1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha jól értem félreérted a szolgáltatást lényegét....
    Ha te napi szinten mozogsz, akkor nem car sharing kell. Úgy értem, ha a hét 7 napjából legalább 4-5 napot kell a kocsi, akkor olyan, mintha kalapáccsal akarnák lyukat fúrni...

    Ha neked totál random alkalomszerűen van szükséges autóra havonta párszor, akkor hogyan lesz drágább ez úgy, hogy nincs kezdeti költsége, de semmi? Egy új autónál ez alsó hangon 4 misi. Ezzel mennyi alkalom és mekkora táv jön ki neked?
     
    blitzkrieg and torsen like this.
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Értem a szolgáltatást, ezért döbbent le hogy mennyivel drágább. Illetve csak részben, mert nem csak én veszem meg a kocsit, hanem a szolgáltató is, neki is van bekerülési költsége, + vmi haszna is, ez nem tűnik el, hanem be van építve az árba.

    Én relatív keveset autózok, ha igen akkor az jelentősebb utazás, így a kiadás kb. fele szervíz meg adó, biztosítás stb. Ha többet autóznék, a nagyobb fajlagosan (megtett km) még jobb is lenne a fajlagos költség, hiszen a fix költség aránya csökkene.

    A jelenlegi használat mellett a Car Sharing nekem saccperkábé 500 ezer forinttal lenne több évente - persze ez kicsit fals mert csak városi használatra tudnám használni, úgy meg biztos sokkal kevesebb lenne a saját km is. Talán úgy megéri de érzésre legjobb esetben is csak ugyanannyi lesz. Ha viszont ha egy elég alap zsír új saját kocsit nézek alternatívaként (4 misi), 8 év alatt megintcsak ugyanott vagyok, utána meg nyerek rajta, és azért lássuk be, 8 évet bármelyik kocsi kibír manapság (ha meg használtan veszek valami kiskocsit 1 millióért városi rohangászásra, akkor meg már első évtől "nyereséges" a saját).

    Nekem ez alapján arra jó ha valakinek tényleg nagyon ritkán kell egy kocsi a városban, mert épp rohangálnia kell egész nap.

    PS. Nagyjából 36 km/h órás (nagyon optimista városi) átlagsebességből számítottam a saját km rezsimmel való összehasonlításhoz. Úgy, hogy villámgyors vagyok és szuperhatékony, alapdíjat nem is fizetek mert spúr vagyok és várakozni aztán végképp nem fogok pénzért más kocsijában. :D
     
    blitzkrieg likes this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Még mindig nem értem, hogy ezt hogyan hozod ki.
    • Mekkora átlagos haladási sebességgel számoltál?
    • Milyen távolságra?
    • Milyen gyakori használat mellett?
    • Mekkora kezdeti költséget úszol meg vele?
    • Mekkora beruházási költséget?
    Ha csak az új autó árát nézem, akkor annak államkötvény hozama évi 157k HUF. Ebből a 85HUF/perccel számolva 1850 perc autózás jön ki. Ha csak 20 km/h városi átlagsebességgel számolsz (lehet? a mai dugók mellett? vagy csúcsidőn kívül használod, amikor lehet haladni?) akkor ez 617 km csak a hozamból. Ez évente tényleg 0 mennyiség. De azért látszik az is, hogy hol a határ, ahol megéri. Ezzel havonta kétszer 25 km egy évre kijön. Mondjuk amikor valami spéci dolgot veszel, kimész a reptérre, mittomén. De ez csak a hozam. Ez csak a pénz, amit nem költesz el és annak hozamát költöd el.

    Csak az nem világos, hogy te mivel számoltál, mert nem feded fel...
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    +Értékvesztés+elmaradt kamat. Az értékvesztés a legdurvább tétel egy új kocsinál. Első 3 évben ugrik a kocsi árának harmada.
     
