Arleigh Burke-osztály

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
Igen? Hol írták? Mert Fade információi szerint meg nyílegyenesen mentek robotpilótával (a fene se tudta hogy már hajókon is van) és csak később fordultak vissza. De valamelyik nap beraktam én is egy képet amin a teherhajó útvonala volt. Valami kacifántos krix kraxra emlékszem belőle.
Én mondom. Itt írtam, tegnap. Minden hajón van robotkormány, úgy 80 éve. Mindig avval mennek. Biztosat akkor tudnánk, ha hallanánk a rádióforgalmazást.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
Vagy dzsihád.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
9 563
7 588
113
Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
Vagy dzsihád.

Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
Háát.., a hülyeség végül is határtalan.
A szokásjog alapján a hadihajónak elsőbbsége van, de ez a Colregben nincs benne. Éjszaka egy hajón nem nagyon látszik, hogy milyen hajó. Ilyenkor rádiózni szokás. A teherhajó nem tud hirtelen irányt váltani, úgyhogy egy percel előtte látni kellett a hadihajóról, hogy ütközés lessz.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
9 563
7 588
113
Megmondom én őszintén mi itt a baj. Az, hogy a hadihajók KICSIK! Minden teherszállító, olajtanker, sőt, utasszállító cruiser hajó mérete többszöröse a hadihajókénak!
Ezen a helyzeten kell változtatni, mert most már látható az orosz és amerikai esetek példáján, hogy a polgári civil hajók a méretüknél fogva NEM TISZTELIK :D a hadihajókat!

Íme a megoldás! H44!
https://en.wikipedia.org/wiki/H-class_battleship_proposals

:D
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
Az amerikai hajó egyáltalán nem jelentette az ütközést az illetékes japán parti őrségnek, a fülöpkék meg 55 perc késéssel.
Mégiscsak az lessz, hogy az amerikaiak egyszerűen nem adták meg az elsőbbséget, mert csak.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 734
18 267
113
Teherhajónak csak a bal oldala sérült szóval tuti,hogy fordult.
Miért? Ha te egy Rába H-val nem adod meg meg a jobb kéz szabály szerinti elsőbbséget a T-72-nek akkor akkor a tanknak a bal oldala fog sérülni. De akár rá is fordulhatott egye fene, viszont eddig azt mondták senki sem volt a hídján. Kicsit olyan szaga van mintha meg akarnák magyarázni a dolgot a presztízs miatt. Csakhogy láttam én már ilyet is:


Amúgy ki tudnának ám térni ezek a jenki hajók ha akarnának:

 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
2 539
2 033
113
mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
Gondolod, nincs tartalék rádiójuk? Műholdas telefon?
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
2 539
2 033
113
nem tudom éjszaka volt, és káosz, a szállitó delfin orra meg 18 csómóval érdekes helyzetett tud teremteni. sztem pampers simán szükséges volt.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 734
18 267
113
Az oroszok meg csakazértis nekimentek volna, mert ők kemények :)
Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.


1988. míg a Yorktown gyakorolta a „jogbékés áthaladás ” a szovjet felségvizeken a szovjet Burevestnik osztályú fregattBezzavetnyy ( orosz : Беззаветный ) szándékosan összeütközött Yorktown azzal a szándékkal, kinyomjuk a szovjet területi vizeken.

Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 033
36 974
113
Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.




Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
A tengerjog szabályait betartva lehet hajózni. Pont. Tessék olvasgatni a tengerjogot, parti sáv és az oda vonatkozó szerződéseket.
 

csakb

Active Member
2014. március 2.
251
158
43
Volt már ilyen ütközés 88-ban.

Még ilyenebb ütközés volt 2012-ben, amikor egy másik AB rombolót, a USS Portert kapta oldalba egy olajtanker a Hormuzi-szorosban. A Navy nyilvánosságra hozott egy hangfelvételt is a hídról ([link]). Nem vagyok szakértő, de ez alapján akkor, ott a rombolót manőverezték be a tanker elé.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 487
113
professional mariners are certain that a long investigation will find the US Navy ship at fault.
Azaz a profi tengerészek biztosak benne, hogy hosszas vizsgálódás után az US Navy hajót hozzák ki hibásnak.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
1 471
2 810
113
Meg egy füst alatt az ACX Crystal-t is - a poszt zárásában:

Under COLREGS, whenever two ships touch each other, both ships are to blame.

For this reason I am 99.9% confident the USS Fitzgerald will be found at fault… and so will the ACX Crystal.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat