1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Majdnem meglepődtem rajta, hogy egy "progresszív" jövőkutató cég szerint az e-autó mindennél jobb.
     
  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ha epitkeznek, akkor az a baj, ha nem, akkor pedig az.
    Ha a negyes-hatoshoz hozzanyulnak, akkor a varosban borul minden. Ezzel nincs mit csinalni.
    A sportletesitmenyek szinte mind felepulnek, csak az egyeb, foleg infrastrukturalis beruzhazasokbol fog hianyozni az a tobb ezer milliard... Na ez a Nolimpias MegaLOL. :rolleyes:
     
    Kurfürst likes this.
  3. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Az. Eddig a cikkig soha nem gondoltam volna, hogy értelmes ember komoly munkagépekre akkukat pakol a közeljövőben.
    Viszont egy ilyen speciális munkakörre (lejtőn lefele menet mindig jóval nehezebb, mint felfele menet) tényleg zseniális megvalósítás.
    És még az akku is nagyon kicsi a maga 4,5 tonnájával, ha belegondolunk, hogy 121 tonnát mozgat.
    A hátránya viszont az, hogy egyenes vagy emelkedő terepen nem használható, bár valószínűleg az ilyenek nem sokat utazgatnak. Ahol kezdik a karrierjüket, ott is végzik.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    2016 óta többszö nyúltak hozzá és nem volt dugó a nyári időszak miatt. Most kb. be van állva a város úgy, hogy nyár közepei forgalom volt.

    Tehát pont a lényegtelen dolgok épülnek meg. Köszi...
     
  5. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  6. emel

    emel Well-Known Member

    Tudod hogy mi a MegaLOL? Az, hogy tízmilliárdokért épülnek sportlétesítmények, aztán se a fenntartó nem bírja pénzzel (néha nincs is rá jelentkező), se a közönséget nem vonzza a "produkció"-nak kinevezett nagy NULLA, a tényleg fontos (és hiányzó) infrastrukturális beruházásokra szükséges pénzeket mégis ezekre szórják el ... hát gratula ... :(:mad:
     
    mind1, fishbed, KoviUbi and 3 others like this.
  7. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak a cikk annyira bóvli, hogy a tiszta és a megújuló közé egyenlőség jelet tesz, ami nettó ökörség. Fizikai képtelenség 30% feletti termelési arányt elérni nap+szél kombóval, mert lesz olyan időszak, amikor kényszerexport és import lesz, illetve már most fogyasztók korlátozásával és bekapcsolásával van meg csak a német hálózati egyensúly. Úgy ahogy. Tehát X kWe beépített megújuló kapacitás implicite mindig feltételez jelenleg Y kWe beépített gázos és szenes erőművet is. A németek még zsinóráram termelésből is kivágtak 10 MWe atomot, ami a hülyeség netovábbja.
     
    nyugger and blitzkrieg like this.
  9. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Na azért ez nem igaz. Nem hinném, hogy az építőipar szárnyalását csak a stadionok húznák.
    https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/ezek_az_utak_epulnek_2019-ben.677533.html
    Magyarország közúthálózata bővítésére 2022-ig több mint 2500 milliárd forintot fordítanak - mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az MTI híre szerint.
    Ebből a forrásból közel 1000 kilométernyi négysávos útszakasz - autópálya, autóút és emelt sebességű főút - kivitelezése, kisebb részben előkészítése történik meg.

    3 év alatt 2500 milliárd megy csak útépítésre.
     
    vata and zeal like this.
  10. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Eléggé pongyolán fogalmaz. Kezdve azzal, hogy 100%-ban megújuló csak akkor lehet egy országban, ha brutál sok vízerőműve van. Szél és napból lehetetlen összehozni.
    Viszont egy atomerőművekre épülő áramhálózattal már nagyon is környezetbarát az elektromos autó.
     
  11. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Viszont egy atomerőművekre épülő áramhálózattal már nagyon is környezetbarát az elektromos autó.

