1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    pöcshuszár

    "Dehát akkor mégiscsak komolyan veszik a kvótákat nem? "

    Nem.
    Szerintem most jutottunk el oda, hogy már csalással sem megy a dolog, ezért lázadozik némelyik gyártó.
    Ellenben az EU-n kívüli gyártóknak már nem éri meg itt bohóckodni (lásd GM) vagy szimplán képtelenség nekik elérni ezt a szintet. (Kínai, India gyártók)
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem várjuk meg a pár hét, hónap múlva aktuális "visszatér a Porsche" videót.
    Azt gondolom, hogy itt akkora különbség volt, és érdekes a téma, így hát utána fognak menni. Akár ha "csalószoftver" van benne, akár valami más...
     
    fip7 likes this.
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    Én meg azt nem értem, hogy ez az idézet, amire válaszoltál, hogy került az én nevem alá. Szerintem a Molnié.

    A Priusnál nem tudom honnan vetted a 28g/km-t. Erős kerekítős ökölszabály, hogy 1liter/100km megfelel (körülbelül) 25g/km CO2-nek. A Priusra 4 liter/100km körül adnak meg fogyasztást.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha megnézed a teszt alatt a kocsi eleje előtt van egy nagy kék doboz. Azzal fújatják rá a levegőt.
     
    molnibalage likes this.
  5. torsen

    torsen Well-Known Member

    Próbáld ki, mennyi ideig nem mozdítod meg a kormánykereket haladás közben!

    Az ESP rendszerben a kormánykerék szöghelyzetét egy kormányszöghelyzet jeladóval méri (hogy tudja a rendszer, hogy milyen kanyarodási ívet választott a vezető). Ez a jeladó kb. 2..4 fokos felbontású (ami a kormányberendezés kb. 10-es áttételével elosztva azt jelenti, hogy a kormányzott kerék 0.2...0,4 fokos elkormányzási szögkülönbségét már érzékeli). Nos, ha jármű halad (kerékfordulatszám) plusz nincsenek kereszt-, és hossz gyorsulások (Ozy írta, hogy mennyibe kerülne beépíteni, be is van építve, 3 tengelyes gyorsulás és perdület érzékelő az ESP része) akkor a kocsi fékpadon van. Indulhat a "B" program.
     
    fishbed and fip7 like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez? Nekem ez nagyon másnak tűnik, mint valami komoly légfújó berendezésnek...
    [​IMG]
     
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pedig nem nem más, a hűtőlevegőt adja.
     
    molnibalage likes this.
  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ha eltossza a légviszonyt, ugrik a kibocsátás, szegényítés közben először a NOx ugrik meg durván, majd a további szegényítésnél bár a NOx némileg csökken, de az égéskimaradások megszaporodásával meredeken megy fel a HC. Ha nem szegénykeverékes a motor (benzinesben gondolkodva, mint a Porsche) akkor ilyet nem csinálnak. Egyszerűen nem nyit a fojtószelep (throttle-by-wire) Azért volt régen egyszerű az élet, mert a szemrevételezés során kiderült, hogy a teljesítményszabályzó rendszer (bowden/rudazat) nem működik el koppanásig. Most meg...
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    torsen

    Igen, forog a kerék, de nem halad az autó (nem gyorsul az érzékelők szerint) , a kormány szintén nem mozdul, ergo padon mérik az autót.
     
    torsen likes this.
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    torsen

    Az EGR-el nem tudnak csalni?
    Csak mert anno volt egy cikk a totalcar-on, hogy a dízel szaki szerint milyen jó a VW dízele, mert nem kokszosodik el a szívócsöve, ellenben a szar Fiat dízelekével. Aztán jött később a csaló dízel botrány és nekem "leesett", hogy a VW dízelének az EGR-je valószínűleg csak ritkán működik a való életben, így le kokszosodni sem tud a motor szívócsöve. Ellenben a "szar" Fiatéval ami 200,000 km után tiszta szutyok :)
     
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    Persze, mindennel lehet csalni, aminek a káros anyag kibocsátást kellene csökkentenie (szinte mindegyik rendszer teljesítmény csökkenést és fogyasztás növekedést okoz) A VW EGR-e is tiszta szutyok 200000km után, de Toyotáé is meg mindenkié( szerintem elfogultság kérdése, ha az egyiket jobbnak mondjuk) Az EGR célja, hogy csökkentse az égésvégi hőmérsékletet, így a NOx képződést gátolja. Ha hidegebb a visszavezetett kipufogógáz, akkor hatékonyabb az EGR. DE minél hidegebb a visszavezetett kipufogógáz, (vagyis minél hatékonyabb a rendszer) annál kisebb a kipufogógáz részecske megtartó képessége, vagyis annál kokszosabb a visszavezető rendszer. Azaz minél jobb a rendszer (hűtött EGR) annál szutykosabb. És minél kevésbé akarom/kell csökkenteni a NOx képződést, annál kevesebbet működik. És akkor még azt is vegyük figyelembe, hogy az EGR az nem VW vagy Fiat, hanem például Pierburg, Valeo, Denso, dell'Orto vagy Wahler...Na, ezen menjél el! :D
     
    fip7 and fishbed like this.
  12. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    blitzkrieg, fip7 and Ooorky like this.
  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ezek szerint van értelme ezeknek (ha jól értem desztillált vízből előállított hidrogént fújnak a motorba)?

    https://www.facebook.com/Motortiszt...3-rw0BOQz7cfeDD2tm-wLTOfgFaNWpt5u8JEs&fref=nf
     
  14. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem is merem a technológiát, de.... léteznek koksz oldó adalékok is, meg ez a HHO módszer is, meg stb. Sajnos mindnek ugyanaz a problémája, a leoldott koksz (darabos) mindig a motor felé indul. Hengerfal, szűrűk, dugattyú, szelepülék, szeleptányér, turbó, katalizátor(ok), DPF mind imádja a darabos (abrazív) részeket. Igazából a legbiztosabb módszer a megbontásos tisztítás. Az egyik ilyen (nem akarom reklámozni) a Novoth Tibor által meghonosított (nem ő találta ki) a dióhéjas szemcseszórásos technika. A dióhéj elég kemény a koksz leveréséhez, de az aluötvözet hengerfejet nem marja meg.
    Ezen a videon is ő takarítja meg ezt az Avensist igaz még bugylibicskával:D:
    https://auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor
    A probléma különösen a dieselekre és a közvetlen befecskendezéses benzinesekre jellemző, mert ott magas az EGR arány ( rétegzett üzemben dolgozó benzinesnél akár 50% is lehet, dieseleknél jellemzően 20-30% részterhelésen). A szívócső befecskendezéseseknél, mivel nem lehetséges rétegzett üzem, csak kb. 10%-ig mennek el, ráadásul a szívócsőbe juttatott benzin folyamatosan lemossa a kokszot.
     
    blitzkrieg and fishbed like this.
  15. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Zöldforradalommal karöltve egy igazi sikertörténet lesz.
     
  17. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Zöldforradalommal karöltve egy igazi sikertörténet lesz.

    A tárcavezető szerint Németország célja nem az, hogy 2023-ra a világ legolcsóbb akkumulátorait állítsa elő, hanem, hogy a legjobbakat.

    2023 mindjárt itt van....
     
  18. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  19. zeal

    zeal Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása