1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tegnap az 1-es vili vonalán a Rákóczi-híd és új szakasz között rohangált P jelzéssel egy UV (!) villamos esete 6 felé. Van ötlete bárkinek, hogy ez miért lehetett? Új nosztalgia villamos próbálja? Ráadásul két kocsis volt, nem szólóban.
     
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Biztos ez is német import és még nincs honosítva :D
     
  3. Hans87

    Hans87 New Member

    Igen. Már az elmúlt hetekben is volt kint UV. Mivel esélyes hogy járhat arra (nosztalgia / különjárat), így le kellett próbálni.
     
    molnibalage likes this.
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Remélem megnyitja:
    [​IMG]
    Szerintem a képek önmagukért beszélnek ;)
     
    vilmoci, blitzkrieg, phaidros and 3 others like this.
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    (Asszem) Molni meg én is erről szoktunk hablatyolni, hogy villanyautó nem megoldás a közlekedési problémákra, ugyanúgy foglalja a teret és rontja a menetidőt.
     
    svajcibeka and fip7 like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És mégis. Teljesen elfogadott megoldás és törekvés egyes helyeken még ma is aránytalanul nagy teret biztosítanak a kielégítéseikre, amikor látható képek alapján, hogy adott népsűrűség és ember mozgatási igény felett nincs egyéni közlekedés autóval. Pont. Teljesen mindegy mennyi útfelületet építünk, nem elég. Szinte azonnal belakják.

    Akinek ez nem tetszik, az ne járjon városba. Az ember aszerint válasszon pro és kontra lakhelyet, hogy milyen munkalehetősége van és hogyan akar mozogni. Ha nem elfogadható a közösségi közlekedés, a bringa, a séta, akkor IJ, fizesse meg a valódi árát az ember annak, hogy behajt oda, ahol az infrastruktúra nem teszi észszerűen lehetővé az egyéni közlekedést.

    Persze az sem megoldás, hogy jó magyar módra lesz dugódíj, de a közlekedés fejlesztése csigatempóval zajlik...
    Pontosan. Persze lehet azt mondani, hogy csak átmenetiek azok is, de ennyi erővel ki lehet hagyni ezt a lépcsőfokot is.
     
    blitzkrieg and FilcTroll like this.
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezen a képen miért állnak az emberek az úton ?
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Kurfürst

    Több képen azt mutatják be, hogy melyik közlekedési forma mennyi helyet igényel.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezt értem, arra akartam rámutatni hogy nem igazán életszerű a modell.

    Ott van pl. a busz vagy a könnyű vonat(?). Csak abban az esetben igaz ha az utcán összeszedett 200 random ember ugyanoda akar menni (és ugyanonnan is indul). Ilyen viszont legfeljebb a mesében és az elméleti modellekben van csak.

    Ez épp egy olyan kisvárosra lenne igaz, ahol egy út meg egy csirkegyár van csak, és mindenki ott dolgozik - reggel bemegy aztan hazamegy a lakótelepre aludni. A két pont között meg jár egy busz/vonat, esetleg van egy harmadik megálló: A Bolt.
     
    bartinieffektus likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    https://index.hu/mindekozben/poszt/...oto_rekord_meretu_hidat._13_evig_fog_tartani/

    "...A híd éppen húsz éves, a felújítást pedig a mesterséges szigeten, Pepparholmnál kezdik, majd délről haladnak észak felé. Érdekes módon a felújítás 13 évig fog tartani, és mire befejezik, már kezdhetik is újra az elején, ezzel kapcsolatban már el is kezdték a tervezést..."

    Valószínű, hogy keleteurópai tanácsadója van a projektnek. Tehát a híd húsz évig jó volt, de most egy tizenhárom évig tartó olyan minőségű renoválás következik, ami pont tizenhárom évig lesz csak jó, hogy aztán újabb tizenhárom évig dolgozhassanak rajta megint és megint és megint...az idők végezetéig.
    Ha egy üzlet egyszer beindul...
    :)
     
  11. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Voltam egyszer moderátor egy nyilvános vitán, úgy tíz éve, ahol ezt a gittet rágták. Az egyik álláspont az volt, hogy vannak európai városok, ahol stratégiai döntés az autós közlekedés támogatása, mert ott az a kézenfekvő megoldás, és "jönnek a villanyautók hamarosan." Rómát hozták fel példának, hogy mennyit nyertek az autós infra fejlesztésével. (Azóta persze Róma is stratégiát váltott.) Nehezen tudtam megőrizni a moderátori pártatlansagomat az ügyben, mert már akkor is elég fura volt a józan ésszel tarthatatlan érvrendszer.
     
    molnibalage likes this.
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Kurfürst

    A könnyű vonat alatt szerintem a villamost értik.