    blitzkrieg likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a hibrid és villanyautónál is azonos arányú lesz? Mert ez a tételt 0-nak vettem anno, mert akkor van jelentősége, ha el akarod majd adni. De akkor ez azt jelenti, hogy még ez is nagyobb bukta a villanyautónál, ha azt veszed 13 misiért, a benzinest meg 4,5-6-ért...
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Te vagy az élet császára! :D
    Csak azt nem tudom, hogy így hogy fog összejönni 3gyerek, 3szoba, 4kerék, szentháromság! (csak basztatlak, nem kell komolyan venni)
    Ugyanakkor szerintem - ahogy te szoktad mondani - most magadból interpoláltál a végtelenbe!
    Aki meg társas lényként esetleg családot alapít az kösse fel a kölkeit a biciklire! ;) (van hogy előfordul, de nem az igazi!)
    Ami az autó fenntartási költségeit illeti.
    Ahogy már említettem jelenleg egy 7 személyes Verso-m van. De képzeld 2 évvel ezelőtt még egy 18 éves Toyota Corollát hajtottam. És képzeld valamilyen furcsa oknál fogva ott sokkal kisebbek voltak a költségeim.
    Lehet ;) hogy van összefüggés, abban, hogy az egyik egy 1,6l szívó benzines volt, amiben 1x kellett vezérműszíjat cserélnem a nálam töltött 7 év alatt, azon kívül meg ment bele az olaj. Annál 25-30.000-ből megvolt az éves szerviz. Most meg 80. Az egyiket megcsinálta Pista bácsi a garázsban. A másikhoz meg viszem a márkaszervizbe. DE nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert ugyan annyiba kerülne ha független szervizbe vinném, és még a vezetett elektronikus szervizkönyvet is buknám, hja és így van 1 éves assistance is az árban.
    Az 1,6-os szívó benzinesben NINCS kettős tömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő, nagynyomású üzemanyag rendszer. Majd 400kg-mal könnyebb. A régiben 70-80.000km alatt kellett fékbetétet cserélnem az újban meg 35-40ezrenként. Soroljam még?
    Hja és a régit elképesztően szerettem - bárkinek csak ajánlani tudom, de 3 gyerekülést nehéz beletolni (nem lehetetlen!!!).
    A 3 gyerek mennyire kompatibilis a BKV-val?
    Állj!
    Mielőtt válaszolsz, valahonnan kérjél kölcsön 3 gyereket (egyik sem nagyobb 10évesnél, és a legkisebb kisebb mint 2 - értelem szerűen babakocsival), majd abszolválj egy mondjuk III. ker (Békásmegyer).-Állatkert egész napos túrát a BKV segítségével, esetleg finomításként enyhe esős időben!
    Félre ne érts! Nem panaszkodom! De nem ártana, ha elkezdenél életszerűen gondolkodni!
     
    blitzkrieg likes this.
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Okok, de azt te vezeted, nem önvezető.
     
    torsen likes this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem érted meg, hogy nem kapsz 4,5-6M-ért automata benzinest újjonan???
     
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]
     
    fip7 and fishbed like this.
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Én tömegközlekedésből indulok ki. Ha egy városban (netalán országban) toppon van a rendszer: megfizethető, pontos, tiszta, biztonságos, gyors stb. akkor úgy igazán a saját autó nem annyira fontos. Ha ezt még kiegészíti egy ilyen szolgáltatás akkor mégjobb.
    Ami a kocsi bekerülési költségét illeti nagyon sokban függ a kihasználtságtól. Egy car shering esetében az autó mondhatni a nap 24 órájában (elvileg) termel, míg a te autód, csak akkor szolgáltat, mikor épp te használod. Így a képletedbe le kéne bontsd a felhasználást óraszámokra is a 8 éves időtartamodra.
     
    molnibalage likes this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ilyet viszont 10-ért igen!
    A sima Nero már megszűnt, de a Sportage, ami nagyjából azonos méretű, automatában, dízel: 7.949.000Ft
     
    blitzkrieg likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sehogyan. Csak én nem álmodozom elérhetetlen dolgokról és nem faszával verem a csalánt meg hitellel saját magam. Ennyi.
    Egyre gyakrabban látom ezt. Gyerekülés vagy akár utánfutóval vagy a teherszállító bringával. Itthon persze nehéz, mert az autós az isten, nincs bringa infrastruktúra, de Hollandia egyes részein tök átlagos.

