1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a két BKV megálló szélest nem tudom értelmezni. Igen, vannak egymáshoz ilyen közeliek, de nem ez az általános. Simán beleférne a gyaloghíd. Londonban is mentem át egyen. Szélesebb volt, mint a Duna...

    N+1-szer kifejtettem már, hogy ilyen döntéseket nem tud hozni egy kocsi, mert ő objektumokat és nem életkorral rendelkező embereket lát. A kérdés az, hogy mire programozzad, hogy a mozgási energia* célpontot összeg maximalizálja egy szint alá. A mozgási energia maximumát egy emberre, stb. Ilyen feltételeket lehet megadni. Azt nem, hogy "mamit ne üsd el". Műszaki paramétereket tud értelmezni a szoftver. Sebesség, távolság, lassulás. Erre lehet optimalizálni. A kérdés,hogy mindenkit próbálj védeni vagy sem? Tehát inkább haljon meg egy ember biztosan. de a többi karcolásokkal megúszhassa vagy életmentés árán akár súlyosabb sérülés okozható másnak is?

    Ez a morális kérdés. Nem az életkor.
     
    FilcTroll and Mackensen like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ide vezetnek bizonyos döntések, ha túltolja az ember...
     
    blitzkrieg likes this.
  3. zeal

    zeal Well-Known Member

    Egy dedikalt gyaloghid szerintem nem erne meg. A pesti hidak latvanya es elosztasa rendben van. A belvaroshoz kozel nem kell meg egy hid a kepbe.
    Ha a meglevo hidakat minositenek at, akkor pedig az nem mukodne eleg jol. A Lanchid sem lehetne csak gyaloghid, mert milyen tomegek kozlekednenek rajta? Honnan hova mennenek gyalog? A Szabadsag hid forgalmarol sem lehet lemondani. Oke, hogy neha piknik miatt lezarjak, de annal nagyobb pazarlast egy hid eseten nincs is.
    Ha busz is mehetne rajta, akkor mar olyan mindegy, hogy van-e rajta auto vagy nincs. Ha van rajta auto, akkor pedig veszelyesebb, ha 50-nel hajt 10 kocsi, mintha lepesben vanszorog 50.
     
  4. zeal

    zeal Well-Known Member

    Engem ilyesmivel nem lehet manipulalni. :hadonaszos:
    Oke, megis lehet. Meggyoztel. :)
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te mikor jártál a híd közelében utoljára? Én úgy hetente 3-szor tekerek el mellette. A turisták egymást kerülgetik...

    Április egyik szombatján sétálva leelőztem a kocsikat az Erzsébet hídon. Muris volt.
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A Lánchíd gyalogosítása, ha nem is lenne teljesen Ok, attól függetlenül az autóforgalom kitiltása valószínűleg használna. A tömegközlekedés járművei, megkülönböztetősök, motorosok, biciklisek mehetnek, autók nem! Ezzel megszűnne az átmenő forgalom. Így csökkenne a bajcsy-andrássy kereszteződés és a Clark Ádám tér terhelése. Ezzel a belvárosból kijjebb lehet tolni a észak délre a forgalmat, ugyanakkor, mivel bár a Rákóczinak nincs megoldva a budai oldala így elkerülhetetlen a különben is tervben lévő Galvani híd megépítése. A bár nem úgy tűnik, de gyakorlatilag az összes 1-7-es utak által terhelt hidat (Erzsébet hídtól délre mindegyiket) tehermentesítené. Továbbá Csepel, és a szigetcsúcson tervezett városrész integrálását segítené.
     
    FilcTroll likes this.
  7. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ha kiveszed a kocsikat egy kozponti hidrol, akkor csak hosszabb uton, de meg mindig a belvarosban tudnanak kerulni, vagyis tovabbra is dugo lenne, cserebe tobb helyen. o_O
     
    nyugger likes this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezzel az a baj, hogy a forgalom jelentős része még mindig átmenő forgalom.
    Ez egy kelet-nyugati irányú közlekedésnél probléma, azonban pl. a rakpartok szintén nagyon komoly forgalmat bonyolítanak. Ha mondjuk az autós Óbudáról akar eljutni Soroksárra, akkor menet közben több helyen is átkelhet a Dunán, kb. azonos útvonalhosszal. A legfontosabb tényező a dugó lesz. A nyomorult budapesti autós olyan, mint a töltés, a kisebb ellenállás felé fog elmozdulni.
    Útközben ha be vannak állva (vagy csak látványosan lassú a forgalom rajtuk) a belvárosi hidak, a Lánchíd meg ki is van iktatva, akkor a legjobb választás neki a majdani Galvani vagy a jelenlegi Rákóczi híd lesz, és ezzel már át is van terelve a forgalom.
    De a kelet-nyugati forgalomban is segíthet.
    Mert nagyon sokan használják a Márvány-Győző-Mészáros-Alagút utca - Lánchíd útvonalat a 12. kerületből. Miközben mehetnének Pestre a Margit körúton keresztül is. Emiatt viszont az Óbudaiak fognak inkább az Árpád híd felé menni, ha csak kis kerülőt jelent, de egy bedugult Margit híddal már megéri.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem érted a helyzetet. Ha, szerinted is így és úgy is dugó lenne, akkor nem az a logikus, hogy akkor legalább az oda terelt buszok normálisan haladjanak?
     
  10. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ha a ket szomszedos hidra tereled a forgalmat, akkor ott hogyan fognak haladni a buszok?
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az Erzsébet hídon buszsáv van.
    A Margit hídon levő kettő busszal kéne kezdeni valamit.
     
  12. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    Az alapvető gond, hogy nincsenek elkerülő utak. A Hungária lehetne pesten, de ha kicsit nagyobb a forgalom, akkor helyenként gyakorlatilag csak egy sávos a jobbra balra kanyarodó sávoktól. Plusz a szarul beállított lámpák.
    Budán viszont a terep miatt nincs ilyen körútra lehetőség. Az a fickó aki a 4es metrót építette, valahol, talán Szingapurban dolgozott egy olyan alagúton, amelyikben békeidőben közúti forgalom haladt, áradás idején pedig az ár levezetésére használták. Nálunk is nagyon jó lenne két ilyen a Duna két oldalán. Összekötni a Váci utata Soroksárival, meg a Szentendreit a Budafokival.
    A bilit vigyétek innen! :-D
    A dugó díjhoz is kellenének alternatív útvonalak, addig nincs értelme. Másrészt meg kéne különböztetni a belvárosi lakosokat illetve akik csak autóval akarnak be-áthajtani a belvároson.Enélkül a dugódíj csak a belvárosi lakosok szivatása, hozzájárul a belváros lepukkanásához, slumösödéshez.
    (Bár a nagyszámú ifjú alkoholista számára hatalmas kocsmaként való működtetése már így is rengeteg embert, aki megtehette, elüldözött a belvárosból.)
     
    nyugger and Ooorky like this.
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ha úgy vesszük a taxik már régóta megosztott jármű, amihez sofőr is jár. Annyi változna, hogy a sofőr elveszíti az állását.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak az igen ritka eset, hogy két vadidegen ül be taxiba és megy vele egy ideig vagy végig. Viszont a közösségi közlekedés pont ilyen. Tehát az önvezető kisbusz enne leskálázása lenne úgy, hogy a megállóhely sűrűség "végtelenül sűrű", mert tetszőleges ponton van, ahol megállhat az jármű, akkor ott ki lehet szállni, . A mai közösségi közlekedési járművek megállóhelye meg fix...
     
  15. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Azért ne mond már, hogy nem férnek el a Lánchídon a sétálók ezért meg kellene szüntetni az autós forgalmat.
    Az meg hogy kerülgetik egymást, természetes. Én is kikerülöm a bámészkodókat, de attól még, hogy 200 méteren ki kell kerüljek 20-30 embert, nem fogok elkésni sehonnan.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez senki nem mondta. Mivel két sáv van...
    Arról van szó, hogy maradna a gyalogos forgalom, de a híd két oldalán a gyalogosforgalom csak a buszokkal, taxikkal és kerékpárosokkal kerülne "konfliktusba". Nagyon nem mindegy, hogy mennyi autó áll ott a dugóan és kerülgetik egymás most.
     
    FilcTroll likes this.
  17. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    A Lánchíd és környéke katasztrófa. Hét éven át minden reggel átbringáztam rajta munkába menet. Az Attila úton, a Vérmező sarkától az Andrássy-ig egy vánszorgó dugó az egész forgalom. Rohadt büdös, koszos, zajos és értelmetlen. Ha kérdeznének, mindenképp az autótlanításra szavaznék. De nem kérdeznek. :)
     
    fulcrum11 and molnibalage like this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az a helyzet, hogy az aktuális 1 éves lezárás mindent ki fog deríteni! Át fog rendeződni a belváros forgalma, de nagyon durván. Az 1 év pedig elég hosszú ahhoz, hogy következtetéseket lehessen levonni.
     
    blitzkrieg, zeal and FilcTroll like this.
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Elméletileg így hatékony, viszont csúcsidőben akkor ötméterenként fog megállni, hogy valaki fel-le szálljon róla. Lehet, hogy akkor egészen pici 1-2 személyes önvezető taxik terjednek majd el. A megosztott bicikli sem attól megosztott mert négány csimpaszkodnak rá, hanem mert rengeteg ember megosztja egymással a használatát.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem. Mert az önvezető algoritmus pl. tilthatja azt, hogy valaki 1 km-nél rövidebb úti célt adjon meg és ez alapján tervez a rendszer, hogy kihez mit küld.
     

Ezen oldal megosztása