Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Bringás közlekedés margójára.
Engem 8-10 éve azzal basztatott a kedves hatóság, hogy a bringámon lévő első és hátsó lámpa egy kapcsolóról üzemel-e. Állítólag ez valami régi baromság még a dinamós időkből. Később utánanéztem és valóban van ilyen szabály, de csak dinamó esetén kell megvalósuljon az egy időben való bekapcsolás.
Egy időben rendszeresen jártam haza éjszaka bringával. Elől erős mókuspörkölő a kormányon, fejlámpa, hátul vörös villogó 3x8 leddel és folyamatosan világító piros fénnyel, piros prizma az ülés alatt. Láthatósági mellény, fényvisszaverő csíkos hátizsák. Pedálokon (ezért vettem újakat, mert a tereppedálban nincs prizma) küllők között narancs prizma. Szelepeken piros világító szelepsapka (imádtam). Megállítottak, szonda, bringaellenőrzés. A fékek hatékonyságán ment a diskurzus egy ideig. Magura hidraulikus tárcsa elől-hátul, képben voltak a srácok az biztos. Na mindegy, a lényeg figyelmeztettek, hogy az első és a hátsó lámpának egy gombról működtethetőnek kellene lennie.
Mindezt úgy, hogy a 2 kilométerre lévő kocsmából rendszeresen láttam kiszédülni embereket, majd bringára ülni, kocsiba beszállni.
Engem is meg tudtak volna fogni, mert nem volt csengő a bringámon.:) Talán akkor már az első fehér prizma is kötelező lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 557
113
https://www.portfolio.hu/vallalatok...lto-zold-rendszam-hasznalatat.332939.html?amp
"Tényleg szigorítják a hatalmas indulatokat kiváltó zöld rendszám használatát.
Szinte biztos, hogy módosításra kerül a zöld rendszámokról szóló jogszabály, a most bemutatott Jedlik Ányos Terv 2.0 megalkotói ugyanis a magas károsanyag-kibocsátású, nagy tömegű plug-in hibrid hajtású autók esetében a zöld rendszám megszüntetésére tettek javaslatot."
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
824
4 187
93
Mert a rosszul fizetett és létszámhiányos rendőri állomány eljutott odáig, hogy CSAK és KIZÁRÓLAG azt csinálja amire konkrétan parancsot kapott, és egy fél mm-el se többet!! Pont az utóbbi egy hétben két olyan kirívó szabálysértést is láttam, amikor pl. a mellettem lévő sávban ott állt a rendőrautó, és rá se szirénáztak a palira mikor az fékezés helyett gázt adva áthajtott előttük a piroson!! Pedig csak be kellett volna kapcsolni a szirénát/kék lámpát és utána menni 2-300m-t ... de nem kaptak rá parancsot, azért nem foglalkoztak vele?!!

....vagy egyszerűen kevesen vannak, és folyamatosan küldésre mennek. A legtöbb bejelentésre nem kell kék lámpával menni, de oda kell érni. Ha megállít egy szabálysértőt, az alapesetben kb. 20 perc, mire végez. Sajnos megesik, hogy már sorban vannak a küldések, tehát épp tart egy csendháborításhoz, de ha azzal végez, akkor már mehet tovább, mert egy parkban széttörtek két padot, utána menjen be a szolgálati helyére, mert kábszert kell szállítani a szakértőnek, ha ezzel végzett, akkor a bírósági tárgyaláshoz próbálja elővezetni az egyik vádlottat. Ha ez sikerül, akkor ugrott minden más, mert az 2 óra idő, ha nem sikerül, akkor mehet tovább, mert valahol az út szélére kiöntöttek fél köbméter építési hulladékot. Vannak helyek ahol a nappalos gépkocsizó szolgálatokba nem fér bele, hogy random félórás szabálysértési intézkedésekbe belekezdjenek.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Mintha csak olvasná ezt a fórumot, a főpolgármester bejelentette, hogy ősztől lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten. Minden politikai felhang nelkül, őszintén kíváncsi vagyok, hogy mire jutottak, és hogyan oldják meg.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
http://www.railvolution.net/news/class-ra3-authorised

Oroszoknál rendszerbe állt a RA-3-as ("Uzsgyi 3").