    Érdekes módon a sokak által lesajnált szoci lakótelepeket sikerült megépíteni úgy, hogy ott van egy köpésre egymástól az óvóda, a suli és a bolt, meg közelben biztosan van ma már bank és posta is. Tehát, ameddig anyunak nem kell átutazni az egész várost, addig bizony neki sem kell még BKV-zni. Jah, hogy ma a divat kiköltözni a világ végére, majd panaszkodni, hogy mindenhez kocsi kell? Ez van. Talán ezért kéne élhető emberléptékű város és tudatosabb tervezés. Amíg ilyenekre engedélyt adnak és 100% autóhasználat lesz, addig ki és mire számít...?
    https://index.hu/belfold/2017/11/19/topark_varosnegyed_epul_biatorbagy/

    Vagy, ha 100% alacsony padlós lenne a BKV, akkor miféle kihívás betolni egy babakocsit és kitolni? Minden nap látom, hogy ez nem kihívás. Az aluljárókat is fel kell számolni vérbe és felszíni, szintbeli közlekedést lehetővé tenni. Lásd Blaha. Basszus 10 éves kisgyerekként nem értettem, hogy mégis hogyan gondolta bárki, hogy lépcsőzni kell fel-le, ha át akarsz menni a villamos megállótól, amikor piros lámpánál állnak a járművek az úton, de akkor korláttal le volt zárva és nem volt zebra itt 2008 tájáig
    https://www.google.hu/maps/@47.4967...4!1sBhNe-rabRnAvIJc66bh6lA!2e0!7i13312!8i6656

    Miért? Mert ennyire az autóval közlekedők seggét nyalták ki és ennyire beszűkült a közlekedési "kultúra" és szervezés. Na ennek kell egyszer és mindenkorra véget vetni.
    Szép ez az előrelépés, de 10 éve ennyi. Mert a bibi az, hogy a Rákóczi úton keresztbe a sarkon nincs, lehet menni távolabb vagy aluljáró. Mégis milyen alapon...? A városban emberek élnek. Az ő mozgásukat kell könnyíteni. Az ilyen aluljárós 50+ éves balfasz koncepciót meg sóval behinteni és örökre elfeledni. Ha szintben lehet közlekedni mindenhol akkor gyerekes és mozgássérülteknek is könnyebb lenne az élet. Mert ilyen emberek is vannak ám.

    Régen és ma is látok ilyen családokat. Nekik vagy nem telik kocsira vagy reálisan gondolkodnak. Kérdezd meg őket.

    Esős időben nem megyek sehova. Egyébként meg gyerekkorunkban anyámmal sétálva és BKV-zva jártuk a várost elég gyakran És néha esett is az eső. Nem haltunk bele. Csak ma valahogy kialakult az a szemlélet, hogy mindenhova cipelni kell a gyereket. Hogy miért, azt nem értem... Minden gyerek cukorból van és életképtelenné vált?

    Ez visszafelé is igaz.

    Engem 14 évesen senki nem cipelt kocsival sehova. Ma a kamasz gyereket kocsival viszi iskolába a szülő majd indul el ellenkező irányba, egyedül a kocsival. Miért? Minek? Nincs lába a gyereknek? Retardált, hogy 14 évesen nem képes maga közlekedni? Nincs BKV?
    A közlekedéshez nem szükséges az automata váltó. Az, hogy egyeseknek igényei vannak, az nem az én hibám.
    Egyébként a röplabdás csapattársam a cégnél saját maga rakta össze 6 vagy 7 millából a kocsiját. A végén már nem tudott mit beletenni, csak vezetés segítő dolgokat, de hardvert már nem. 7 millásból egy fullos automataváltós kocsija van. Ha neked az úri hobbid milliókba kerül az senkit sem érdekel.
     
    FilcTroll, blitzkrieg and papi like this.
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hülyeséget én is tudok linkelni, nézdcsak.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bár most nézem, hogy 300k árdifi van az automata váltós és kézi között. Mert Hpasp az automatát linkelte. Ha minden földi jót beleraksz, akkor is 4,5M alatt maradsz. Tolatókamerától kezdve automata légkondiig.

    Szóval, ha a linkelt autó automata váltós, akkor a kommented kb. egy méretes ban-t érdemelne...
     