    De pont az atomerőmű most a patásördög épp.
     
    blitzkrieg likes this.
  12. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Amúgy nem tudom a CNG autók miért nem terjedtek el.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A világban az utóbbi 20-30 évben sok lakópark és irodaépület épült mélygarázzsal, ahova gázos autók tudtommal nem hajthatnak be. Ezen felül a töltőhálózat nem épült ki rendesen a tömeges elterjedéshez. A villanyautózásnál is ezt bizony meg kell majd ugrani, amikor tömegével kell majd letenni a 6 kV-os trafókat és városokba új nagyfesz gerincvezetéket kell majd behúzni, mert hiába csak rövid időre, olyan teljesítmény igények lesznek gyortöltés által, hogy ihaj...
     
    blitzkrieg likes this.
  14. zeal

    zeal Well-Known Member

    A sportletesitmenyekre szukseg van. Ez nem lehet kerdes. (Az uj epuletek fenntartasi koltsege pedig a konstrukciotol fugg. Az alacsony fenntartasi koltseg inkabb mernoki feladat es nem politikusi.)
    Nehany sportagban jok vagyunk, van amiben kevesbe. Az uszas tamogasa bejott, a foci nem annyira. Ez utobbi tenyleg eleg bosszanto es en javulast sem varok, de soha rosszabb befektetest ne csinaljanak.
    Az infrastrukturalis penzek eseten Pest is annyit kap mint amennyi jar neki. Olimpia eseten megertobb lett volna az orszag, de igy nem elvez prioritast. Oke, lehet vitatkozni egy-ket stadionrol, de azzal sem lenne elorrebb a fovaros. Tudod, amugy is egeszsegugy, oktatas...
     
    Kurfürst likes this.
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Aha ... csakhogy én egy szót se írtam arról, mi okozza az "építőipar szárnyalását". Engem az zavar, ha sok pénz megy el fölöslegesen túlhajtott sport-beruházásokra, nézd meg hogy egy-egy több-tízezres stadionban meccseken hány néző ül!! Lehet hogy sokat költenek útépítésre is, de a fenti példa szerint arra pl. semmit se, hogy a rosszul tervezett vagy csak KINŐTT megoldásokon javítsanak! Én is morogtam már azon, hogy a fent említett fehérvári kihajtónál miért nem hosszabbítják már meg a kihajtó-szakaszt, mikor előtte sokszor 500-1000m!!! hosszon ÁLL a kihajtásra váró sor a PÁLYA JOBB oldalaan. A fentiek szerint voltak akik jelezteek is ezt, erdmeeny ... ... :(:mad::cool:
     
    fishbed likes this.
  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Több újépítésű lakóparkoknál láttam (legalábbis a jobb minőségűeknél) már eleve kiépítik az elektromos töltőhálózatot a mélygarázsokba. Ha otthoni lassú/szabályozható töltési lehetőség kialakul, akkor az utca/kutas gyorstöltőkre relatív ritkán lesz szükség, hiszen mindig "tele tankkal" indulsz el. Hiszen te magad mondod, hogy lassan fognak elterjedni, így bizonyára a villamos hálózat fejlesztésére is jut majd nagyon, nagyon sok idő..
     
    blitzkrieg likes this.
  17. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Vasúton van egy szabályozás, hogy 100kV-os vezeték 250m-es körzetében maximum 2 órát lehet naponta tartózkodni, mert egészségre ártalmas.
    25kV kapcsán nincs ilyen korlátozás (mert leállna a vasút), de nyílt titok, hogy rengeteg rákos, szív, keringési betegség erre vezethető vissza.
    Ezek a b*****k meg be akarják vinni a nagyfeszültséget a lakókörzetbe.
     
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Jó, hogy felhoztad a témát. Ez tényleg igaz, mármint, hogy az áram káros az egészségre?
    Akkor mi van az ágy melletti vezetékekkel, ami fél méterre van?
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Örülök, hogy Isteni Magasságodból vagy oly bátor kijelenteni, hogy a sportlétesítményekre szükség van. Ebben részben igazad is van, egy fedett sportcsarnok ugyanis nemcsak sportra jó, lásd pl. Summerfest és sok más városi rendezvény. Egy stadion esetében viszont akkor lenne igazad, ha tudnál mellé tenni valami népszavazási eredményt, ami kijelentésedet megtámogatja. Ja hogy ilyen nincs?!! Ellenkező értelmű népszavazás viszont látható minden fociközvetítésen, tekintsd meg hogy 15-20ezres stadionokban hány-SZÁZAN, néhány-EZREN lézengenek - és még jó ha nem rombolnak, gyújtogatnak!!
    Szerény személyemben egyébként olimpia rendezése esetén se lenne nagyobb támogatottság a túlzott sport-irányú költekezés mellett, egy olyan ország és főváros aminek ennyi problémája van az várjon ezzel még néhány évtizedet, hagyja ezt a gazdagabbakra (már azok is sokan vonakodnak ettől, talán nem véletlenül).
    "befektetés"-nek meg azt hívják, aminek van tervezhető anyagi megtérülési ideje, szólj már ha tudod, melyik stadionnak mikor fog megtérülni az ára, vagy hogyan lesz tőle jobb és gyorsabb a közlekedés, hogyan javul tőle az oktatás, egészségügy ahogy te is írtad, stb?!!
     
