1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen személyzet? Egy MÁV vonaton van a vezető és a jegykezelő és ennyi. Étkezőkocsi gyakorlatilag nincs, ami van kísérleti.
    Engem ez nem érdekel, mert ha normálisan üzemelne a vonat, akkor 2-3 óra alatt mindenhova odaérne, nem hering üzemmódon és légkondizva kényelmesen.

    Aki itthon ma újságírónak hívja magát az tapasztalatom szerint semmihez sem értő fikázó hülyegyerek. Tisztelet a kevés szakmai igényességet képviselő újságírónak.
     
    blitzkrieg likes this.
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nincs se MÁV vonat, se vezető, se jegykezelő.
     
  3. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Talán mert akarja vesztegetni a szabadságát azzal, hogy 1 napot csak az utazásra szán?
    Pénteken kapom a szabadságot, én szombaton már a vízben akarok hűsölni, nem estére érkezni oda.
    Továbbá sokan utaznak le a Balatonra csak egy napra is, reggel megy majd este vissza. Nekik mond azt, hogy induljon 3 órával később.
     
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A MÁV nem túl versenyképes a Balatonra, kocsival kb 1 óra út és már 2 fő esetén ugyanannyi vagy olcsóbb az utazási költség. Szívás csak akkor van ha beáll a pálya, de ez inkább csak visszafelé fordul elő.
     
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Felőlem utazhat, de ne sírjon a hering filing miatt. Azokra a vonatokra minden mozdítható kocsit ráaggatnak, nincs tartalék se járműben, se emberanyagban, se pályakapacításban. Ha gebasz van akkor szop mindenki. Ennél többet nem bír el a vasút.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nyáron egy átlag hétköznapon már az M1/M7 bevezető és az Egérút is beáll, nemhogy a 7-es.

    Az összehasonlításod meg ott borul le, hogy aki évente párszor utazik az nem tart fenn csak azért kocsit, hogy évi 10 napot használja... Vagy, ha igen, akkor az olcsóság megdől.

    Ha én pl. vennék csak egy szakadt 15-20 éves nem túl jó állapotú kocsit és azzal utaznék, akkor annak az éves fenntartása többe kerülne, mint MÁV-ozni. Bár, ha nincs dugó, akkor tényleg olcsóbb Oszkározni, csak akkor meg máshoz kell igazodni. Bár 2500-ból Keszthelyig is el lehet jutni. Csak az, hogy van-e bérkocsi, az esetleges és azzal is be lehet ragadni a dugóba...

    De pont arról szól, hogy bírna. Csak a MÁV baszik megoldani a problémát, mert ez a magyar "közlekedés szervezési" kultúra.
     
  7. beta

    beta Well-Known Member

  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mert a M&M kft. elkészíti "mi van ha" alapon.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Mikor-hogy. Lefelé általában könnyű lejutni, attól hogy tömve van pálya még lehet jó tempóban haladni. A gond mindig akkor van amikor visszafelé Székesfehérvár előtt valakinek muszáj odavernie magát a korláthoz és akkor beáll az egész..

    Ez egy nem túl reális szcenárió. Nyilván senki nem vesz arra kocsit hogy az évben csak 10 napot használja a balcsira lemenet, akkor már használja másra is hiszen megnyílik előtte a világ. Balcsihoz sem kell mindenkinek saját, 4 ember simán befér egy kocsiba és strandolni is jobb társaságban.

    Ez kétségtelen, de cserébe oda mész ahova akarsz, akkor amikor akarsz, nincs heringezés van a 40 fokos vonaton, meg háromnegyed órás séta egy csomó cuccal az állomástól. Egyedi döntés, hogy megéri-e neked ez vagy sem. Ha már van akkor viszont egy-két szakaszt leszámítva a MÁV sajnos nem versenyképes sem időben, sem pénzben, sem kényelemben. Vidéki tárgyalásokon én most leszoktam róla. 3 óra az út, 2 átszállás, fél ötkor kelés és hulla vagy egész nap.
     
    nyugger likes this.
  10. beta

    beta Well-Known Member

    Tehát feleslegesen dobnak ki 5 és fél milliárdot. Csak komoly gondok vannak ott...
     
    Ooorky likes this.
  11. Shed

    Shed Well-Known Member

    Nem olyan rossz az a Máv. Tőlünk Szolnokról pl. elég sokan járnak fel Budapestre dolgozni. 1,5 óra az út a Nyugatiba, ha valahol a pesti oldalon a belvárosban dolgozik, akkor onnan már semmi nincs messze. Odafele lehet aludni, mert úgyis a végállomásig megy, visszafele sem kell a napi munka után még vezetni. Sok munkáltató fizeti a bérletet, igy pl. 100 km-e a havi jegy kijön 10.000 Ft-ból a dolgozónak. Azért azt se felejtse el senki, hogy mondjuk 8 órás, vagy 12 órás, esetleg 24 órás munkarend előtt és után a fenének van kedve még 1,5-1,5 órát vezetni, főleg pesten.