Kissé overkill kategória, de nálunk is elférne a nem villamosított főbb vonalakon, az ára sem vészes ~1 milliárd ft darabja a kétszekciósnak, (részben) hazai gyártás is megoldott Dunakeszin.
Még nem néztem jobban utána, de a szerbeknek szállított Uzsgyi 2-esek Mercedes motorral és Knorr-Bremse fékekkel készültek, valszeg ezek megmaradtak az új verziónál is.

Úgy vagyok vele, hogy bárcsak jött volna ebből több - mint 40 darab - az szovjet/orosz államadósság fejében.
Több hasznát vettük volna mint a Mig-29-eseknek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
Tegnap reggel 5 óra 10 perckor a Győr-Gyárvárosi megállóhelyen láttam, hogy futópróbázott 2 szerelvény Stadler Kiss. Piros Taurus húzta és Hegyeshalom irányába ment a menet.

Ez nem is Kiss, hanem Hatalmass
Vörös Attila

2019.7.16 19:40

Körülnéztünk a Start legújabb, hatszáz fő befogadóképességű motorvonatában. Képriport.
Miközben délben bemutatták a sajtónak és az egybegyűlt ünneplőknek az első készre szerelt Kiss motorvonatot, Dunakeszin két csarnokkal arrébb lázasan zajlik a munka a többi szerelvényen. A járműjavító nemsokára elkezdi ontani magából az emeletes vonatokat, de szükség is lesz rájuk, mert a futópróbákat egyszerre három egységgel kívánják teljesíteni, hogy gyorsabb legyen az ügymenet. Másik két vonattal pedig típusismereti oktatást fognak tartani, mindezt ősszel.

Nézzék végig képgalériánkat, ahol végig lehet követni a végszerelési folyamatot és az elkészült 815 001-es pályaszámú motorvonatot is alaposan meg lehet ismerni kívül-belül!



Képriport Dunakesziről. Kattintsanak Vörös Attila fotóiért!

http://iho.hu/hir/ez-nem-is-kiss-hanem-hatalmass-190716

Aha, most már értem Velimbe ment a tesztpályára, csak erről nem találtam eddig nyilvános .

"Tegnap a három napi Kimle-Károlyháza állomáson való tartózkodás után továbbindult a 815 001+002-es csatolt szállítmány a Csehországban található Velimbe, ahol egy arra alkalmas tesztpályán megkezdődhetnek a szerelvények próbavizsgáztatásai. Eredetileg az lett volna a terv, hogy Kimle-Károlyházán, Mosonmagyaróváron meglehessen videón, de az elalvásnak köszönhetően ez nem tudott megvalósulni. Végül kiderült, hogy mindvégig ellenfényben lett volna, szóval így már abszolút nem bánom. A határ menti rajkai állomáson is ugyan megkaptuk az ellenfényt sajnos, de az indulás elcsípéséhez találtunk egy napállásnak megfelelő helyet. Körülbelül 3 óra hossza után indították tovább. A motorvonatok várhatóan ősszel érkeznek vissza Magyarországra. A videó végén egyébként a magyar-szlovák határszakasz kétféleképpen is észrevehető. Az egyik a felső vezeték tartó oszlopok megváltozása, valamint hivatalosan vasúti szempontból nézve a hídtól kezdve már nem Magyarország.""

 
T

Törölt tag 1711

Guest
https://privatbankar.hu/vallalat/pe...-forradalomtol-csak-van-nehany-akadaly-327584


"Egy évtizeden belül a technológiai fejlődés alaposan felforgathatja a városok közlekedését."
"Megbízhatóan működő hajtóműveket, nagy pontosságú helymeghatározó rendszereket, fejlett érzékelési és balesetvédelmi megoldásokat kell megalkotniuk"


Ilyen hozzáállással érthető miért vizionálnak egyesek 95%-os megújulót állami szinten :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
VW azért nem épít mert Európa kollektíve lemaradt akkumulátorfejlesztésben. Ezért is agyhalál amit Brüsszel erőltett.