    fishbed and molnibalage like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez dicséretes, de tekintve, hogy itthon a lakásállomány cseréje 50 év feletti átfutású az, hogy az újakban a végponton benne van az szinte kerekítési hiba a történetben.
    • A meglevő elég szép mennyiségű új lakóparkban ezt utólag beletenni elég nehéz. Ha egyáltalán lehetséges az n+1 féle betartandó szabály miatt. Tegyük fel, hogy lehetséges, de akkor ezt is fizetni kell valakinek.

      Egyesével fog akkor minden user igénye szerint kiépülni? Nem lesz az úgy picit drága? Ha nem, akkor egy mondjuk 60-120, vagy akárhány lakásos lakóparkban mindenki kifizeti majd közösben, hogy legyen töltés 10-20-30 vagy akár minden autónak úgy, hogy sanszosan az elején 1-2 családnál több nem használja? Mert a villanyautó penetráció kb. itt sem tart. Magad előtt látod ezt, mint reális forgatókönyvet a magyar fillérbaszó mentalitással?

      Egyes házaknál ezt lehetetlen megoldani. A szoci panelekben is vannak már elég luxus módon berendezett lakások tehetős tulajjal. Csak annak nincs saját belső garázsa, utcán parkolás van. Ezeken a helyeken a töltők kiépítése akkor hogyan is lenne?

    • Még, ha a garázsokon ott is lesz a végponton a töltőkábel, akkor jön az, hogy az adott cellánál vagy, ha az épületnek van saját trafója, akkor annak mi a limitje. Ha csak néhány villanyautós család miatt kéne nagyobb, akkor megint ott vagyunk, hogy ki fogja a minőségi ugrást kifizetni?

    • Aztán ugyanez egy szinttel fentebb, hogy ha még a cellák el is bírják, akkor is lehetnek olyan fogyasztási csúcsok, hogy a meglevő mondjuk fővárosi fő betáp útvonalak kezdenek megfeküdni. Itt is akkor ki fogja finanszírozni ezt, ha biztosítani akarják azt, hogy ne korlátozzon le csomószor a hálózat?
    Minden egyes szintnél alapvető probléma, hogy az igen magas kezdeti és sanszosan meg nem térülő beruházást ki vállalja majd fel?

    "Csak" ennyi szinten van probléma. A jelenlegi gyorstöltők telepítési helyénél kb. az elsődleges tényező az, hogy hol találnak akkora fő fogyasztók melletti tartalék kapacitást, ahol 1-2 gyorstöltő nem torzítja nagyon a hálózatot. Fővárosban ez jellemzően plázák közelében lehet, esetleg sprotközpont mellett (ott is van fogyasztó bőven) vidéken meg nem véletlenül van szállodánál vagy a település szélén a trafó közelében a töltőhely.

    A jelenlegi villanyautó mennyiség és hatótávok esetén is egy Bp-200 km oda vissza távolság megtétele egy nem 30-40 USD-s villanyautóval fájdalmasan nehéz mutatvány és időrabló. És, ha majd eljön az, hogy még nem tesznek le több gyorstöltőt, de már sorba kell állni és várni a kevés meglevőn vagy osztja a teljesítményt, akkor megint komoly falba lehet ütközni.

    Töltési és tárolási szempontból sokkal egyszerűbben skálázható egy mezei benzinkút, mert sokáig a nagyobb igény azt jelenti, hogy akkor gyakrabban érkezik a tankautó. Villamosnál meg az, hogy tegyél le 30 milláért egy új trafót...

    Engem ilyen kijelentésekkel sajnos nem lehet meggyőzni. Erre bizonyíték kéne.

    Ez másik fele. Viszont ettől lesz drága is...
     

Ezen oldal megosztása