    Persze lehetnének légkondisok a vonatok, és nem csak az IC járatokon, de ahoz az kellett volna, hogy a hasznot hozó teherszállítás is egybe legyen a személyszállítással.
     
    fip7, blitzkrieg and zeal like this.
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem egy rakás egyébb tényezőtől is függ: tisztaság, ár, megbízhatóság, kényelem stb.
    Viszont képzeld el a következő lépést. Nem búsz méretben, hanem személyautó (taxi) méretben egy mobiltelefonos aplikációval egybekötve.
    Ennek a biciklikölcsönzési módszernek a továbbgondolt változata. Megnyitod az aplikáviót és látod a környezetedben, hogy hol vannak az autók. Ha nagyon közel van akkor odasétálsz, de ha nem akkor magadhoz hívsz egyet. Leolvaspd a QR kódot, beülsz és a mobiltelefonodba beírod a címet (előre le is lehet mentve) hova akarsz menni. Miután megérkezel és kiszállsz, az aplikációban lezárod a fuvart, hogy ne vegyen le több pénzt. Ezzel lényegében a taxisokat fogják kicsinálni. Egy nagyvárosban ahol rendesen működik a tömegközlekedés és még az egészet kiegészíted az ilyen kölcsön biciklikkel, meg autókkal a saját tulajdonban lévő autó egy nagyon felesleges luxus lesz.
     
    blitzkrieg likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az autó ma is luxus sok esetben...
    Ha én bringa és tömegközlekedés helyett autóznék vagy autóztam volna, akkor ma egy fitying megtakarításom se lenne....
     
  14. fonak9

    fonak9 Member

    Hát nem hiszem, hogy valami öreg kisautó ára és fenntartása elvitte volna minden megtakarítható pénzed, mondjuk ilyenekre gondolok, mint az első (magyar gyártásúból) generációs Swift, az igazán minimálautó minden szempontból. Igénytelen, ha nagy baja lenne, lehet venni egy másikat "gombokért". Mondjuk legtöbb embernek nem létszükséglet a kocsi Bp-en, ma már kihoz a futár mindent házhoz, ami nagy és nehéz, a nagybevásárlás is intézhető a neten keresztül akár.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most akkor megint ott van, hogy akkor szerinted 13 év alatt nem költ az ember 3,5M benzines kocsi szervizelésére úgy, hogy kocsi még csak nem is új. A másik okos forumozó szerint meg igen. Még jó, hogy ilyen konzisztens és kis szórású az, hogy akkor az autó tulajok szerint mibe kerül egy kocsi...

    :D:eek::confused:

    A totalcaros műhelypornóban éppen most volt egy olyan, hogy 1M kocsira (várható volt, hogy szar) úgy még 1M költése kell. Ha 2008-ben, a válság mélyén (?) vettem volna egy 13 éves vackot (az akkor legalább 1,5M) és csak ráköltök a szervizre 11 év alatt még ennyit + benya, akkor az mennyi is?

    Úgy, hogy nézd meg mibe kerül a lakbér...
    Ehhez képest 2011 óta összesen költöttem brinágra úgy 400k-t. Ebben két új, a régi lepasszolása és egy ellopott első hátsó kerék pótlása is benne volt.
     
  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Szerinted 10 éves Swiftre szerinted ugyanannyit költesz mint - teszem azt - egy 10 éves BMW-re 13 év alatt?

    Mert az idősödő bömösre lazán rálocsolhatsz év fél-egymilliót, a szuszkát meg egy-két huszasból talpraállítják bármikor.
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem kell elképzelnem (de el tudnám :D) már Pesten is van:
    https://www.greengo.hu/
     
  18. fonak9

    fonak9 Member

    A 1,5 millió azért túlzás szerintem, egy 13 éves Corsa, Swift, Fiesta ilyesmi nem volt 2008-ban sem ennyi. Az kb. egy tíz éves Octavia ára lehetett akkor (bár lehet az is megállt egy milliónál akkor). De nem 13 éves további használatban gondolkodtam, bár ha kifogott valaki egy jó állapotút akkor, lehet hogy még mindig jár vele (aztán lehet, hogy némi mutyival megy át a műszakin, persze).
     
  19. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Amúgy most számolgattam a sajátomat, olyan évi 500.000,- forintos átlag, teljesen reális, ha minden kapcsolódó költséget nézek, de simán lehet ennek kétszerese is, háromszorosa is, a használat intenzitásától / kocsi problémásságától függően.
     
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    P.S. Nagyon durván számolgatva a Greengo áraival úgy, hogy saját helyett csak városba csoszognék vele és vidékre egyátalán nem is mennék (percdíj szívás, meg ugye nem nagyon jutnék messzire), még úgy is saccra legalább 50-100%-al drágább a bérlés és a a car sharing, mint a saját tulajdonú fenntartási költsége.

    Bekerülési árral most nem számolok mert nincs kedvem. Hasraütök, legyen mondjuk ugyanannyi. Egy biztos, a cég sem fogja - haszonnal terhelten - kevesebbért adni, mint amibe neki kerül a bekerüléssel és az amortizációval. Ha igen, akkor valaki feltalálta a gazdasági örökmozgót.
     
    zeal likes this.

Ezen oldal megosztása