    A képek meg igen is jók, mert bár 200 ember nem pont ugyan oda akar menni, de a buszból meg villamosból sem egy van a városban.
    Én pl. be sem megyek kocsival Budapest belvárosába. Minek? Minden hova el lehet jutni tömegközlekedéssel. Vagy akár gyalog.
    Én egy kisvárosban lakom BP. közelében. Sokszor helyben is gyalog járok, szeretek sétálni. A kisvároson belül simán meg lehet tenni 2-6 km-s távokat, mert annyira azért nem kicsi. Pont ezért előfordult már velem nem egyszer, hogy Budapesten simán lesétáltam az oktogontól a boráros térig, vagy egészen bp. vágóhídig. Ezek a távok se többek 3-4 km-nél. Mégse képesek a helyiek legyalogolni....
    Én azt tapasztaltam, hogy a fontosabb tömegközlekedési vonalaktól semmi sincs 2 km-nél messzebb.
    Ebből kifolyólag ki ne találja már nekem senki azt, hogy a belső kerületekbe kell neki az autó, mert ezt igen nehezen tudom elhinni.... :D
     
    vilmoci, blitzkrieg, phaidros and 3 others like this.
  13. 2ndt

    2ndt Well-Known Member

    Itthon kb. kirobbantani sem lehet az emberek egy reszet az autobol, hiaba semmi ertelme (gyorsabban eljut tomegkozlekedessel).
     
    vilmoci, molnibalage and FilcTroll like this.
  14. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ilyet biztos nem csinal az ember munka elott. 12 ora munka utan pedig 200 meter gyaloglas is sok.
     
    Kurfürst likes this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    zeal

    Ha bemegyek pestre az 90%-ban munka miatt van. :)
    Sőt, elég sok embert ismerek aki ott dolgozik és egy jelentős részük tömeg közlekedik. :)
     
  16. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Munkája válogatja, én pl. időnként sokat ülök a gép előtt, nagyon jól jön előtte-utána utána a tekerés. Ugyanez van a tanítással is, amikor egész nap az iskolában gubbasztunk. Nyilván aki fizikailag megterhelő munkát végez, attól természetes, ha a kényelemre szavaz, sztem ezzel nincs is baj.
     
    anonim999 and migfun like this.
  17. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Ismerek olyan villanyszerelőt, akik -igaz régebben- a szomszéd településre, 14 km-re jártak át biciklivel, létrával a vállukon dolgozni, meg munka után vissza (és előtte-utána, még jószág és kert). Van több ismerősöm, akik szobafestők és festőlétrával, szerszámokkal járnak dolgozni 5+ km-et is biciklivel, naponta akár többször megjárva az utat. De sok fizikai munkás jár helyben 4 km-t is biciklivel dolgozni.
     
    blitzkrieg, zsolti and 2ndt like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A realitas a tomott villamos es busz. Meg az 1,2 utas alatti alatti szemelyauto terheles. Es nem az a hulyeseg, amit melle költöttel.
     
    blitzkrieg likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az oktogon b ter kb az a tav, amit a hev ig setaltam regen. Ezen van 5 villamos megallo...
    Munkatarsam ilyen. Fonódó villamossal átszállás nelkul mehetne. De nem. O autózik. Sokszor 1+ órát...
     
    2ndt likes this.
  20. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Tegnap reggel 5 óra 10 perckor a Győr-Gyárvárosi megállóhelyen láttam, hogy futópróbázott 2 szerelvény Stadler Kiss. Piros Taurus húzta és Hegyeshalom irányába ment a menet.

    Ez nem is Kiss, hanem Hatalmass
    Vörös Attila

    2019.7.16 19:40

    Körülnéztünk a Start legújabb, hatszáz fő befogadóképességű motorvonatában. Képriport.
    Miközben délben bemutatták a sajtónak és az egybegyűlt ünneplőknek az első készre szerelt Kiss motorvonatot, Dunakeszin két csarnokkal arrébb lázasan zajlik a munka a többi szerelvényen. A járműjavító nemsokára elkezdi ontani magából az emeletes vonatokat, de szükség is lesz rájuk, mert a futópróbákat egyszerre három egységgel kívánják teljesíteni, hogy gyorsabb legyen az ügymenet. Másik két vonattal pedig típusismereti oktatást fognak tartani, mindezt ősszel.

    Nézzék végig képgalériánkat, ahol végig lehet követni a végszerelési folyamatot és az elkészült 815 001-es pályaszámú motorvonatot is alaposan meg lehet ismerni kívül-belül!

    [​IMG]

    [​IMG]Képriport Dunakesziről. Kattintsanak Vörös Attila fotóiért!

    http://iho.hu/hir/ez-nem-is-kiss-hanem-hatalmass-190716
     

Ezen oldal megosztása