  15. torsen

    torsen Well-Known Member

    Gondolom a hibrid meg a villny is sokat veszít az értékéből (példa: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_aut_supercharger-14441176), de én a car-sharinggel szembeni költségekhez értettem. Ha veszel egy (átlagos) 4,5 milliós kocsit az az első három évben évente 500 ezer bukó. 65 forintos percdíjjal és a városi csúcsban 16km/h-ás átlaggal számolva már ez kiad 2050km car-sharinget. Ez munkanaponként kb 8-10 km. No benzin, no parkolási díj, buszsáv (ha elektromos a kocsi), no szervizköltség, no garázsdíj vagy parkolóbérlet, semmi biztosítás, adó stb. Egyértelmű, hogy vannak használati profilok, ahol megéri.
     
    molnibalage likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy közelebbi ismerősöm napi kb. 2x4 km-et ingázik a céges kocsijával. Ha dugó miatt kerül, akkor mondjuk 2x6. Igen, őt sem értem...
     
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mielőtt még túltolnád:
    Biciklivel/BKV-val járok a belvárosba dolgozni hétköznap. A feleségem szintén! Az óvoda 120m-re van tőlünk. Az iskola 300-ra, a gyerek egyedül jön-megy.
    A kisebbik rendszeresen utazik a bringán gyerekülésben (a nagyobbak korábban ugyan így), a nagyobbak már saját biciklivel járnak.
    A BKV nálunk full alacsonypadlós a Hévet kivéve, de hidd el, ha 3 gyereket viszel, akkor nem elég feltenni a babakocsit, mert előre kell menni megmutatni a bérletet, és nem árt, ha a másik 2 gyerek sem marad le!
    Ha alacsonypadlósra is tolod fel a babakocsit, hova teszed? Mert ha esetleg rajtad kívül már van fenn egy, akkor elég nehéz besokobanozni. Ne felejtsük el, hogy amellett, hogy a kisebbet tologatod, még 2 másik gyerekről kell gondoskodnod!
    De jó neked!
    Figyu, nekem múltkor esőben is be kellett mennem a Heim Pálba, amikor időpontra mentünk. És sajnos vannak ezzel még így sokan. Tele is volt a váró! :eek:
    De ha már ott voltunk, a környéken, egy pár dolgot még elintéztünk. Úgyhogy mennie kellett az egész kis kompániának.
    Nincs ezzel gond, csak ha nem muszáj, akkor nem szopatja az ember magát tömegközlekedésen. Még egyszer mondom, jelenleg is van bérletem, a bringa mellet!:rolleyes:
     
    blitzkrieg likes this.
  18. torsen

    torsen Well-Known Member

    Még jobb páros:
    Új Leaf: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kna_40kwh_automata_keszletrol_viheto-14562651
    Egy éves 18600km-es futással: https://www.hasznaltauto.hu/szemely...kw_plusz_teli_cs_plusz_360kamera_stb-14532188

    A különbség 2,4 millió. Ezért ment 18600km-t. Ez a pénz car sharingben 9800km-re lett volna elég (65Ft/perc, 16km/h átlagsebesség)
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nekem nincsenek ilyen igényeim (a kocsim sem automata), csak ugyebár te tegnap összehasonlítottad a vadonat új elektromos autót a használt benzines kéziváltós árával!
    Hogy is szoktad mondani azt a gyümölcsös hasonlatot?
    Amikor meg levezettük neked, hogy az azonos kategóriás benzinesre költött szerviz+üzemanyag+parkolás+súlyadó költséggel viszonylag gyorsan lenullázod az elektromos autó ártöbbletét, akkor azt elengedted a füled mellett.
    Ugyebár te hoztad fel a Skodát, hát azzal vezettem le neked.
    Jackie Chan?
     
    blitzkrieg likes this.
  20. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    Amikor lehet a tömegközlekedést használom, amikor kell az autót.
    Ha el kell mennem mondjuk három helyre, dolgokat hozni vinni, a BKV nem használható. Nem csak a csomagok miatt, hanem mert a tapasztalat szerint átlag kétszer annyi az utazási idő a buszsavok és dugók ellenére.
    Mondjuk mindhárom helyen el töltök fél órát, plusz félóra utazás, akkor kb 3 ora alatt intézem el. Belvárosban számoljunk 20km/h átlaggal és 10l/100km fogyasztással. Másfél óra alatt 30km, bő 3 liter fogyasztással 1200Ft.
    (Mondjuk nekem inkább 6l/100,de ezt most hagyjuk)
    Egyszer kiszámoltam mennyi lenne ugyan ez osztott autóval. Olyan 12 rugó jött ki.
    Irreális.
     
    pöcshuszár likes this.

Ezen oldal megosztása