Nem hülyeség ez Brüsszeltől. Ha nem kényszerítené ki, hogy lépjenek az európai gyártók, akkor elektromos autógyártásban is lemaradna Európa, és akkor meg 20-30 év múlva lehúzhatjuk az egész európai autóipart a WC-n. Ellepnének bennünket a kínai, japán és koreai elektromosok. Autóipar nélkül meg a gazdaságunk is menne a béka segge alá.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem hülyeség ez Brüsszeltől. Ha nem kényszerítené ki, hogy lépjenek az európai gyártók, akkor elektromos autógyártásban is lemaradna Európa, és akkor meg 20-30 év múlva lehúzhatjuk az egész európai autóipart a WC-n. Ellepnének bennünket a kínai, japán és koreai elektromosok. Autóipar nélkül meg a gazdaságunk is menne a béka segge alá.

Így 10 év múlva húzhatjuk le a rolót, mivel kiáramlik a profit jelentős része, K&F ugyanúgy nem lesz a témában, mivel akkor azonnal leáll az akkumulátor ellátás...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Így 10 év múlva húzhatjuk le a rolót, mivel kiáramlik a profit jelentős része, K&F ugyanúgy nem lesz a témában, mivel akkor azonnal leáll az akkumulátor ellátás...

A hagyományos autók terén továbbra is elsők leszünk, legfeljebb Európában kevesebbet adnak el (mert helyette elektromost kell eladni), viszont ezzel párhuzamosan egyre nagyobb a kereslet Európán kívül a hagyományos autókra.
Igen, akkutechnológiában lemaradhatunk, de egy autó azért nem csak akkuból áll.
Egyébként nem hinném, hogy a VW azért nem épít akkugyárat, mert az SDI zsarolja.
Hogyan is tudná? Az SDI a VW beszállítója, ők vannak rászorulva a megrendelésekre leginkább és nem fordítva.
Szerintem csak ez az egyszerűbb és olcsóbb a VW-nek.
Az SDI jobban megszívná ha megrendelés nélkül maradna, hisz akkor ő sem tudná eladni az akkujait, míg a VW vehet akár mástól is. Aztán meg a VW egy év alatt felhúzná a gyárat és menne ismét minden tovább, míg az SDI nem tudna saját autót kifejleszteni és piaci részesedést szerezni ennyi idő alatt.
 
M

molnibalage

Guest
Na ugye. Ennyit arról, hogy nincs elég lítium és drágulni fognak az akkuk.
Ugyanígy csökken és még fog is csökkenni az elektromos autók ára is, ahogy pörög fel a termelés.
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
Te a termelési rátát összetéveszted a készletekkel. Szezon és fazon. Gyorsabban termelik ki, ami ismert. Ettől a mai ismert készlet mennyisége nem változott meg...
A kérdés az, hogy akkor mikor üt be és a fájdalmasabb bottleneck.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
Te a termelési rátát összetéveszted a készletekkel. Szezon és fazon. Gyorsabban termelik ki, ami ismert. Ettől a mai ismert készlet mennyisége nem változott meg...
A kérdés az, hogy akkor mikor üt be és a fájdalmasabb bottleneck.

Most visszazuhant a 2017-es árra, így nem éri meg az alternatív források kiaknázása (pl. Nevada homokjából való kiolvasztás), cserébe iszonyat instabil az ellátási lánc, elég egy puccs Chilében vagy Bolíviában és kilőnek az árak, így megint megéri majd alternatívákkal (óceánok vizeiből való lepárlás stb.) szórakozni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 788
113
blitzkrieg

Miből gondolod, hogy jó Európának az erőltetett elektromos autózás?
Én bőven elégedett lennék azzal is, ha normális minőségű hagyományos autókat gyártanánk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
T

torsen

Guest
Ha valaki nem ismerné... egy új autós sorozat Bazsó Gábortól. Ez az első adás, de már valahol a 6.-nál jár. Ha van időtök és nincs más dolgotok...

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11