.
    sirdavegd likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Összefoglalva a molni által linkelt blogposztban olvasható felvetést:

    a hajók mozgását rögzítő AIS adatok alapján megeshet, hogy az ütközésre 1 órával korábban került sor és hogy a konténerszállító robotpilótával haladt nagy sebességgel, úgy, hogy nem volt senki a hídján az ütközés előtt és azt követően is csak cirka 15 perc múlva lett kikapcsolva a robotpilóta.

    A blog szerzője által felvetett lehetőség: a konténerszállító 18,5 csomós sebességgel telibe kapta rombolót, pár percig olyan módon változott a haladási iránya, sebessége, mintha együtt vergődött volna a 2 hajó. Újabb pár perc múlva pedig már úgy, mint ha a romboló időközben lecsúszott volna a teherhajóról. Innentől kezdve konténerszállító kezd visszaállni az eredeti haladási irányába és nő a sebessége. 10 perccel az ütközés vélt idejét követően az irány és sebesség már majdnem visszaállt a korábbi értékekre. Cirka fél órával az ütközés után viszont már lassul és enyhe fordulóban van a hajó, 40 perccel az ütközést követően pedig már visszafordult és halad az ütközés helyszíne felé.

    Azaz a fene tudja mi történt szerinte, de úgy véli nem voltak a teherhajó hídján emberek az ütközéskor
     
    fip7, misinator, sirdavegd and 6 others like this.
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Legalább költhetik az adófizetők pénzét, úgyis növelni akarják a büdzsét. Elég határeset volt hogy beértek a kikötőbe, egy viharos idő elsüllyesztette volna.
     
  20. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Látszott a képeken, hogy a konténerszállítónak "bulba-orra" volt. Azzal szép kis lyukat vághatott a romboló testén a vízvonal alatt.
     

Ezen oldal megosztása